Kirjoittaja Aihe: Ihmisroska  (Luettu 20600 kertaa)

Poissa xyz

  • Viestejä: 220
Vs: Ihmisroska
« Vastaus #60 : 24.09.18 - klo:18:35 »
Vihastuminen ja vihaaminen ovat eri asioita. On oikein vihastua vääryydestä, mutta ihmiseen kohdistuva vihaaminen on eri asia. Silloin ihminen antaa vallan perkeleelle.

Se valta on tullut annettua.

Poissa Taisto

  • Viestejä: 2279
Vs: Ihmisroska
« Vastaus #61 : 24.09.18 - klo:18:43 »
Ihminen ei itsessään ole vanhurskas, vaan on ansainnut helvetin tulen.

On vain aste-ero sen välillä, suutahtaako, suuttuuko, onko vihainen, kokeeko pitkäaikaista vihantunnetta vai onko oikein vihaaja.
Samoin toisen silmäily voi olla vain erittäin vähän seksuaalista, hiukan himoisaa tai täyttä hekumointia. 
Joka asteella silti täysin epävanhurskasta.
Sama koskee äärimmäisen pientä ajatuksen tasolla olevaa epärehellisyyttä, pieniä valkoisia narrauksia ja räikeää valehtelua. 
Kadotetun ihmisen synnin saastaa joka tapauksessa, vaikka ehkä omasta mielestä aivan viatonta.

Vain Jeesuksen veren kautta lunastettu uskova on Jumalan silmissä saanut lainaksi vanhurskauden. 
Jeesus on jo kärsinyt kaikkien niiden syntien seuraukset, jotka tekevät ihmisestä Eevasta ja Aatamista alkaen syyllisen.
Tuomio on peruutettu niiltä, jotka panevat kaiken toivonsa Jeesuksen uhrityöhön ja pysyvät uskossa loppuun asti.
Esimerkiksi äiti voi olla vihainen teini-ikäiselle pojalleen, jos tämä tekee jotakin typerää jossa itse joutuu hengenvaaraan. Mutta ei äiti tee siinä mitään "epävanhurskasta", vaan toimii lapsensa hyväksi.
Jos tuo äiti ja poika olisivat itsessään jumalallisen vanhurskaita, poika ei tekisi hengenvaarallisia tekoja, joiden takia äidin on suututtava.
Mutta me syntiinlangenneen ihmiskunnan jäsenet teemme kaikenlaista pientä ja suurta pahaa.
Siksi tarvitsemme Jeesuksen vanhurskautusta, jotta meitä ei aikanaan tuomittaisi teoistamme kadotukseen.
Vain sikiöt ja vastasyntyneet ovat viattomia ymmärtämättömyytensä takia.
No en minä tuota tarkoittanut. Vaan yhtä esimerkkiä siitä, että vihastuminen on ok eikä siinä ole mitään väärää.



Poissa xyz

  • Viestejä: 220
Vs: Ihmisroska
« Vastaus #62 : 24.09.18 - klo:19:26 »
Vihastuminen ja vihaaminen ovat eri asioita. On oikein vihastua vääryydestä, mutta ihmiseen kohdistuva vihaaminen on eri asia. Silloin ihminen antaa vallan perkeleelle.

Se valta on tullut annettua.

En tarkoita, että tahtoisin jatkaa terveyteni ja elämäni tuhoamista perkelettä palvelemalla. Päinvastoin teen minkä voin tehdäkseni toisin.

Poissa Mice

  • Viestejä: 1651
Vs: Ihmisroska
« Vastaus #63 : 24.09.18 - klo:19:48 »
Vihastuminen ja vihaaminen ovat eri asioita. On oikein vihastua vääryydestä, mutta ihmiseen kohdistuva vihaaminen on eri asia. Silloin ihminen antaa vallan perkeleelle.

Se valta on tullut annettua.

En tarkoita, että tahtoisin jatkaa terveyteni ja elämäni tuhoamista perkelettä palvelemalla. Päinvastoin teen minkä voin tehdäkseni toisin.

Joo, olen itsekin sen vallan antanut. Ei sitä omalla typeryydellä tunnu useinkaan rajoja olevan.
Eli se tieto vallan antamisesta ei ole saanut minua muuttumaan paremmaksi. Se on surullista, mutta totta.

Omalla kohdallani ne suurimmat typeryydet saavat usein alkunsa siitä, että menee ns. hyvin. Ja kun menee hyvin, unohtuu siinä innossa usein moni tärkeä "lainalaisuus". Sitten kohta ei menekään hyvin, vaan on mokannut jotain.

Tietynlainen tasapainottomuus minua vaivaa. Viuhdon liikaa huippuhetkistä henkisiin ojassa makaamisiin. Tie on kyllä suora, mutta kävelen sen mutkille.
Ihmisroska

Poissa Taisto

  • Viestejä: 2279
Vs: Ihmisroska
« Vastaus #64 : 24.09.18 - klo:21:07 »
Olette antaneet vallan perkeleelle??

Enpä usko.

Poissa Mice

  • Viestejä: 1651
Vs: Ihmisroska
« Vastaus #65 : 24.09.18 - klo:21:22 »
Jos ja kun minun langennut luontoni on liitossa perkeleen kanssa ja toimin sen tahdon mukaan, niin kyllä silloin valta on siinä hetkessä annettu.

"Olkaa siis Jumalalle alamaiset; mutta vastustakaa perkelettä, niin se teistä pakenee"

Jos en vastusta perkelettä, niin kyllä siinä niin käy, että alan hänen pillinsä mukaan tanssimaan.

Näin itse asiat ymmärrän. Joku viisaampi saa neuvoa missä menee vikaan.
Ihmisroska

Poissa Soltero

  • Viestejä: 2461
Vs: Ihmisroska
« Vastaus #66 : 24.09.18 - klo:21:41 »
Onneksi on tämä Raamatun lupaus:

"Sillä minä olen varma siitä, ettei kuolema eikä elämä, ei enkelit eikä henkivallat, ei nykyiset eikä tulevaiset, ei voimat,
 ei korkeus eikä syvyys, eikä mikään muu luotu voi meitä erottaa Jumalan rakkaudesta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme."
(Room. 8: 38-39)

Poissa Pökkelö

  • Viestejä: 705
Vs: Ihmisroska
« Vastaus #67 : 24.09.18 - klo:21:50 »
Juuri näin Soltero. Paavalin kanssa joudumme toteamaan; "Minä viheliäinen ihminen..".

Onneksi on myös tuo Room. 8;38-39 .

Poissa Taisto

  • Viestejä: 2279
Vs: Ihmisroska
« Vastaus #68 : 24.09.18 - klo:22:35 »
"Synti joka minussa asuu" ei tarkoita sitä että Saatana on meissä, näkemyksenne taitaa mennä aika lailla överiksi.

Jos Isä ja Poika tulevat asumaan uskovaan, niin mitä sijaa silloin viholliselle jää? Vajavaisuutemme, ja syntimme, on eri asia.

Poissa Pökkelö

  • Viestejä: 705
Vs: Ihmisroska
« Vastaus #69 : 24.09.18 - klo:22:39 »
Juuri näin. Me olemme synnin kirouksen alaisia loppuun asti ja yhdessä luomakunnan kanssa huokaamme odottaen lopullista lunastusta.

Jeesuksen sovinto veri vuosi Golgatan kummulla, ja tuo veri pesi syntimme. Entiset, nykyiset ja tulevat.

Kiitos Herra Jeesus. Sinä olit Jumalan teuraskaritsa. Aamen.

Poissa Mice

  • Viestejä: 1651
Vs: Ihmisroska
« Vastaus #70 : 24.09.18 - klo:23:27 »
Ihan eri asiasta kirjoitin.

Kyllä minä uskon, että Jeesus on voittanut. Mutta jos alan vaikka hautomaan vihaa sydämessäni, niin kyllä perkele silloin sijaa saa ja siinä asiassa pääsee vallalle syntisen luontoni kautta. Vanha luonto kun on liitossa perkeleen kanssa ja herää tomerasti henkiin käskemättä. Totta kai ihminen voi kääntyä siitä vihasta ja uskoa Jeesuksen tähden syntinsä anteeksi.

Ei sitä perkelettä tarvitse kristityn sisältä ajaa pois. Mutta kyllä minun elämässäni on ollut jaksoja, että kun niitä rehellisesti tarkastelee, niin näyttää että enemmän valtaa olen antanut perkeleelle, kuin Jumalalle. Jos on väärin sanottu teologisesti
niin olkoon.

Minulle tulee monesti sellainen olo, että omasta elämästään ei saa uskovaisten parissa kirjoittaa niin koruttomasti kuin olisi tarvetta. Ainakin minulla. Ne asiat kun eivät muuksi muutu selittämällä.
Ihmisroska

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6330
Vs: Ihmisroska
« Vastaus #71 : 25.09.18 - klo:00:28 »
Ihan eri asiasta kirjoitin.

