Muuttuuko ihmisen luonne uskovana? Tuleeko ilkeästä kiltti? Antaako Jumalan empaattisuutta jos se ominaisuus uskovalta puuttuu? Saako ihminen olla hankala luonne mitä on, vaikka on uskossa?
Asuuko luonne lihassa?Asuu.
Muuttuuko ihmisen luonne uskovana? Tuleeko ilkeästä kiltti? Antaako Jumalan empaattisuutta jos se ominaisuus uskovalta puuttuu? Saako ihminen olla hankala luonne mitä on, vaikka on uskossa?
Tarkoitatko, että empaattinen ei ole hankala luonne?
Asuuko luonne lihassa?
Muuttuuko ihmisen luonne uskovana? Tuleeko ilkeästä kiltti? Antaako Jumalan empaattisuutta jos se ominaisuus uskovalta puuttuu? Saako ihminen olla hankala luonne mitä on, vaikka on uskossa?
Tarkoitatko, että empaattinen ei ole hankala luonne?
Empaattisuus on hyvä apuväline olla lähimmäisenä.
Empatia-sanan perusmerkitys viittaa myötätuntoiseen eläytymiseen[1]. Psykologit ovat sittemmin laajentaneet empatia-sanan merkitystä siten, että sillä voidaan tarkoittaa emotionaalisen reagoinnin lisäksi myös kognitiivista roolinottoprosessia eli tietoista rationaalista yritystä asettua toisen asemaan[2]. Empaattinen ihminen samastuu siis herkästi toisen ihmisen tunnereaktioihin ja pyrkii ymmärtämään toisen ihmisen käytöstä, näkökulmaa ja tunnereaktioita.
Empatialla viitataan myös empaattiseen käyttäytymiseen, joka voi olla esimerkiksi empaattista ilmehtimistä ja pyrkimystä kuunnella ja auttaa muita ihmisiä sekä suhtautua heihin arvostavasti tai muulla tavalla myönteisesti.
Asuuko luonne lihassa?Asuu.
50 Mutta tämän minä sanon, veljet, ettei liha ja veri voi periä Jumalan valtakuntaa, eikä katoavaisuus peri katoamattomuutta.
Hengen hedelmä sisältää samoja asioita kuin mitä voi olla luonteen piirteinä. Hengen hedelmä alkaa kasvaa uudestisyntymässä.Ei-uskova on täysin sielullinen. Sielu ja ruumiis.
(Jotkut ovat tosin sitä mieltä, että sen kasvu alkaa vasta uudestisyntymästä erillisestä Pyhän Hengen kasteesta.)
Ympäristöä tarkkailemalla voidaan todeta, että ei-uskovaisten luonne voi olla jalompi kuin sellaisen uskovaisen, jonka Hengen hedelmä on vielä raakile.
Mitä tuosta luonteen ja Hengen hedelmän suhteesta ajattelisi?
Asuuko luonne lihassa?Asuuko ihmisen henki luonteessa / persoonallisuudessa?
Uskova ei siis enää ole lihallisen sielunsa hallinnassa.Onko sielu aina lihallinen?
Henki ei asu sielussa eikä lihassa.Asuuko luonne lihassa?Asuuko ihmisen henki luonteessa / persoonallisuudessa?
Asuuko henki lihassa?
Jaa... minä kun olen aina ajatellut, että henki asuu tässä maallisessa majassamme,Henki ei asu sielussa eikä lihassa.Asuuko luonne lihassa?Asuuko ihmisen henki luonteessa / persoonallisuudessa?
Asuuko henki lihassa?
Henki on Jumalan antama kyky elää.
Henki siis tekee olennon eläviin kuuluvaksi.
Juu, käsitän samalla tavalla.Jaa... minä kun olen aina ajatellut, että henki asuu tässä maallisessa majassamme,Henki ei asu sielussa eikä lihassa.Asuuko luonne lihassa?Asuuko ihmisen henki luonteessa / persoonallisuudessa?
Asuuko henki lihassa?
Henki on Jumalan antama kyky elää.
Henki siis tekee olennon eläviin kuuluvaksi.
ja ruumiin kuollessa henki vapautuu tästä ajallisuudesta ja rajallisuudesta.
Eikö ihminen syvimmältä olemukseltaan kuitenkin ole henki? Kuten Jumalakin on henki.
(Jaakob 4:5) "Kateuteen asti hän halajaa henkeä, jonka hän on pannut meihin asumaan"