Kirjoittaja Aihe: Jumalan johdatuksesta  (Luettu 1424 kertaa)

Lydia

  • Vieras
Jumalan johdatuksesta
« : 19.11.13 - klo:21:30 »
Avaan ketjun jossa voidaan jakaa kokemuksia Jumalan johdatuksesta. sekä yleisesti miten kokee johdatuksen ja voiko siitä olla varma jne.

Lydia

  • Vieras
Vs: Jumalan johdatuksesta
« Vastaus #1 : 19.11.13 - klo:21:55 »
Kun elämässäni on tapahtunut siirtoja ja muutoksia esimerkiksi työn suhteen yleensä olen sen jo ennalta voinut nähdä johdatuksena ts Jumala on siitä puhunut jollakin tapaa. Jos näin ei olisi ollut olisin melkein joka siirron kohdalla ollut sitä mieltä että mehtään meni ja kolinalla. Aikaa kun on kulunut olen huomannut että pimeyden kätköistä on tullut siunauksia.
Ei Jumalan johdatus ole sitä mitä pinnallisesti voisi luulla kaikkea hauskaa ja kivaa.

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Jumalan johdatuksesta
« Vastaus #2 : 14.10.19 - klo:21:31 »
Löysin tämän vanhan keskustelun ja ihmettelin sitä, ettei tähän ole tullut muita kirjoituksia. Uskon, että lähes jokainen uskova on kokenut Jumalan johdatusta elämässään. Usein on niin, että monet asiat paljastuvat johdatukseksi vasta vuosien myötä.

Monelle uskovalle tulee ikäänkuin ennakkoaavistus asiasta, jota myöhemmin voi sanoa johdatukseksi.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6331
Vs: Jumalan johdatuksesta
« Vastaus #3 : 14.10.19 - klo:23:52 »
No minä koin tänään johdatuksen. Kun oli päättänyt pitää tämän päivän vapaata, en tiennyt että olisi tytön ilmavoimiin lähtöpäivä. Eli saatoin mennä viemään häntä sinne minne hänet piti tipauttaa tänään ja olin aamun hänen kanssaan kotona. Olen siitä kiitollinen, että se oli jo niin kuin etukäteen järkätty.

Poissa Oloneuvos

  • Viestejä: 908
    • Oloneuvoksen kotosivut
Vs: Jumalan johdatuksesta
« Vastaus #4 : 15.10.19 - klo:17:13 »
Löysin tämän vanhan keskustelun ja ihmettelin sitä, ettei tähän ole tullut muita kirjoituksia. Uskon, että lähes jokainen uskova on kokenut Jumalan johdatusta elämässään. Usein on niin, että monet asiat paljastuvat johdatukseksi vasta vuosien myötä.

Monelle uskovalle tulee ikäänkuin ennakkoaavistus asiasta, jota myöhemmin voi sanoa johdatukseksi.

Onkohan niin, että meitä on viimeisten vuosikymmenien aikana opetettu, että Jumalan johdatus ja rukousvastaukset ovat jotain sellaista Hänen yliluonnollista toimintaa, jonka aina näemme ja koemme "tässä ja nyt". Ehkä on kokonaan unohtunut se puoli, jossa opetetaan "odota Herraa". Eräs surullinen ja minua monesti puhutellut Herran sana löytyy Jesajan kirjasta.

"Jos jumalaton saa armon, ei hän opi vanhurskautta; oikeuden maassa hän tekee vääryyttä eikä näe Herran korkeutta. Herra, sinun kätesi on kohotettu, mutta he eivät sitä näe" Jes. 24:10-11a