Kirjoittaja Aihe: Vääriä profetioita  (Luettu 6973 kertaa)

Poissa Mice

  • Viestejä: 1651
Vs: Vääriä profetioita
« Vastaus #15 : 20.11.16 - klo:13:29 »
Kaikella on oma tärkeä roolinsa oikeissa hetkissä ja oikein käytettäessä. Kyse ei ole siitä, että pitäisi unohtaa jokin asia siksi, että joku toimii väärin.

Ja lopulta se on mun oman mielen pienuutta, että pohdin mitä pohdin. Mutta taidan silti jatkaa "ääneen" pohtimista jatkossakin. Varmaan itsekästä ja epämiellyttävääkin, mutta taidan ottaa riskin.
Ihmisroska

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6787
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Vääriä profetioita
« Vastaus #16 : 20.11.16 - klo:13:37 »
Kaikenlaisista sotkuista välittämättä tai juuri niiden vuoksi olen päätynyt siihen, että keskityn hengellisissä kysymyksissä pääasioihin, eli niihin, jotka ovat pelastuksen näkökulmasta oleellisia.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Taisto

  • Viestejä: 2279
Vs: Vääriä profetioita
« Vastaus #17 : 20.11.16 - klo:13:47 »
Joskus mietin vakavasti, että miksi edes enää hengailen näissä piireissä.
Eikä se ole ketään syylistävää mietiskelyä, vaan ihan sellaista järjen ääntä, mikä saattaa olla väärässä, vaikka puhuukin tosiasioita.

Yleensä saa kuulla vain ohjeistusta elämään ja jonkinlaista vitsiksi naamioitua väheksyntää. Mutta se on ihan ok. :)
Mitä haluaisit saada "näistä piireistä"? Millaista keskustelua odotat tai toivot vajavaisilta ihmisiltä?

Ja tämä ei sisällä mitään piiloviestiä sinulle. Kysynpähän vain suoraan.

Ifa

  • Vieras
Vs: Vääriä profetioita
« Vastaus #18 : 20.11.16 - klo:13:56 »
Joskus olen törmännyt ihmisiin, jotka  tavoittelevat tilanteita päästä profetoimaan. Heidän ajatuksensa ovat pääosin siinä, että rukoilevat kohdalleen näitä tilanteita. Vierastan tuollaista. Kun Jumala uskoo armolahjoja, niiden käyttö on mielestäni hyvinkin vastuullista. Ollaan tekemisissä pyhien asioiden kanssa.

Poissa Mice

  • Viestejä: 1651
Vs: Vääriä profetioita
« Vastaus #19 : 20.11.16 - klo:16:26 »
Joskus mietin vakavasti, että miksi edes enää hengailen näissä piireissä.
Eikä se ole ketään syylistävää mietiskelyä, vaan ihan sellaista järjen ääntä, mikä saattaa olla väärässä, vaikka puhuukin tosiasioita.

Yleensä saa kuulla vain ohjeistusta elämään ja jonkinlaista vitsiksi naamioitua väheksyntää. Mutta se on ihan ok. :)
Mitä haluaisit saada "näistä piireistä"? Millaista keskustelua odotat tai toivot vajavaisilta ihmisiltä?

Ja tämä ei sisällä mitään piiloviestiä sinulle. Kysynpähän vain suoraan.

Sellaista mikä hivelee itsetuntoani tietysti :D Selvä asia jokaiselle rehelliselle, eikö vain?

Näillä piireillä en oikeastaan tarkoittanut tätä paikkaa. Tää on hyvä ja siksi täällä ulisenkin. Koen sen mahdolliseksi. Kun on huono hetki niin tulen tänne ulisemaan elämäni turhuutta ja rikkinäisyyttäni. Se helpottaa vähän.

Itsensä häpäisemisen koen hyveeksi. Äkkiä ukko hiljenee kun hetken rääkyy ja sitten hävettää.

Ps. pidän just suoraan puhumisesta ja kysymisestä. Turha kierrellä ja kaarrella.

Ihmisroska

Poissa Mice

  • Viestejä: 1651
Vs: Vääriä profetioita
« Vastaus #20 : 20.11.16 - klo:16:39 »
Lisään vielä, että en odota ihmisiltä mitään. Varsinkaan niiltä jotka edustavat enemmän uskontoaan, kuin omaa itseäänsä.
Ja kyllä, kristinuskokin on uskonto.

Ehkä sitä joskus tahtois enemmän ihmisyyttä, mutta se on tietyllä tapaa synti. Kun ihmisen pitää kuolla. Mutta olen tässä vaiheessa, että en ole kuollut ja sitten joskus ärsyttää ne jotka omasta mielestään ainakin ovat kuolleet ja kertovat faktoja. Ja siitä itsevarmuudesta huolimatta heidänkin proferiansa tuppaavat usein olemaan niin vajavaisia, että ovat suorastaan vääriä.

Hyväksyn ihmisten vajavaisuuden. Mutta se tulisi tunnustaa jo etukäteen. Ei vasta sitten kun on ensin runnottu palasiksi.
"No sori, ollaan vaan vajavaisii hei".

Mutta tämä on nyt tällaista ajatuksenvirtaa vaan. Oon vähän tämmöne.
Ihmisroska

Ifa

  • Vieras
Vs: Vääriä profetioita
« Vastaus #21 : 20.11.16 - klo:16:59 »
En tiedä Mice taustoja, joista kirjoittamasi nousee, ovatko ne omia kokemuksiasi vai toisten vai molempia. Olen itsekin runnottu palasiksi ja nyt ymmärrän olevani elossa siitä huolimatta. Ja matkalla eteenpäin, muuta ei uskalla sanoa. Mennyt tuhoava menneisyys on ollut tajuttoman turhaa ja vahingoittavaa, se on fakta. Tässä ja nyt kuitenkin hengissä ja Jeesuksen varassa. Menneisyys on sulkenut monia mahdollisuuksia loppuiäkseni, tuho on ollut sitä luokkaa. Herra tietää kaiken ja kannattelee. Siunausta.

Jees-mies

  • Vieras
Vs: Vääriä profetioita
« Vastaus #22 : 20.11.16 - klo:23:28 »
Itse olen hieman harmissani siitä, että usein käytännön tasolla ja uskovien puheessa"profetia" typistetään käsittämään vain jonkinlaista tulevien asioiden ennustamista, vaikka

Lainaus käyttäjältä: 1.Kor. 14:3
...profetoiva puhuu ihmisille rakennukseksi ja kehoitukseksi ja lohdutukseksi.

ja

Lainaus käyttäjältä: 1.Kor. 14:31
...te saatatte kaikki profetoida, toinen toisenne jälkeen, että kaikki saisivat opetusta ja kaikki kehoitusta.

Tuossa on ainesta jo monenlaiseen inspiroituun puheeseen ja saarnaan.

Poissa Mice

  • Viestejä: 1651
Vs: Vääriä profetioita
« Vastaus #23 : 20.11.16 - klo:23:31 »
Joo. Tietyssä mielessä jokainen Jumalan sanaa julistava profetoi, koska sana on profetaalista.

Ennustelut sitten erikseen.
Ihmisroska

Poissa witness

  • Viestejä: 51
  • shots of faith
Vs: Vääriä profetioita
« Vastaus #24 : 21.11.16 - klo:06:25 »
Tuossa on ainesta jo monenlaiseen inspiroituun puheeseen ja saarnaan.

On, on.

Kun sana sanalta lukee tätä 1 Kor. 14:2-4

2 Sillä kielillä puhuva ei puhu ihmisille, vaan Jumalalle; ei häntä näet kukaan ymmärrä, sillä hän puhuu salaisuuksia hengessä.
Kuin maahan kätketty aarre, joka innoittaa henkilöä itseään.

3 Mutta profetoiva puhuu ihmisille rakennukseksi ja kehoitukseksi ja lohdutukseksi.
Ihmisten, paikallaolevan yleisön ymmärrettäväksi esim. puhutulla kielellä.

Ja tällöin pääsee tapahtumaan näin:
4 Kielillä puhuva rakentaa itseään, mutta profetoiva rakentaa seurakuntaa.
Joka voi sen itseensä sovittaa, se sovittakoon.

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6787
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Vääriä profetioita
« Vastaus #25 : 10.03.17 - klo:19:06 »
Taas kerran yritän siivota hyllyjäni ja poistaa sieltä tarpeetonta. Vaikea urakka.

Käteeni tuli kirja "Suomi, sinun pelastuksesi on Minun Poikani veressä." Alaotsikko on "Oulun profetia". Kirjan painovuosi on 1965 ja profetiat ajoittuvat vuosille 60-61. Muistan, kuinka noista profetioista kohistiin aikoinaan. Ensimmäinen profetia osoittaa mielestäni kyllin selvästi, että kyseessä on väärä profeetta ja väärät profetiat.

Otan ko. kohdan ensimmäisen profetian alusta lainauksena tähän:

"Jos tämä kansa ei tee parannusta ennen vuotta 1962, niin Minä annan tämän kansan vihollisen käsiin, ja kukaan ei pääse pakoon, sillä kaikkia kohtaa sama rangaistus, niin uskovia, kuin niitä, jotka eivät usko. Mutta jos tämä kansa nöyrtyy Minun edessäni, niin Minä vielä armahdan.

Jos löytyy 800.000 sellaista, jotka todella ovat puhdistaneet sydämensä Kristuksen, Minun Poikani verellä, niin Minä armahdan tätä kansaa. Mutta jos niitä ei löydy vuoteen 1962, niin se, mitä sanoin, toteutuu. Sanokaa kaikille tämä!  Ja kaikki, jotka uskovat tähän ja tekevät parannuksen, saavat armon Minun silmissäni. Totelkaa Minua. Kuunnelkaa, kun Minä puhun. Älkää arvostelko tätä, mitä olen sanonut. Jos arvostelette ja ajattelette, että se ei ole totta, niin Minä rankaisen sellaista ihmistä. Minä rankaisen sitä, joka uskaltaa olla uskomatta tähän. Rangaistus kohtaa häntä."


Jo tuo kursivoitu osoittaa, että kyseessä on väärä profeetta, koska Raamattu kehoittaa nimenomaan tutkimaan ja arvioimaan kaiken.

Mm. Wikipediassa on lisätietoa:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Heinoslaisuus
« Viimeksi muokattu: 10.03.17 - klo:19:12 kirjoittanut Paulus »
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell