Kirjoittaja Aihe: Behemot, Leviatan ja Tyyron kuningas  (Luettu 2185 kertaa)

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4474
  • Matkalla
Behemot, Leviatan ja Tyyron kuningas
« : 21.10.13 - klo:13:55 »
jaettu tervetuloketjusta, otsikoitu uudelleen - KnutL


Jumala itse pitää ja on mielissään jostain krokotiilin kaltaisesta olennosta, Job.

1 (39:34) Niin Herra vastasi Jobille ja sanoi:
19 (40:14) Se on Jumalan töiden esikoinen; sen luoja ojentaa sille miekan.
12 (41:3) En saata olla puhumatta sen jäsenistä, en sen voimasta ja sorjasta rakenteesta.
34 (41:25) Se katsoo ylen kaikkea, mikä korkeata on; se on kaikkien ylväitten eläinten kuningas."

Poimin vanhan kirjoitukseni tästä aiheesta:

LEVIATAN

Job 3:8
Kirotkoot sen päivänmanaajat, ne, jotka saavat hereille Leviatanin.

Job 41:1
(40:20) Voitko onkia koukulla Leviatanin ja siimaan kietoa sen kielen?

Ps. 74:14
Sinä ruhjoit rikki Leviatanin päät, sinä annoit hänet ruuaksi erämaan eläinten laumalle.

Ps. 104:26
Siellä kulkevat laivat, siellä Leviatan, jonka sinä olet luonut siinä leikitsemään.

Jes. 27:1
Sinä päivänä Herra kostaa kovalla, suurella ja väkevällä miekallansa Leviatanille, kiitävälle käärmeelle, ja Leviatanille, kiemurtelevalle käärmeelle, ja tappaa lohikäärmeen, joka on meressä.

Mikä on tuo päivä, jolloin Herra kostaa noille kolmelle?
Jo nyt on toteutunut tämä:

1.Moos.3:14-15
Ja Herra Jumala sanoi käärmeelle: "Koska tämän teit, kirottu ole sinä kaikkien karjaeläinten ja kaikkien metsän eläinten joukossa. Vatsallasi sinun pitää käymän ja tomua syömän koko elinaikasi.
"Ja minä panen vainon sinun ja vaimon välille ja sinun siemenesi ja hänen siemenensä välille; se on polkeva rikki sinun pääsi ja sinä olet pistävä sitä kantapäähän."

(tuo kantapää sana on kuulemma Yakov = Jaakob)

Tämä on toteutumatta: Ilm. 20:10


BEHEMOT
Job 40:15
(40:10) Katso Behemotia, jonka minä loin niinkuin sinutkin; se syö ruohoa niinkuin raavas.

Jes. 30:6
Ennustus Eteläisen maan Behemotia vastaan. Halki ahdingon ja ahdistuksen maan, halki naarasleijonan ja jalopeuran maan, kyykäärmeen ja lentävän käärmeen maan he kuljettavat aasinvarsojen selässä rikkautensa ja kamelien kyttyrällä aarteensa kansan tykö, josta ei hyötyä ole.



Leviatan ja Behemot ovat siis Raamatun esikuvia paholaisesta.
Meri kuvaa kansoja, joiden keskellä Leviatan elää.

Ilm.12:17
17 Ja lohikäärme vihastui vaimoon ja lähti käymään sotaa muita hänen jälkeläisiänsä vastaan, jotka pitävät Jumalan käskyt ja joilla on Jeesuksen todistus.

Ilm.13:1
1 Ja se asettui seisomaan meren hiekalle. Ja minä näin pedon nousevan merestä; sillä oli kymmenen sarvea ja seitsemän päätä, ja sarvissansa kymmenen kruunua, ja sen päihin oli kirjoitettu pilkkaavia nimiä.
« Viimeksi muokattu: 25.07.14 - klo:19:18 kirjoittanut KnutL »

Vastavoima

  • Vieras
Vs: Leviatan (jaettu tervetuloketjusta)
« Vastaus #1 : 22.10.13 - klo:07:57 »
Rukoileeko se sinua paljon ?? Kysyy Jumala Jobilta.

Job 41:3 (40:22) Rukoileeko se sinua paljon, tahi puhutteleeko se sinua lempeästi?

ver -92
3 (40:27) Rukoileeko se sinulta armoa, yrittääkö se lepytellä sinua?

Muissa paikoissa on samankaltaista ajattelua, eli ilmoitusta, miten esim eläimet / olennot rukoilevat Jumalaa.

Tämä kommentti, on osa "puhetta ja ääniä".
Nyt jos metsäkurki, mikä lie, rukoilee, millä kielellä ?
tuleeko ääntä vai on "sydämen" rukous.?

Miten on koira ja kissa ja muut joilla on elukoita, tahi lammas tahi lehmä.
Oletko havainnut vaikka synnytyksessä että emo, "eläin äiti" huuttaa Jumalaa ??
__________________

Toisaalta tässä on edelliseen kohtaan kommentti, eli saattaa olla että on pahan esikuva tahi sitten vain osa näistä heijastaa Jumala tekoa eli esikuvaa.

Voi olla että tämä olento on jo kuollut sukupuuttoon, omilla silmillä olen nähnyt mammutin ja ison hirmuliskon luut.

http://www.helsinki.fi/ajankohtaista/uutisarkisto/5-2003/2-12-46-54

Arvokkaat Dima ja Masha oli pakattu mittatilaustyönä rakennettuihin teräslaatikoihin.

Molemmat olivat vauva-mammutteja.
Norsun kokoisia pienokaisia :)

Hienot sukat :)

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4474
  • Matkalla
Behemot, Leviatan ja Tyyron kuningas
« Vastaus #2 : 24.07.14 - klo:19:32 »
Keräänpä paholaisen lankeamiseen liittyviä viestejä tähän ketjuun
Minä ymmärrän tuon Hes. kertomuksen niin, että taivaassa paholainen alkoi käydä kauppaa valta-asemasta ja houkutteli toisia enkeleitä joukkoihinsa. Tätä kertomusta Absalomin kaupankäynnistä pidetään esikuvallisena kuten tuota Hes. kohtaa.
Lainaus käyttäjältä: 2.Sam.15
2 Ja Absalomilla oli tapana asettua varhain aamulla sen tien viereen, joka vei portille; ja kun joku oli tulossa kuninkaan eteen saamaan oikeutta riita-asiassaan, kutsui Absalom hänet ja kysyi: "Mistä kaupungista sinä olet?" Kun tämä vastasi: "Palvelijasi on siitä tai siitä Israelin sukukunnasta",
3 sanoi Absalom hänelle: "Asiasi on kyllä hyvä ja oikea, mutta kuninkaan luona ei ole ketään, joka sinua kuulisi".
4 Ja Absalom sanoi vielä: "Jospa minut asetettaisiin tuomariksi maahan! Silloin tulisi minun eteeni jokainen, jolla on riita-tai oikeusasia, ja minä antaisin hänelle oikeuden."
5 Ja kun joku lähestyi kumartaaksensa häntä, ojensi hän kätensä, tarttui häneen ja suuteli häntä.
6 Näin Absalom teki kaikille israelilaisille, jotka tulivat kuninkaan eteen saamaan oikeutta. Ja niin Absalom varasti Israelin miesten sydämet.

Saatana alkoi pyrkiä Jumalan asemaan kaupankäynnillään. Lankeemuksensa jälkeen saatana ja muut langenneet enkelit ajettiin pois taivaasta maan päälle. Jostain kumman syystä ihminen laitettiin asumaan tänne pahan vallitsemalle pallolle, kuitenkin paratiisiin.
« Viimeksi muokattu: 25.07.14 - klo:19:18 kirjoittanut KnutL »

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4474
  • Matkalla
Behemot, Leviatan ja Tyyron kuningas
« Vastaus #3 : 25.07.14 - klo:17:31 »
Tuo edellä viitattu Hesekielin kohta on siis tämä:

Lainaus käyttäjältä: Hes.28:
11 Ja minulle tuli tämä Herran sana:
12 "Ihmislapsi, viritä itkuvirsi Tyyron kuninkaasta ja sano hänelle: Näin sanoo Herra, Herra: Sinä olet sopusuhtaisuuden sinetti, täynnä viisautta, täydellinen kauneudessa.
13 Eedenissä, Jumalan puutarhassa, sinä olit. Peitteenäsi olivat kaikkinaiset kalliit kivet; karneolia, topaasia ja jaspista, krysoliittia, onyksia ja berylliä, safiiria, rubiinia ja smaragdia sekä kultaa olivat upotus-ja syvennystyöt sinussa, valmistetut sinä päivänä, jona sinut luotiin.
14 Sinä olit kerubi, laajalti suojaavainen, ja minä asetin sinut pyhälle vuorelle; sinä olit jumal'olento ja käyskentelit säihkyväin kivien keskellä.
15 Nuhteeton sinä olit vaellukseltasi siitä päivästä, jona sinut luotiin, siihen saakka, kunnes sinussa löydettiin vääryys.
16 Suuressa kaupankäynnissäsi tuli sydämesi täyteen väkivaltaa, ja sinä teit syntiä. Niin minä karkoitin sinut häväistynä Jumalan vuorelta ja hävitin sinut, suojaava kerubi, pois säihkyväin kivien keskeltä.
17 Sinun sydämesi ylpistyi sinun kauneudestasi, ihanuutesi tähden sinä kadotit viisautesi. Minä viskasin sinut maahan, annoin sinut alttiiksi kuninkaille, heidän silmänherkukseen.
18 Paljoilla synneilläsi, tekemällä vääryyttä kaupoissasi, sinä olet häväissyt pyhäkkösi. Niin minä annoin sinun keskeltäsi puhjeta tulen; se kulutti sinut. Ja minä panin sinut tuhaksi maahan kaikkien silmäin edessä, jotka sinut näkivät.
19 Kaikki tuttavasi kansojen seassa ovat tyrmistyneet sinun tähtesi. Kauhuksi olet sinä tullut, eikä sinua enää ole, hamaan ikiaikoihin asti."
« Viimeksi muokattu: 25.07.14 - klo:19:16 kirjoittanut KnutL »