Kirjoittaja Aihe: Raamattua Päivän Sanaksi!  (Luettu 6851 kertaa)

Poissa Stiina

  • Viestejä: 1074
Vs: Raamattua Päivän Sanaksi!
« Vastaus #60 : 25.05.22 - klo:15:20 »
Jumala on luonnut Kristuksen sanan voimalla sekä näkymättömän että näkyvän maailman (Hepr 1:2,10,; Kol 1:16; Joh 1:3). Poika ylläpitää nyt kaikkea olemassa olevaa sanansa voimalla (Hepr 1:3; Kol 1:17). Hän pysyy, vaikka taivaat ja maa katoavat (Hepr 1:11). Hän on sama eilen, tänään ja ikuisesti (13:8; 1:12).

Poissa Stiina

  • Viestejä: 1074
Vs: Raamattua Päivän Sanaksi!
« Vastaus #61 : 26.05.22 - klo:12:07 »
Jeremia 9:3
"3. Varokaa ystäviänne, älkää luottako veljiinnekään! Veli pettää veljeään viekkaasti, ystävä parjaa ystäväänsä takanapäin."

Poissa Stiina

  • Viestejä: 1074
Vs: Raamattua Päivän Sanaksi!
« Vastaus #62 : 27.05.22 - klo:12:18 »
Ylipäätänsä nykyisessä maailman menossa syntiä ei oteta enää vakavasti, vaikka se aina erottaa Jumalasta, eikä halpa armo ketään pysty pelastamaan. Halpamaista on kuitenkin panettelu, väärät syytökset ja juoruilu.
Kun joku sitten on nöyrtynyt tunnustamaan ja hylkäämään syntinsä ja siten saanut syntinsä anteeksi, tarkoittaa se, että asia on unohdettu. Siitä ei enää puhuta. Rakkaus ”ei muistele kärsimäänsä pahaa.” 1 Kor. 13:5. / ”Rakkaus peittää syntien paljouden!” 1 Piet. 4:8.

Poissa Stiina

  • Viestejä: 1074
Vs: Raamattua Päivän Sanaksi!
« Vastaus #63 : 28.05.22 - klo:13:31 »
"Tämä aarre on meillä saviastioissa, jotta nähtäisiin tuon valtavan voiman olevan peräisin Jumalasta eikä meistä itsestämme." 2 Kor. 4:7

Poissa Stiina

  • Viestejä: 1074
Vs: Raamattua Päivän Sanaksi!
« Vastaus #64 : 29.05.22 - klo:13:02 »
"Te saatte puolustajan; minä lähetän hänet Isän luota. Hän, Totuuden Henki, lähtee
Isän luota ja todistaa minusta. Myös te olette minun todistajiani, olettehan olleet
kanssani alusta asti
"(Joh. 15:26-27)

"Muistakaa, mitä teille sanoin: ei palvelija ole herraansa suurempi. Jos minua on
vainottu, vainotaan teitäkin. Jos minun sanaani on kuultu, kuullaan myös teidän
sanaanne. Kaiken tämän ihmiset tekevät teille minun nimeni tähden, siksi etteivät
tunne häntä, joka on minut lähettänyt. Jos minä en olisi tullut ja puhunut heille, he
eivät olisi syyllisiä, mutta nyt heidän on mahdotonta puolustella syntiään"
(Joh. 15:20-
22)

Poissa Stiina

  • Viestejä: 1074
Vs: Raamattua Päivän Sanaksi!
« Vastaus #65 : 30.05.22 - klo:11:26 »
1.Tim.1  1992 kirkkoRaamattu
"Varoitus vieraista opeista
3 Makedoniaan lähtiessäni kehotin sinua jäämään Efesokseen, jotta kieltäisit siellä eräitä levittämästä vieraita oppeja 4ja harrastamasta taruja ja noita loputtomia sukuluetteloita. Ne johtavat vain turhiin tutkisteluihin eivätkä palvele Jumalan suunnitelmaa, joka avautuu vain uskolle. 5Kehotuksemme päämääränä on rakkaus, joka tulee puhtaasta sydämestä, hyvästä omastatunnosta ja vilpittömästä uskosta. 6Eräät ovat eksyneet tästä pois ja ruvenneet jaarittelemaan joutavia. 7He haluavat esiintyä lainopettajina, vaikka eivät itsekään ymmärrä, mitä puhuvat ja mitä niin varmasti väittävät.
8 Me tiedämme, että laki on hyvä, jos sitä käytetään lain tarkoituksen mukaisesti. 9Eihän lakia ole säädetty kunnon ihmisten takia, vaan lain ja järjestyksen rikkojien, jumalattomien ja syntisten, rienaajien ja pyhänhäpäisijöiden, isän- ja äidinmurhaajien, tappajien, 10siveettömien, miesten kanssa makaavien miesten, ihmisten sieppaajien, valehtelijoiden, valapattojen ja ylipäänsä kaikkien sellaisten takia, jotka toimivat vastoin tervettä oppia. 11Näin sanoo iäti ylistettävän Jumalan kirkkautta julistava evankeliumi, joka on minulle uskottu."

Poissa Stiina

  • Viestejä: 1074
Vs: Raamattua Päivän Sanaksi!
« Vastaus #66 : 31.05.22 - klo:11:50 »
Tässä huomioitava Raamatun lause ettei eksyisi maailmalliseksi.

En minä enää puhu paljoa teidän kanssanne, sillä maailman ruhtinas tulee, ja minussa hänellä ei ole mitään” (Joh.14:30)

Poissa Stiina

  • Viestejä: 1074
Vs: Raamattua Päivän Sanaksi!
« Vastaus #67 : 01.06.22 - klo:17:01 »
»Joka ylpeilee, ylpeilköön Herrasta.» Luotettava ei ole se, joka itse suosittelee itseään, vaan se, jota Herra suosittelee."
2. Korinttilaiskirje 10:17-18

Poissa Stiina

  • Viestejä: 1074
Vs: Raamattua Päivän Sanaksi!
« Vastaus #68 : 02.06.22 - klo:12:30 »
Luukas 12:14-28
Kirkkoraamattu 1992 (KR92)
14. »Mitä?» kysyi Jeesus. »Onko minut pantu teidän tuomariksenne tai jakomieheksenne?»

Poissa Stiina

  • Viestejä: 1074
Vs: Raamattua Päivän Sanaksi!
« Vastaus #69 : 03.06.22 - klo:15:22 »
"Kaikki heidän sydämensä aivoitukset ja ajatukset olivat kaiken aikaa ainoastaan pahat” (1Moos.6:5).

Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä. Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä. Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä. Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.” (1Joh.1:7-8)

(Perisynnin takia kaikki kuolevat! Raamattu on täynnä todistusta perisynnistä, vaikka sanaa ei löydy.)

"Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.” (Room.7:18-25)

Poissa Stiina

  • Viestejä: 1074
Vs: Raamattua Päivän Sanaksi!
« Vastaus #70 : 05.06.22 - klo:15:51 »
Jaak 3:2: “Sillä monessa kohden me kaikki hairahdumme. Jos joku ei hairahdu puheessa, niin hän on täydellinen mies ja kykenee hillitsemään myös koko ruumiinsa.”

Poissa Stiina

  • Viestejä: 1074
Vs: Raamattua Päivän Sanaksi!
« Vastaus #71 : 07.06.22 - klo:12:50 »
Gal. 6
"Kantakaa toistenne kuormaa
1
Veljet, jos joku tavataan tekemästä väärin, on teidän, joita Henki ohjaa, lempeästi ojennettava häntä. Olkaa kuitenkin varuillanne, ettette itse joudu kiusaukseen.
2
Kantakaa toistenne taakkoja, niin te toteutatte Kristuksen lain.
3
Joka luulee olevansa jotakin, vaikka ei ole mitään, pettää itseään. 4Kukin tutkikoon vain omia tekojaan. Silloin hän voi ylpeillä vain siitä, mitä hän itse on, vertaamatta itseään toiseen.
5
Jokaisen on kannettava oma kuormansa.
6
Se, jolle Jumalan sanaa opetetaan, antakoon opettajalleen kaikkea hyvää.
7
Älkää pettäkö itseänne! Jumala ei salli itseään pilkattavan. Mitä ihminen kylvää, sitä hän myös niittää.
8
Joka kylvää siemenen itsekkyyden peltoon, korjaa siitä satona tuhon, mutta se, joka kylvää Hengen peltoon, korjaa siitä satona ikuisen elämän.

9
Meidän ei pidä väsyä tekemään hyvää, sillä jos emme hellitä, saamme aikanaan korjata sadon.
10
Kun meillä vielä on aikaa, meidän on siis tehtävä hyvää kaikille, mutta varsinkin niille, joita usko yhdistää meihin."

(Muistutan vielä ystävällisesti, että luterilainen ei kuuntele ääniä eikä saa sanoja yms, yleensä suoraan päähänsä (äärikarismaattisuus). Joissakin erikoistilanteissa voi kuitenkin saada Jumaliselta Sanansaattajalta, vaikka Vanhassa Testamentissa se näytti olevan yleistä. Ilmoitus on kuitenkin Raamatun ilmestyessä loppunut ja sen yli ja ali ei voi mennä. Väärää ja oikeaa tulkintaa tapahtuu tietenkin.
Katsomme, että "äänet" ovat joko häiriötila, "yliminä" tai "hyvä" tai ilkeä "valkeuden enkeliksi" tekeytyvä henkimaailma. Eli jos ei "kirkasta" Kristusta tai ole selvä välitön apu tai "siunaus" olisi syytä epäillä ja rukoilla "Hengessä ja Totuudessa" asiasta, jos on uudestisyntynyt todella eikä elä enää itselleen. Ilman Sanaa = Jeesusta K. ristiinnaulittuna ja ylösnousseena ja Raamattua ei pidä...)

Poissa Stiina

  • Viestejä: 1074
Vs: Raamattua Päivän Sanaksi!
« Vastaus #72 : 09.06.22 - klo:13:08 »
Matt. 5:14–19
"Herra sanoi opetuslapsilleen: 14 "Te olette maailman valo. Ei kaupunki voi pysyä kätkössä, jos se on ylhäällä vuorella. 15 Eikä lamppua, kun se sytytetään, panna vakan alle, vaan lampunjalkaan. Siitä sen valo loistaa kaikille huoneessa oleville. 16 Näin loistakoon teidänkin valonne ihmisille, jotta he näkisivät teidän hyvät tekonne ja ylistäisivät Isäänne, joka on taivaissa. 17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. 18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. 19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi."

Poissa Stiina

  • Viestejä: 1074
Vs: Raamattua Päivän Sanaksi!
« Vastaus #73 : 10.06.22 - klo:12:59 »
Johannes 12
"47
Jos joku ei noudata minun sanojani, vaikka on ne kuullut, en minä häntä tuomitse. En ole tullut tuomitsemaan maailmaa, vaan pelastamaan sen.
48
Jos joku torjuu minut eikä ota sanojani vastaan, hänellä on kyllä tuomarinsa: se sana, jonka olen puhunut, tuomitsee hänet viimeisenä päivänä.
49
En minä ole puhunut omissa nimissäni. Isä, joka on minut lähettänyt, on määrännyt, mitä minun tulee puhua ja julistaa,
50
ja minä tiedän, että hänen käskynsä antaa ikuisen elämän. Kun puhun, puhun siis niin kuin Isä on minun käskenyt puhua."»

Poissa Stiina

  • Viestejä: 1074
Vs: Raamattua Päivän Sanaksi!
« Vastaus #74 : 11.06.22 - klo:11:08 »
"PÄÄSIÄISLAMMAS ON SYÖTÄVÄ KOKONAAN!"

"Kristus on tullut meille viisaudeksi Jumalalta ja vanhurskaudeksi ja
pyhitykseksi ja lunastukseksi"
(1. Kor.1:30).

”Ja Johanneksen opetuslapset ja fariseukset pitivät paastoa. Niin tultiin ja sanottiin hänelle: ’Johanneksen opetuslapset ja fariseusten opetuslapset paastoavat; miksi sinun opetuslapsesi eivät paastoa?’ Jeesus sanoi heille: ’Eiväthän häävieraat voi paastota silloin, kun ylkä on heidän kanssaan? Niin kauan kuin heillä on ylkä seurassaan, eivät he voi paastota. Mutta päivät tulevat, jolloin ylkä otetaan heiltä pois, ja silloin, sinä päivänä, he paastoavat. Ei kukaan ompele vanuttamattomasta kankaasta paikkaa vanhaan vaippaan; muutoin uusi täytetilkku repii palasen vanhasta vaipasta, ja reikä tulee pahemmaksi. Eikä kukaan laske nuorta viiniä vanhoihin nahkaleileihin; muutoin viini pakahuttaa leilit, ja viini menee hukkaan, ja leilit turmeltuvat; vaan nuori viini on laskettava uusiin leileihin’” (Mk. 2:18-22).
« Viimeksi muokattu: 11.06.22 - klo:11:14 kirjoittanut Stiina »