Kirjoittaja Aihe: Niksinurkka  (Luettu 823 kertaa)

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6775
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Niksinurkka
« : 26.12.17 - klo:12:21 »
Voisiko täällä olla niksinurkka, johon voitaisiin koota erilaisia oivalluksia elämän eri alueilta? Asia tuli mieleen, kun takista "meni" vetoketju. Ajattelin jo hylätä takin roskikseen, kun vetoketju teki tenän enkä millään saanut sitä kiinni. Vaimo oli viisaampi ja antoi minulle kynttilän ja käski käsitellä vetoketju steariinilla. Kyllä minä vanhan konstin olin joskus kuullut, mutta pidin peliä jo menetettynä, koska vetoketju oli jo kauan kiukutellut.

Tein kuitenkin niin, että laitoin pöydälle vetoketjun pituisen paperin, asetin takin sen päälle siten, että vetoketju oli suorassa ja mahdollisimman lähellä kovaa pöydän pintaa. Sitten hankasin siihen steariinia, niin että sitä oli joka kohdassa. Ja niinpä vain ketju alkoi toimimaan kuin uutena, saapa nähdä kauanko konsti auttaa. Ennuste ei ole kovin hyvä, koska ketju on muovia ja ehkä kulunut, saapa sitten nähdä.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6775
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Niksinurkka
« Vastaus #1 : 30.12.17 - klo:17:50 »
No, eipä se ketju toiminut kuin yhden ainoan ulkoilukerran. Mutta opin yhden arvokkaan asian, on syytä kuunnella edelleen vaimoa. Tuli taas hyvä ohje: Lyö sitä ketjun metalliosaa vasaralla, niin että se hieman litistyy. Meillä on puuhella ja sen metallireunaa alustana käyttäen voi turvallisesti naputella lukkoa pikku vasaralla. Ja litistyihän se, vaikka sitä ei silmällä huomaa. Ja niin se ketju taas toimii kuin uutena eikä tarvitse hyvää takkia hylätä roskikseen. :D  :)
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell