Kirjoittaja Aihe: Transsukupuolisuus  (Luettu 4963 kertaa)

Poissa Soltero

  • Viestejä: 2462
Vs: Transsukupuolisuus
« Vastaus #15 : 07.08.18 - klo:20:07 »
Aina on syntynyt henkilöitä, joilla on molempien sukupuolten lisääntymiselimet.
On myös henkilöitä, joilla on ulkonaisesti havaittavissa vain toisen sukupuolen anatomiset ominaisuudet, mutta tarkemmissa hormoni- ym. testeissä löytyy epänormaali määrä vastakkaisen sukupuolen piirteitä. 
Näitä ilmiöitä sanottiin ennen hermafrodismiksi,  nykyään intersukupuolisuudeksi.

Tämä on aivan eri asia kuin se, että joku pojaksi syntynyt haluaisikin olla tyttö (tai päinvastoin), ja siksi vaatii "oikeutta" muuttaa sukupuolensa (jopa sukupuolenvaihdosleikkauksella).

Intersukupuolisuus on lääketieteellinen kysymys.
Mutta jos selvästi pojaksi tai tytöksi syntynyt alkaa kokea halua olla toista sukupuolta,
ollaan hyvin hämärällä alueella.
Sukupuoli ei varmasti ole mikään irrallinen ilmiö, joka tulee ja menee ja jonka voi itse valita.
Se määräytyy ihmisen kromosomeissa äidin munasolun hedelmöityessä.

Monella lapsellahan on viehtymys leikkiä toisen sukupuolen leikkejä yms., ja se on tilapäinen kehitysvaihe.
Mutta jos ympäristö alkaa sellaista vahvistaa ja kannustaa lasta luulemaan olevansa "väärässä ruumiissa", mennään pahasti harhaan.
Pojasta kasvaa aina mies ja tytöstä nainen, vaikka ulkoiset käytöstavat, pukeutuminen, harrastukset ym. olisivat toiselle sukupuolelle tyypillisiä.

Tietenkin ihminen voi esittää toista sukupuolta kuin oikeasti on, jos hän sellaista jostain syystä haluaa.
Mutta sukupuolen vaihtaminen (eli kuten nykyään vääristelevästi sanotaan sukupuolen "korjaaminen") -siis ilman biologisia, synnynnäisiä epämuodostumia-
on terveen ihmisen silpomista ja tekee hänet loppuelämäkseen vammaiseksi.

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4474
  • Matkalla

Poissa peneriktus16

  • Viestejä: 236
Vs: Transsukupuolisuus
« Vastaus #17 : 07.08.18 - klo:20:14 »
Raamatusta löytyy suoraan esim Mooseksen kirjasta

5 Nainen älköön käyttäkö miehen tamineita, älköönkä mies pukeutuko naisen vaatteisiin; sillä jokainen, joka niin tekee, on kauhistus Herralle, sinun Jumalallesi.

Raamatussa ei muutenkaan vatvota itsestäänselvyyksiä.
Ennen sukupuoli selvisi sukupuolielinten tyypistä.
Raamatussa ei esim jahkailla avio/avoliitto kysymystä kun ei ole tullut kuuloonkaan avoliitot missään nimessä.
Eikä ihmistä määritä se miltä sattuu tuntumaan. Vaikka asia ei näin helppo olekaan. Raamattu täytyy pitää ehyenä tai sen merkitys loppuu.

Poissa Jäbä

  • Viestejä: 16
Vs: Transsukupuolisuus
« Vastaus #18 : 07.08.18 - klo:20:42 »
Kyllä täytyy sanoa etten oo ei-uskovienkaan parissa saanu osakseni tämänkaltaista kohtelua. Ei oo lähimmäisen rakkauden osoittamista tuo tuollainen.

Mikä sinä olet tuomitsemaan toisen palvelijaa? Oman isäntänsä edessä hän seisoo tai kaatuu; mutta hän on pysyvä pystyssä, sillä Herra on voimallinen hänet pystyssä pitämään.
« Viimeksi muokattu: 07.08.18 - klo:20:47 kirjoittanut Jäbä »

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4474
  • Matkalla
Vs: Transsukupuolisuus
« Vastaus #19 : 07.08.18 - klo:20:47 »
Tuon taminejuttu on aika mielenkiintoisessa asiayhteydessä:


1 "Jos näet veljesi härän tai lampaan eksyneen, älä jätä sitä siihen; vie se takaisin veljellesi.
2 Jos veljesi ei asu sinua lähellä tai jos et tiedä, kuka hän on, niin korjaa eksynyt taloosi, ja olkoon se sinun huostassasi, kunnes veljesi tiedustelee sitä; anna se silloin hänelle takaisin.
3 Tee samoin, jos veljeltäsi on kadonnut aasi, samoin, jos vaate, samoin, jos mitä muuta hyvänsä, jonka löydät; älä jätä sitä siihen.
4 Jos näet veljesi aasin tai härän kaatuneen tielle, älä jätä sitä siihen; auta häntä nostamaan se jaloilleen.
5 Nainen älköön käyttäkö miehen tamineita, älköönkä mies pukeutuko naisen vaatteisiin; sillä jokainen, joka niin tekee, on kauhistus Herralle, sinun Jumalallesi.


Ymmärrän tuon niin, että eksynyt pitäisi auttaa pois eksymyksestään.

Eräät kommentaari näkevät tuossa taminejutussa epäjumalanpalvelukseen liittyviä taustoja.

https://biblehub.com/deuteronomy/22-5.htm

Poissa Soltero

  • Viestejä: 2462
Vs: Transsukupuolisuus
« Vastaus #20 : 07.08.18 - klo:20:54 »
Jeesus kutsuu luokseen kaikkia yksilöitä, paitsi heteroja myös homo-, bi-, trans-, inter-yms. seksuaalisia, transvestiitteja jne.  Ja pedofiileja.
Hän haluaa ihmisen ennen kaikkea löytävän täyspainoisen elämän ja hyvän iankaikkisuuden.

Vaikka oma seksuaalisuus olisi kuinka sekaisin ruumiissa tai mielessä,
se ei ole Herralle mikään kynnyskysymys. 
Tämän osoittaa sekin, millaisten ihmisten kanssa Jeesus oli tekemisissä maan päällä vaikuttaessaan.
Hän ei kysellyt ihmisten onnistumisia, epänormaaliuksia eikä syntisyyden yksityiskohtia.
Hän tuli parantamaan koko ihmisen, siis lunastamaan ja pelastamaan yhteyteensä.

Jeesuksen kutsuun myöntävästi vastanneelle syntyy halu elää lähellä Häntä, ja siinä auttaa huomattavasti pyrkimys syventyä Raamatun Sanaan ja sen noudattamiseen.
Raamattu opettaa hyvin monessa yhteydessä suoraan ja epäsuorasti,
miten meidän tulisi elää miehinä ja naisina, koska Jumala on luonut meidät sukupuolisiksi olennoiksi.

Näistä ihmisenä olemisen perusasioista ei kannata luopua, vaikka oma tahto, himot, yleinen mielipide tai  tunteet kuinka houkuttelisivat.
Näissäkin asioissa jokaisella on oikeus asettua täysin avoimesti ja rehellisesti Herran eteen, ja pyytää Häneltä viisautta elää oikein.

Poissa peneriktus16

  • Viestejä: 236
Vs: Transsukupuolisuus
« Vastaus #21 : 07.08.18 - klo:21:00 »
Kyllä täytyy sanoa etten oo ei-uskovienkaan parissa saanu osakseni tämänkaltaista kohtelua. Ei oo lähimmäisen rakkauden osoittamista tuo tuollainen.

Mikä sinä olet tuomitsemaan toisen palvelijaa? Oman isäntänsä edessä hän seisoo tai kaatuu; mutta hän on pysyvä pystyssä, sillä Herra on voimallinen hänet pystyssä pitämään.

En tiedä oliko tämä minulle,mutta kun selvitellään lain olemusta ja oikeata ja väärää ,kun sitten ei saada hyväksyntää elämäntavalleen ruvetaan puhumaan rakkaudesta. Synti on syntiä vaikka kuinka joku tekosi hyväksyisi. Seurakunnan ei pidä hyväksyä syntiä. Esim jos tiedetään jonkun elävän avosuhteessa ei pidä ottaa seurakuntaan. Eikä kyse ole siitä etteikö ole lähimmäisen rakkautta ...

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Transsukupuolisuus
« Vastaus #22 : 07.08.18 - klo:22:01 »
Jotku transmiehet on naimisissa, ja niillä on lapsia. Ei omia lapsia mutta adoptoituja.

Tässä tullaankin aika ongelmalliseen tilanteeseen. Mielestäni jo pelkästään lapsen oikeudet edellyttävät sitä, että on olemassa sekä isä että äiti. Ei siis kahta isää tai kahta äitiä. Eikä asia muuksi muutu, vaikka jotain muuta yritettäisiin tarjota tilalle. Lapsen oikeuksiin kuuluu sekin, että saavat olla tietoisia sekä isästään että äidistään (muistaakseni nämä oikeudet ovat kirjoitettuna YK:n lapsen oikeuksien julistukseen).
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Transsukupuolisuus
« Vastaus #23 : 07.08.18 - klo:22:18 »
Mistään pikkujutusta ei pedofiliassa ole kysymys:

https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000005783297.html

Sori. Tämä taisi tulla väärään keskusteluun, mutta olkoon.  :-[
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Jäbä

  • Viestejä: 16
Vs: Transsukupuolisuus
« Vastaus #24 : 07.08.18 - klo:22:59 »
Vaikka oma seksuaalisuus olisi kuinka sekaisin ruumiissa tai mielessä,
se ei ole Herralle mikään kynnyskysymys. 

Oon puhunu transsukupuolisuudesta, se on sukupuoli-identiteetti, sillä ei ole seksuaalisen suuntautumisen kanssa tekemistä.

En tiedä oliko tämä minulle,mutta kun selvitellään lain olemusta ja oikeata ja väärää ,kun sitten ei saada hyväksyntää elämäntavalleen ruvetaan puhumaan rakkaudesta. Synti on syntiä vaikka kuinka joku tekosi hyväksyisi. Seurakunnan ei pidä hyväksyä syntiä. Esim jos tiedetään jonkun elävän avosuhteessa ei pidä ottaa seurakuntaan. Eikä kyse ole siitä etteikö ole lähimmäisen rakkautta ...

En nyt kenellekkään henkilökohtaisesti tarkoittanu sitä viestiä. Kattelin vaan foorumin menoa..vähän ihmeissäni oon siitä täytyy kyllä myöntää. Mutta onneksi oon parilla muullakin foorumilla. Tulin vaan kattoon et minkälaista on kristittyjen kanssa kirjoitella..Mulla ei juuri uskovaisia kavereita oo..Aattelin et olis mukava välillä semmosten kanssa jutella mut ei.

Tämä on aivan eri asia kuin se, että joku pojaksi syntynyt haluaisikin olla tyttö (tai päinvastoin), ja siksi vaatii "oikeutta" muuttaa sukupuolensa (jopa sukupuolenvaihdosleikkauksella).

Ei ole kyse siitä että transpoika haluaa olla poika, vaan siitä että transpoika on poika, halusi tai ei.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6331
Vs: Transsukupuolisuus
« Vastaus #25 : 07.08.18 - klo:23:35 »

Oon puhunu transsukupuolisuudesta, se on sukupuoli-identiteetti, sillä ei ole seksuaalisen suuntautumisen kanssa tekemistä.


En nyt kenellekkään henkilökohtaisesti tarkoittanu sitä viestiä. Kattelin vaan foorumin menoa..vähän ihmeissäni oon siitä täytyy kyllä myöntää. Mutta onneksi oon parilla muullakin foorumilla. Tulin vaan kattoon et minkälaista on kristittyjen kanssa kirjoitella..Mulla ei juuri uskovaisia kavereita oo..Aattelin et olis mukava välillä semmosten kanssa jutella mut ei.



Ei ole kyse siitä että transpoika haluaa olla poika, vaan siitä että transpoika on poika, halusi tai ei.

Okei haluat jutella. Mistä sä haluisit jutella ?  Sano aihe ja jutellaan siitä :)
« Viimeksi muokattu: 07.08.18 - klo:23:44 kirjoittanut sandia »

Poissa peneriktus16

  • Viestejä: 236
Vs: Transsukupuolisuus
« Vastaus #26 : 07.08.18 - klo:23:47 »
Niin kyllähän täällä on asiallista keskustelua jos haluaa keskustella jostain,mutta aloituksessa haluat hyväksyntää jollekin mikä ei ole Raamatun mukainen elämäntapa.
Täällä puhutaan pääasiallisesti konservatiivissa hengessä Raamatusta ja jos siis asiastasi haluat keskustella,niin älä aloita sitä sillä ,että ilmoitat  lukeneesi Raamatusta asioita hyväksesi .

