Kirjoittaja Aihe: Raamattua Päivän Sanaksi!  (Luettu 6606 kertaa)

Poissa Stiina

  • Viestejä: 1074
Vs: Raamattua Päivän Sanaksi!
« Vastaus #75 : 12.06.22 - klo:12:40 »
Room.12:10

"Olkaa veljellisessä rakkaudessa helläsydämiset toisianne kohtaan; toinen toisenne kunnioittamisessa kilpailkaa keskenänne."

Poissa Stiina

  • Viestejä: 1074
Vs: Raamattua Päivän Sanaksi!
« Vastaus #76 : 13.06.22 - klo:13:29 »
- Älkääkä tuomiko, niin ei teitäkään tuomita; älkää kadotustuomiota lausuko, niin ei teillekään kadotustuomiota lausuta. Antakaa anteeksi, niin teillekin anteeksi annetaan. Luuk. 6:37

- Sentähden sinä, oi ihminen, et voi millään itseäsi puolustaa, olitpa kuka hyvänsä, joka tuomitset. Sillä mistä toista tuomitset, siihen sinä itsesi syypääksi tuomitset, koska sinä, joka tuomitset, teet samoja tekoja. Room. 2:1

- Älkää panetelko toisianne, veljet. Joka veljeään panettelee tai veljensä tuomitsee, se panettelee lakia ja tuomitsee lain; mutta jos sinä tuomitset lain, niin et ole lain noudattaja, vaan sen tuomari. Jaak. 4:11

Poissa Stiina

  • Viestejä: 1074
Vs: Raamattua Päivän Sanaksi!
« Vastaus #77 : 14.06.22 - klo:12:23 »
"Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu." 1Kor. 16:22

Tänään taas tärkeää lukea www.SRO.fi/päivän-sana

Poissa Stiina

  • Viestejä: 1074
Vs: Raamattua Päivän Sanaksi!
« Vastaus #78 : 15.06.22 - klo:12:21 »
Hebr.12:14-17 "Pyrkikää rauhaan kaikkien kanssa ja pyhitykseen, sillä ilman sitä ei kukaan ole näkevä Herraa; ja pitäkää huoli siitä, ettei kukaan jää osattomaksi Jumalan armosta,"

Poissa Stiina

  • Viestejä: 1074
Vs: Raamattua Päivän Sanaksi!
« Vastaus #79 : 17.06.22 - klo:18:02 »
Room. 5

"17 Yhden ihmisen rikkomus aiheutti sen, että kuolema pääsi hallitsemaan tämän yhden vuoksi. Paljon ennemmin tulevat ne, jotka saavat omakseen vanhurskauden ylenpalttisen armon ja lahjan, elämään ja hallitsemaan yhden ainoan ansiosta, Jeesuksen Kristuksen. 18 Niin kuin siis yhden ainoan rikkomus tuotti kaikille ihmisille kadotustuomion, niin riittää yhden ainoan vanhurskas teko antamaan kaikille ihmisille vanhurskauden ja elämän. 19 Niin kuin yhden ihmisen tottelemattomuus teki kaikista syntisiä, niin yhden kuuliaisuus tekee kaikista vanhurskaita. 20 Laki tuli maailmaan sitä varten, että rikkomus tulisi suuremmaksi. Mutta missä synti on tullut suureksi, siellä on armo tullut ylenpalttiseksi. 21 Niin kuin synti on hallinnut ja vienyt kuolemaan, niin on armo hallitseva ja johtava ikuiseen elämään, koska Herramme Jeesus Kristus on lahjoittanut meille vanhurskauden. 6:1 Mitä me tähän sanomme? Onko meidän jatkuvasti tehtävä syntiä, jotta armo tulisi yhä suuremmaksi? 2 Ei tietenkään. Kun kerran olemme kuolleet pois synnistä, kuinka voisimme edelleen elää siinä?"

Poissa Stiina

  • Viestejä: 1074
Vs: Raamattua Päivän Sanaksi!
« Vastaus #80 : 18.06.22 - klo:12:12 »
Sananlaskut 28

"Joka rikkomuksensa salaa, se ei menesty;
mutta joka ne tunnustaa ja hylkää, se saa armon.
14
Onnellinen se ihminen,
joka aina on aralla tunnolla;
mutta joka sydämensä paaduttaa,
se onnettomuuteen lankeaa."


