Kirjoittaja Aihe: Tiedätkö hengellisen tehtäväsi?  (Luettu 10544 kertaa)

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6331
Vs: Tiedätkö hengellisen tehtäväsi?
« Vastaus #30 : 01.11.19 - klo:15:47 »
Luulen että mun tehtäväni on lähinnä nuorten ja vähän vanhempien rikollisten parissa. Tuli mieleen että olen saanut kaksikin profetiaa asiasta henkilöiden kautta jotka eivät tunne minua. Rukouspiirissä eräs mies sai tiedon sanat ja selitti aivan suoraan minun syvimmän tuskani mitä silloin kävin läpi, mutta sanoi että kun siitä selviän minut on kutsuttu "ulos" siis ikään kuin uskovien piirien ulkopuolelle.

Toisen profetian sain suomalaiselta uskovalta johon törmäsin kummallisia teitä.
Hän yllätyksekseen sai Herralta sanan, että Herra lähettää tielleni ihmisiä joilla ei ole toivoa, kokevat olevansa toivottomia. Ja että minun tehtävänä on yrittää nostaa heitä.

Kaikki tuo on toteutunut. Mutta en todellakaan perusta elämääni profetioihin, ne ovat vaan niin kuin vahvistuksia, että jatka vaan siitä missä oot.

Poissa Soltero

  • Viestejä: 2462
Vs: Tiedätkö hengellisen tehtäväsi?
« Vastaus #31 : 01.11.19 - klo:15:51 »
En voi kuvitella, että minulla olisi jokin hengellinen erityistehtävä.
Ehkä Jumala voi käyttää minua salatusti joskus jossakin tilanteessa,
kaikista puutteistani huolimatta.
Mutta koen vieraaksi ajatuksen, että minulla olisi tai minun pitäisi pyrkiä
saamaan itselleni jokin tehtävä hengellisellä alueella.

On olemassa hengellisiä suurmiehiä ja -naisia, jotka koetaan erikoisen armoitetuiksi
hengellisiksi suorittajiksi.
Mutta melko harva yksilö kai kuuluu heidän joukkoonsa.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6331
Vs: Tiedätkö hengellisen tehtäväsi?
« Vastaus #32 : 01.11.19 - klo:15:58 »
Niin, eihän ihminen, tai en ainakaan minä, voi olla muuta kuin se mitä on. Mutta juuri siinä kai Herra voi käyttää meitä. Kaikki se mitä elämässä tulee vastaan on kai sitten hyvä ottaa niin kuin Herralta tulleena ja nöyrtyä siinä. Se on ollut isoin läksyni elämässä. Sitä kautta olen sitten joutunut olosuhteisiin missä tapaan ihmisiä jotka ovat jopa vieläkin rikkinäisempiä kuin minä.

Ei sitä mun heikkoutta tietty kaikki näe, kun oon kuitenkin ammatissa koko ajan. Mutta ilman sitä en voisi olla avuksi niille joita kohtaan.

Se nuori kaveri jonka puolesta pyysin joku aika rukousta on se kaikkein haavoitetuin ihminen jota olen koskaan tavannut. Hän on keskellä sydäntäni ja siinä olen täysin voimaton itsessäni. Mutta Herra on antanut hänet sydämelleni.

Toinen oli eräs nuori homoseksuaali, jolla oli myös todella surullinen tausta. Hänen kanssaan olin tekemisissä niinä aikoina kuin olin täysin rikki vanhempieni kuoltua. Hänen äitinsä teki itsemurhan niinä aikoina ja jouduin viemään poikaa kylmänä tammikuun päivänä äitinsä hautajaisiin. Itsekin olin täynnä surua niinä aikoina.

Se poika sai tädiltään ruusun laitettavaksi äitin arkun päälle. Hän ei tehnyt sitä vaan kantoi sen takaisin hautajaisten jälkeen ja lopulta antoi sen minulle.

Hän valmistui kaikkien ihmeeksi yliopistossa ja on nykyään tukemassa vaikeassa tilanteessa olevia lapsia ammattinsa kautta.

Tää lista on hyvin pitkä. Tuli mieleen eräs joka vankilasta päästyä teki itsemurhayrityksen. Häntä olen myös nostanut ja rukouksen kautta hänen tilanteensa ihmeellisesti parani, ja elämä on nyt mahdollista.
« Viimeksi muokattu: 01.11.19 - klo:16:15 kirjoittanut sandia »

Poissa Marjatta

  • Viestejä: 262
Vs: Tiedätkö hengellisen tehtäväsi?
« Vastaus #33 : 01.11.19 - klo:16:41 »

Tehtäväni on olla suurelta osalta neljän seinän sisällä. Mittatilaustyö Jumalalta.  Ei monastikaan ole tuntunut miellyttävältä.  Olen  saanut armon suostua tähän. Siksi ei voimavaroja enää mene turhaan.  Jumalalla on oikeus eikä Hän tee vääryyttä, vaan on oikeudenmukainen.

Poissa Taisto

  • Viestejä: 2279
Vs: Tiedätkö hengellisen tehtäväsi?
« Vastaus #34 : 01.11.19 - klo:19:07 »
Hengellinen tehtävä... ei minulla ole muuta erityistä tehtävää kuin elää uskovana. Kenties minun elämälläni tai sanoillani on jotakin annettavaa ihmisille joita tapaan.

Kun näen tuntemiani ihmisiä missä vain - kadulla, kaupassa, jne... ilman että edes pysähdymme vaihtamaan sanoja, niin tulee aika usein mieleen rukoilla heidän puolestaan, varsinkin jos tiedän että heillä on vaikeuksia tai he eivät ole uskossa. Lyhyesti sitten mielessäni rukoilen heille apua. Ehkä tätäkin voi nimittää tehtäväksi?

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Tiedätkö hengellisen tehtäväsi?
« Vastaus #35 : 01.11.19 - klo:19:43 »
Mitä enemmän tulee ikää, sitä vähemmän tiedostaa hengellisiä tehtäviään. Mistä mahtaa johtua?
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Oloneuvos

  • Viestejä: 908
    • Oloneuvoksen kotosivut
Vs: Tiedätkö hengellisen tehtäväsi?
« Vastaus #36 : 02.11.19 - klo:09:50 »
En tiedä.

Missä on paljon sanoja siinä on tyhmä äänessä. Tässä tuli todistetuksi, että moderaattorimme ei ole tyhmä joskin tietämätön  ;)

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Tiedätkö hengellisen tehtäväsi?
« Vastaus #37 : 14.11.19 - klo:11:52 »
"Sillä missä kaksi tahi kolme on kokoontunut minun nimeeni, siinä minä olen heidän keskellänsä." (Matt. 18:20).

Olen kohta lähdössä tapahtumaan, missä meitä on kolme vanhaa ukkoa koolla keskustelemassa pääosin hengellisistä asioista. Toki puheemme rönsyilee elämän eri alueille, mutta yleensä koemme hyvin myönteisinä nämä kokoontumiset, joissa ei ole kiellettyjä aiheita. Kokoonnumme "säännöllisen epäsäännöllisesti" n. kolmen viikon välein pääosin vanhimman veljen luona. Hän on ollut leskenä muistini mukaan n. 7 vuotta.

Otin tämän aiheen esille ja minusta tuntuu, että tässä saattaa olla tulevan kokoontumisemme teema.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4474
  • Matkalla
Vs: Tiedätkö hengellisen tehtäväsi?
« Vastaus #38 : 14.11.19 - klo:21:43 »
En tiedä.

Missä on paljon sanoja siinä on tyhmä äänessä. Tässä tuli todistetuksi, että moderaattorimme ei ole tyhmä joskin tietämätön  ;)

Tänä syksynä on ollut useampiakin tilanteita ja tekemisiä, joissa olen kokenut tietäväni hengellisen tehtäväni.
Joku "projekti" meni jo, toisella on tavallaan tietty määräpäivä loppumiselle ja kolmannessa on paljon kysymysmerkkejä.
« Viimeksi muokattu: 14.11.19 - klo:21:55 kirjoittanut Natanael »

Poissa Oloneuvos

  • Viestejä: 908
    • Oloneuvoksen kotosivut
Vs: Tiedätkö hengellisen tehtäväsi?
« Vastaus #39 : 14.11.19 - klo:22:01 »
En tiedä.

Missä on paljon sanoja siinä on tyhmä äänessä. Tässä tuli todistetuksi, että moderaattorimme ei ole tyhmä joskin tietämätön  ;)

Tänä syksynä on ollut useampiakin tilanteita ja tekemisiä, joissa olen kokenut tietäväni hengellisen tehtäväni.
Joku "projekti" meni jo, toisella on tavallaan tietty määräpäivä loppumiselle ja kolmannessa on paljon kysymysmerkkejä?

No joo, minun nimimerkiksi voisi sopia oloneuvosta paremmin nimimerkki piikikäs. Sisimmässäni en kuitenkaan piikittele Sinua vaan kun nouset mieleeni niin siunaan.

Poissa Janne

  • Viestejä: 663
Vs: Tiedätkö hengellisen tehtäväsi?
« Vastaus #40 : 14.11.19 - klo:22:31 »
En tiedä tarkkaan hengellistä tehtävääni, mutta jostakin syystä ihmiset soittavat ja kertovat asioistaan minulle.

Olen sitten kai kuuntelija. Ei minulla ole mitään terapeutin koulutusta, (ei hengellistä tai psykologista).

Kuuntelen ja joskus sitten sanon tyyliin:"Kyllä se siitä." "Jätä asia Herran haltuun" jne...

En ole sen kummempi. Silti minulle soitellaan aika paljon.

Poissa Janne

  • Viestejä: 663
Vs: Tiedätkö hengellisen tehtäväsi?
« Vastaus #41 : 14.11.19 - klo:22:40 »
Välillä viljelen hengellisiä  (kristillisiä) sloganeita vastaavia kuin onnenkeksien mietelauseet mutta siis hengellisiä. Yleisesti tunnettuja tai Raamatusta lainattuja.

Moni on sitten kokenut, että juuri tuota kaipasikin.

Olenko siis joku kristillinen mietelausemies? No jos joku saa siitä päiväänsä jotakin niin olkoon sitten niin.

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Tiedätkö hengellisen tehtäväsi?
« Vastaus #42 : 09.01.20 - klo:10:41 »
Mitä enemmän tulee ikää, sitä vähemmän tiedostaa hengellisiä tehtäviään. Mistä mahtaa johtua?

Tämä asia on mietityttänyt. Jos ylipäätään on tarpeellista tietää hengellistä tehtävistään, niin luulisin, että tässä iässä asia pitäisi viimeistään tiedostaa. Jotain omista tehtävistäni alan jo aavistella.

Yhden tuntomerkin omista tehtävistäni voisin sanoa, vaikka en niitä julkisesti kerrokaan. Vahva tuntomerkki näyttää ainakin omalla kohdallani olevan, että ne tehtävät ovat olleet ja ovat edelleen pieniä. Tuskinpa tähän suurta muutosta on odotettavissa.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Mice

  • Viestejä: 1651
Vs: Tiedätkö hengellisen tehtäväsi?
« Vastaus #43 : 09.01.20 - klo:11:16 »
Ihmisroska

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6331
Vs: Tiedätkö hengellisen tehtäväsi?
« Vastaus #44 : 09.01.20 - klo:13:04 »
Micen vastaus sai minut ajattelemaan asiaa uudelleen. Yksi hengellinen tehtavani yha on opetella olemaan puoliso. Siina on mulle haastetta loppuelamaksi.