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6331
Vs: Transsukupuolisuus
« Vastaus #27 : 07.08.18 - klo:23:52 »
Hei mä oon transpoika, eli syntymässä biologisen sukupuolen mukaan mut on määritelty tytöksi, mutta silti mä oon poika noin niinku sisäisesti vai miten sen sanois. Mua ei kiinnosta jos joku mut tuomitsee sen takia tai sanoo että se on väärä tapa elää miten mä elän. Oon lukenu Raamatun läpi monta kertaa enkä oo löytäny sieltä mitään tekstiä mikä käsittelis transsukupuolisuutta. En mä usko että Jumalalle on tärkeintä se mitä sukupuolta mä oon tai koen olevani tai missä sukupuolessa mä elän, vaan kyllä ne on ihan muut syyt mitkä on tärkeitä.

Enkä mä usko sitäkään että Jumala pakottaa ketään oleen jotain mitä ei oo. En mä oo ikinä ollu naisellinen tai naisten jutuista kiinnostunu. Mulla on ollu hame päällä viimeksi 1-vuotiaana, siitä lähtien kun ite osasin valita vaatteet niin ne on ollu aina poikien vaatteita. Mulla on siilitukka, mua pidetään yleensä poikana, koska siltähän mä näytän. Kun mä katon peiliin niin mä näen oman itseni siinä, pojan. Miksi mun pitäis hampaat irvessä pakottaa itteni näyttämään naiselta jos en kerta semmoselta halua näyttää?

Mulla oli pentuna pikkuautoja, robotteja legoja ym, ja nukkeja mä vihasin. Ei niitä mulle onnex ostettu kun vanhemmat tiesi ettei niillä kukaan leikkisi. Mä osaan korjata autoja, rakentaa taloja jne, ja opiskelen tällä hetkellä insinööriksi, mutta ei nämä asiat tee musta miestä. Vaan se että mä olen poika. Tunnen olevani poika. Tiedän olevani poika. Joo kyllä uskovainenki voi olla transsukupuolinen. En mä näe siinä mitään ristiriitaa. Yks pappikin kutsuu mua pojan nimellä ja se tietää et oon trans ja se on sille ok. Mun mielestä olis kummallista jos Jumala pakoittais mua olemaan nainen ja elämään naisena, teeskentelemään jotain mitä ei oo. Johan siinä mielenterveys kärsisi.

Laitoin tänne tämmösen viestin (tää ei oo mikään provo) jos joku lukee joka on samassa tilanteessa. Koska uskovien taholta saa kuulla joskus semmosta että se olis jotenki väärin korjata sukupuolta. Tsemppiä kaikille transpojille ja transtytöille, ette oo yksin asian kanssa. Don't give up!

Okei, nyt kun oot kertonut ton itsestäsi, tarkoitatko että sanotaan vaikka mun on jotenkin yritettävä muuttaa sun ajatteluasi? Yleensäkään en viitti lähteen siihen että yritän muuttaa jonkin ajattelua.
Tosin itsekin otan vapauden ajatella mitä haluan.

Eli kun oot tän, melko henk. koht. jutun kertonut itsestäsi, niin mitä sitten?
Mistä haluaisit keskustella?

Eiks oo jotenkin masokistista laittaa jotain omasta henk. koht. elämästä ja sitt haastaa toiset keskustelemaan siitä.
Itte en tekisi niin. Mutta se on sun asiasi tietty mitä kirjoitat.


Poissa Jano

  • Viestejä: 304
Vs: Transsukupuolisuus
« Vastaus #28 : 07.08.18 - klo:23:57 »
Kyllä täytyy sanoa etten oo ei-uskovienkaan parissa saanu osakseni tämänkaltaista kohtelua. Ei oo lähimmäisen rakkauden osoittamista tuo tuollainen.

Mutta tulit kuitenkin tänne kirjoittamaan avauksesi, vaikka (tai juuri siitä syystä että) tiesit minkälaisia vastauksia saisit. Niin että voisit tuomita meidät rakkaudettomiksi.

Poissa Soltero

  • Viestejä: 2462
Vs: Transsukupuolisuus
« Vastaus #29 : 08.08.18 - klo:00:02 »
Vaikka oma seksuaalisuus olisi kuinka sekaisin ruumiissa tai mielessä,
se ei ole Herralle mikään kynnyskysymys. 

Oon puhunu transsukupuolisuudesta, se on sukupuoli-identiteetti, sillä ei ole seksuaalisen suuntautumisen kanssa tekemistä.

En tiedä oliko tämä minulle,mutta kun selvitellään lain olemusta ja oikeata ja väärää ,kun sitten ei saada hyväksyntää elämäntavalleen ruvetaan puhumaan rakkaudesta. Synti on syntiä vaikka kuinka joku tekosi hyväksyisi. Seurakunnan ei pidä hyväksyä syntiä. Esim jos tiedetään jonkun elävän avosuhteessa ei pidä ottaa seurakuntaan. Eikä kyse ole siitä etteikö ole lähimmäisen rakkautta ...

En nyt kenellekkään henkilökohtaisesti tarkoittanu sitä viestiä. Kattelin vaan foorumin menoa..vähän ihmeissäni oon siitä täytyy kyllä myöntää. Mutta onneksi oon parilla muullakin foorumilla. Tulin vaan kattoon et minkälaista on kristittyjen kanssa kirjoitella..Mulla ei juuri uskovaisia kavereita oo..Aattelin et olis mukava välillä semmosten kanssa jutella mut ei.

Tämä on aivan eri asia kuin se, että joku pojaksi syntynyt haluaisikin olla tyttö (tai päinvastoin), ja siksi vaatii "oikeutta" muuttaa sukupuolensa (jopa sukupuolenvaihdosleikkauksella).

Ei ole kyse siitä että transpoika haluaa olla poika, vaan siitä että transpoika on poika, halusi tai ei.
Miten niin sukupuoli-identiteetti ei liittyisi sukupuoliseen suuntautumiseen?
Jos joku mies "identifioi" itsensä naiseksi, onko hän kuitenkin seksuaalisesti kiinnostunut naisista?
Jos ei ole, hän on homoseksualisti.
Jos hän taas elää ja esiintyy naisena, mutta on silti biologisen sukupuolensa mukaan seksuaalisesti kiinnostunut naisista, on suuri ristiriita hänen esittämänsä roolin ja aidosti kokemansa seksuaalivietin välillä.

Raamattuun uskova kristitty ei voi pitää oikeana elämäntapaa, jossa nainen elää miehen tai pojan elämää (tai päinvastoin).
Sellaisesta ilmiöstä Jumala ei opeta suoraan Sanassaan, koska se on ihmisten itsensä kehittämää seksuaalikulttuuria, ja vaarallista leikkiä ihmisenä olemisen perusasioilla.
Ketään tytöksi syntynyttä ei varmasti ole luotu sellaiseksi, että hän olisi vain kehollisesti tyttö, mutta identiteetiltään poika.
Tällainen harhautuminen voi tietysti tapahtua, mutta ei sellaista kannata ruokkia itsessään.
On paljon muitakin elämän alueita, joilla ihminen ei voi totetuttaa kaikkea, mitä milloinkin tahtoisi tai johon kokee olevansa oikeutettu.
Juuri tätä varten on omatunto ja yksilön ja yhteisöjen moraali.
Ne säätelevät elämän jatkumista.

Vaikka länsimainen moraali horjuu ja murenee vauhdikkaasti, siihen ei uskovien kristittyjen pidä mennä mukaan.
Kaikenlainen seksuaalinen "monimuotoisuus" ja erilaiset perverssiot katsotaan tällä hetkellä rajoittamattomiksi ihmisoikeuksiksi,
mutta ne on uskovan torjuttava ja sanottava ääneen,
mitä Jumalan Sana niistä sanoo.

Jos joku kokee olevansa transvestiitti, homo, transsukupuolinen tai muuten tavallisesta poikkeava, hänen ei kannata odottaa uskovien hyväksymistä sille,
että hän toteuttaa poikkeavuuksiaan elämässään.
Hänen on nöyrryttävä Jeesuksen ristin juurelle aivan niin kuin seksuaalisesti normaalienkin, myönnettävä inhimillinen heikkoutensa ja syntisyytensä, pyydettävä Herran armoa ja voimaa tehdä parannus.

Parannuksen teko ei esim. homojen tapauksessa ole sitä, että yrittää mahdotonta, eli muuttua heteroksi.  Kyse on hengellisestä parannuksesta ja uudistumisesta, ja siihen luottamisesta, että Herra näyttää ja opettaa,
miten elämää jatketaan oikealla tavalla.
Sama koskee transpoikia ja transtyttöjä.