Kirjoittaja Aihe: SUVISEURAT  (Luettu 2055 kertaa)

Poissa Karina-lile

  • Viestejä: 154
SUVISEURAT
« : 04.07.22 - klo:16:48 »
YSTÄVÄT.💗

En saanut kopioitua tähän linkkiä viikonlopun SUVIPÄIVÄT - ohjelmaan..sius Vanhoillislestadiolaiste suuri kesäjuhla
 
~ Suomessa LOPEN RÄYSKÄLÄSTÄ lähetetystä todella rukiista Sanan julistamisests puhein ja virsin .

MIKÄ KANSANJOUKKO !! VAUVASTA VAARIIN !!

Iloitsin, että Suomen kristikansa vielä kokoontuu yhteen
SANAN PERUSTOTUUK8SIA kuulemaan

🙏💗🙏💗

Ei tuntitolkulla ylistysessioita kädet huitoen,
samaa
 *mantraa*  toistaen . (anteeksi   oon NIIN VÄSYNYT NIIHIN)

vaan puhdasta EVANKELIUMIA suoraan SANASTA, 

synnistä ja JUMALAN ARMOSTA !!

Kristus, Jeesus, syntiemme sovittaja..
AINOA TIE autuuteen.

SIINÄ ON KANSAKUNTIEN PELASTUS
~ JEESUKSEN SOVINTOVEREN KAUTTA.

🙏💗🙏💗

Googlettakas  SUVIPÄIVÄT, kuunnella ja katsokaa.

🙏💗

« Viimeksi muokattu: 04.07.22 - klo:22:25 kirjoittanut Karina-lile »
* Minun turvani on ikiaikojen Jumala,
minua kannattavat iankaikkiset käsivarret*

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6331
Vs: SANAN SUVISEURAT
« Vastaus #1 : 04.07.22 - klo:16:51 »
Tässä pitäisi olla linkki sunnuntain jumalanpalvelukseen.
https://areena.yle.fi/1-50846366?utm_medium=social&utm_campaign=areena-web-share&utm_source=copy-link-share

Jaoin tuon linkin FBssä ystävän sivulta omalle FB sivulleni. :)
Ihmettelin, että noin paljon ihmisiä vakavana Sanan kuulossa ja eri ikäisiä!!
Ja ne on ihan tavallisten suomalaisten näköisiä. Olisipa kiva sulautua suomalaisiin tuolla tavalla pitkästä aikaa.

Eilen kun sekoilin töissä vankilan hississä mikä toimii vaan avaimella, eräs vanginvartija nauroi minulle hyväntahtoisesti ja kysyi, että mistä sä oot.
Mulla on vielä ihan selvä aksentti.

Matkustin ekaks yhden vartijan kanssa pohjakerrokseen ja sieltä sitten piti mennä 4. kerrokseen, mutta jostain syystä se pysähtyi 3. kerroksessa ja säntäsin täysillä ulos.  Vartija siellä sanoi: "sä olit jo täällä  ;D "

Siitä hissistä puuttuu kokonaan 2. kerros. En tiedä onko 2. kerrosta edes olemassa. Suuri rakennus on tarkoituksellisesti rakennettu hyvin hämmentäväksi. Siinä on onnistuttu hyvin. :-\ Eikä siellä oli karttoja opastamaan, että "olet tässä". ???
« Viimeksi muokattu: 04.07.22 - klo:17:08 kirjoittanut sandia »

Poissa Karina-lile

  • Viestejä: 154
Vs: SANAN SUVISEURAT
« Vastaus #2 : 04.07.22 - klo:16:59 »
KIITOS YSTÄVÄ SANDIA 🙏💗 SIUNAUSTA SIULLE JA RAKKAILLESI.


VOIMIA TYÖHÖSI.
* Minun turvani on ikiaikojen Jumala,
minua kannattavat iankaikkiset käsivarret*

Poissa xyz

  • Viestejä: 220
Vs: SANAN SUVISEURAT
« Vastaus #3 : 04.07.22 - klo:17:16 »
Googlettakas SANAN SUVIPÄIVÄT, kuunnella ja katsokaa.

Oikaisen, että ne ovat vanhoillislestadiolaisten SUVISEURAT. Sanan Suvipäivät ovat olleet jo aikaisemmin Kansan Raamattuseuran järjestäminä.

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: SANAN SUVISEURAT
« Vastaus #4 : 04.07.22 - klo:17:54 »
Googlettakas SANAN SUVIPÄIVÄT, kuunnella ja katsokaa.

Oikaisen, että ne ovat vanhoillislestadiolaisten SUVISEURAT. Sanan Suvipäivät ovat olleet jo aikaisemmin Kansan Raamattuseuran järjestäminä.

Minuakin vähän hämmensi, mutta löytyihän netistä tieto molemmista juhlista.

Sanan Suvipäivät olivat Hollolassa 17.6.-19.6.22 ja  Suviseurat olivat Lopella 1.7.-4.7.22.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa pax

  • Viestejä: 1666
Vs: SANAN SUVISEURAT
« Vastaus #5 : 04.07.22 - klo:18:54 »
Olen kuunnellut Suviseuroja, mukavaa rauhallista puhetta kun ei ole huomaavinaan määrättyjä asioita..että Jumalan valtakunta on lestadiolaiset, varotettu ettei syntejä saa anteeksi jos yksin niitä tunnustaa ja pyytää, tarvitaan siihen lestadiolainen antamaan synninpäästöä. Minäkin Jumalan armosta olen uskossa mutta heidän mielestään minulla ei ole osaa kerran taivaassa.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6331
Vs: SANAN SUVISEURAT
« Vastaus #6 : 04.07.22 - klo:19:04 »
Tuo on vähän sama kuin virallinen katolinen oppi.

Poissa pax

  • Viestejä: 1666
Vs: SANAN SUVISEURAT
« Vastaus #7 : 04.07.22 - klo:19:20 »
Niin on, just kuuntelin Liisi Jokirannan puheen jossa hän toi esiin jotakin ekumenia juttua luterilaisten kanssa ja tämä rippi on katolisilla pääsy Jumalan yhteyteen jos on etääntynyt, eli yksin et voi tunnustaa syntejäsi.

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: SANAN SUVISEURAT
« Vastaus #8 : 04.07.22 - klo:19:34 »
Olen kuunnellut Suviseuroja, mukavaa rauhallista puhetta kun ei ole huomaavinaan määrättyjä asioita..että Jumalan valtakunta on lestadiolaiset, varotettu ettei syntejä saa anteeksi jos yksin niitä tunnustaa ja pyytää, tarvitaan siihen lestadiolainen antamaan synninpäästöä. Minäkin Jumalan armosta olen uskossa mutta heidän mielestään minulla ei ole osaa kerran taivaassa.

Näyttää vahvasti siltä, että jokaisella yhteisöllä on omat harhansa. Alkuseurakunnan ihanne kesti vain hyvin lyhyen ajan.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6331
Vs: SANAN SUVISEURAT
« Vastaus #9 : 04.07.22 - klo:20:51 »
Juu. Minulla on lähestymistapa, että jos koen että ryhmän jäsenet ovat uudestisyntyneitä uskovia ja ovat avoimia Raamatulle ja keskittyvät Jeesuksen ja hyväksyvät minut uskovaksi, niin sen jälkeen erilaisuudet "annan anteeksi" juuri tuon syyn takia, minkä Paulus maintsi.
Jos sitten taas he eivät kykene "antamaan anteeksi" sitä mitä minä uskovana olen, niin sitten en pyri seuraan.
Tai jos on liikaa painostusta heidän puoleltaan muutta käsityksiäni, kuten tapahtui kalvinistien kanssa.

Poissa Karina-lile

  • Viestejä: 154
Vs: SUVISEURAT
« Vastaus #10 : 04.07.22 - klo:22:29 »
Lämmin kiitos 💗💗 Ystävät

 *xyz ja * Paulus

Korjasin..

🙏💗
 lile*
Göteborgista
* Minun turvani on ikiaikojen Jumala,
minua kannattavat iankaikkiset käsivarret*

Poissa Stiina

  • Viestejä: 1074
Vs: SUVISEURAT
« Vastaus #11 : 04.07.22 - klo:22:54 »
Kyllä Suviseuroja voi kuunnella ainakin ja mennä jopa paikalle. Kaikki lestadiolaiset eivät enää ole kuulemma sisäänlämpeneviä, niin että muut kuin he eivät voisi pelastua.
Tavallaanhan semmoinen on inhimillistä ja yksinkertaista, mutta jos vähän ajattelee niin huomaa kyllä ettei pysty oikein arviomaan muita eikä auta oma usko näissä asioissa jne.

Poissa Karina-lile

  • Viestejä: 154
Vs: SUVISEURAT
« Vastaus #12 : 05.07.22 - klo:00:07 »
En laittanut tätä alotusta sen takia, 
että täällä alettaisiin TAAS   vääntämään erilaisista uskon ja opin käsikirjoista,

VAAN PUHTAASTI SIITÄ SYYSTÄ,
MITEN SELVÄSTI JUMALAN SANAA JULISTETTIIN.

* Minun turvani on ikiaikojen Jumala,
minua kannattavat iankaikkiset käsivarret*

Poissa Karina-lile

  • Viestejä: 154
Vs: SUVISEURAT
« Vastaus #13 : 05.07.22 - klo:00:09 »
En laittanut tätä alotusta sen takia, 
että täällä alettaisiin TAAS   vääntämään erilaisista uskon ja opin käsikirjoista,

VAAN PUHTAASTI SIITÄ SYYSTÄ,
MITEN SELVÄSTI JUMALAN SANAA JULISTETTIIN.
* Minun turvani on ikiaikojen Jumala,
minua kannattavat iankaikkiset käsivarret*

Poissa pax

  • Viestejä: 1666
Vs: SUVISEURAT
« Vastaus #14 : 05.07.22 - klo:07:11 »
Kyllä Suviseuroja voi kuunnella ainakin ja mennä jopa paikalle. Kaikki lestadiolaiset eivät enää ole kuulemma sisäänlämpeneviä, niin että muut kuin he eivät voisi pelastua.
Tavallaanhan semmoinen on inhimillistä ja yksinkertaista, mutta jos vähän ajattelee niin huomaa kyllä ettei pysty oikein arviomaan muita eikä auta oma usko näissä asioissa jne.

Joo, kyllä siellä on niitä jotka ymmärtävät että muutkin pääsee taivaaseen. Olin joskus tutustumassa lestadiolaisuuteen heidän palstallaan ja minut bannattiin mielipiteestä että ihminen voi tunnustaa syntinsä Jumalalle yksin ja saa uskoa ne anteeksi. Sain joltakin ystävälliseltä ihmiseltä yksityisviestin ja hän kirjoitti että uskoo että minä uskovana olen taivaaseen matkalla. Siellä ei julkisesti ilm uskalleta sanoa asioita.