(Synnin tunnustamisessa se ei riitä, että kertoo syntinsä julkisesti. Oleellista on tunnustaa synti synniksi, katua sitä ja hylätä synti, ettei sitä enää tahallaan harjoita.)

Poissa Malakia

  • Viestejä: 313
Vs: Raamattua Päivän Sanaksi!
« Vastaus #81 : 18.06.22 - klo:12:46 »
Sananlaskut 28

"Joka rikkomuksensa salaa, se ei menesty;
mutta joka ne tunnustaa ja hylkää, se saa armon.
14
Onnellinen se ihminen,
joka aina on aralla tunnolla;
mutta joka sydämensä paaduttaa,
se onnettomuuteen lankeaa."


(Synnin tunnustamisessa se ei riitä, että kertoo syntinsä julkisesti. Oleellista on tunnustaa synti synniksi, katua sitä ja hylätä synti, ettei sitä enää tahallaan harjoita.)

Raamatussa kehotetaan tunnustamaan syntinsä Jumalalle, eikä julkisesti, ellet sitten itse niin halua tehdä.

Ps.32:5

Minä tunnustin Sinulle syntini enkä peittänyt pahoja tekojani; minä sanoin: "Minä tunnustan Herralle rikokseni", ja sinä annoit anteeksi minun syntivelkani. Sela.


1.Joh.1:9

Jos me tunnustamme syntimme, on Hän uskollinen ja vanhurskas, niin että Hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.



Poissa Stiina

  • Viestejä: 1074
Vs: Raamattua Päivän Sanaksi!
« Vastaus #82 : 19.06.22 - klo:11:01 »
Room. 8:38

"Minä olen varma siitä, ettei kuolema eikä elämä, ei enkelit eikä henkivallat, ei nykyiset eikä tulevaiset, ei voimat, ei korkeis eikä syvyys, eikä mikään muu luotu voi meitä erottaa Jumalan rakkaudesta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme"

Poissa Stiina

  • Viestejä: 1074
Vs: Raamattua Päivän Sanaksi!
« Vastaus #83 : 20.06.22 - klo:12:17 »
Room. 7:1–13   Ort. sivut
"1 Veljet, tehän tunnette lain ja tiedätte, että laki hallitsee ihmistä niin kauan kuin hän elää. 2 Laki sitoo naimisissa olevan naisen mieheensä niin kauan kuin tämä on elossa. Mutta jos mies kuolee, nainen vapautuu siitä laista, joka sitoi hänet mieheen. 3 Jos hän miehensä eläessä antautuu toiselle miehelle, hän on avionrikkoja. Mutta miehensä kuoltua hän on vapaa lain määräyksestä eikä tee aviorikosta, jos menee naimisiin toisen miehen kanssa. 4 Samoin on teidän laitanne, veljeni. Kristuksen kuolemassa te hänen ruumiinsa jäseninä olette kuolleet vapaiksi laista ja kuulutte nyt toiselle, hänelle joka on herätetty kuolleista. Näin me kannamme hedelmää Jumalalle. 5 Silloin kun vielä olimme turmeltuneen luontomme vallassa, ruumiissamme vaikuttivat lain herättämät syntiset himot ja me kannoimme hedelmää kuolemalle. 6 Mutta kun nyt olemme kuolleet pois siitä, mikä piti meitä vallassaan, olemme päässeet vapaiksi laista. Nyt palvelemme Jumalaa uudella tavalla, Hengen mukaan, emme enää vanhalla tavalla, lain kirjaimen orjina. 7 Mitä meidän on siis sanottava? Onko laki syntiä? Ei toki. Mutta vasta lain vaikutuksesta tulin tuntemaan synnin. Himo olisi ollut minulle tuntematon asia, ellei laki olisi sanonut: "Älä himoitse." 8 Saatuaan lain käskystä aiheen synti herätti minussa kaikenlaisia himoja. Ilman lakia synti on kuollut. 9 Minä elin ensin ilman lakia, mutta kun lain käsky tuli, synti heräsi eloon 10 ja minä kuolin. Näin käsky, jonka oli määrä antaa elämä, tuottikin minulle kuoleman. 11 Saatuaan lain käskystä aiheen synti käskyn avulla petti ja surmasi minut. 12 Laki itse on silti pyhä, ja käsky on pyhä, oikea ja hyvä. 13 Onko nyt hyvä tuottanut minulle kuoleman? Ei toki, vaan synti. Jotta synti paljastuisi synniksi, se tuotti minulle hyvän avulla kuoleman. Näin käsky teki synnin vielä monin verroin pahemmaksi."

