Kirjoittaja Aihe: Moderni ihminen ja luonnonvoimat  (Luettu 716 kertaa)

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6428
Moderni ihminen ja luonnonvoimat
« : 23.07.22 - klo:19:13 »
Ketju Ihminen ja luonto oli suljetussa osiossa, koska se oli aiemmin irroitettu musaketjusta.

Alan samasta teemasta uuden ketjun.
Olen huomannut, että ihmiset uhmaavat luonnonlakeja ottaessaan selfie kuvia ja myös muita kännykkäkuvia.
Olen nähnyt lukuisia uutisia siitä miten biisoni, karhut ovat pahasti raadelleet tai ainakin heitelleet ympäriinsä turisteja, jotka uskovat voivansa ottaa kuvia näiden villien eläinten kanssa.

Toinen on isojen rotkojen reunan tarjoamat kauniit taustamaisemat selfien otossa.
Hyvin hengenvaarallinen harrastus.

Tässä viimeisin. Usalainen turisti tippu Vesuvius tulivuoreen ottaessaan itsestään sen reuvalla kuvan!

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/1bd62bfb-f034-4f3d-afa7-8b1b36107abc
« Viimeksi muokattu: 23.07.22 - klo:19:54 kirjoittanut sandia »

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6428
Vs: Moderni ihminen ja luonnonvoimat
« Vastaus #1 : 23.07.22 - klo:19:56 »
Tässä aiheesta tehty parodiakuva.

Juuri biisonit ovat heitelleet turisteja ilmaan kuvan osoittamissa tilanteissa.
https://imgflip.com/i/6kmskj

Poissa Vilhelm

  • Viestejä: 148
  • aavikkosutten veli ja kamelikurkien kumppani
Vs: Moderni ihminen ja luonnonvoimat
« Vastaus #2 : 05.08.22 - klo:00:37 »
Tuo onkin sellainen jatkuva rajanveto minunkin mielessä kun näen tai koen jonkin esteettisen elämyksen maiseman tai jonkin otuksen kautta.

Otanko kuvan vai keskitynkö imemään kaikilla aisteilla mahdollisimman syvän sisäisen kokemuksen.

Merkitystä on varmaankin myös sillä että onko kokija enemmän sosiaalinen luonne vai introvertimpi.

Eli saako enemmän nautintoa esitellessään tilannettaan muille vai itse kokiessa tilanteen.

Itse kyllä selkeästi kallistun tähän jälkimmäiseen.
'Sille, joka voittaa, annan valkoisen kiven ja siihen kiveen kirjoitetun uuden nimen, jota ei tiedä kukaan muu kuin sen saaja.'

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6428
Vs: Moderni ihminen ja luonnonvoimat
« Vastaus #3 : 05.08.22 - klo:02:08 »
Joo tuota olen minäkin miettinyt. Enää ei oikein haluta yksin vain ihmetellä ja ihastella luonnossa jotain, vaan se tallennetaan heti ja laitetaan näytille.
Toisaalta se on kiva jakaa se tilanne, mutta keskittyminen luontoon häiriiytyy.

Poissa HelenaM

  • Viestejä: 643
Vs: Moderni ihminen ja luonnonvoimat
« Vastaus #4 : 05.08.22 - klo:10:31 »
Esim kauniin maisemakuvan jakamisen pointti ei taida olla se, että haluan laittaa tämän näytille. Tuo näkökohta ei ole tullut mieleen jakaessani jonkun kuvan jonnekin. Motiivi on, että haluan jakaa tämän ilon toisten kanssa. Sen haltioitumisen tai upean tunteen, jonka koin. Ei sitä tarvitse ymmärtää :D

Paikalla pax

  • Viestejä: 1700
Vs: Moderni ihminen ja luonnonvoimat
« Vastaus #5 : 05.08.22 - klo:10:59 »
Samoin koen että haluan jakaa jonkun kuvan mikä itseä ilahduttaa.
Olen sitä kyllä miettinyt että jos näen karhun, otanko ekana kuvan vai nautitko täysillä näkemästäni. Ja ilman muuta tämä niin että istun autossa turvallisesti.😉

Poissa Vilhelm

  • Viestejä: 148
  • aavikkosutten veli ja kamelikurkien kumppani
Vs: Moderni ihminen ja luonnonvoimat
« Vastaus #6 : 05.08.22 - klo:11:12 »
Mulla on puhelin täynnä kuvia joista hyvin tiedän että tuskin edes itse niitä selailen.

Meillä aukeaa pohjoisenkantille avarat näkymät ja kesäisin auringonlaskuja tulee seurattua. Siksi tätä aihetta tulee mietittyä lähes joka ilta.
Joku upea auringonlasku muuttuu niin nopeasti että jos kuvaan, niin tilanne liukuu auttamatta ohi.

Sama homma elosalamoilla ja millä muulla.
'Sille, joka voittaa, annan valkoisen kiven ja siihen kiveen kirjoitetun uuden nimen, jota ei tiedä kukaan muu kuin sen saaja.'

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6428
Vs: Moderni ihminen ja luonnonvoimat
« Vastaus #7 : 23.08.22 - klo:15:47 »
Yellowstone Kansallispuisto jatkuvasti yllättää ihmisiä voimallaan.

Pari vuotta sitten nuori kaveri ei totellut turvallisuussääntöjä ja tippui kiehuvaan happolähteeseen ja hän eliminoitui hyvin tehokkaasti.

Pari viikkoa sitten kuoli ihminen ja nyt hänestä löydettiin jalka. Oli jollain tapaa kuollut kuumassa lähteessä.
https://www.msn.com/en-us/news/world/grisly-discovery-in-yellowstone-hot-spring-likely-related-to-a-death-last-month/ar-AA10VRNc?ocid=msedgntp&cvid=34db2dadad134ff9b653c77c8feb22f2

Se on bizarri paikka. Olen ollut siellä.