Kirjoittaja Aihe: Uskovien katse  (Luettu 5379 kertaa)

Poissa evlutkristitty

  • Viestejä: 553
Vs: Uskovien katse
« Vastaus #15 : 05.10.16 - klo:11:52 »
Raamatunn tekstit jotka ovat iältään yli 2700 vuotta vanhoja kirjoituksia, eivät ole tämänpäiväisten romaanien tekstejä, eikä tietokirjojen tekstejä.

Esim.  Sinun kuolleesi =  Ilm. 14:13   Ja minä kuulin äänen taivaasta sanovan: "Kirjoita: Autuaat ovat ne kuolleet, jotka Herrassa kuolevat tästedes.

Totisesti - sanoo Henki - he saavat levätä vaivoistansa, sillä heidän tekonsa seuraavat heitä."

Jes. 26:19   Mutta sinun kuolleesi virkoavat eloon, minun ruumiini nousevat ylös. Herätkää ja riemuitkaa, te jotka tomussa lepäätte, sillä sinun kasteesi on valkeuksien kaste, ja maa tuo vainajat ilmoille.

Ihan lukutaidon oppimisesta olisi jo paljon hyötyä. Kysymyksessä on KASTE, ei katse.

Sinun Kasteesi = Mark. 16:16   Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

Tämäkin paikka Raamatusta on siis selkeä kun päivä, kun Pyhä Henki sen kirkastaa!!!

Raamattu näet selittää koko  ajan itse itseään. Siksi ei ole lainkaan samantekevää miten Raamattua tulkitaan. Mikäli ihminen saa Raamatusta ristiriitaisia käsityksiä, se johtuu Jumalan sanan tuntemattomuudesta.

Jukka Norvanto sanoi hyvin: Monet sanovat etteivät he usko mitä Raamattu sanoo.
Tosiasiassa he eivät tiedä mitä Raamattu sanoo.

xxxxxx

Kol. 2:1   Sillä minä tahdon, että te tiedätte, kuinka suuri kilvoittelu minulla on teidän tähtenne ja laodikealaisten ja kaikkien tähden, jotka eivät ole minun ruumiillisia kasvojani nähneet,
Kol. 2:2   että heidän sydämensä, yhteenliittyneinä rakkaudessa, saisivat kehoitusta omistamaan täyden ymmärtämyksen koko rikkauden ja pääsisivät tuntemaan Jumalan salaisuuden, Kristuksen,
Kol. 2:3   jossa kaikki viisauden ja tiedon aarteet ovat kätkettyinä.


« Viimeksi muokattu: 05.10.16 - klo:12:00 kirjoittanut evlutkristitty »

Poissa evlutkristitty

  • Viestejä: 553
Vs: Uskovien katse
« Vastaus #16 : 05.10.16 - klo:12:12 »
Niin sitten tuohon Pauluksen katse-juttuun.

Pakko sanoa, että nuorempana kun olin lakihenkinen omanvanhurskauden rakentaja.
Tiukasti sääntöhin uskova kadotusta pelkäävä taivaan toivossa elävä, niin peilistä sen näki kyllä ja valokuvista. Vaikka toisaalta vakava sairautenikin vaikutti varmaan katseeseeni. Tänään yhtä sairaana, mutta nyt Kristuksessa Jumalan kanssa sovitettuna, uskon kautta ilman omia ansioitani, on katsekin kyllä muuttunut paljon levollisemmaksi, vaikka ikää on tullut lisää useampia vuosikymmeniä.

Usko ja täydellinen luottamus Jumalan anteeksiantoon (lepo Jumalassa) siis vaikuttaa katseeseen.

Mutta myös vakavat sairaudet, perintötekijät, mieliala, elämäntilanne, sun muut seikat vaikuttavat katseeseen. Suoria johtopäätöksiä ei siis pidä tehdä toisista ihmisistä, pelkän silmillä havaitun ilmeen perusteella.

Yliottaen voin kuitenkin sanoa havaintonani, että ne joille uskonvanhurskaus on kirkastunut, ja siksi elävät rauhassa Jumalan kanssa, ovat ilmeiltään valoisampia.

Omassa vanhursdkaudessa kamppailevilla on totta kai remmi kireällä kun autuutta pitää ansaita joka päivä. Koskaa ei tiedä koska vihainen Jumala lyö, tai ilmoittaa hylänneensä vanhurskauttamis- ja lihanpyhitys- yrityksissään epäonnistuneen raukan.

Oloneuvos

  • Vieras
Vs: Uskovien katse
« Vastaus #17 : 05.10.16 - klo:19:36 »
Ystävät! Minä iloitsen siitä, että minulla kansakoulun ensimmäisellä luokalla oli hyvä opettaja Faina Pyykkö -siunattu olkoon hänen muistonsa- joka neuvoi, että pilkun kohalla henkähdetään ja pisteen kohalla pysähdytään. Ja edelleen, että sanalla voi olla useita merkityksiä, kuten sanalla voi.

Kielellemme käännetyllä sanalla kaste on useita merkityksiä (kuten on suomen kielessä toisista kielistä kääntämättäkin). Alkutekstin mukaan esimerkiksi Jesajan kirjan 26:19 mainitulla kasteella ei ole tekemistä Markuksen evankeliumin 16:16 mainitun kasteen kanssa.


Oloneuvos

  • Vieras
Vs: Uskovien katse
« Vastaus #18 : 05.10.16 - klo:22:01 »
Katse(len) kummastellen kunne kaikki katosivat?

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6787
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Uskovien katse
« Vastaus #19 : 06.10.16 - klo:12:02 »
Katse(len) kummastellen kunne kaikki katosivat?

Hu huu! Missä olette? Kaipaan tavata teitä ainakin kerran päivässä.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6787
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Uskovien katse
« Vastaus #20 : 23.05.17 - klo:14:26 »
Tähän aikaan vuodesta kukkia katsellaan ja kastellaan.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell