Kirjoittaja Aihe: Kokemuksia kiusauksista  (Luettu 294 kertaa)

Poissa Paulus

• "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Kokemuksia kiusauksista
« : 05.02.18 - klo:12:25 »
Jokaisella uskovalla on joskus kiusauksia, toisiin langetaan, toisiin ei. Rohkeneeko kukaan kertoa kokemuksistaan?

Lainaan tähän toisaalla ollutta kertomusta tästä aiheesta:

Lainaus
Tulee mieleen eräs saarnamies (Juho Koivumäki), joka kokemuksen koulussa oli omaksunut myös nöyryyttä. Hän oli elänyt varsin iäkkääksi lankeamatta pahoihin juttuihin ja häneltä kysyttiin salaisuutta tähän. Hän vastasi: "Asia on sillä tavalla, että kun on tullut kiusaus, niin ei ole ollut tilaisuutta ja kun on ollut tilaisuus, ei ole ollut kiusausta".
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Mice

Vs: Kokemuksia kiusauksista
« Vastaus #1 : 05.02.18 - klo:14:58 »
Rupesin miettimään tuota kiusauksessa olemista. Tunnistan kyllä asioita joihin koen vetoa ja joihin olen langennutkin. Ei varmaan ole kovin kiinnostavaa puhua noin yleisellä tasolla omista kiusauksistaan. Pähkäilin että mikä olisi sellainen asia minkä edestä löydän itseni usein, lähes päivittäin.

Tulin siihen lopputulokseen äkkiseltään, että kuinka kohtaan päivittäin tapaamiani ihmisiä. Olenko oma todellinen itseni heikkouksineen, vaiko yritänkö antaa olemuksellani, eleilläni ja puheillani toisenlaista kuvaa itsestäni. Joskus nimittäin olen ihmetellyt vaikka jotain sanottuani, että miksi minä nyt noin sanoin, kun olisin voinut ihan hyvin olla hiljaa tai kertoa kunnolla ja rehellisemmin oman ajatukseni. Ehkä siis yksi kiusaus on se, että annanko pikkusieluisen egoni pullistella, vai nöyrrynkö olemaan sitä mitä olen.

Ja tuota miettiessäni tuli sellainen asia mieleen, että armossa ja armosta elävien parissa on helpompi olla oma itsensä. Joidenkin ihmisten seurassa se on vaikeampaa, ainakin minulle. Se kertoo tietysti keskenkasvuisuudesta. Se kyllä vaivaa  mieltä jos huomaa omassa käyttäytymisessä epäaitoutta. Pidän kuitenkin hyvänä asiana sitä, että se vaivaa. Joskus tuntuu siltä, että Pyhä Henkikin muistuttaa, että vaikka muut paisuisivat puheillaan, tekemisillään ja kokemuksillaan, niin siihen kilpailuun ei tarvitse lähteä. Ja jos sitä ääntä suostuu kuuntelemaan, niin jälkeenpäin on itsensä kanssa parempi olla.
Ihmisroska

JPK

• Vieras
« Vastaus #2 : 05.02.18 - klo:18:20 »
Pahin kiusaukseen lankeaminen on se, että ihminen luulee itse voittaneensa saatanan, synnin ja synnin himojen kiusaukset. Omavanhurskaus on pahin kiusaus, johon liian monet lankeavat.

"'Jumala, minä kiitän sinua, etten minä ole niinkuin muut ihmiset, riistäjät, väärämieliset, huorintekijät, enkä myöskään niinkuin tuo publikaani..." - Luuk.18:11

Kun ihminen ei löydä mitään voimaa itsestään voittaa mitään, jää hänelle vain Jeesus - joka on jo kaiken voittanut.

Poissa Pökkelö

« Vastaus #3 : 06.02.18 - klo:21:16 »
Tuoreena kristittynä uskoon tulleena ihmettelin, miksi minua ei kiusata ja koetella, kuin muita.
Voi niitä onnen päiviä. :'(

Kiusauksia, koetuksia, ahjoja, ahdistusta....on sittemmin riittänyt.
Omaa suutani en saa tukittua.....ja ne kiusaukset. Tuntuu kuin ne olisi oikein räätälöity mittatilaustyönä; sinne missä on heikommillaan.

Jokaista lasta Hän kurittaa... Ja toivon mukaan antaa voiman kestää loppuun saakka; kunnes päästään kotiin.
Tule Herra Jeesus !

Poissa NanoK

« Vastaus #4 : 07.02.18 - klo:19:21 »
Uskon että on hyödyllistä tuntea oma heikkoutensa, että Jumalan voima erottuisi ihmisen voimasta. Eikä sellainen itsessään vahva, murtumaton ihminen osaa olla oikein armollinen muiden heikkouksille.

Mikä mahtaa olla yleisin kiusaus ihmisillä? Ehkä epäusko. Eri asioissa, sillähän jo Aatami ja Eevakin houkuteltiin ensimmäiseen syntiinlankeemukseen: "onko Jumala todella sanonut".