Kyllä minä uskon, että Jeesus on voittanut. Mutta jos alan vaikka hautomaan vihaa sydämessäni, niin kyllä perkele silloin sijaa saa ja siinä asiassa pääsee vallalle syntisen luontoni kautta. Vanha luonto kun on liitossa perkeleen kanssa ja herää tomerasti henkiin käskemättä. Totta kai ihminen voi kääntyä siitä vihasta ja uskoa Jeesuksen tähden syntinsä anteeksi.

Ei sitä perkelettä tarvitse kristityn sisältä ajaa pois. Mutta kyllä minun elämässäni on ollut jaksoja, että kun niitä rehellisesti tarkastelee, niin näyttää että enemmän valtaa olen antanut perkeleelle, kuin Jumalalle. Jos on väärin sanottu teologisesti
niin olkoon.

Minulle tulee monesti sellainen olo, että omasta elämästään ei saa uskovaisten parissa kirjoittaa niin koruttomasti kuin olisi tarvetta. Ainakin minulla. Ne asiat kun eivät muuksi muutu selittämällä.

Ikävä jos ihmisellä ei ole areenaa missä kokisi turvalliseksi olla täysin rehellinen omasta elämästään.
Mua varmaan auttaa se, että koska olen paljon tekemisissä töissä rikollisten(kin) kanssa, se johtaa siihen, että näen itseni aivan samalla tasolla ihmisenä olevana kuin heidätkin. Eli opin heidän seurassaan mutkattomuutta asioiden suhteen. Kovia kokeneita nuoria ei muutenkaan voi mitenkään vetää nenästä näennäisellä moraalisella ylemmyydellä. He näkevät sen läpi, tai niin arvaan. En viittis edes ottaa sellaista lähtökohtaa.

Näen myös Jeesuksen ja Isän siten, että he näkevät minunkin raadollisuuteni täysin avoimesti. Miksi siis pettäisin itseänikään esittämällä jotain muuta.

Eli en näe kristinuskon sinänsä olevan este täydelle rehellisyydelle. Päinvastoin.
Mutta tietty ei kaikkien kanssa voi jakaa tätä ihmiskäsitystä ja näkemystä elämästä. Eli jaan sen sitten vain harvojen kanssa ja yritän olla kohtelias muille.

Ja kyllä mun puoliso kanssa tietää ja tunteet minut täysin.
« Viimeksi muokattu: 25.09.18 - klo:00:47 kirjoittanut sandia »

Poissa Alvari

  • Viestejä: 592
Vs: Ihmisroska
« Vastaus #72 : 25.09.18 - klo:06:24 »
Minulle tulee monesti sellainen olo, että omasta elämästään ei saa uskovaisten parissa kirjoittaa niin koruttomasti kuin olisi tarvetta. Ainakin minulla. Ne asiat kun eivät muuksi muutu selittämällä.

Ikävä jos ihmisellä ei ole areenaa missä kokisi turvalliseksi olla täysin rehellinen omasta elämästään.

Kokemukseni mukaan ainut areena, jossa voi olla täysin rehellinen omasta elämästään, on kahdenkeskiset keskustelut luottavan ystävän kanssa. Ja siinäkin saa pitää varansa, ettei ryhdy luulemaan kaikkia hyviä ystäviä luotettaviksi. Edes pitkäaikainen puoliso ei aina ole luotettava.
« Viimeksi muokattu: 25.09.18 - klo:16:48 kirjoittanut Alvari »

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6330
Vs: Ihmisroska
« Vastaus #73 : 25.09.18 - klo:08:01 »
Juu en ma tarkoittanutkaan etta kerrotaan omat asiat kaikille joilla tuntuisi olevan samankaltainen lahtokohta elamaan. Ihan vaan sita etta ei tarvii ikaankuin esittaa "vahvaa" ihmista. Ihmisyys sinansa on aika hauras ilmio
 Ja erehtyvainen.
On  se oletettu vahvuus sitten henkista tai hengellista

Poissa xyz

  • Viestejä: 220
Vs: Ihmisroska
« Vastaus #74 : 25.09.18 - klo:10:42 »
Taisto: Raamatussa on kielto olla antamatta tilaa Paholaiselle.
« Viimeksi muokattu: 25.09.18 - klo:10:55 kirjoittanut xyz »