Kirjoittaja Aihe: Mistä vaikutuksesta on kyse? Pyhästä Hengestä, ihmisen omasta vai jostain muusta  (Luettu 66741 kertaa)

Lydia

  • Vieras
Onkohan Jeesus mukana noilla molemmilla kursseilla? http://www.kristillinentanssikoulu.fi/?id=142
Tarkoitin uskovien yhteisiä seurakunnankokouksia ja evankeliointitilaisuuksia,
en uskonnollisia harrastuspiirejä.

En uskaltaisi sanoa että ylistystanssi on sellaista mikä olisi Jumalan silmissä syntiä, eikä hän sen vuoksi olisi läsnä kun Herralle tanssivat. Toinen asia on kuinka kukin sen tarpeellisuuden ymmärtää.. ::)

Paikalla Paulus

  • Viestejä: 6775
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Jeesuksen läsnäoloa ja Pyhän Hengen voimaa ei koe, jos mitätöi puhujan ja toiset uskovat harhaoppisiksi, elleivät he täytä niitä mittoja, jotka on itse keksinyt.

En todellakaan kaipaa sellaista voimaa tai opetusta, jotka eivät kestä arviointia.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Paikalla Paulus

  • Viestejä: 6775
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
En uskaltaisi sanoa että ylistystanssi on sellaista mikä olisi Jumalan silmissä syntiä, eikä hän sen vuoksi olisi läsnä kun Herralle tanssivat. Toinen asia on kuinka kukin sen tarpeellisuuden ymmärtää.. ::)

Eräs (heikko?) veli joutui katselemaan tuota vähäpukeisten tyttösten ylistystanssia. Hän tunnusti minulle, että kyllä hänen oli katseltava vain kenkiensä kärkiä. Mainitkaapa vaikka vain yksi kohta UT:ssa, jossa kerrotaan evankeliumia julistetun tanssin tai soitinmusiikin avulla.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4474
  • Matkalla
Onkohan Jeesus mukana noilla molemmilla kursseilla? http://www.kristillinentanssikoulu.fi/?id=142
Tarkoitin uskovien yhteisiä seurakunnankokouksia ja evankeliointitilaisuuksia,
en uskonnollisia harrastuspiirejä.

En uskaltaisi sanoa että ylistystanssi on sellaista mikä olisi Jumalan silmissä syntiä, eikä hän sen vuoksi olisi läsnä kun Herralle tanssivat. Toinen asia on kuinka kukin sen tarpeellisuuden ymmärtää.. ::)
Tietenkin Jeesus on läsnä tuollakin, jos ja kun siellä on uskovia. Olisi, vaikka tanssi olisi syntiä. Pyhä Henki ei tule ja mene edestakaisin, vaan pysyy uskovassa. Silloin kun Hän lakkaa pysymästä, kyseessä ei ole enää Jumalan lapsi. Niin, mikä onkaan lähde tällaiselle toiminnalle?

Poissa Soltero

  • Viestejä: 2462
Ylistystanssit ja ylistysmusiikki saattavat olla joillekin uskoville tärkeitä.
Virhe on tehty siinä, että niitä esitetään yleisön edessä.

Tuollainen henkilökohtainen ja hyvin intiimi hymistys ja
ruumiin orgastiselta näyttävä nytkyttely pitää ehdottomasti suorittaa laulujen ja tanssien esittäjien omassa keskuudessa,
ilman katsojia.

Lydia

  • Vieras
En uskaltaisi sanoa että ylistystanssi on sellaista mikä olisi Jumalan silmissä syntiä, eikä hän sen vuoksi olisi läsnä kun Herralle tanssivat. Toinen asia on kuinka kukin sen tarpeellisuuden ymmärtää.. ::)

Eräs (heikko?) veli joutui katselemaan tuota vähäpukeisten tyttösten ylistystanssia. Hän tunnusti minulle, että kyllä hänen oli katseltava vain kenkiensä kärkiä. Mainitkaapa vaikka vain yksi kohta UT:ssa, jossa kerrotaan evankeliumia julistetun tanssin tai soitinmusiikin avulla.

Se onkin jo eri juttu jos ollaan provosoivia pukeutumisen suhteen, sitä voi olla missä vain missä on onttopäisyyttä. Vastaukseni koski yKnuutin linkkiä.

Lydia

  • Vieras
En ole tanssin ystävä olenkaan mutta uskon että joillekkin se (ylistystanssi) on osa uskonelämää, mikä minä siihen olen mitään sanomaan kun Jumalalle tanssivat.

Poissa Soltero

  • Viestejä: 2462
Jeesuksen läsnäoloa ja Pyhän Hengen voimaa ei koe, jos mitätöi puhujan ja toiset uskovat harhaoppisiksi, elleivät he täytä niitä mittoja, jotka on itse keksinyt.

En todellakaan kaipaa sellaista voimaa tai opetusta, jotka eivät kestä arviointia.
Jumala kestää varmasti ihmisten arvioinnin.
Mutta jos uskova etsii ja löytää pelkästään vikoja hengellisissä opettajissa ja toisissa uskovissa ja näkee kaikkialla harhaoppeja ja valheellisuutta,
hän itse jää hyvin kylmäksi.

Kun heittää jatkuvasti lapsen pesuveden mukana viemäriin,
jää vähitellen kaikesta paitsi.
Tauoton valitus, ruikutus, arvostelu, itsensä korottaminen ja toisten mitätöinti tekee
uskovasta kaunaisen kyräilijän.


Poissa Mice

  • Viestejä: 1651
Puutun sen verran keskusteluun ja vien sen henkilökohtaiselle tasolle, että en tunnista tällaista foorumin kirjoittajista:

"Mutta jos uskova etsii ja löytää pelkästään vikoja hengellisissä opettajissa ja toisissa uskovissa ja näkee kaikkialla harhaoppeja ja valheellisuutta, hän itse jää hyvin kylmäksi."

Omakohtaisen kokemuksen perusteella en allekirjoita tuollaista, vaan pidän sitä halpamaisena mustamaalaamisena.
Jos koette tämän huonoksi ja turhaksi kommentiksi, niin voi poistaa sen.
Ihmisroska

Poissa Soltero

  • Viestejä: 2462
Puutun sen verran keskusteluun ja vien sen henkilökohtaiselle tasolle, että en tunnista tällaista foorumin kirjoittajista:

"Mutta jos uskova etsii ja löytää pelkästään vikoja hengellisissä opettajissa ja toisissa uskovissa ja näkee kaikkialla harhaoppeja ja valheellisuutta, hän itse jää hyvin kylmäksi."

Omakohtaisen kokemuksen perusteella en allekirjoita tuollaista, vaan pidän sitä halpamaisena mustamaalaamisena.
Jos koette tämän huonoksi ja turhaksi kommentiksi, niin voi poistaa sen.
Halpamaisena mustamaalaamisena?

Yleisen elämänkokemuksen perusteella tiedän, että jatkuva kaiken arvostelu ja puutteiden ja virheiden etsiminen vahingoittaa lopulta ihmistä itseään.

Olen itse ollut aikaisemmin hyvin kriittinen monilla elämänalueilla, ja olen sisimmässäni edelleen melko kapinallinen, mutta olen oppinut yrityksen ja erehdyksen kautta,
että pelkällä arvostelulla ja mitätöimisellä ei yleensä saa mitään aikaan.

Kannattaa siirtyä vähin äänin sinne, missä on tyytyväinen, eikä yrittää hajottaa toisten
maailmaa.
Oma mielipide on tärkeä sanoa sopivisissa kohdissa ja oikeaan aikaan, mutta
olen yrittänyt oppia, että kyse on kuitenkin vain minun mielipiteestäni, joka voi
olla väärä.

En ymmärrä, miten tämän kokemukseni esilletuomisen voi joku ymmärtää halpamaisena mustamaalaamisena.

Helena

  • Vieras
Jeesus itse kertoi milloin ja missä hän on läsnä kun kokoonnutaan.

Matt. 18:
 20 Sillä missä kaksi tai kolme on koolla minun nimessäni, siellä minä olen heidän keskellään."

Tuskinpa Hän siunaa kaikkea, mitä Hänen nimessään tehdään.

Näin Jeesus sanoi ja kuka sitten osaa oikealla tavalla määrittää milloin hän ei ole paikalla kun hänen nimessään kokoonnutaan. Jumala ei koskaan kiellä itseään häntä etsivältä ja siltä joka hänen läsnäoloaan odottaa ja kaipaa.
Totta tämä. Yhteys toisiin uskoviin on korvaamatonta, Raamattu puhuu paljonkin uskovien yhteenkokoontumisesta. Sillä on todellista merkitystä uskovien hyvivoinninkin kannalta. Kun on itse kokenut sen hyvät vaikutukset, samaa toivoisi kaikkien uskovien osalle.

Poissa Mice

  • Viestejä: 1651
Puutun sen verran keskusteluun ja vien sen henkilökohtaiselle tasolle, että en tunnista tällaista foorumin kirjoittajista:

"Mutta jos uskova etsii ja löytää pelkästään vikoja hengellisissä opettajissa ja toisissa uskovissa ja näkee kaikkialla harhaoppeja ja valheellisuutta, hän itse jää hyvin kylmäksi."

Omakohtaisen kokemuksen perusteella en allekirjoita tuollaista, vaan pidän sitä halpamaisena mustamaalaamisena.
Jos koette tämän huonoksi ja turhaksi kommentiksi, niin voi poistaa sen.


En ymmärrä, miten tämän kokemukseni esilletuomisen voi joku ymmärtää halpamaisena mustamaalaamisena.

Selvitän sen kahdella voimakkaalla sanalla, mitkä lainaan sinulta:

pelkästään

kaikkialla

Kirjoittamasi asia oli suunnattu osalle foorumin kirjoittajista.

Tämän enempää en jaksa puuttua tähän keskusteluun. On muutakin murhetta iso läjä. Voimia kaikille ja säästäkää toisianne.
« Viimeksi muokattu: 27.03.14 - klo:19:42 kirjoittanut Mice »
Ihmisroska

Poissa Soltero

  • Viestejä: 2462
Puutun sen verran keskusteluun ja vien sen henkilökohtaiselle tasolle, että en tunnista tällaista foorumin kirjoittajista:

"Mutta jos uskova etsii ja löytää pelkästään vikoja hengellisissä opettajissa ja toisissa uskovissa ja näkee kaikkialla harhaoppeja ja valheellisuutta, hän itse jää hyvin kylmäksi."

Omakohtaisen kokemuksen perusteella en allekirjoita tuollaista, vaan pidän sitä halpamaisena mustamaalaamisena.
Jos koette tämän huonoksi ja turhaksi kommentiksi, niin voi poistaa sen.


En ymmärrä, miten tämän kokemukseni esilletuomisen voi joku ymmärtää halpamaisena mustamaalaamisena.

Selvitän sen kahdella voimakkaalla sanalla, mitkä lainaan sinulta:

pelkästään

kaikkialla

Kirjoittamasi asia oli suunnattu osalle foorumin kirjoittajista.

En siis osaa kirjoittaa sinua tyydyttävällä tavalla.
Kiitos moderoinnista.

Poissa Mice

  • Viestejä: 1651
Puutun sen verran keskusteluun ja vien sen henkilökohtaiselle tasolle, että en tunnista tällaista foorumin kirjoittajista:

"Mutta jos uskova etsii ja löytää pelkästään vikoja hengellisissä opettajissa ja toisissa uskovissa ja näkee kaikkialla harhaoppeja ja valheellisuutta, hän itse jää hyvin kylmäksi."

Omakohtaisen kokemuksen perusteella en allekirjoita tuollaista, vaan pidän sitä halpamaisena mustamaalaamisena.
Jos koette tämän huonoksi ja turhaksi kommentiksi, niin voi poistaa sen.


En ymmärrä, miten tämän kokemukseni esilletuomisen voi joku ymmärtää halpamaisena mustamaalaamisena.

Selvitän sen kahdella voimakkaalla sanalla, mitkä lainaan sinulta:

pelkästään

kaikkialla

Kirjoittamasi asia oli suunnattu osalle foorumin kirjoittajista.

En siis osaa kirjoittaa sinua tyydyttävällä tavalla.
Kiitos moderoinnista.

No jopas pomppasi.
Kiitos siitä.

Nyt olemme toisillemme kiitollisia. Kiitos.
« Viimeksi muokattu: 27.03.14 - klo:20:26 kirjoittanut Mice »
Ihmisroska

Paikalla Paulus

  • Viestejä: 6775
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Elian aikana oikeiden ja väärien profeettojen suhde Israelissa oli 1:850. Mikähän suhdeluku nyt on?

Kun seuraa tämän ajan "hengellisiä" hyppelyitä, niin väkisinkin tulee mieleen näiden profeettojen kohtaaminen Karmelilla:

1. Kun. 25
Elia sanoi Baalin profeetoille: "Valitkaa itsellenne sonneista toinen. Valmistakaa te ensin uhrinne, koska teitä on enemmän. Huutakaa jumalanne nimeä, mutta älkää sytyttäkö tulta."
26 He ottivat sonnin ja valmistivat uhrin. Aamusta keskipäivään saakka he sitten kutsuivat Baalia huutaen: "Baal, Baal, vastaa meille!" Ei kuulunut ääntä, ei tullut vastausta, vaikka he hyppivät paikalle rakennetun alttarin ympärillä.


27 Tuli keskipäivä, ja Elia pilkkasi heitä sanoen: "Huutakaa kovempaa! Onhan hän jumala, mutta hänellä taitaa olla kiireitä. Jospa hän on pistäytynyt tarpeilleen, vai olisiko hän matkoilla? Ehkä hän nukkuu ja herää kohta."
28 Profeetat huusivat vielä kovemmalla äänellä ja viiltelivät tapansa mukaan itseään miekoilla ja keihäillä, niin että olivat aivan veressä.
29 Puolenpäivän jälkeen he tulivat hurmoksiin ja olivat siinä tilassa ruokauhrin aikaan saakka. Mutta ei kuulunut ääntä, ei tullut vastausta, mitään ei tapahtunut.


Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell