Kirjoittaja Aihe: One Way mission  (Luettu 10068 kertaa)

Poissa Jano

  • Viestejä: 304
Vs: One Way mission
« Vastaus #15 : 14.09.19 - klo:21:32 »
Verkot heitetty muiden seurakuntien sitoutumattomiin aktiiveihin, jotka seilaa siellä missä jotakin jännää tapahtuu.

Turha käydä ONE WAY Missionissa, jos odottaa jotain jännää tapahtuvaksi. Hyvä paikka se on niille, jotka kaipaavat opetusta Raamatusta tai etsivät Jeesusta Vapahtajakseen.

Onko sinulla paljon henkilökohtaista kokemusta kyseisen seurakunnan toiminnasta? Siis livenä, ei netin tai muun median välityksellä.

Poissa Oloneuvos

  • Viestejä: 908
    • Oloneuvoksen kotosivut
Vs: One Way mission
« Vastaus #16 : 14.09.19 - klo:21:57 »
Verkot heitetty muiden seurakuntien sitoutumattomiin aktiiveihin, jotka seilaa siellä missä jotakin jännää tapahtuu.

Turha käydä ONE WAY Missionissa, jos odottaa jotain jännää tapahtuvaksi. Hyvä paikka se on niille, jotka kaipaavat opetusta Raamatusta tai etsivät Jeesusta Vapahtajakseen.

Onko sinulla paljon henkilökohtaista kokemusta kyseisen seurakunnan toiminnasta? Siis livenä, ei netin tai muun median välityksellä.

Onko Sinulla?

Poissa Jano

  • Viestejä: 304
Vs: One Way mission
« Vastaus #17 : 14.09.19 - klo:22:23 »
Verkot heitetty muiden seurakuntien sitoutumattomiin aktiiveihin, jotka seilaa siellä missä jotakin jännää tapahtuu.

Turha käydä ONE WAY Missionissa, jos odottaa jotain jännää tapahtuvaksi. Hyvä paikka se on niille, jotka kaipaavat opetusta Raamatusta tai etsivät Jeesusta Vapahtajakseen.

Onko sinulla paljon henkilökohtaista kokemusta kyseisen seurakunnan toiminnasta? Siis livenä, ei netin tai muun median välityksellä.

Onko Sinulla?

Ääh, muistin just miksi en ole jaksanut kirjoitella enää näillä nettifoorumeilla.

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: One Way mission
« Vastaus #18 : 19.10.19 - klo:11:59 »
Minulla ei ole kovinkaan paljon tuntumaa OWM:n opilliseen puoleen, mutta pidän sitä yhtenä terveimmistä. Minulla on kaksi Suonnon kirjaa, joita olen vasta osittain lukenut. Molemmissa kirjoissa on yksi asia, josta toivon asiallista arviointia.

Kirjassaan: Näky voittavasta seurakunnasta, Suonto kirjoittaa:
"Opetuslapsi ei kiinnity oppiin, vaan Kristukseen itseensä. Kyseessä on koko elämän ja kohtalon yhteys. Siksi Jeesuksen opetuslapseuden edellytys on uudestisyntyminen Pyhästä Hengestä. Opetuslapseksi ei ryhdytä, opetuslapseksi synnytään."

On kutakuinkin selvää, että Jeesuksen valitsemat opetuslapset eivät ainakaan alussa olleet uudestisyntyneitä, koska Pyhä Henki tuli vasta helluntaina. Mielestäni on kuitenkin vieläkin mahdollista olla opetuslapsi jo ennen Pyhän Hengen tulemista (ns. henkikastetta, ts. uudestisyntymää).

Tästä asiasta olemme jo toisaalla keskustelleetkin:
http://puimatanner.net/index.php?topic=652.0
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Paikalla Soltero

  • Viestejä: 2462
Vs: One Way mission
« Vastaus #19 : 19.10.19 - klo:15:38 »
Opetuslapsella tarkoitetaan kai kahta eri asiaa.

On uskon tielle lähtemisestä kiinnostuneita noviiseja,
jotka toivottavasti tulevat joskus uskoon.
Heillä on etsikkoaika menossa.

Mutta opetuslapsella tarkoitetaan myös jo uudestisyntyneitä,
Jeesusta seuraavia uskovia.

Nykyään puhutaan opetuslapseuttamisesta.
En ole varma, mitä sillä tarkoitetaan.
Käsite on varmaan raamatullinen silloin, jos uskosta kiinnostuneelle
opetetaan lisää evankeliumin ja uudestisyntymisen keskeisiä asioita.

Mutta ketään ei voi tehdä Jeesuksen opetuslapseksi,
ellei Herra itse kutsu ja vedä henkilöä puoleensa.
"Käännytetty" pysyy nimikristittynä niin kauan kunnes on valmis
uskonratkaisuun ja ottamaan vastaan Jumalan tarjoaman uskon
Pyhässä Hengessä.

Poissa KeNi

  • Viestejä: 45
Vs: One Way mission
« Vastaus #20 : 19.10.19 - klo:18:49 »
Minua ainakin jossain määrin häiritsee tuo sana opetuslapseuttaminen. Se tuo mieleen ajatuksen, että siinä joku tekee jollekin jotakin. Subjekti-objekti-suhde. Tulee vähän olo, että kyse on ikäänkuin jostakin tuotteistamisprosessista..Toisaalta häiritsee ajatus ns. rakenteensa puolesta. On ns. tavallisia krisittyjä ja opetuslapseutettuja kristittyjä. Kahden tason kristittyjä. Tuottaa toisille joko ylpeyttä ja toisille alemmuutta, masennusta, riittämättömyyttä. Näitä ko. käsite yhtäältä herätti.., mutta en tosin ole kovin hyvin perehtynyt kyseiseen asiaan, joten voi olla, että olen ymmärtänyt asian aivan väärin..

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: One Way mission
« Vastaus #21 : 19.10.19 - klo:19:36 »
Minua ainakin jossain määrin häiritsee tuo sana opetuslapseuttaminen. Se tuo mieleen ajatuksen, että siinä joku tekee jollekin jotakin. Subjekti-objekti-suhde. Tulee vähän olo, että kyse on ikäänkuin jostakin tuotteistamisprosessista..Toisaalta häiritsee ajatus ns. rakenteensa puolesta. On ns. tavallisia krisittyjä ja opetuslapseutettuja kristittyjä. Kahden tason kristittyjä. Tuottaa toisille joko ylpeyttä ja toisille alemmuutta, masennusta, riittämättömyyttä. Näitä ko. käsite yhtäältä herätti.., mutta en tosin ole kovin hyvin perehtynyt kyseiseen asiaan, joten voi olla, että olen ymmärtänyt asian aivan väärin..

Hieman samanlaisin ajatuksin KeNin kanssa.

Oman käsitykseni mukaan Jumalan lapseudessa on jotain samankaltaista kuin terveessä äiti/isä/lapsisuhteessa. Ei siinäkään lapseuteta ketään, vaan suhde kehittyy normaaliksi aivan luonnostaan. Ei siis tarvita mitään teennäistä, jos kaikki on kunnossa.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: One Way mission
« Vastaus #22 : 28.10.19 - klo:19:04 »
Minulla ei ole kovinkaan paljon tuntumaa OWM:n opilliseen puoleen, mutta pidän sitä yhtenä terveimmistä. Minulla on kaksi Suonnon kirjaa, joita olen vasta osittain lukenut.
http://puimatanner.net/index.php?topic=652.0

Sain luetuksi Suonnon kirjan: Valmistu Jumalan käyttöön. Sivulla 186 on teksti, josta on varmaankin erilaisia mielipiteitä.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Paikalla Soltero

  • Viestejä: 2462
Vs: One Way mission
« Vastaus #23 : 28.10.19 - klo:20:35 »
Minulla ei ole kovinkaan paljon tuntumaa OWM:n opilliseen puoleen, mutta pidän sitä yhtenä terveimmistä. Minulla on kaksi Suonnon kirjaa, joita olen vasta osittain lukenut.
http://puimatanner.net/index.php?topic=652.0

Sain luetuksi Suonnon kirjan: Valmistu Jumalan käyttöön. Sivulla 186 on teksti, josta on varmaankin erilaisia mielipiteitä.
Hyvin viisas tuo Suonnon teksti.

Kyse ei ole pelkästään hengellisistä asioista.
Monella yksilöllä, esim. meikäläisellä, esiintyy usein harhakäsitys,
että Minulla on ainutlaatuinen tieto siitä,
millä tavalla kaikkien ihmisten tulee elää ja käyttäytyä.
'Olen niin valistunut, elämää nähnyt, jalostunut ja koulutettu,
että Minulla on kyky ja oikeus asettaa toisille elämisen normit.
Jos he eivät ymmärrä muuttua neuvojeni mukaisiksi, he ovat tyhmiä ja
sokeita.'

Hengellisissä yhteyksissä tuo harha laajenee luulemaan,
että Minä olen saanut suoraan Jumalalta ainutlaatuisen kyvyn nähdä,
miten muiden uskovien ja seurakuntien kuuluu toimia.
Jos joku ei tottele ja ojentaudu kehotusteni mukaan,
hän on uskovana arveluttava, harhaoppinen tai jopa luopio.

Saatan neuvoa huonoja rakkaudellisesti ja kärsivällisesti,
Raamattua asiantuntevasti siteeraten,
mutta taustalla huutaa koko ajan oma Minä,
joka täytyy saada esille keinolla millä hyvänsä.





Poissa Marjatta

  • Viestejä: 262
Vs: One Way mission
« Vastaus #24 : 28.10.19 - klo:20:48 »
On tärkeää nähdä ihminen. Jeesuskin näki. Sitten oli niitä jotka loukkaantuivat syömäriin ja viininjuojaan.

Jumalan siunausta Suonnolle ja Häneltä tulevaa voimaa kaikkeen.

Tämä laulu tai virsi muistui mieleeni. Sopii tähän hyvin
https://virsikirja.fi/virsi-509-herra-elamaani/

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6331
Vs: One Way mission
« Vastaus #25 : 29.10.19 - klo:00:45 »
Minulla ei ole kovinkaan paljon tuntumaa OWM:n opilliseen puoleen, mutta pidän sitä yhtenä terveimmistä. Minulla on kaksi Suonnon kirjaa, joita olen vasta osittain lukenut.
http://puimatanner.net/index.php?topic=652.0

Sain luetuksi Suonnon kirjan: Valmistu Jumalan käyttöön. Sivulla 186 on teksti, josta on varmaankin erilaisia mielipiteitä.

Kyllä minusta se menee noin kuin Suonto asian esitti. Eihän meidän kuulu siivilöidä eiuskovia sen suhteen millä tavalla synti heissä ilmenee. Samaa jengiä olemme kaikki. Paitsi että uskovat ovat jo ottaneet armon vastaan. Nyt on kutsuna olla niinkuin Kristus maailmassa.

Poissa Oloneuvos

  • Viestejä: 908
    • Oloneuvoksen kotosivut
Vs: One Way mission
« Vastaus #26 : 29.10.19 - klo:21:18 »
Minulla ei ole kovinkaan paljon tuntumaa OWM:n opilliseen puoleen, mutta pidän sitä yhtenä terveimmistä. Minulla on kaksi Suonnon kirjaa, joita olen vasta osittain lukenut.
http://puimatanner.net/index.php?topic=652.0

Sain luetuksi Suonnon kirjan: Valmistu Jumalan käyttöön. Sivulla 186 on teksti, josta on varmaankin erilaisia mielipiteitä.

Mikä lienee on Sinun mielipiteesi niistä "monista erilaisista"?

JK. Luin juuri jostain, että OWM:lla on suunnitteilla perustaa Lohjalle(kin) omaa toimintaa. Minulle se on lohjalaisena hyvin tervetullut uutinen.

https://onewayseurakunta.fi/uudet-paikkakunnat/
https://onewayseurakunta.fi/lohja/

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: One Way mission
« Vastaus #27 : 30.10.19 - klo:11:19 »
Minulla ei ole kovinkaan paljon tuntumaa OWM:n opilliseen puoleen, mutta pidän sitä yhtenä terveimmistä. Minulla on kaksi Suonnon kirjaa, joita olen vasta osittain lukenut.
http://puimatanner.net/index.php?topic=652.0

Sain luetuksi Suonnon kirjan: Valmistu Jumalan käyttöön. Sivulla 186 on teksti, josta on varmaankin erilaisia mielipiteitä.

Mikä lienee on Sinun mielipiteesi niistä "monista erilaisista"?

Teksti herätti monia ajatuksia. Tunnistin itseni tuosta "norsusta posliinikaupassa". Varmaankin olen saanut aikaan hirvittävää jälkeä, kuten aikoinaan myös ystävämme PetrusK asian suurin piirtein noin ilmaisi. OWM:ssa herättää kysymyksen se, että voiko uusien seurakuntien perustaminen saada aikaan kristittyjen yhteyttä. Eikö asia ole juuri päinvastoin?

Mielestäni kristittyjen yhteys on jo olemassa, sitä ei voi luoda. Se on Hengen yhteyttä yksilötasolla ja ilmenee monin eri tavoin. Muistaakseni meillä on aiheesta jo oma keskustelukin (tässä seurakunta-osiossa asiaa on käsitelty monista eri näkökulmista), joten en jatka tässä enempää.
« Viimeksi muokattu: 30.10.19 - klo:11:28 kirjoittanut Paulus »
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Oloneuvos

  • Viestejä: 908
    • Oloneuvoksen kotosivut
Vs: One Way mission
« Vastaus #28 : 30.10.19 - klo:22:51 »

Mielestäni kristittyjen yhteys on jo olemassa, sitä ei voi luoda. Se on Hengen yhteyttä yksilötasolla ja ilmenee monin eri tavoin. Muistaakseni meillä on aiheesta jo oma keskustelukin (tässä seurakunta-osiossa asiaa on käsitelty monista eri näkökulmista), joten en jatka tässä enempää.

Jassoo, no mökötetään sitten  ;)

Poissa Lemmikki

  • Viestejä: 364
Vs: One Way mission
« Vastaus #29 : 01.11.19 - klo:18:43 »
Tänään tuli postiluukusta uusin Raportti-lehti. AIka outo juttu siinä että mainitaan TV7:n vähentäneen OneWayn ohjelmia koska "haluavat katsoa kuinka OWM:n tilanne etenee" .   ???

Ja lisäksi luki että saattaa käydä ettei vuoden vaihteen jälkeen enää näytetä ollenkaan heidän ohjelmia. Minusta tuo on tosi outoa. Varsinkin kun ottaa huomioon miten paljon harhaa juuri TV7 levittää  :-[

Mutta jos teitä kiinnostaa niin heillä on omat videokanavat :

www.oneway.tv

youtubessa : One Way Tv Suomi

facebookissa :  One Way TV
Vain Jumala ymmärtää kaiken.