Kirjoittaja Aihe: Rukoileminen....kenen puolesta ? Onko vaikutusta ? Ennalta määrätty....?  (Luettu 4469 kertaa)

Poissa HelenaM

  • Viestejä: 643
Kiinnitin huomion tuossa aiemmin samaan asiaan kuin sandia edellä. Paulus ei maininnut, onko hänelle läheinen henkilö uskoa tunnustava vai ei. Seksuaalivähemmistöön kuuluvia ihmisiä tulee uskoon, tiedän sellaisia. Silti heidän näkemyksensä esim parisuhteesta ja trans-asioista pysyy muuttumattomina vuodesta toiseen. Mutta uskossa ovat.

Paikalla sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6327
Itse en ole ollut missään tekemisissä henkilön kanssa, joka olisi uskovainen ja homo tms. Miten siinä pitäisi suhtautua?

Tältä istumalta ajattelisin, että siinä minulla olisi selvät sävelet ja seuraisin Paavalin sanoja aiheesta....laitan tänne kun löydän.

Tätä Paavalin Raamatun kohtaa tuskin ollenkaan totellaan, mutta ajattelen että tämäkin on Jumalan sanaa.

8 Viettäkäämme siis juhlaa, ei vanhassa hapatuksessa eikä ilkeyden ja pahuuden hapatuksessa, vaan puhtauden ja totuuden happamattomuudessa.
9 Minä kirjoitin teille kirjeessäni, ettette seurustelisi huorintekijäin kanssa;
10 en tarkoittanut yleensä tämän maailman huorintekijöitä tai ahneita tai anastajia tai epäjumalanpalvelijoita, sillä silloinhan teidän täytyisi lähteä pois maailmasta.
11 Vaan minä kirjoitin teille, että jos joku, jota kutsutaan veljeksi, on huorintekijä tai ahne tai epäjumalanpalvelija tai pilkkaaja tai juomari tai anastaja, te ette seurustelisi ettekä söisikään semmoisen kanssa

« Viimeksi muokattu: 23.06.22 - klo:00:33 kirjoittanut sandia »

Poissa pax

  • Viestejä: 1663
Eilen muuten eduskunta hyväksyi Vanhemmuuslain jossa mies voi olla äiti ja nainen isä.
« Viimeksi muokattu: 23.06.22 - klo:08:22 kirjoittanut pax »

Poissa HelenaM

  • Viestejä: 643
Itse en ole ollut missään tekemisissä henkilön kanssa, joka olisi uskovainen ja homo tms. Miten siinä pitäisi suhtautua?

Tältä istumalta ajattelisin, että siinä minulla olisi selvät sävelet ja seuraisin Paavalin sanoja aiheesta....laitan tänne kun löydän.

Tätä Paavalin Raamatun kohtaa tuskin ollenkaan totellaan, mutta ajattelen että tämäkin on Jumalan sanaa.

8 Viettäkäämme siis juhlaa, ei vanhassa hapatuksessa eikä ilkeyden ja pahuuden hapatuksessa, vaan puhtauden ja totuuden happamattomuudessa.
9 Minä kirjoitin teille kirjeessäni, ettette seurustelisi huorintekijäin kanssa;
10 en tarkoittanut yleensä tämän maailman huorintekijöitä tai ahneita tai anastajia tai epäjumalanpalvelijoita, sillä silloinhan teidän täytyisi lähteä pois maailmasta.
11 Vaan minä kirjoitin teille, että jos joku, jota kutsutaan veljeksi, on huorintekijä tai ahne tai epäjumalanpalvelija tai pilkkaaja tai juomari tai anastaja, te ette seurustelisi ettekä söisikään semmoisen kanssa

Mielestäni siinä tarvitaan ymmärrystä ja viisautta Jumalalta. Herkkyyttä nähdä ainutkertainen, kallisarvoinen ihminen Jumalan näkökulmasta. Kysyä mitä Jeesus tekisi. Sama tilanne on avoparin ja perheensä kohdalla, kun toinen osapuoli tulee uskoon. Homoparikin voi olla juridisesti naimisissa ja heillä voi olla lapsia, kun heistä esim toinen tulee uskoon.

Poissa pax

  • Viestejä: 1663
Tuttavapiirissä kävi niin että avoparin nainen tuli uskoon, heillä oli pieni lapsi ja sitä myöten tuli ero, en sata varma liittyykö siihen naisen uskoontuloon mutta epäilen. Mies hankki uuden naisen jonka kanssa eli muutamia vuosia kunnes tuli uskoon ja palasi lapsensa äidin luo ja menivät avioon. En tiedä oliko järkevää erota, ainakin turha suhde tuli siihen väliin.

Paikalla sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6327
Eilen muuten eduskunta hyväksyi Vanhemmuuslain jossa mies voi olla äiti ja nainen isä.

Juu ajattelin juuri, että siinä on esimerkki siitä mistä kirjoitin eilen tai toissapäivänä. Ihminen yhä enenevässä määrin määrittelee itse itsensä ikäänkuin kapinoiden luomistyötä vastaan.

Paikalla sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6327
Itse en ole ollut missään tekemisissä henkilön kanssa, joka olisi uskovainen ja homo tms. Miten siinä pitäisi suhtautua?

Tältä istumalta ajattelisin, että siinä minulla olisi selvät sävelet ja seuraisin Paavalin sanoja aiheesta....laitan tänne kun löydän.

Tätä Paavalin Raamatun kohtaa tuskin ollenkaan totellaan, mutta ajattelen että tämäkin on Jumalan sanaa.

8 Viettäkäämme siis juhlaa, ei vanhassa hapatuksessa eikä ilkeyden ja pahuuden hapatuksessa, vaan puhtauden ja totuuden happamattomuudessa.
9 Minä kirjoitin teille kirjeessäni, ettette seurustelisi huorintekijäin kanssa;
10 en tarkoittanut yleensä tämän maailman huorintekijöitä tai ahneita tai anastajia tai epäjumalanpalvelijoita, sillä silloinhan teidän täytyisi lähteä pois maailmasta.
11 Vaan minä kirjoitin teille, että jos joku, jota kutsutaan veljeksi, on huorintekijä tai ahne tai epäjumalanpalvelija tai pilkkaaja tai juomari tai anastaja, te ette seurustelisi ettekä söisikään semmoisen kanssa

Mielestäni siinä tarvitaan ymmärrystä ja viisautta Jumalalta. Herkkyyttä nähdä ainutkertainen, kallisarvoinen ihminen Jumalan näkökulmasta. Kysyä mitä Jeesus tekisi. Sama tilanne on avoparin ja perheensä kohdalla, kun toinen osapuoli tulee uskoon. Homoparikin voi olla juridisesti naimisissa ja heillä voi olla lapsia, kun heistä esim toinen tulee uskoon.

En ymmärrä tuota viimeistä lausettasi. ..?

Niin, tuo kohta Raamatussa on. Mutta en tiedä sovelletaanko sitä ollenkaan, vai onko se täysin hylätty.
Taitaa olla tämän ajan uskovienkin syntikäsitystä vastaan.
En sano että tiedän miten sitä tuli noudattaa.
Mutta siinä se on. Vielä Uudessa Testamentissa.

MIssä menee ihmisen arvostaminen ja mielistelemisen ero? Siitä ehkä on osaksi kysymys. Sitä ei edes nähdä.

Tuli mieleen se rakkaudellinen seurakunta Ilmestyskirjassa, mikä sai kirjeen Jeesukselta, että rakkaudellisuuden ohella johto on antanut sallia julkisyntiselle henkilölle valtaa seurakunnassa.

Paikalla sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6327
Ja ihan varma on, että jos tuota Paavalin neuvoa jättää julkisynnissä elävä ihminen seurakunnan toiminnan ulkopuolelle sovellettaisiin ainoastaan homojen suhteen, siitä syntyisi tosi iso älämölö. Eikä syyttä.

Eli me uskovat olemme melko ulkokultaisia. Jopa tuo Räsäsen nyt jatkunut homouden ylläpitäminen maailman ihmisten parissa on ensinnäkin tuota raamatunkohtaa vastaan ja näyttää hyvin ulkokultaiselta minun mielestäni.


Poissa Stiina

  • Viestejä: 1074
Sandia oikein; koin, että rukoillaan homojen muuttumisen puolesta, eli että lopettavat "homoilunsa" ilman uskoa Jeesuksen pelastavaan työhön.
Kristittyjen tulee rukoilla esirukouksia, kun pyydetään, mutta salarukouksissa on vaaransa. Ensiksikin se loukkaa kohdetta, kun kuulee siitä ja toisekseen motiivit rukoilijalla on lähes aina väärät, mikä taas on vaarallista rukoilijalle itselleen.
Mielestäni ko. tapauksessa voi puhtaasti rukoilla, että Jumala suuressa armossaan johdattaisi ko. henkilöt mielenmuutokseen ts. tässä synnintuntoon ja kääntymään Jumalan puoleen, josta sitten saa voiman myös omaan parannukseen asioistaan Jumalan edessä.
Tänä päivänä ei uskalla sanoa homoille, että pitää homoutta vakavana syntinä.
Sitten kun ovat uskossa ja kilvoittelevat tosissaan asian kanssa, niin ei ole meidän asiamme myöskään enää lyödä heitä synnillä, vaikka eivät aina pystyisikään olemaan "homoilematta", Anteeksiantohan on 70 x7.
Homous ei ole maailman ainoa iljettävä synti. Jumalan edessä myös esim. väärät motiivit ovat kadotukseen johtavia... puhumattakaan heteromiesten naisten ahdistelusta yms. loputtomasti. Ei meistä tule synnittömiä tässä ajassa, muttei saa anteeksiantoa jättää (antinomismi), vaikka uskonoppi on lähempänä anteeksisaamisineen antinomismia kuin lainalla olevaa moraalilla taivaaseen pääsyä (farisealaisuus). Millään omallamme emme ikinä pääse taivaaseen ja omavanhurskaus on siksi kadotukseen vievä synti.
On suuri maallinen hyöty, ilo ja etu, kun saa maanpäällä olla terve, vähähimoinen yksilö, etevä ja menestyvä, mutta sillä ei pääse taivaaseen ikinä.
Toisten syntien katseleminen on myös vaarallista ja helposti kadotukseen johtavaa. (Roska ja hirsi -opetus).    :)

Poissa HelenaM

  • Viestejä: 643
Mitä sandia et ymmärtänyt ko. lauseessa? En kirjoittanut ollenkaan mielistelystä tai Jumalan sanan vesittämisestä, en sanan huomiotta jättämisestä. Ihmisen raamatullinen arvostaminen ei mielestäni ole ristiriidassa Jumalan sanan pyhyyden kanssa.

Paikalla sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6327
Minä arvostan lasten hyväksikäyttäjiä, raiskaajia, itsensäpaljastiakin. Samastun heidän kanssaan ihmisenä ja he luottavat minuun.

Minulla on sydämellisiä kontakteja homojen kanssa.

Mutta en arvosta homoliittoa avioliittona.Miehen ja naisen avioliitto on kuva seurakunnan ja Kristuksen suhteesta.

Homoliitto pilkkaa sitä



Poissa Malakia

  • Viestejä: 313
Minä arvostan lasten hyväksikäyttäjiä, raiskaajia, itsensäpaljastiakin. Samastun heidän kanssaan ihmisenä ja he luottavat minuun.

Onko tuossa kirjoitusvirhe ?

Tarkoititko "arvostelet" ?

Jos ei ole kirjoitusvirhe, niin silloin en allekirjoita sinun arvomaailmaasi.

Paikalla sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6327
Ei ollut kirjoitusvirhe. Olen ammattini puolesta heidän kanssaan tekemisissä joka päivä vankilassa ja myös vapaassa maailmassa.

Jeesus samastui väkivaltaisten rikollisten kanssa ja riippui ristillä heidän vieressään.

Poissa Malakia

  • Viestejä: 313
Ei ollut kirjoitusvirhe. Olen ammattini puolesta heidän kanssaan tekemisissä joka päivä vankilassa ja myös vapaassa maailmassa.

Jeesus samastui väkivaltaisten rikollisten kanssa ja riippui ristillä heidän vieressään.

Jeesus ei samaistunut rikollisiin, vaan Hän kantoi noiden rikollisten ansaitseman tuomion. Eri asia.

1.Piet.2:22,24   joka "ei syntiä tehnyt ja jonka suussa ei petosta ollut"...... joka "itse kantoi meidän syntimme" ruumiissansa ristinpuuhun, että me, synneistä pois kuolleina, eläisimme vanhurskaudelle; ja Hänen "haavainsa kautta te olette paratut"

Paikalla sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6327
Jos luet evankeliumista Jeesuksen käyttäytymisestä ristillä, huomaat, että hän osoitti rakkautta ja huolenpitoa ympärillä olevia ihmisiä kohtaan. Hän piti huolta äidistään, Johanneksesta, toisesta rikollisesta, joka on kääntyi Hänen puoleensa. Ja Hän rukoili häntä pilkkaavien ja hänet teloittavien puolesta.

Hänelle kelpasi olla siinä tilanteessa. Ja Hän kuoli meidän kaikkien pahuutemme puolesta.

Eläessään Hän antoi prostituutin koskea häneen ja fariseuksesta se oli inhottavaa.