Kirjoittaja Aihe: Toronton siunauksesta 20 vuotta  (Luettu 88083 kertaa)

Paikalla sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6447
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #510 : 08.02.24 - klo:13:56 »
Vanhemmillani oli samanlainen ryijy. Muistan vieläkin kun ostettiin se. Olin joitan 13 v.
Auringon kehrä oli sen nimi.
Ehkä paremmalla ajalla jopa kuuntelen videon. :D

Torontolaisuus ei ole koskenut minua millään tavalla. Siis en ole ollut yhteydessä mihinkään seurakuntaan missä se tai yleensäkin äärimmäinen karismaattisuus olisi tullut esille.

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6782
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #511 : 25.03.24 - klo:18:55 »
Torontolaisuudesta keskustelua parin-kolmen vuoden takaa:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/14596528/henna-saarinen-ja-vapaakirkon-torontolainen-henki

Kaivelin esille näitä vanhoja keskusteluja siksi, että tämä päivä on itselleni historiallisesti merkittävä. On nimittäin sillä tavalla, että päivälleen neljännesvuosisata sitten minut erotettiin seurakunnasta siksi, että olin arvostellut julkisesti seurakuntaani juuri tuon torontolaisuuden vuoksi.

Etsin käsiini useita kirjoituksia tuolta ajalta ja totesin, että mielipiteeni ovat edelleen samat eikä tietääkseni ko. seurakuntakaan ole vielä etäisyyttä tuohon liikkeeseen ottanut.   :( :( :(

Tulin aikoinaan uskoon luterilaisen kirkon piirissä, mutta vaihdoin seurakuntaa vuonna 1960 tain 1961 ja liityin toiseen seurakuntaan, joka hurahti "täysillä" torontolaisuuteen joskus 90-luvulla eikä ole ainakaan julkisesti vieläkään ottanut siihen eksytykseen etäisyyttä.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Paikalla sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6447
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #512 : 26.03.24 - klo:14:35 »
Varmaan ollut surullista ja raskasta tulla potkituksi seurakunnasta mielipiteiden takia!!
Luin tuota 2016 alkanutta ketjua minka olit linkittanyt.
En tiennyt, etta noin rajuja juttuja Vapaaseurakunnassa tapahtui niina aikoina. Mutta ehka ei kaikissa Vapaaseurakunnissa??


Poissa Paulus

  • Viestejä: 6782
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #513 : 26.03.24 - klo:16:59 »
Varmaan ollut surullista ja raskasta tulla potkituksi seurakunnasta mielipiteiden takia!!
Luin tuota 2016 alkanutta ketjua minka olit linkittanyt.
En tiennyt, etta noin rajuja juttuja Vapaaseurakunnassa tapahtui niina aikoina. Mutta ehka ei kaikissa Vapaaseurakunnissa??

Alkuun se oli jotenkin kova paikka, mutta se avasi hengellisen elämän uudella tavalla. Ymmärrän, että asiaan liittyi siunaus, jota en muuten olisi saanut kokea. Asiassa on monia ulottuvuuksia, joita kaikkia ei ole syytä edes kertoa. Ehkä monen mielestä on outoa, etten ole lliittynyt mihinkään ns. seurakuntaan. Mutta uskovien yhteyttä olen saanut kokea hämmästyttävän paljon.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa pax

  • Viestejä: 1712
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #514 : 26.03.24 - klo:18:31 »
Antikridtillinen henki ajaa seurakunnasta ulos Jeesus Kristuksen ja kun tämä on tehty tulee sinne itse jeesukseksi ja kaikki ei edes huomaa mitään.