Kirjoittaja Aihe: Miten saisimme herätyksen?  (Luettu 2772 kertaa)

Poissa pax

  • Viestejä: 1667
Miten saisimme herätyksen?
« : 07.07.22 - klo:19:28 »
Onko sinulla ajatus siitä miksi elämme hengellisesti aika tavalla erämaa-aikoja, varmaan uskovat odottavat virvoituksen aikoja, jolloin Pyhä Henki saa koskettaa syvälle ihmisten mieliin ja sydämiin. Ja onko sinulla neuvoja mitä meidän pitäisi tehdä vai onko se meistä millä tavoin kiinni.
En mitenkään johda keskustelua vaan vapaata mielipiteen vaihtoa toivon.
« Viimeksi muokattu: 07.07.22 - klo:20:12 kirjoittanut pax »

Poissa Opo

  • Viestejä: 345
Vs: Miten saisimme herätyksen?
« Vastaus #1 : 07.07.22 - klo:20:37 »
En osaa vastata, mutta ajatuksia tuli. Muistatteko taannoin esillä olleen  ruotsalaisen Santa Claran seurakunnan? Mitähän sinne nyt kuuluu? Eikö herätys siellä alkanut, kun päättivät rukoilla säännöllisesti muutosta hengelliseen tyhjyyteen.

Paikalla Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Miten saisimme herätyksen?
« Vastaus #2 : 07.07.22 - klo:21:12 »
Muutaman kymmenen vuoden kokemuksesta voin sanoa, että herätystä on tavoiteltu jos vaikka minkälaisella kohkaamisella varsin heikoin tuloksin. Heikko tulos on näkemykseni mukaan johtunut siitä, että touhu on ollut hyvin ihmiskeskeistä. Jos aitoa herätystä kaipaamme, niin mielestäni meidän on palattava siihen, mikä kristinuskossa on keskeistä, eli armon evankeliumiin, missä ykkösasia on Kristuksen työ meidän edestämme.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Malakia

  • Viestejä: 313
Vs: Miten saisimme herätyksen?
« Vastaus #3 : 07.07.22 - klo:21:28 »
Muutaman kymmenen vuoden kokemuksesta voin sanoa, että herätystä on tavoiteltu jos vaikka minkälaisella kohkaamisella varsin heikoin tuloksin. Heikko tulos on näkemykseni mukaan johtunut siitä, että touhu on ollut hyvin ihmiskeskeistä. Jos aitoa herätystä kaipaamme, niin mielestäni meidän on palattava siihen, mikä kristinuskossa on keskeistä, eli armon evankeliumiin, missä ykkösasia on Kristuksen työ meidän edestämme.

Ajattelun niin että koko ajan jossakin päin tapahtuu ihmisten heräämistä unestaan ja alkavat kiinnostua näistä "Raamatun jutuista", niistä vain ei pahemmin julkisuudessa huudella. Poikkeuksena tietenkin, jos "herännyt" on julkisuuden henkilö, niin silloin asialla on uutisarvoa, jos ei muulle niin lehden lukijamäärän lisäämiselle.

Latinalainen Amerikka, ja siellä erityisesti Brasilia, jossa on helluntailiike kasvanut viime vuosina paljon, kuulemma.

Poissa pax

  • Viestejä: 1667
Vs: Miten saisimme herätyksen?
« Vastaus #4 : 07.07.22 - klo:21:37 »
Se on totta että aina jossakin koetaan ns herätystä. Oletan kun täysin pakana tulee uskoon, hän ottaa täysillä vastaan kaiken sen siunauksen mitä Jumala vain voi antaa ja niissä kuvioissa herätys syntyy ja jatkuu voimallisesti.

Poissa pax

  • Viestejä: 1667
Vs: Miten saisimme herätyksen?
« Vastaus #5 : 07.07.22 - klo:21:40 »
Jos Pyhä Henki saa sijaa uskovien elämässä silloin minun mielestäni on jo herätys.

Poissa Stiina

  • Viestejä: 1074
Vs: Miten saisimme herätyksen?
« Vastaus #6 : 07.07.22 - klo:21:41 »
Peukutan Paulusta! Pettymys taisi tulla Billy Grahaminkin missiosta yli 30 vuotta sitten, vaikka oli valtavat järjestelyt ja innostus.
Ei Jumalan työtä pysty mittaamaan eikä näkemään, mutta toisaalta ei kai se väärin ole, vaikka   noita järjestetään.

Poissa pax

  • Viestejä: 1667
Vs: Miten saisimme herätyksen?
« Vastaus #7 : 08.07.22 - klo:09:14 »
En oikein usko tapahtumiin ja tempauksiin, tosin joku voi niiden kautta löytää Jumalan. Olen sitä mieltä että herätys lähtee aina ensin seurakunnan sisältä. Eräs vanha juutalaismies vieraili Suomen seurakunnissa ja sanoi että puhutaan Pyhästä Hengestä mutta hänen läsnäoloaan ei ollut kuin muutamassa seurakunnassa. Tuleekin mieleen kirjeet Vähä-Aasian seurakunnille, olisiko aika tehdä parannusta tänä päivänä.
« Viimeksi muokattu: 08.07.22 - klo:10:06 kirjoittanut pax »

Poissa Stiina

  • Viestejä: 1074
Vs: Miten saisimme herätyksen?
« Vastaus #8 : 08.07.22 - klo:13:21 »
Siltä tämä näyttää ja tuntuu!  (älä vaan luule riidan provosoimiseksi), mutta en ymmärrä, miten "juutalaismiehellä" voi olla Pyhä Henki? Oliko siis messiaaninen juutalainen tai muuten kristitty?  :)

Poissa pax

  • Viestejä: 1667
Vs: Miten saisimme herätyksen?
« Vastaus #9 : 08.07.22 - klo:13:47 »
Hän oli uskossa Jeesukseen ja tunnisti kyllä hengellistä kenttää. Kyllä minä itsekin tunnistan milloin Jumalan Henki vaikuttaa.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6331
Vs: Miten saisimme herätyksen?
« Vastaus #10 : 08.07.22 - klo:15:32 »
Joskus 90 luvulla kai paljon puhuttiin, että kohta tulee herätys, mutta uskovat sen sijaan näyttivät mukavasti sulautuvan maailmaan ja usko näytti jäävän toiselle sijalle. Näin ainakin niiden uskovien kohdalla Suomessa, jotka olivat hengellisessä toiminnassa mukana samaan aikaan kuin minä.

Minä olin sen lisäksi lähtenyt pois Suomesta ja täällä en osannut löytää sellaista hengellistä yhteyttä minkä koin olevan mielekästä ja tukevan minun uskoani. En tiedä missä oli vika, minussa vai muissa.

Suomessa vieraillessani joskus 2003  hengellisen isosiskoni puoliso totesi, että mikään ympäristössä ei enää tue hengellistä elämää tai siis rohkaise pitämään Herra ensimmäisenä elämässä. Se oli minunkin kokemukseni, ja totesin,että he, vaikka olivat sillä paikkakunnalla missä olimme tulleet uskoon ja missä oli peljon hengellistä elämää, heilläkin oli tuossa samanlainen kokemus.

Herra onneksi tuli avukseni silloin 90 luvulla ja tarttui uudemman kerran vahvasti elämääni ja parannuksen kautta Herra asetti minut hyvälle paikalle uskossa. Se oli rankka jotos, mutta minun oli käytävä se läpi.

Jeremian kirja avautui minulle vahvasti niinä aikoina ja näin parannuksen teon tarpeellisuuden.
Ei voi jäädä uhriksi ja valittaa olosuhteita. Tai tietty voi, mutta ei niin kovin hyvin seurauksin.

Tuon kokemuksen jälkeen en enää haikaillut ympäristöä joka tukisi uskoani. Tosin Herra johti minut sitten uskovien luo ja siunasi minua paljon heidän yhteydessään.

Mutta kaiken tuon jälkeen en enää "odota herätystä"

Ja olen ollut huomaavinani, että kyllä Herra Suomessa yhä etsii ja pelastaa. Ehkä ne ihmiset eivät ole meidän nenämme edessä ja niissä piireissä missä itse liikkuu, mutta kyllä ihmisiä tulee uskoon.
Ja vaikka on helppo ja myös tarpeellista arvostella erilaisia uusia hengellisiä liikkeitä, ajattelen, että siellä on sittenkin vasta uudestisyntyneitä Jumalan lapsia.

Tosin heidätkin aika koettelee ja toiset kestää uskossa, toiset eivät. Kuten meidänkin nuoruudessamme.
« Viimeksi muokattu: 08.07.22 - klo:16:01 kirjoittanut sandia »

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6331
Vs: Miten saisimme herätyksen?
« Vastaus #11 : 08.07.22 - klo:15:36 »
Hassu, juuri eilen illalla keskustelin erään noin kolmekymppisen henkilön kanssa siitä, että on aikoja jotka ovat hyvin pimeitä ja raskaita, ja mitkä silti meidän on käytävä yksin läpi. Nimittäin hänen puheensa aikana näin jotenkin mielikuvan tuosta omasta yksinäisestä taistelusta ja mihin se johti. Tämä henkilö jotenkin ymmärryksellään hapuili samaa asiaa.

Hän menee noin puolentoista tunnin päästä oikeuteen ja kuulee mitä tuomari päättää hänen rikoksestaan ja kuinka kauan hän joutuu olemaan vankilassa. Olemme hänen kanssaan käyneet aikamoisen taipalen läpi viimeisen yli 2 vuoden ajan ja on ikäänkuin valmistautunut tähän tilanteeseen missä nyt on. Hän on tätä nykyä vilpitön ja avoin ihmisenä. Ja ottanut vastuun rikoksestaan.

Pyydän rukousta hänen puolestaan.

Poissa pax

  • Viestejä: 1667
Vs: Miten saisimme herätyksen?
« Vastaus #12 : 08.07.22 - klo:16:54 »
Niinpä, jokainen voi omalla kohdallaan ’herätä’. Ei voi ajatellakaan tuudittautua ajatukseen, kun muutkin tekee, jokainen on vastuussa yksin elämästään ja tiestään Jumalalle.
Odotan herätystä kun on niin paljon ihmisiä ihan perhepiirissäkin jotka eivät ole uskossa.🙏😢 Rukouksin heitä kannan.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6331
Vs: Miten saisimme herätyksen?
« Vastaus #13 : 08.07.22 - klo:17:04 »
Juu sama täällä.

Paikalla Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Miten saisimme herätyksen?
« Vastaus #14 : 08.07.22 - klo:17:15 »
Odotan herätystä kun on niin paljon ihmisiä ihan perhepiirissäkin jotka eivät ole uskossa.🙏😢 Rukouksin heitä kannan.

Täällä ihan sama tilanne. Toivon rukoustukea näiden rakkaiden henkilöiden puolesta.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell