Laitan keskustelun pohjaksi valitsemiani Raamatun kohtia otsikon aiheesta. Pyydän että luet Raamatun kohdat ennen kommentointia. Esitän kysymykseni niiden jäljestä.
Jer.7:16 Mutta sinä älä rukoile tämän kansan puolesta, älä kohota heidän puolestaan huutoa ja rukousta äläkä niillä Minua ahdista; sillä en Minä sinua kuule.
Jer.11:14 Mutta sinä älä rukoile tämän kansan puolesta, älä kohota heidän puolestaan huutoa ja rukousta, sillä en Minä kuule, kun he Minua avuksi huutavat onnettomuutensa tähden.
Jer.14:11 Ja Herra sanoi minulle: "Älä rukoile tämän kansan puolesta, sen hyväksi.
Jer.29:7 Ja harrastakaa sen kaupungin menestystä, johon Minä olen teidät siirtänyt, ja rukoilkaa sen puolesta Herraa, sillä sen menestys on teidän menestyksenne.
1. Onko Jumala kieltänyt sinua rukoilemasta jonkun tai jonkin puolesta ? Tai, tiedätkö jonkun uskovan jota Jumala olisi kehoittanut olemaan rukoilematta ?
Malakia, sanoit että et takuulla rukoile heidät puolestaan. Se on paljon sanottu. Minä kyllä voin rukoilla, että Jumala kutsuisi heitä pelastukseen. Että he tulisivat uskoon ja tekisivät parannuksen, pääsisivät sisälle Jumalan valtakuntaan.
Minusta on päivänselvä, kun katsoo kontekstia, tämä koko synnin kuvaus todella KATTAA KAIKKI ihmiset:
Jeesus KUOLI langenneitten ihmisten puolesta. Isä Jumala antoi poikansa uhriksi. Myös homojen puolesta. Mekö emme voisi edes rukoilla heidän puolestaan?
Ja, tuskinpa Puimatanner-foorumin lukijoiden, ja vielä vähemmän kirjoittajien, joukossa on niitä jotka erityisesti ovat rukoilleet homojen puolesta, tai edes säännöllisen epäsäännöllisesti.[/b][/i][/color]
Minusta on päivänselvä, kun katsoo kontekstia, tämä koko synnin kuvaus todella KATTAA KAIKKI ihmiset:
Niin, eihän tässä kukaan ole väittänytkään etteivätkö KAIKKI IHMISET olisi syntisiä.
Mutta, on iso ero sillä että"jotkut ihmiset" jatkavat TIETOISTA syntielämää, josta Raamattu on erityisesti varoittanut, ja nämä ihmiset VÄITTÄVÄT Raamatun olevan VÄÄRÄSSÄ, mutta että heidän oma elämänsä on täysin "oikeaa", tarkoitan näitä homoseksuaaleja.
Raamatun viimeinen kirje ennen Ilmestyskirjaa, Juudaan kirje, nimenomaan kertoo ihmisistä jotka hyväksikäyttävät Jumalan Armoa/anteeksiantoa JATKAAKSEEN oman mielensä mukaista elämää, siis homoseksuaalisuutta....
..." kääntävät meidän Jumalamme Armon irstaudeksi" Juuda 1:4
Oletko Paulus kysynyt luvan heiltä rukouksellesi, joka saattaa lähennellä omavanhurskauttasi ja väkivaltaa sekä paremmuutta omaa ansiollisuutta, lainalla olemista, hyväksymättömyyttä...?
Olemme siis erimieliset muuttumispyyntörukouksista! :(
No, sain tästä kommentistasi sen mielikuvan, että sinun mielestäsi homojen puolesta ei pidä rukoilla:Jeesus KUOLI langenneitten ihmisten puolesta. Isä Jumala antoi poikansa uhriksi. Myös homojen puolesta. Mekö emme voisi edes rukoilla heidän puolestaan?
Kuka on kieltänyt rukoilemasta heidän puolesta ?
Minä kerroin oman suhtautumiseni tähän homomyönteisyyteen.
Ja, tuskinpa Puimatanner-foorumin lukijoiden, ja vielä vähemmän kirjoittajien, joukossa on niitä jotka erityisesti ovat rukoilleet homojen puolesta, tai edes säännöllisen epäsäännöllisesti.
Siinähän rukoilet. Minä puolestani ODOTAN Jumalan tuomioita, myös tuolle "rakkaalle" naapurillemme Venäjälle.
Ja, tuskinpa Puimatanner-foorumin lukijoiden, ja vielä vähemmän kirjoittajien, joukossa on niitä jotka erityisesti ovat rukoilleet homojen puolesta, tai edes säännöllisen epäsäännöllisesti.[/b][/i][/color]
Minulla on eräs läheinen henkilö, joka on kertonut olevansa homo. Hänen miesystävänsäkin olen tavannut. Rukoilen tämän läheisen henkilön puolesta lähes päivittäin, että hän vapautuisi homoudestaan. Joskus rukoilen hänen kumppaninsakin puolesta. Toivon, että joku muukin yhtyisi tähän rukoukseeni.
Itse en ole ollut missään tekemisissä henkilön kanssa, joka olisi uskovainen ja homo tms. Miten siinä pitäisi suhtautua?Mielestäni siinä tarvitaan ymmärrystä ja viisautta Jumalalta. Herkkyyttä nähdä ainutkertainen, kallisarvoinen ihminen Jumalan näkökulmasta. Kysyä mitä Jeesus tekisi. Sama tilanne on avoparin ja perheensä kohdalla, kun toinen osapuoli tulee uskoon. Homoparikin voi olla juridisesti naimisissa ja heillä voi olla lapsia, kun heistä esim toinen tulee uskoon.
Tältä istumalta ajattelisin, että siinä minulla olisi selvät sävelet ja seuraisin Paavalin sanoja aiheesta....laitan tänne kun löydän.
Tätä Paavalin Raamatun kohtaa tuskin ollenkaan totellaan, mutta ajattelen että tämäkin on Jumalan sanaa.
8 Viettäkäämme siis juhlaa, ei vanhassa hapatuksessa eikä ilkeyden ja pahuuden hapatuksessa, vaan puhtauden ja totuuden happamattomuudessa.
9 Minä kirjoitin teille kirjeessäni, ettette seurustelisi huorintekijäin kanssa;
10 en tarkoittanut yleensä tämän maailman huorintekijöitä tai ahneita tai anastajia tai epäjumalanpalvelijoita, sillä silloinhan teidän täytyisi lähteä pois maailmasta.
11 Vaan minä kirjoitin teille, että jos joku, jota kutsutaan veljeksi, on huorintekijä tai ahne tai epäjumalanpalvelija tai pilkkaaja tai juomari tai anastaja, te ette seurustelisi ettekä söisikään semmoisen kanssa
Eilen muuten eduskunta hyväksyi Vanhemmuuslain jossa mies voi olla äiti ja nainen isä.
Itse en ole ollut missään tekemisissä henkilön kanssa, joka olisi uskovainen ja homo tms. Miten siinä pitäisi suhtautua?Mielestäni siinä tarvitaan ymmärrystä ja viisautta Jumalalta. Herkkyyttä nähdä ainutkertainen, kallisarvoinen ihminen Jumalan näkökulmasta. Kysyä mitä Jeesus tekisi. Sama tilanne on avoparin ja perheensä kohdalla, kun toinen osapuoli tulee uskoon. Homoparikin voi olla juridisesti naimisissa ja heillä voi olla lapsia, kun heistä esim toinen tulee uskoon.
Tältä istumalta ajattelisin, että siinä minulla olisi selvät sävelet ja seuraisin Paavalin sanoja aiheesta....laitan tänne kun löydän.
Tätä Paavalin Raamatun kohtaa tuskin ollenkaan totellaan, mutta ajattelen että tämäkin on Jumalan sanaa.
8 Viettäkäämme siis juhlaa, ei vanhassa hapatuksessa eikä ilkeyden ja pahuuden hapatuksessa, vaan puhtauden ja totuuden happamattomuudessa.
9 Minä kirjoitin teille kirjeessäni, ettette seurustelisi huorintekijäin kanssa;
10 en tarkoittanut yleensä tämän maailman huorintekijöitä tai ahneita tai anastajia tai epäjumalanpalvelijoita, sillä silloinhan teidän täytyisi lähteä pois maailmasta.
11 Vaan minä kirjoitin teille, että jos joku, jota kutsutaan veljeksi, on huorintekijä tai ahne tai epäjumalanpalvelija tai pilkkaaja tai juomari tai anastaja, te ette seurustelisi ettekä söisikään semmoisen kanssa
Minä arvostan lasten hyväksikäyttäjiä, raiskaajia, itsensäpaljastiakin. Samastun heidän kanssaan ihmisenä ja he luottavat minuun.
Ei ollut kirjoitusvirhe. Olen ammattini puolesta heidän kanssaan tekemisissä joka päivä vankilassa ja myös vapaassa maailmassa.
Jeesus samastui väkivaltaisten rikollisten kanssa ja riippui ristillä heidän vieressään.
Uskoontulonsa jälkeen homo- ja avoparit eivät välttämättä heti, eivätkä kohtakaan sisäistä elämäntapansa synnillisyyttä.
... että homoparin kannalta sen ymmärtäminen voi mutkistua entisestään, jos ovat juridisesti naimisissa ja jos on lapsia.
Käytän sanontaa "juridisesti naimisissa", koska mielestäni se ei ole Jumalan mielen mukainen, vaan vain juridinen liitto.
....miten uskoviin homoihin pitäisi suhtautua
Mutta tiedossa on luterilaisen kirkon, mielestäni heikko tilanne.
|
|
|
|
|
::) Kyllä on maailma mennyt kummalliseksi ja sekavaksi, monimutkaiseksi.
Sandian ammatti on eri asia kokonaan ja kuuluu maalliseen regimenttiin monen muun ammatin kanssa. Minun ei kuulu samaistua rikollisiin mielessäni, enkä pystykään. Ei ole minun "lahjani" heitä auttaakseni.
Raamatun mukaan myös paljon siivoja menee kadotukseen
Yksin Jumala näkee sydämen, mutta jotkut synnit ovat ilmeiset ja niihin on ohjeet.
Nyt on käsittämättömänä syntinä tuo nuorison transsukupuolisuus ja sukupuolten moninaisuus.
Kun lapsi alkaa kokemaan seksuaalisuutta ja se kohdistuu samaan sukupuoleen, se on tragedia, kun se tapahtuu hengellisissä piireissä voi vain aavistaa ahdistusta mitä se tuo. Seksuaalisuus on voimakas vietti ja kun uskova on homoseksuaali se on jatkuvaa itselleen kuolemista jos siihen ylipäätään pystyy. Siinäkin armo on suuri, kun ihminen tuomitsee mahdolliset lankeemukset syntinä kuten kaikki muutkin synnit joita teemme.Tämä on myös merkittävä asia, ajoittain olen tätä ajatellut. Jos oma lapsi osoittaa murrosiän kynnyksellä kiinnostuksensa kohdistuvan samaan sukupuoleen ja alkaa jossain vaiheessa hengailla vakituisemmin jonkun kanssa, olisin sitä mieltä, että jokainen uskova vanhempi suhtautuu edelleen rakkaudellisesti omaan lapseensa. Tai mikä tahansa muu ei-toivottu, julkisynnillinen tai vähemmän näkyvä asia onkaan oman lapsen elämässä, sama juttu.
Ihan eri asia sitten kun tämä aika tuottaa pornoa joka ohjaa heterotkin sekoilemaan ja vaihtamaan luonnollisen luonnottomaan.
Uskoontulonsa jälkeen homo- ja avoparit eivät välttämättä heti, eivätkä kohtakaan sisäistä elämäntapansa synnillisyyttä.
... että homoparin kannalta sen ymmärtäminen voi mutkistua entisestään, jos ovat juridisesti naimisissa ja jos on lapsia.
Käytän sanontaa "juridisesti naimisissa", koska mielestäni se ei ole Jumalan mielen mukainen, vaan vain juridinen liitto.
....miten uskoviin homoihin pitäisi suhtautua
Mutta tiedossa on luterilaisen kirkon, mielestäni heikko tilanne.
Niin, allekirjoitan tuon vaikeuden kuinka tulisi suhtautua "uskoviin" homoihin.
Jeesus vastaa tuohon "ongelmaan" Matt.7:21 ; Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
Sandia jo siteerasi tätä Uuden Testamentin ohjetta, 1.Kor.5:9-13
"Minä kirjoitin teille kirjeessäni, ettette seurustelisi huorintekijäin kanssa;
en tarkoittanut yleensä tämän maailman huorintekijöitä tai ahneita tai anastajia tai epäjumalanpalvelijoita, sillä silloinhan teidän täytyisi lähteä pois maailmasta.
Vaan minä kirjoitin teille, että jos joku, jota kutsutaan veljeksi, on huorintekijä tai ahne tai epäjumalanpalvelija tai pilkkaaja tai juomari tai anastaja, te ette seurustelisi ettekä söisikään semmoisen kanssa.
Sillä onko minun asiani tuomita niitä, jotka ovat ulkopuolella? Ettekö tekin tuomitse vain niitä, jotka ovat sisäpuolella?
Mutta ulkopuolella olevat tuomitsee Jumala. "Poistakaa keskuudestanne se, joka on paha."
Meillä kaikilla on kaikenlaisia himoja, ajatuksia, mutta niiden toteuttaminen on aivan eri asia, kuin pelkät ajatukset, tai suoranaiset himolliset kiusaukset, tai niistä haaveilu.
Vuorisaarnassa Jeesus osoitti sen että olemme lain rikkojia aivan kaikki ja ilman Jeesusta hukumme.
Itse koen ajatukset melkeinpä yhtä pahana kuin teon, asenteet kyllä usein vastoin Jumalan tahtoa valitettavasti, eli taas ollaan siinä että emme selviä ilman Vapahtajaa.
Menneinä aikoina varsin oli vallalla opetus kun ihminen tulee uskoon kaikki paha meistä on poissa, varmaan kaikki muistaa laulun; hän muutti kaiken mun Jeesuksen muutti mun. Tosin siltä osin pitää paikkansa että uskova haluaa pitää yhteyden Jumalaan ja ojentautua sanan mukaan.
On ollut vallalla että on puhuttu niinkuin toivoisimme vaelluksen olevan, puhdasta ja pyhää, mutta rehellisyys on ennen kaikkea pyhintä.
Mielestani Jeesus selvasti tuomitsee jo ajatukset.
Mielestani Jeesus selvasti tuomitsee jo ajatukset.
Joh.8:11 Hän vastasi: "Herra, ei kukaan". Niin Jeesus sanoi hänelle: "En Minäkään sinua tuomitse; mene, äläkä tästedes enää syntiä tee".
Tuossa edellisessä viestissäni kirjoitin ajatusten ja niiden toteuttamisen erosta, en mistään muusta. Sinun vastauksesi antaa sellaisen käsityksen että olisin puhunut.
Mielestani Jeesus selvasti tuomitsee jo ajatukset.
Joh.8:11 Hän vastasi: "Herra, ei kukaan". Niin Jeesus sanoi hänelle: "En Minäkään sinua tuomitse; mene, äläkä tästedes enää syntiä tee".
Tuossa edellisessä viestissäni kirjoitin ajatusten ja niiden toteuttamisen erosta, en mistään muusta. Sinun vastauksesi antaa sellaisen käsityksen että olisin puhunut.
Olisi kummallista miekkailla Jeesuksen sanoilla, mutta varmaan tiedät ne kohdat missä aivan selvästi hän opettaa meille, että ajatukset jo saastuttavat ihmisen.
Jaak.1:14-15
Vaan jokaista kiusaa hänen oma himonsa, joka häntä vetää ja houkuttelee, kun sitten himo on tullut raskaaksi, synnyttää se synnin, mutta kun synti on täytetty, synnyttää se kuoleman.
Kyllä ajatukset ovat erillään teoista, niin kauan kunnes ne ovat muuttuneet teoiksi.
Jaak.1:14-15
Vaan jokaista kiusaa hänen oma himonsa, joka häntä vetää ja houkuttelee, kun sitten himo on tullut raskaaksi, synnyttää se synnin, mutta kun synti on täytetty, synnyttää se kuoleman.
Kyllä ajatukset ovat erillään teoista, niin kauan kunnes ne ovat muuttuneet teoiksi.
Tämä viimeinen lause ilmeisesti on se minkä ymmärsimme ehkä eri tavalla mitä tarkoitit?? Itse sain käsityksen että ajatuksen tasolla ei olisi syntiasia vielä..??
Mielestani Jeesus selvasti tuomitsee jo ajatukset.
Joh.8:11 Hän vastasi: "Herra, ei kukaan". Niin Jeesus sanoi hänelle: "En Minäkään sinua tuomitse; mene, äläkä tästedes enää syntiä tee".
Tuossa edellisessä viestissäni kirjoitin ajatusten ja niiden toteuttamisen erosta, en mistään muusta. Sinun vastauksesi antaa sellaisen käsityksen että olisin puhunut.
Olisi kummallista miekkailla Jeesuksen sanoilla, mutta varmaan tiedät ne kohdat missä aivan selvästi hän opettaa meille, että ajatukset jo saastuttavat ihmisen.
Samaa mieltä. Mutta, enhän ole sellaista sanonutkaan ettei väärät ajatukset olisi syntiä, tai tuomittavia. Mutta, kuitenkin tuo viestisi antoi niin ymmärtää,että olisi jotain tuollaista sanonut.
Kommentoi mitä kommentoit, mutta älä laita sanoja minun suuhuni mitä en ole sanonut, ja sitten kommentoi viestiini ikäänkuin olisin sanonut sen mukaan kuin sinä sitten "vastaat".
Ymmärsitkö mitä tarkoitan ?