Kirjoittaja Aihe: Avioliitto raamatun valossa  (Luettu 13796 kertaa)

Poissa totuuspelastaa

  • Viestejä: 10
Avioliitto raamatun valossa
« : 01.01.18 - klo:20:15 »
Teksti ei mahtunut tänne, voit lukea sen täältä:

https://raamatunopetus.wordpress.com/2018/01/01/first-blog-post/
Jes. 41:14
   
Älä pelkää, Jaakob, sinä mato, sinä Israelin vähäinen väki: minä autan sinua, sanoo Herra, ja sinun lunastajasi on Israelin Pyhä.

Poissa Jopo

  • Viestejä: 379
Vs: Avioliitto raamatun valossa
« Vastaus #1 : 01.01.18 - klo:20:36 »
Annetusta linkistä lainaus joka kertoo aika paljon ko. seurakunnan opetuksesta avioliittoon liittyen:

"Minä olen mennyt 4 kertaa naimisiin elämässäni, mutta nämä naiset ovat olleet uskottomia ja maailman houkutukset ja harhaoppi ovat heidät temmanneet tuuliinsa. Kuitenkin, toivon että jokainen tulisi takaisin ja sitten: eläisin 4 naisen kanssa ja tämä on Jumalan tahto."

Totuudellista tulkintaa Raamatusta?
"Ääretön meri armoa on Kristuksessa, en luule voivani koskaan käsittää sitä. On myös ääretön määrä syntiä sydämessäni. En usko koskaan täydellisesti voivani käsittää sitä"(Antti Achrenius)

Poissa totuuspelastaa

  • Viestejä: 10
Vs: Avioliitto raamatun valossa
« Vastaus #2 : 01.01.18 - klo:21:23 »
Miksi keksit valheellista tarinaa minusta? Ei sinussa vaikuta Pyhä Henki, kun tuollaista teet.

Minä en kuulu mihinkään seurakuntaan, vaan pysyn uskovista erossa: profetoin toki, mutta uskovaiset vihaavat minua ja keksivät minusta valheita: kuten sinä.

Miksi vihaat minua kun kerron vain totuuden?

Kerro, mitä olen tehnyt väärin kun olen mennyt naimisiin?

Ja näistä edellinenkin oli ollut "uskossa lapsesta asti" ja itsehän olen 32 vuotta kohta, hän oli minua vanhempi: nyt asuu eksänsä kanssa ja "ovat kavereita".

Tällaista tämä on, näissä "vapaissa suuntauksissa" ja valtionkirkko lahkoineen, kahta kauheampi.
Jes. 41:14
   
Älä pelkää, Jaakob, sinä mato, sinä Israelin vähäinen väki: minä autan sinua, sanoo Herra, ja sinun lunastajasi on Israelin Pyhä.

Poissa totuuspelastaa

  • Viestejä: 10
Vs: Avioliitto raamatun valossa
« Vastaus #3 : 01.01.18 - klo:21:42 »
Kerro myös, missä raamatussa on käsky "tulkita"? Sellaista ei siellä ole. Tulkinta/teologia käytännössä tarkoittaa, että ihminen voi omasta päästään keksiä asioita, mitä raamatussa ei ole.

En minä tulkitse raamattua, vaan luen ja uskon siihen. Sinä ilmeisesti tulkitset ja valitset sitten parhaimman ja kivoimman tulkinnan, mihin uskot: kunnes tulee vastaan joku parempi.

Olet vakavasti eksyksissä. Tee kääntymys tästä ja lue raamattusi uudestaan: nyt niin, että uskot Jumalan sanaan miten se on ilmoitettu, kirjaimellisesti: etkä ihmisten keksimiin tarinointeihin.

Tulkki tarkoittaa ihmistä, joka kääntää vieraalta kieleltä toiselle. Raamattua on käännelty jo iät ja ajat, ja netin kautta on jokaiselle tarjolla alkuperäiset kirjoitukset jos haluaa itse tulkita.
Jes. 41:14
   
Älä pelkää, Jaakob, sinä mato, sinä Israelin vähäinen väki: minä autan sinua, sanoo Herra, ja sinun lunastajasi on Israelin Pyhä.

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4474
  • Matkalla
Vs: Avioliitto raamatun valossa
« Vastaus #4 : 01.01.18 - klo:22:51 »
Miksi keksit valheellista tarinaa minusta? Ei sinussa vaikuta Pyhä Henki, kun tuollaista teet.

Minä en kuulu mihinkään seurakuntaan, vaan pysyn uskovista erossa: profetoin toki, mutta uskovaiset vihaavat minua ja keksivät minusta valheita: kuten sinä.

Miksi vihaat minua kun kerron vain totuuden?

Kerro, mitä olen tehnyt väärin kun olen mennyt naimisiin?

Ja näistä edellinenkin oli ollut "uskossa lapsesta asti" ja itsehän olen 32 vuotta kohta, hän oli minua vanhempi: nyt asuu eksänsä kanssa ja "ovat kavereita".

Tällaista tämä on, näissä "vapaissa suuntauksissa" ja valtionkirkko lahkoineen, kahta kauheampi.

Kertoisitko miksi sanot toisen kirjoittajan kertovan valheellista tarinaa tai vihaavan sinua, jos hän lainaa sinun omaa tekstiäsi?

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4474
  • Matkalla
Vs: Avioliitto raamatun valossa
« Vastaus #5 : 01.01.18 - klo:22:55 »
Kerro myös, missä raamatussa on käsky "tulkita"? Sellaista ei siellä ole. Tulkinta/teologia käytännössä tarkoittaa, että ihminen voi omasta päästään keksiä asioita, mitä raamatussa ei ole.

En minä tulkitse raamattua, vaan luen ja uskon siihen. Sinä ilmeisesti tulkitset ja valitset sitten parhaimman ja kivoimman tulkinnan, mihin uskot: kunnes tulee vastaan joku parempi.

Jopa Raamatun käännökset ovat tulkintaa. Kääntäjä joutuu päättämään mitä sanaa hän kääntäessään käyttää silloin, kun sanalle on monta vaihtoehtoa.


Lainaus
Olet vakavasti eksyksissä. Tee kääntymys tästä ja lue raamattusi uudestaan: nyt niin, että uskot Jumalan sanaan miten se on ilmoitettu, kirjaimellisesti: etkä ihmisten keksimiin tarinointeihin.

Tulkki tarkoittaa ihmistä, joka kääntää vieraalta kieleltä toiselle. Raamattua on käännelty jo iät ja ajat, ja netin kautta on jokaiselle tarjolla alkuperäiset kirjoitukset jos haluaa itse tulkita.

Mikään ei ole niin vaarallista kuin olla tulkitsematta Raamattua.
Usein se on lisäksi erittäin typerää.

Joko olet noudattanut tätä käskyä?

"Tee itsellesi arkki honkapuista, rakenna arkki täyteen kammioita, ja tervaa se sisältä ja ulkoa."

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Avioliitto raamatun valossa
« Vastaus #6 : 02.01.18 - klo:05:33 »
Kerro myös, missä raamatussa on käsky "tulkita"? Sellaista ei siellä ole. Tulkinta/teologia käytännössä tarkoittaa, että ihminen voi omasta päästään keksiä asioita, mitä raamatussa ei ole.

Et ole ensimmäinen (täälläkään), joka sanoo noin. Ei ole ihme, että saat elämääsi vaikeuksia.

"Jos joku tulee minun tyköni eikä vihaa isäänsä ja äitiänsä ja vaimoaan ja lapsiaan ja veljiään ja sisariaan, vieläpä omaa elämäänsäkin, hän ei voi olla minun opetuslapseni."

"Olkaa siis te täydelliset, niinkuin teisän taivaallinen isänne täydellinen on."
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa totuuspelastaa

  • Viestejä: 10
Vs: Avioliitto raamatun valossa
« Vastaus #7 : 02.01.18 - klo:07:17 »
Kertoisitko miksi sanot toisen kirjoittajan kertovan valheellista tarinaa tai vihaavan sinua, jos hän lainaa sinun omaa tekstiäsi?

Kerroin jo, luit sen mutta et näe.

Minun väitettiin kuuluvan "ko. seurakuntaan".

En ole sanonut, että kuulun "ko. seurakuntaan" tai yleensäkään mihinkään.

On siis valhe väittää minusta, että kuulun "ko. seurakuntaan".

Onko asiassa jokin epäselvyys yhä?
Jes. 41:14
   
Älä pelkää, Jaakob, sinä mato, sinä Israelin vähäinen väki: minä autan sinua, sanoo Herra, ja sinun lunastajasi on Israelin Pyhä.

Poissa Pökkelö

  • Viestejä: 705
Vs: Avioliitto raamatun valossa
« Vastaus #8 : 02.01.18 - klo:11:20 »
Annetusta linkistä lainaus joka kertoo aika paljon ko. seurakunnan opetuksesta avioliittoon liittyen:

"Minä olen mennyt 4 kertaa naimisiin elämässäni, mutta nämä naiset ovat olleet uskottomia ja maailman houkutukset ja harhaoppi ovat heidät temmanneet tuuliinsa. Kuitenkin, toivon että jokainen tulisi takaisin ja sitten: eläisin 4 naisen kanssa ja tämä on Jumalan tahto."

Totuudellista tulkintaa Raamatusta?

Anteeksi, mutta en löydä useamman lukukerrankaan jälkeen tästä väitettä sinun kuuluvan tähän seurakuntaan.
Enkä minkäänlaista vihamielistä viestiä.

Tämän päivän seurakunnissa. Ovatpa ne kirkkokuntia tai vapaampia / pienempiä seurakuntia yhteinen nimittäjä on;
Pyhä Henki ei ole päässyt vaikuttamaan.
 "Ja kun hän tulee, niin hän näyttää maailmalle todeksi synnin ja vanhurskauden ja tuomion:"

Jos Pyhä Henki pääsee vaikuttamaan uskovaisessa. Näyttäämään todeksi synnin. Ensisijaisesti uskovan itsensä synnin.
Näkee hän itsensä syyllisenä ja tarvitsee vanhurskautta, eli Jumalan armoa Jeesuksessa Kristuksessa.
Silloin hän voi myös suhtautua armahtavaisesti muitakin kohtaan, kun itse on tullut ensin punnituksi ja köykäiseksi havaituksi.
Nyt uskovat näkevät muiden synnit. Ja vaativat muilta nuhteetonta elämää, varsinkin itseään kohtaan.                                                Sanan peilin ääreen on uskomattoman pitkä matka. Se kannattaisi tehdä, niin moni asia tervehtyisi sen myötä.

Tervetuloa Puimatantereelle "totuuspelastaa".


Poissa totuuspelastaa

  • Viestejä: 10
Vs: Avioliitto raamatun valossa
« Vastaus #9 : 02.01.18 - klo:12:30 »
Kiitos Pökkelö.

Kyllä minä voin tunnustaa, että parempi olisi ollut jos olisin voinut olla yksin. Siihen nykyään keskitynkin kun olen saanut uutta voimaa Jumalalta, enkä etsi enää vaimoa: vaan mielummin odotan että tulisi edes yksi näistä jo olemassaolevista takaisin.

En voi kuitenkaan perua omaa lupaustani: näille naisille ja Jumalalle. Kuten sanottua, niin vaikka he ovat olleet uskottomia: Jumala on uskollinen ja siten, minäkin haluan olla uskollinen.

Koen, että tätä Jumala haluaa ja tällä tavoin, voin myös Jumalalle tuottaa kunniaa. Siinä ei mitään kunniaa ollut, kun otin uusia vaimoja, varsin nopeaan tahtiin.

Mitään laitonta siinä ei kuitenkaan ollut: kyllä naimisiin saa mennä.

1. Tim 4:1-5

Pyhä Henki sanoo selvästi, että viimeisinä aikoina jotkut luopuvat uskosta ja alkavat seurata eksyttäviä henkiä ja pahojen henkien opetuksia.

He luottavat tekopyhiin valehtelijoihin, joiden omassatunnossa on polttomerkki.

Nämä kieltävät menemästä naimisiin ja syömästä ruokia, jotka Jumala on luonut sitä varten, että ne, jotka tuntevat ja uskovat totuuden, nauttisivat niitä ja kiittäisivät Jumalaa.

Kaikki, minkä Jumala on luonut, on hyvää, eikä siitä tarvitse hylätä mitään, kun se otetaan kiittäen vastaan.

Jumalan sana ja rukous pyhittävät sen.

1. Tess 5:19-22

Älkää sammuttako Henkeä,
älkää väheksykö profetoimisen lahjaa.

Koetelkaa kaikkea ja pitäkää se mikä on hyvää.

Pysykää erossa kaikesta pahasta.

Ef. 4:30

Älkää tuottako surua Jumalan Pyhälle Hengelle, jonka olette saaneet sinetiksi lunastuksen päivää varten.
Jes. 41:14
   
Älä pelkää, Jaakob, sinä mato, sinä Israelin vähäinen väki: minä autan sinua, sanoo Herra, ja sinun lunastajasi on Israelin Pyhä.

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4474
  • Matkalla
Vs: Avioliitto raamatun valossa
« Vastaus #10 : 02.01.18 - klo:16:42 »
Kertoisitko miksi sanot toisen kirjoittajan kertovan valheellista tarinaa tai vihaavan sinua, jos hän lainaa sinun omaa tekstiäsi?

Kerroin jo, luit sen mutta et näe.

Minun väitettiin kuuluvan "ko. seurakuntaan".

En ole sanonut, että kuulun "ko. seurakuntaan" tai yleensäkään mihinkään.

On siis valhe väittää minusta, että kuulun "ko. seurakuntaan".

Onko asiassa jokin epäselvyys yhä?

Minä ajattelin tuon sanan 'seurakunta' tarkoittavan sitä tahoa, joka tuottaa linkissä mainittuja ajatuksia.
Sinun tapauksessasi myöhempien viestien valossa ilmeisesti siis yhden henkilön srk.

En ajatellut, että olisit Patrickin porukkaa.

-

Siinä olen täsmälleen samaa mieltä, että äärikarismaattisuuden tuotos on usein monelaisia syntejä.
Kun koko touhu perustuu hyvin pitkälti kokemukseen, mitä muuta tulos voisi olla kuin lisää kokemuksia. Ja ne taas voivat olla hyvinkin irrallaan Raamatun antamasta ohjeistuksesta.

Poissa Jopo

  • Viestejä: 379
Vs: Avioliitto raamatun valossa
« Vastaus #11 : 02.01.18 - klo:16:48 »
Miksi keksit valheellista tarinaa minusta? Ei sinussa vaikuta Pyhä Henki, kun tuollaista teet.

Minä en kuulu mihinkään seurakuntaan, vaan pysyn uskovista erossa: profetoin toki, mutta uskovaiset vihaavat minua ja keksivät minusta valheita: kuten sinä.

Miksi vihaat minua kun kerron vain totuuden?

Kerro, mitä olen tehnyt väärin kun olen mennyt naimisiin?

Ja näistä edellinenkin oli ollut "uskossa lapsesta asti" ja itsehän olen 32 vuotta kohta, hän oli minua vanhempi: nyt asuu eksänsä kanssa ja "ovat kavereita".

Tällaista tämä on, näissä "vapaissa suuntauksissa" ja valtionkirkko lahkoineen, kahta kauheampi.

Okei, tuo sivu josta otin lainauksen, ei olekaan minkään seurakunnan opetusta. Siinä erehdyin. Vaan ilmeisesti vain sinun omaasi. Sitä en voinut tietää kuulutko itse johonkin seurakuntaan. Nyt tiedän.

Viestini oli aika lyhyt. Pari lausetta. Kerroinko siinä vihaavani sinua, vai tulkitsito viestini niin?

Sinulla vaikuttaa olleen rankkoja kokemuksia elämässä. Vielä noinkin nuorella iällä. Tuollaiset kokemukset eivät voi olla satuttamatta. Jos ei ole löytynyt sopivaa uskon yhteisöä, toivottavasti lähelläsi olisi edes joku rinnalla kulkija tai kuuntelija.
"Ääretön meri armoa on Kristuksessa, en luule voivani koskaan käsittää sitä. On myös ääretön määrä syntiä sydämessäni. En usko koskaan täydellisesti voivani käsittää sitä"(Antti Achrenius)

Poissa totuuspelastaa

  • Viestejä: 10
Vs: Avioliitto raamatun valossa
« Vastaus #12 : 02.01.18 - klo:17:23 »
Noniin, nyt on parempi henki keskustelussa.

Toki voisin kertoa elämästäni, mutta se ei mielestäni ole tärkeää kuka minä olen: vaan se on tärkeää, mitä profetian hengessä opetan.

Koetelkaa opetus raamatun valossa, ja jos löydätte valhetta: en ole oikea profeetta. Jos taas opetus on totta: kiittäkää Jumalaa.

Eikö tämä ole Jumalan suora tie asiassa?

Luuk. 9:50

Mutta Jeesus vastasi: "Älkää estäkö. Joka ei ole teitä vastaan, on teidän puolellanne."

1. Tess 5:19-22

Älkää sammuttako Henkeä,
älkää väheksykö profetoimisen lahjaa.

Koetelkaa kaikkea ja pitäkää se mikä on hyvää.

Pysykää erossa kaikesta pahasta.

Ef. 4:30

Älkää tuottako surua Jumalan Pyhälle Hengelle, jonka olette saaneet sinetiksi lunastuksen päivää varten.

2. Tim. 3:16

Jokainen pyhä, Jumalan Hengestä syntynyt kirjoitus on hyödyllinen opetukseksi, nuhteeksi, ojennukseksi ja kasvatukseksi Jumalan tahdon mukaiseen elämään.

Matt. 12:32

Joka sanoo jotakin Ihmisen Poikaa vastaan, hänelle annetaan anteeksi, mutta joka puhuu Pyhää Henkeä vastaan, hänelle ei anteeksi anneta, ei tässä eikä tulevassa maailmanajassa.

1. Tess. 4:1-8

Sitten vielä, veljet, me pyydämme teitä ja kehoitamme Herrassa Jeesuksessa, että te, niinkuin olette meiltä oppineet, miten teidän tulee vaeltaa ja olla Jumalalle otolliset, niinkuin vaellattekin, siinä yhä enemmän varttuisitte.

Tiedättehän, mitkä käskyt me olemme Herran Jeesuksen kautta teille antaneet.

Sillä tämä on Jumalan tahto, teidän pyhityksenne, että kartatte haureutta,
että kukin teistä tietää ottaa oman vaimon pyhyydessä ja kunniassa,
ei himon kiihkossa niinkuin pakanat, jotka eivät Jumalaa tunne;
ettei kukaan sorra veljeänsä eikä tuota hänelle vahinkoa missään asiassa, sillä Herra on kaiken tämän kostaja, niinkuin myös ennen olemme teille sanoneet ja todistaneet.

Sillä ei Jumala ole kutsunut meitä saastaisuuteen, vaan pyhitykseen.

Sentähden, joka nämä hylkää, ei hylkää ihmistä, vaan Jumalan, joka myös antaa Pyhän Henkensä teihin.
Jes. 41:14
   
Älä pelkää, Jaakob, sinä mato, sinä Israelin vähäinen väki: minä autan sinua, sanoo Herra, ja sinun lunastajasi on Israelin Pyhä.

Mietiskelijä

  • Vieras
Vs: Avioliitto raamatun valossa
« Vastaus #13 : 02.01.18 - klo:22:22 »

Toki voisin kertoa elämästäni, mutta se ei mielestäni ole tärkeää kuka minä olen: vaan se on tärkeää, mitä profetian hengessä opetan.

Koetelkaa opetus raamatun valossa, ja jos löydätte valhetta: en ole oikea profeetta. Jos taas opetus on totta: kiittäkää Jumalaa.
 

Opetit näin:
Kuitenkin, koska kuningas Daavid niin rakasti kuitenkin Jumalaa – hänelle annettiin anteeksi.
https://raamatunopetus.wordpress.com/2018/01/01/first-blog-post/

Opetit väärin. Kukaan ei saa anteeksi syntiä sillä perusteella, että rakastaa Jumalaa. Rakkaus Jumalaan syntyy anteeksiannon seurauksena. Syntien anteeksisaamisen ainoa perusta on Kristuksen viaton veri, joka vuodatettiin Golgatalla. "Kun minä näen veren niin minä käyn teidän ohitsenne."

Tuo oli vain eräs monista opetuksistasi, jotka eivät kestä Raamatulla niitä arvioitaessa.



Poissa totuuspelastaa

  • Viestejä: 10
Vs: Avioliitto raamatun valossa
« Vastaus #14 : 03.01.18 - klo:10:46 »
Jos opetin väärin, missä on oikea opetus? Sinun suussasi? Et kuitenkaan puhu raamatusta, mihin raamatun kohtaan vetoat tässä asiassa?

Daavidin aikana, ei vielä ollut Kristuksen liittoa tullut ilmi. Puhut sekavia.

Mihin "moniin" opetuksiin vetoat, joissa olen väärässä: tuo ne valoon. Mutta ensin, selitä nyt oma opetuksesi koska en ymmärrä, mitä edes tarkoitat. Antoiko mielestäsi Kristus anteeksi Daavidin synnit eikä Jumala?

Ps. 18:1
   
Laulunjohtajalle. Herran palvelijan Daavidin psalmi. Tämän Daavid lauloi Herralle sen jälkeen, kun Herra oli pelastanut hänet Saulin ja kaikkien vihollisten käsistä.  (18:2) Minä rakastan sinua, Herra, sinä olet minun voimani.
Jes. 41:14
   
Älä pelkää, Jaakob, sinä mato, sinä Israelin vähäinen väki: minä autan sinua, sanoo Herra, ja sinun lunastajasi on Israelin Pyhä.