Kirjoittaja Aihe: Sarasvuo saarnaa  (Luettu 18696 kertaa)

Poissa Tosikko

  • Viestejä: 639
Vs: Sarasvuo saarnaa
« Vastaus #75 : 02.01.14 - klo:19:57 »
Minkäslaisen pääsykokkeen sää järjestäsit tämän niin kutsutun "uskovaisuuden" toteamiseksi ja minkä kirkon tai lahkon kriteereitä siinä arvioinnissa käytettäisiin...

Helluntaiseurakunnassa tietenkin että hän seurakunnan edessä todistanut sillä hetkellä uskovansa jumalaan ja hänet on upotuskastettu oikealla tavalla (jeesuksen nimeen tai sitten isän, pojan ja ph nimeen riippuen paikkakunnasta). Myös oikea uskova, vanhimmaksi tai opettajaksi kelpaapa on helppo tarkistaa onko hänen lapsensa uskovia vai ei. Yleensä riittää tosin että edes se yksi ehto täyttää.

Poissa Tosikko

  • Viestejä: 639
Vs: Sarasvuo saarnaa
« Vastaus #76 : 02.01.14 - klo:20:00 »
Mielellään käytetään isoja alkukirjaimia kun puhumme yhdestä ainoasta oikeasta Jumalasta ja Jeesuksesta Kristuksesta, sekä Pyhästä Hengestä. Osoitamme tällätavoin myös kunnioitusta ja kaikki ymmärtävät ettei puhuta mistäsattujumalasta.

Jos kirjoittaisin kuten raamatussakin alkuteksissä on, niin silloin kirjoittaisin tietenkin näin.

MINÄUSKONJEESUKSEENKRISTUKSEENJUMALANAINOAANPOIKAAN.


Lydia

  • Vieras
Vs: Sarasvuo saarnaa
« Vastaus #77 : 02.01.14 - klo:20:09 »
Mielellään käytetään isoja alkukirjaimia kun puhumme yhdestä ainoasta oikeasta Jumalasta ja Jeesuksesta Kristuksesta, sekä Pyhästä Hengestä. Osoitamme tällätavoin myös kunnioitusta ja kaikki ymmärtävät ettei puhuta mistäsattujumalasta.

Jos kirjoittaisin kuten raamatussakin alkuteksissä on, niin silloin kirjoittaisin tietenkin näin.

MINÄUSKONJEESUKSEENKRISTUKSEENJUMALANAINOAANPOIKAAN.


Täällä kuitenkin käytämme tätä nykyistä suomenkielen kirjoitustapaa. Toivottavasti se sopii sinullekin.
« Viimeksi muokattu: 02.01.14 - klo:20:25 kirjoittanut Lydia »

Vastavoima

  • Vieras
Vs: Sarasvuo saarnaa
« Vastaus #78 : 02.01.14 - klo:20:11 »
Minkäslaisen pääsykokkeen sää järjestäsit tämän niin kutsutun "uskovaisuuden" toteamiseksi ja minkä kirkon tai lahkon kriteereitä siinä arvioinnissa käytettäisiin...

Mitä Arvoisa KTS, on tästä paikasta.

Matt. 12:46 Hänen vielä puhuessaan kansalle, katso, hänen äitinsä ja veljensä seisoivat ulkona, tahtoen häntä puhutella.
47 Niin joku sanoi hänelle: "Katso, sinun äitisi ja veljesi seisovat ulkona ja tahtovat sinua puhutella".
48 Mutta hän vastasi ja sanoi sille, joka sen hänelle ilmoitti: "Kuka on minun äitini, ja ketkä ovat minun veljeni?"
49 Ja hän ojensi kätensä opetuslastensa puoleen ja sanoi: "Katso, minun äitini ja veljeni!
50 Sillä jokainen, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon, on minun veljeni ja sisareni ja äitini."

Kuka on oikeasti pelastunut ja millä perusteella?

Vastavoima

  • Vieras
Vs: Sarasvuo saarnaa
« Vastaus #79 : 02.01.14 - klo:20:13 »

Jostakin minulle niin rakkaasta, jumalasta, jeesuksen kristuksen isästä. Tunnetko hänet?

Kuka on tämän sinulle rakkaan Jeesuksen Kristuksen veli ja äiti ja sisar?
onko nyt enää kukaan Herran veli, äiti tahi sisar?