Puimatanner > Laki ja evankeliumi

Jumalallinen parantuminen

(1/8) > >>

Lydia:
Jumalallinen parantuminen tai ihmeparantuminen, eli aiheena yliluonnollinen parantuminen jota lääkärit eivät ole saaneet aikaan.
Suuri kysymys, miksi niin vähän voimme nähdä ihmeitä.
Kiva jos voidaan myös kertoa parantumisista joita ollaan koettu omassa lähipiirissämme.

Lydia:
Nykyisin aika vähän puhutaan parantumisesta osana evankeliumia. Sitä puolta hoitaa ulkomaalaiset vierailijat jotka jakavat mielipiteitä muutoin toiminnallaan esimerkkinä hän jonka nimeä en nyt viitsi laittaa..
Raamatussa kyllä puhutaan aika paljon parantumisista joita Jeesus teki ja on opetusta miten sairaan puolesta voidaan seurakunnan puitteissa rukoilla.
Olisiko yksi syy uskovien penseys ja puolinainen uskonelämä, jos siihen saisi ihmettä ihmeen päälle olisiko vaikutus oikea tai lopputulema?

Mice:
Minä väitän, että yksi syy on myös se, että ei julisteta oikeaa evankeliumia. Ei julisteta sitä, mitä apostolit julistivat, vaan julistetaan sekametelisoppaa, missä laki ja evankeliumia sotketaan toisiinsa ja toisaalta evankeliumia, missä sana 'armo' on korvattu sanalla 'rakkaus', koska vain syntinen tarvitsee armoa.

Sanoma on kuitenkin se ratkaiseva asia. Jos se on pielessä, niin ei myöskään todellisia Jumalan voimasta tapahtuvia vahvistuksia asialle tule.


En ollenkaan vähättele ihmisten sydämen kylmyyttä ja syntielämää tässä asiassa. Tosin nuo molemmat vaikuttavat siihen, että ihminen sokeutuu myös evankeliumilta. Itse uskon vakaasti siihen, että Jumala haluaa juurruttaa ihmiset todelliseen evankeliumiin Jeesuksesta Kristuksesta. Siinä keskiössä on Kristus.

Adina:
Itse myös ajattelen ettei Jumalan Sanaa kunnioiteta, vaan kaikenlaiset opit/ kirjallisuus on noussut ykkös sijalle.
Mm. Uutta testamenttia pidetään lakikirjana vaikkei se sitä ole.

Eikös tässä ole lupaus;

Joh. 15:7
   
Jos te pysytte minussa ja minun sanani pysyvät teissä, niin anokaa, mitä ikinä tahdotte, ja te saatte sen.

Natanael:

--- Lainaus käyttäjältä: Adina - 25.03.14 - klo:20:10 ---Mm. Uutta testamenttia pidetään lakikirjana vaikkei se sitä ole.

--- Lainaus päättyy ---

Ei ole ei, mutta se ei myöskään sisällä pelkkää evankeliumia.
Toisaalta Vanha Testamenttikaan ei ole pelkkä lakikirja, vaan se sisältää runsain mitoin evankeliumia.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta