Kirjoittaja Aihe: Pirun osuus hengellisessä toiminnassa  (Luettu 3674 kertaa)

Poissa NanoK

  • Viestejä: 318
Vs: Pirun osuus hengellisessä toiminnassa
« Vastaus #15 : 26.01.21 - klo:08:05 »
Tuli vain mieleen kun kuuntelin radiosta laimeaa aamuhartautta että "Pyhä Henki puuttuu". Voisiko se olla niin yksinkertaista ja mustavalkoista myös noiden epäraittiiden ääri-ilmiöiden suhteen. Jokatapauksessa silloin kun se puuttuu, mennään ohi maalin joka on elävä usko ja sielun pelastuminen. Ja kun on menty harhaan niin luullaan eläväksi uskoksi sitä mikä on kuollutta koska Pyhän Hengen puuttuessa ei osata erottaa mikä on raitista ja mikä ei.
Tämä nyt tällaisena kalanruotoajatuksena ilman lihaa ja nahkaa.

Paikalla sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6333
Vs: Pirun osuus hengellisessä toiminnassa
« Vastaus #16 : 26.01.21 - klo:16:31 »
Luonnollisesti noin on.

Poissa papi

  • Viestejä: 42
Vs: Pirun osuus hengellisessä toiminnassa
« Vastaus #17 : 26.01.21 - klo:21:05 »
Jotenkin yllättävää kun tuo hengettömyys tulee vastaan vapaissa suunnissakin. Olin jokin aika sitten helluntailaisten koulutustilaisuudessa, jossa opiskeltiin raamatun oikein tulkitsemista. Se kesti koko viikonlopun. Kun aamulla aloitettiin, odotin että alkusanojen jälkeen rukoiltaisiin, että PH antaisi opettajalle viisautta ja kuulioille oikein ymmärtämistä. Mutta ei, vaan suoraan aiheeseen.
Tähän on tultu, mihin vielä mennään.

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6775
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Pirun osuus hengellisessä toiminnassa
« Vastaus #18 : 13.02.21 - klo:19:09 »
Tässä on eräs ohjelma, jota suosittelen katsottavaksi. Siinä kerrotaan koruttomasti, miten nykyisinkin sielunvihollinen toimii siellä, missä ei ole kristinusko päässyt vaikuttamaan. Kertoja, Kalevi Marin, on tuttavani vuosikymmenien takaa. Eikä ainoastaan tuttava, vaan myös erään uskovan lähisukulaiseni mies.

Toivon, että katsotte tämän ohjelman ja että jaatte tästä viestiä eteenpäin omissa yhteyksissänne. Helposti unohdamme, mikä aarre meillä on siinä, että kristinuskolla on maassamme niin vahvat juuret, ettei sielunvihollisella ole täällä sellaista valtaa, kuin esim. arabimaissa.

https://www.youtube.com/watch?v=A0BKqI3IstE
« Viimeksi muokattu: 14.02.21 - klo:12:18 kirjoittanut Paulus »
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6775
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Pirun osuus hengellisessä toiminnassa
« Vastaus #19 : 16.02.21 - klo:08:28 »
Kukaan ei ole ottanut kantaa edelliseen viestiini. Onko kukaan katsonut tuota ohjelmaa, jos on, niin mitä ajatuksia se herätti?

Lisäksi Kalevi kertoo noista elämänsä varsin erikoisista kokemuksista monessa muussakin ohjelmassa. Jos en tuntisi miestä niin hyvin, niin voisin epäillä hänen juttujaan humpuukiksi.

Aikaisemmin olen kirjoittanut jotain hänen äidistään, Helmi Marinista. Sen muistan, että Helmi kuoli varsin nuorena, vain 52-vuotiaana. Koetan etsiä sen kirjoituksen, kunhan ehdin.

Täältä se löytyikin:
http://www.kristitynfoorumi.fi/PL32002.pdf (sivu 5)
« Viimeksi muokattu: 16.02.21 - klo:10:29 kirjoittanut Paulus »
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Paikalla sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6333
Vs: Pirun osuus hengellisessä toiminnassa
« Vastaus #20 : 16.02.21 - klo:17:37 »
Aloin kuunnella ja kerkeän nyt kuuntelemaan sen alun ja siinähän oli kaunis parantumisihme!  Jatkosta en tiedä.

Poissa Taisto

  • Viestejä: 2279
Vs: Pirun osuus hengellisessä toiminnassa
« Vastaus #21 : 17.02.21 - klo:11:24 »
Kukaan ei ole ottanut kantaa edelliseen viestiini. Onko kukaan katsonut tuota ohjelmaa, jos on, niin mitä ajatuksia se herätti?
Kyselit onko mainitsemaasi linkkiä katsottu. Minun osaltani se on niin, että en (ainakaan nyt) halua kuulla tai lukea pimeyden teoista. Vaan haluan katsoa kohti valoa.

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6775
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Pirun osuus hengellisessä toiminnassa
« Vastaus #22 : 17.02.21 - klo:12:04 »
Kukaan ei ole ottanut kantaa edelliseen viestiini. Onko kukaan katsonut tuota ohjelmaa, jos on, niin mitä ajatuksia se herätti?
Kyselit onko mainitsemaasi linkkiä katsottu. Minun osaltani se on niin, että en (ainakaan nyt) halua kuulla tai lukea pimeyden teoista. Vaan haluan katsoa kohti valoa.

Minulle kävi kuitenkin niin, että nuo Kalevin esiintuomat asiat noissa ohjelmissa ovat lisänneet tietoisuuttani niistä arvoista, joita meillä kristinuskon ansiosta on erityisesti täällä, jossa jo satoja vuosia on evankeliumia julistettu. Eikä se olisi lainkaan mahdollista, jos meillä ei olisi mitään tietoa siitä, mihin yhteiskunta ajautuu ilman evankeliumia.

Nykykehityksen valossa näyttää siltä, että sielunvihollinen saa tulevaisuudessa huomattavasti jalansijaa, ei ainoastaan uskomattomien parissa, vaan myös eri seurakunnissa. Tämä kehitys on ollut havaittavissa jo vuosikymmeniä.

Itselläni olisi aika rajuja tapauksia kerrottavana 1950-luvun loppupuolelta, mutta ne ovat minullekin niin raskaita, että en niistä mielelläni puhu.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Paikalla sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6333
Vs: Pirun osuus hengellisessä toiminnassa
« Vastaus #23 : 17.02.21 - klo:15:33 »
Minulla on vähän samanlainen ajatus kuin Taistolla. Mutta ymmärrän Pauluksen lähtökohdan. Tuntui vaan kummalliselta kun antamasi linkin alussa ainakin oli todella kaunis Herran väliintulo ja se oli tämän otsikon alla! Aion nyt kuitenkin kuunnella loppuun.

Paikalla sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6333
Vs: Pirun osuus hengellisessä toiminnassa
« Vastaus #24 : 17.02.21 - klo:16:24 »
Tässä on eräs ohjelma, jota suosittelen katsottavaksi. Siinä kerrotaan koruttomasti, miten nykyisinkin sielunvihollinen toimii siellä, missä ei ole kristinusko päässyt vaikuttamaan. Kertoja, Kalevi Marin, on tuttavani vuosikymmenien takaa. Eikä ainoastaan tuttava, vaan myös erään uskovan lähisukulaiseni mies.

Toivon, että katsotte tämän ohjelman ja että jaatte tästä viestiä eteenpäin omissa yhteyksissänne. Helposti unohdamme, mikä aarre meillä on siinä, että kristinuskolla on maassamme niin vahvat juuret, ettei sielunvihollisella ole täällä sellaista valtaa, kuin esim. arabimaissa.

https://www.youtube.com/watch?v=A0BKqI3IstE

Juu totta. Olen ajatellut myös, että suomalaiset sokeudessaan, ja ehkä länsimaat yleisemminkin, luulevat, että moni hyvä asia, mikä on tullut kristinuskon kautta pysyy, vaikka ihmiset ja koko kulttuuri asettuu Jumalaa vastaan. Eli monta hyvää asiaa pidetään sokeasti itsestäänselvyytenä.

Mutta sukalaismiehesi haastattelu oli hieno todistus siitä miten Jumala toimi hänen elämässään. En usko, että Herra suo samanlaisia kokemuksia kaikille. Kullakin oma vaelluksensa Herralta.

Jostain syystä Herra sallii joissain tilanteissa sen, että todella näkee selvästi sielunvihollisen vastustuksen. Herra salli minulle vastaavia jostain syystä kun aloin rukoilla tulevan mieheni puolesta, vaikkaen oikein tiennyt minkä puolesta rukoilin, koin vaan että rukoilla pitää.

Herra antoi minulle sanan että kenelle paljon annetaan, siltä paljon vaaditaan. Ja sitten alkoi tapahtua. Tää oli kun olin vasta 21 vuotias.

Aloin nähdä unia missä vihollinen tuli asuntooni ja alkoi ilkkua minua, että luulenko että tästä USAhan voi lähteä. En ollut edes ajatellut että muka minä USAhan muuttaisin!

Minullakin kävi sitten niin, että se vastustus mitä koin tosi paljon hengessä noin 2 vuotta, sitten ikäänkuin toteutui mun elävässä elämässä. Se oli todella rankkaa. Piti vaan rukoilla ja tiedostaa että olen yhä hengellisessä taistelussa.

Herra lähetti myös monia omiaan joilla oli profetioita tai tiedon sanoja juuri niihin tilanteisiin, vaikkeivat nämä ihmiset edes tunteneet minua.



« Viimeksi muokattu: 17.02.21 - klo:16:36 kirjoittanut sandia »

Paikalla sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6333
Vs: Pirun osuus hengellisessä toiminnassa
« Vastaus #25 : 17.02.21 - klo:16:57 »
Kerran oli tilanne missä missä minä ja eräs opiskelutoverini koimme samaan aikaan vihollisen tulevan luoksemme ilkkumaan omissa opiskeluasunnoissamme. Kumpikin Jeesuksen nimessä käskimme sitä lähtemään pois.
Mutta uskon että Herra sallii nuo kokemuksen, eli silloinkin Jumalan on täysin tilanteiden hallinnassa.

Poissa papi

  • Viestejä: 42
Vs: Pirun osuus hengellisessä toiminnassa
« Vastaus #26 : 17.02.21 - klo:17:01 »
Kyllä Kalevilla oli todella uskoa vahvistava todistus Jumalan voimasta saatanan voimien yli. Toi sydämeen valoa ja rohkeutta, eikä lainkaa pimeyttä. Kalevi on luottamusta herättävä veli joka tuo uskottavuutta rukouksen ja Jeesus nimen voimaan, sekä Jumalan varjelukseen pitkin elämää.
Kyllähän vastaavia todistuksia kuulee sellaisten vouhkaajien suusta, joita en oikein ota vakavasti.
Jumala toimii ihan tavallisten ihmisten kautta, eikä tarvitse olle mikään hengellinen johtotähti, jotka usein pyrkivät koroittamaan myös itseään.

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6775
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Pirun osuus hengellisessä toiminnassa
« Vastaus #27 : 15.06.21 - klo:19:04 »
Tulipa taas katsottua yksi Kalevi Marinin ohjelma, missä hän kertoo monista ihmeellisistä tapahtumista elämässään. Suosittelen, vaikka ei oikein sovi tämän otsikon alle.

https://oneway.tv/fi/video/A0BKqI3IstE?cid=PLdZAghCIk-sH57Njof5ladQf3T_7OSRfd
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6775
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Pirun osuus hengellisessä toiminnassa
« Vastaus #28 : 13.10.21 - klo:10:06 »
Olettekohan nähneet tämän? Katsoin pätkän, mutta pitää katsoa kokonaan, kunhan ehdin.

https://www.tv7.fi/vod/player/63486/
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Stiina

  • Viestejä: 1074
Vs: Pirun osuus hengellisessä toiminnassa
« Vastaus #29 : 13.10.21 - klo:12:00 »
 :o  En edelleenkään halua katsoa tuollaisia. Kaikille tuollaiset eivät ole yhtään terveellisiä katsottavia edes tiedon ja varomisen osaamisen vuoksi.
Sellaista todella on ja tapahtuu tässä maailmassa jopa kristityille ja joutuu rukoilemaan pääsyä pahasta erityisesti.
Paholainen jaksaa yrittää kietoa, keinolla millä hyvänsä varsinkin juuri kristittyjä, joilla on joku rako (kiinnostus) vielä tuollaisiin.
Ristin tietä kulkeva Ahtaasta portista käyneen ei tule enää askarrella noissa asioissa, korkeintaan joutuessaan valvomattomuuttaan tai muuten sellaiseen, on "paettava" heti Jeesuksen turviin ja mahdollisesti varoitettava muitakin. Näissäkin asioissa Paholainen osaa helposti kietoa ja kiehtoa "Valkeuden enkelinä".
Ateistit ja Jumalattomat saavat olla paremmin rauhassa eikä heille edes anneta aina, vaikka kiinnostuisivatkin, koska kadotus on heidän osansa jo muutenkin. On muistettava, että Jeesus Kristus on ainoa Tie, Totuus ja Elämä!  Siinä pysymisessä tulee kilvoitella tai...
(Vähän kyllä ihmettelen Paulusta?? Pitäisikö hakeutua raittiin opetuksen pariin?)   Yst. kuitenkin Stiina