Kirjoittaja Aihe: Yleinen raamatunlukuketju  (Luettu 18467 kertaa)

Poissa pax

  • Viestejä: 1663
Vs: Yleinen raamatunlukuketju
« Vastaus #120 : 05.06.22 - klo:18:21 »
Kiitos Stiina linkistä! Täytyy lukea ja miettiä ajatuksella.
Luottamus Jumalaanhan on kaiken A ja O, tapahtukoon sinun tahtosi, rukoillaan Isä meidän rukouksessa.
Kun kuulee esim että uskovat äiti ja isä menettää auto-onnettomuudessa kolme pientä lastaan, sitä ei pieni ihminen voi ymmärtää.

Poissa pax

  • Viestejä: 1663
Vs: Yleinen raamatunlukuketju
« Vastaus #121 : 20.06.22 - klo:23:08 »
Mielessä ollut Room.8 jossa sanotaan, Jos Jumala on meidän puolellamme kuka voi olla meitä vastaan. Elämässä tulee tilanteita joita haluaisi muuttaa, mutta kun oma tahtomme ei aina riitä ratkomaan vaikeita asioita joihin liittyy toinen tai useampi henkilö, silloin tuo jae tuo erityistä turvaa ja lohdutusta, Herra tietää, johdattaa ja auttaa tahtonsa mukaan.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6330
Vs: Yleinen raamatunlukuketju
« Vastaus #122 : 21.06.22 - klo:00:11 »
Hyvä kuulla tuo. Kuulin aika negatiivista juttua eräältä henkilöltä siitä miten mun varsinaisessa työpaikassa on asiat tällä hetkellä. Olen ollut sieltä pois kaksi viikkoa. Keskiviikkona menen sinne, mutta sitten taas loppuviikon olen koulutuksessa eri kaupungissa.

Olen kiitollinen muistutuksesta, että voin senkin jättää Herralle.

Poissa pax

  • Viestejä: 1663
Vs: Yleinen raamatunlukuketju
« Vastaus #123 : 21.06.22 - klo:12:13 »
Joskus voi joku hyvä Raamatun jae ja lupaus vähän kuin ’unohtua’ kunnes sen taas löytää.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6330
Vs: Yleinen raamatunlukuketju
« Vastaus #124 : 21.06.22 - klo:14:43 »
Juu. Mulla oli tosi paha olo siitä, mitä kuulin eilen ja lähes on peloitti ajatella mennä sinne huomenna. Pyysin että Heraa auttaisi minua löytämään sopivan Raamatun kohdan ja tsekkasin psalmin 7.
Laitan tähän linkin siihen.
http://ftp.funet.fi/index/bible/fi/1933,38/Ps.7.html

Se on sopiva rukous minulle. Luen sitä.

Poissa pax

  • Viestejä: 1663
Vs: Yleinen raamatunlukuketju
« Vastaus #125 : 21.06.22 - klo:17:33 »
Joo, toi on erittäin hyvä.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6330
Vs: Yleinen raamatunlukuketju
« Vastaus #126 : 01.07.22 - klo:14:09 »
Luin yölllä psalmeja, kun ei tullut uni. Ollut hieman ylenpalttisesti haasteita ja olemus on hieman ylikierroksilla.

Psalmin 114 alku teki minuun syvän vaikutuksen.


1. Kun Israel lähti Egyptistä, Jaakobin suku vieraskielisestä kansasta,
2. silloin Juuda tuli hänen pyhäkökseen, Israel hänen valtakunnaksensa.


Ajattelin, että tuo on sama kun ihminen tulee uskoon.  :)
Kun Herra vetää meidät itselleen, pois maailmasta, se, että olemme pelastuneet johtaa siihen, että tulemme Jumalan pyhäköksi.

Eli meissä on Pyhä Henki tässä maailmassa ollessamme. Eli pelastuksemme on todistus Hänestä.

 :)

Poissa Malakia

  • Viestejä: 313
Vs: Yleinen raamatunlukuketju
« Vastaus #127 : 01.07.22 - klo:14:50 »
Luin yölllä psalmeja, kun ei tullut uni. Ollut hieman ylenpalttisesti haasteita ja olemus on hieman ylikierroksilla.

Psalmin 114 alku teki minuun syvän vaikutuksen.


1. Kun Israel lähti Egyptistä, Jaakobin suku vieraskielisestä kansasta,
2. silloin Juuda tuli hänen pyhäkökseen, Israel hänen valtakunnaksensa.


Ajattelin, että tuo on sama kun ihminen tulee uskoon.  :)
Kun Herra vetää meidät itselleen, pois maailmasta, se, että olemme pelastuneet johtaa siihen, että tulemme Jumalan pyhäköksi.

Eli meissä on Pyhä Henki tässä maailmassa ollessamme. Eli pelastuksemme on todistus Hänestä.

 :)

Aamen.

Room.8:9  Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.

1.Kor.3:16  Ettekö tiedä, että te olette Jumalan temppeli ja että Jumalan Henki asuu teissä ?

2.Tim.1:14  Säilytä se hyvä, mikä sinulle on uskottu, Pyhän Hengen kautta, joka meissä asuu.

Poissa Stiina

  • Viestejä: 1074
Vs: Yleinen raamatunlukuketju
« Vastaus #128 : 27.08.22 - klo:13:36 »
1. Kor. 1:26–2:5
'26 Ajatelkaa, veljet, mitä te olitte, kun teidät kutsuttiin: teissä ei ollut monta ihmisten mielestä viisasta, ei monta vaikutusvaltaista, ei monta jalosukuista. 27 Mikä maailmassa on hulluutta, sen Jumala valitsi saattaakseen viisaat häpeään. Mikä maailmassa on heikkoa, sen Jumala valitsi saattaakseen häpeään sen, mikä on voimakasta. 28 Mikä maailmassa on vähäpätöistä ja halveksittua, mikä ei ole yhtään mitään, sen Jumala valitsi tehdäkseen tyhjäksi sen, mikä on jotakin. 29 Näin ei yksikään ihminen voi ylpeillä Jumalan edessä. 30 Jumalan vaikutusta on se, mitä te Kristuksessa Jeesuksessa olette. Hänet Jumala on antanut meille viisaudeksi, vanhurskaudeksi, pyhitykseksi ja lunastukseksi. 31 Näin toteutuu kirjoitus: "Joka ylpeilee, ylpeilköön Herrasta." 2:1 Kun tulin luoksenne, veljet, en julistanut Jumalan salaisuutta teille suurenmoisen puhetaidon tai viisauden keinoin. 2 En halunnut tietää teidän luonanne mistään muusta kuin Jeesuksesta Kristuksesta, en muusta kuin ristiinnaulitusta Kristuksesta. 3 Te näitte minut hyvin heikkona, hyvin arkana ja pelokkaana. 4 Puheeni ja julistukseni ei pyrkinyt vakuuttamaan viisaudellaan vaan ilmensi Jumalan Hengen voimaa, 5 jotta teidän uskonne ei perustuisi ihmisten viisauteen vaan Jumalan voimaan.'

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6330
Vs: Yleinen raamatunlukuketju
« Vastaus #129 : 01.10.22 - klo:15:09 »
Peloittavan vähän olen lukenut Raamattua viime päivinä.
Näkyy siinäkin, että en ole kirjoittanut tänne mitään. :-\

Työ on ottanut kaiken energian. Siis työn määrä.

Poissa pax

  • Viestejä: 1663
Vs: Yleinen raamatunlukuketju
« Vastaus #130 : 19.10.22 - klo:20:28 »
Luin muutaman psalmin aamulla ja mieleeni jäi yksi lause, yleensäkin on hienoa että jokin asia nousee luetusta ja tekee työtään mielessä.
Psalmi 15: 1-2 Daavidin virsi. Herra kuka saa vierailla sinun majassasi, kuka asua sinun pyhällä vuorellasi? Se, joka vaeltaa nuhteettomasti, joka tekee vanhurskauden ja puhuu sydämessään totuutta..jne.
Tuo, että puhuu sydämessään totuutta, Raamattu puhuu paljon totuudesta, Jumala haluaa sitä salatuimpaan asti.
Ettemme sorru tahallamme edes puolitotuuksiin ja valheeseen sillä tiedämme kuka on valeheen isä eikä hänessä ole totuutta.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6330
Vs: Yleinen raamatunlukuketju
« Vastaus #131 : 20.10.22 - klo:01:21 »
Juu se on paras tapa elää. Pyrkii olemaan avoin ja rehellinen Jumalan edessä ja vastaanottamaan sen minkä Hän näyttää Sanasta totuutena. Eli siis ei arvioi omia ajatuksiaankaan omin perustein.

Poissa pax

  • Viestejä: 1663
Vs: Yleinen raamatunlukuketju
« Vastaus #132 : 20.10.22 - klo:15:22 »
Mietin Pietaria hiilivalkealla, ihan pokkana valehteli kolme kertaa ja kun ajattelee mitä hän oli kokenut Jeesuksen seurassa, nähnyt kaikki ihmeet ja itsekin todennut että Jeesus on Jumalan Poika ja Messias.

Kun olin ekaluokalla, opettaja piirsi punakynällä kukan kun oli hyvä kirjoitusta, en vissiin ollut saanut kukkaa ja niin piirsin itse, ope kysyi sitten kuka on piirtänyt sun vihkoon, hetkeäkään miettimättä vastasin että siskoni piirsi, valhe tuli hetkessä.🥴

Poissa pax

  • Viestejä: 1663
Vs: Yleinen raamatunlukuketju
« Vastaus #133 : 01.11.22 - klo:22:17 »
Ps.34:8 Herran enkeli asettuu niiden ympärille, jotka häntä pelkäävät ja pelastaa heidät.

En ole ennen pysähtynyt tämän jakeen kohdalle ja aamulla se nousi ylös tekstistä, miten turvallista onkaan tietää tämä lupaus.

Poissa HelenaM

  • Viestejä: 643
Vs: Yleinen raamatunlukuketju
« Vastaus #134 : 24.11.22 - klo:21:09 »
Psalmi 73
26 Vaikka minun ruumiini ja sieluni nääntyisi, Jumala on minun sydämeni kallio ja minun osani iankaikkisesti.

Nääntyvä ihminen sanomassa näin. Mietin myös, että kuoleva ihminen voisi sanoa nämä samat sanat. Jos tilanteeni on se, että näännyn monista syistä, tai olen jo siinä pisteessä, että henkisesti luovun elämästä, näissä sanoissa on kuitenkin mahtavan voimallinen usko.

Näissäkin tilanteissa on suostuttava ja nöyrryttävä siihen, missä on. Se on olemassa oleva todellisuus, sitä vastaan on turha taistella. Tuossa on ymmärretty kouriintuntuvalla tavalla, että Jumala on minun osani ja se tarkoittaa kaikkia Jumalan mahdollisuuksia kaikissa elämän olosuhteissa. Sen varassa uskaltaa myös kuolla.

Tällaista tänään, joka jo pitkään taaksepäinkin ollut ajatuksissa.