Kirjoittaja Aihe: Aamurukoukset  (Luettu 1152 kertaa)

Poissa Karina-lile

  • Viestejä: 154
Aamurukoukset
« : 07.01.20 - klo:19:11 »
Kuin moni täällä olevista uskovista viettää JOKA aamu rukous -ja raamatunlukuhetket ?

Minä itse en säännöllisesti
~ mutta yhteys Isään on.
* Minun turvani on ikiaikojen Jumala,
minua kannattavat iankaikkiset käsivarret*

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Aamurukoukset
« Vastaus #1 : 07.01.20 - klo:19:19 »
Kuin moni täällä olevista uskovista viettää JOKA aamu rukous -ja raamatunlukuhetket ?

Minä itse en säännöllisesti
~ mutta yhteys Isään on.

Tätä asiaa käsiteltiin taannoin täällä:
http://puimatanner.net/index.php?topic=361.msg39145#msg39145

Esim. vastaus 166.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Karina-lile

  • Viestejä: 154
Vs: Aamurukoukset
« Vastaus #2 : 07.01.20 - klo:19:42 »
Oh.. mää en oo kahlannut läpi tuota ko.ketjua.

Pyydän anteeksi tämän aloitetun.

YLLÄPITO SAA POISTAA TÄMÄN.

☆☆☆
* Minun turvani on ikiaikojen Jumala,
minua kannattavat iankaikkiset käsivarret*

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Aamurukoukset
« Vastaus #3 : 07.01.20 - klo:19:46 »
Oh.. mää en oo kahlannut läpi tuota ko.ketjua.

Pyydän anteeksi tämän aloitetun.

YLLÄPITO SAA POISTAA TÄMÄN.

☆☆☆

En tarkoittanut, että pitäisi poistaa. Melkein kaikkia asioita on käsitelty jossakin yhteydessä. Vanhoista saisi vain lisäajatuksia.  :)
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Taisto

  • Viestejä: 2279
Vs: Aamurukoukset
« Vastaus #4 : 07.01.20 - klo:22:39 »
Kuin moni täällä olevista uskovista viettää JOKA aamu rukous -ja raamatunlukuhetket ?

Minä itse en säännöllisesti
~ mutta yhteys Isään on.
Yleensä aamulla ennen töihin lähtöä, aamupalan ym aamurutiinien jälkeen, istahdan hetkeksi sohvalle. Haluan rauhoittua, ja siinä on hyvä tilaisuus myös hetken rukoilla, hiljaa sydämessään.

Harvemmin Raamattua tulee aamulla luetuksi.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6327
Vs: Aamurukoukset
« Vastaus #5 : 07.01.20 - klo:22:47 »
Lähden töihin hieman myöhemmin, koska yleensä olen pitkälle iltaan asti töissä. Aamulla yritän lukea Raamattua ja siis pysähtyä. En aina tosin. Tänään tuli kovasti sydämelle kantaa rukouksissa sitä Pohjois Karoliinasta lähtevää sotilasprikaatia kun menevät sinne sotkuiselle Irakin ja Iranin alueelle. Kova suru ja huoli niistä nuorista ja vähän vanhemmista sotilaista. Tunsin erään nelikymppisen sotaveteraanin täällä joka on ollut Irakissa. Fyysisesti säilyi täysin mutta mieli täysin murtunut. Ei jaksanut elämää niiden kauheiden kokemusten jälkeen. Tuntuu ettei se ole sen väärtti. Sotikoot keskenään jos niin haluaa..... >:(
« Viimeksi muokattu: 07.01.20 - klo:23:14 kirjoittanut sandia »

Poissa Oloneuvos

  • Viestejä: 908
    • Oloneuvoksen kotosivut
Vs: Aamurukoukset
« Vastaus #6 : 07.01.20 - klo:23:20 »
Kuin moni täällä olevista uskovista viettää JOKA aamu rukous -ja raamatunlukuhetket ?

Itse en säännöllisesti lue Raamattua aamuisin, mutta taidan rukoilla aamupalaa tehdessäni ja lääkepiikkejä (3 kpl) pistäessäni. En ole tullut sitä niin ajatelleeksi, mutta nyt miettiessäni päädyin siihen, että rukoilen aamuisin.

Olikos se 1990-luvun alussa, kun Etelä-Koreasta joku veli saapui maahamme käynnistämään aamurukoushetkiä? Lohjan kaupungissa niitä syntyi ainakin kansankirkon ja helluntailaisten piirissä. Kokoukset aloitettiin kello 05.00 ja niissä noudatettiin tarkkaa kaavaa - se eteläkorealainen veli kun oli sangen jämpti mies. Heidän kulttuurissaan ehkä sellaiseen kaavamaisuuteen oli totuttu, mutta itselleni se oli (ja on) vierasta.

Tämän aloituksen myötä nuo aamurukouskokoukset nousivat mieleeni ja pohdin, että vieläkö jossain päin Suomea sellaisia kokouksia pidetään nyt, 30 vuotta myöhemmin. Ainakin päivärukouskokouksista muutamat seurakunnat ilmoittavat ohjelmissaan. Entä aamurukouskokoukset kello 05.00. Epäilen niiden kuivuneet kokoon koko maassa, vai ovatko? Tietääkö kukaan seurakuntaa jossa niitä vielä pidetään?

Poissa junnu77

  • Viestejä: 35
Vs: Aamurukoukset
« Vastaus #7 : 07.01.20 - klo:23:21 »
Minulla on tapana aloittaa uusi päivä sanomalla "Jeesus on Herra".Aamupalaa syödessä luen puhelimen raamattu sovelluksesta päivän raamattukohdan.Töihin ajaessa rukoilen läheisten puolesta ja kiitän Herraa että sain herätä uuteen päivään

Poissa Oloneuvos

  • Viestejä: 908
    • Oloneuvoksen kotosivut
Vs: Aamurukoukset
« Vastaus #8 : 07.01.20 - klo:23:26 »
Minulla on tapana aloittaa uusi päivä sanomalla "Jeesus on Herra".Aamupalaa syödessä luen puhelimen raamattu sovelluksesta päivän raamattukohdan.Töihin ajaessa rukoilen läheisten puolesta ja kiitän Herraa että sain herätä uuteen päivään
Hyvin aloitat päiväsi. Siunausta vuoteesi.

JK. Huomasin, että elokuussa lähettämäni viesti ei ollut syystä tai toisesta tullut perille.

Poissa junnu77

  • Viestejä: 35
Vs: Aamurukoukset
« Vastaus #9 : 07.01.20 - klo:23:30 »
Siunausta ja terveyttä sinulle Jukka! :)

Poissa Soltero

  • Viestejä: 2461
Vs: Aamurukoukset
« Vastaus #10 : 08.01.20 - klo:00:59 »
Rukoilen (usein hiukan hätäisesti) ennen kuin aloitan aamupalan syömisen.
Ihmettelen jatkuvasti, että minulla on taas syömävalmiina mustaa kahvia, sämpylää kananmunalla, juustolla ja oliiviöljyllä, salaatinlehtiä, jugurttia,
jossa monenlaisia siemeniä yms. -
ja lukemattomilla ihmisillä ei ole mitään.
Siksi koetan muistaa kiittää Jumalaa ruoastani.
Syömisen jälkeen luen yleensä yhden psalmin järjestyksessä,
mutta joskus unohdan.