Poissa Stiina

  • Viestejä: 1074
Vs: Raamattua Päivän Sanaksi!
« Vastaus #84 : 21.06.22 - klo:12:38 »
Matt. 16:21-23
"21. Siitä lähtien Jeesus alkoi ilmoittaa opetuslapsilleen, että hänen oli mentävä Jerusalemiin
ja kärsittävä paljon vanhimmilta, ylipapeilta ja kirjanoppineilta, tultava surmatuksi ja
kolmantena päivänä noustava ylös.
22. Silloin Pietari otti hänet erilleen ja rupesi varoittamaan häntä: "Jumala varjelkoon, Herra,
älköön se sinulle tapahtuko."
23. Jeesus kääntyi ja sanoi Pietarille: "Mene pois minun edestäni, Saatana. Sinä olet
minulle pahennukseksi, sillä sinä et ajattele sitä, mikä on Jumalan, vaan sitä, mikä on
ihmisten."


(Tähän kiusukseen, mihin Pietari lankesi, kaikki kyllä mielestäni lankeavat ennen kuin...
Minäkin olen, vaikka ...)

Poissa Stiina

  • Viestejä: 1074
Vs: Raamattua Päivän Sanaksi!
« Vastaus #85 : 22.06.22 - klo:18:07 »
Matt. 7
Miten ahdas onkaan se portti ja kapea se tie, joka vie elämään, ja vain harvat löytävät sen!   :'(

Poissa Stiina

  • Viestejä: 1074
Vs: Raamattua Päivän Sanaksi!
« Vastaus #86 : 23.06.22 - klo:13:30 »
Petri Hiltuselta:

"...Raamatun mukaanhan epäusko on viime kädessä ainoa kadottava synti, koska se estää Kristusta pelastamasta ihmistä.

Itselleni oli aikoinaan helpottava se ajatus, että mistä voi tietää, ettei Pyhä Henki ole jättänyt minua? Sen tietää siitä, löydänkö itsestäni edelleen syntiä ja tunnenko tarvitsevani anteeksiantamusta. Nämä kaksihan ovat Pyhän Hengen työtä ihmisessä. Jeesuksen mukaan Pyhä Henki ”paljastaa, että maailma on väärässä, hän paljastaa, mitä on synti, mitä vanhurskaus ja mitä tuomio” … ”Hän kirkastaa minut (siis Kristuksen)” (Joh. 16:8). Kun Pyhä Henki edelleen tekee tällaista paljastustyötä sinun sydämessäsi, ei Hän ole sinua jättänyt. Olet edelleen Jumalan työn kohteena, ja sen työn tarkoitus on johdattaa sinut perille asti."

https://www.luterilainen.net/mita-on-pyhan-hengen-pilkka/

Poissa Stiina

  • Viestejä: 1074
Vs: Raamattua Päivän Sanaksi!
« Vastaus #87 : 24.06.22 - klo:00:10 »
Efesolaisten 2: 8-9:
8" Sillä armosta pelastatte uskon kautta; eikä se itsestänne: se on Jumalan lahja: 9 Ei teoista, ettei kukaan kerskaisi."

Poissa Stiina

  • Viestejä: 1074
Vs: Raamattua Päivän Sanaksi!
« Vastaus #88 : 28.06.22 - klo:00:36 »
"Autuas se mies, jolle Herra ei lue syntiä!"
( Room. 4)

Poissa Stiina

  • Viestejä: 1074
Vs: Raamattua Päivän Sanaksi!
« Vastaus #89 : 28.06.22 - klo:11:40 »
Mutta enkeli sanoi heille: ”Älkää pelätkö! Minä ilmoitan teille ilosanoman, suuren ilon koko kansalle. Tänään on teille Daavidin kaupungissa syntynyt Vapahtaja. Hän on Kristus Herra.” Luuk. 2:10–11