Kirjoittaja Aihe: Jumalan seurakunnasta ja seurakunnattomuudesta ja uskovien yhteydestä ykseyteen  (Luettu 7363 kertaa)

Poissa Oloneuvos

  • Viestejä: 908
    • Oloneuvoksen kotosivut

http://www.kotipetripaavola.com/ajatuksiaraamatullisestapaimenuudesta6.html

http://www.kotipetripaavola.com/uskovienyhteydestaykseyteen.html

Minäkin luin linkit, mitkä olivat ainoa "teksti" tässä aloituksessa.

Piti vielä tekemäni kysymyksen lisäksi todeta, että minua kiusaa pitkät lainaukset muiden teksteistä mikäli kirjoittaja ei itse ota mitään kantaa lainaamaansa tekstiin. Toinen asia, jonka tahdon tässä sanoa on se, että toisinaan en tiedä mihin kirjoitukseen joku vastaus viittaa, kun sen kirjoittaja ei laita viitettä tai kopion osaakaan siitä tekstistä, johon vastaa.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6331
Eli tää homma on mielestäni oksymoron. ???

Mikä tuon sanan oksymoron merkitys tässä yhteydessä on?

Looginen mahdottomuus.
Edesauttaa uskovien yheyttä erottumalla omaksi ryhmäksi.

Poissa Oloneuvos

  • Viestejä: 908
    • Oloneuvoksen kotosivut
Eli tää homma on mielestäni oksymoron. ???

Mikä tuon sanan oksymoron merkitys tässä yhteydessä on?

Looginen mahdottomuus.
Edesauttaa uskovien yheyttä erottumalla omaksi ryhmäksi.

Kiitos vastauksesta. En saanut tekstiin otetta vaikka katsoin sanakirjasta termin oksymoron merkityksen, mutta nyt sain oikein niskalenkin  ;)

Poissa Soltero

  • Viestejä: 2461
Eli tää homma on mielestäni oksymoron. ???

Mikä tuon sanan oksymoron merkitys tässä yhteydessä on?

Looginen mahdottomuus.
Edesauttaa uskovien yheyttä erottumalla omaksi ryhmäksi.
Yhtenäisyyden lisääminen hajottamalla on tosiaan aika toivotonta.

Paavolan ryhmän ajatus ehkä on,
että kaikkien olemassa olevien seurakuntien
jäsenet, jotka käsittävät seurakunnan hänen tavallaan, jättävät seurakuntansa
ja liittyvät uuteen porukkaan.
Ongelma on se, että hyvin pieni osa ihmisistä toimii tuolla tavalla.

Suurin osa uskovista on lukenut Raamatusta, että Kristuksen hengellisen seurakunnan
rinnalla uskovat toimivat myös maanpäällisissä paikallisseurakunnissa,
joiden perustamisesta ja toiminnasta Raamattu antaa perusteellisia ohjeita.

Ajatus kaikkien uudestisyntyneiden uskovien kuulumisesta pelkästään taivaalliseen seurakuntaan ei siis ole raamatullinen,
joten sen kannattajien vetovoima on vähäinen.
Se aiheuttaakin lisää hajaannusta ennestäänkin pirstoutuneissa uskovien rivistöissä.

Poissa peneriktus16

  • Viestejä: 236

Natanael, me taidamme puhua eri asiasta. Haluaisin keskustella vain lopunajan antikristuksellisesta ajasta, jolloin kadotuksen lapsi ilmestyy.

Sinun lähtökohtasi näyttää olevan se, että olet omaksunut tietynlaisen oppikäsityksen ja sitten pitäisi keskustella sen oppikäsityksen asettamien raamien sisällä.

Minun mielestäni dispensationalismi on harhaoppi.
Voin keskustella siitä siinä mielessä, että kumoan sitä.

Minua ei kiinnosta pätkääkään mennä syvemmälle siihen ja luulotella sen asettamissa puitteissa lisää sellaista mitä Raamatussa ei ole.'


Lopunaika on jo alkanut.

Ap.t.2.
16 Vaan tämä on se, mikä on sanottu profeetta Jooelin kautta:
17 'Ja on tapahtuva viimeisinä päivinä...


- -
Usein opetetaan, että joskus tulevaisuudessa avataan 7 sinettiä. Tuo on siis osa ns. lopunajan ajoituskysymystä.

Mitä Raamattu sanoo noista sineteistä?



Ilm.5
2 Ja minä näin väkevän enkelin, joka suurella äänellä kuulutti: "Kuka on arvollinen avaamaan tämän kirjan ja murtamaan sen sinetit?"


Onko niin, että taivaassa on etsitty kaksituhatta vuotta häntä, joka on olisi arvollinen avaaman tuo sinetöidyn kirjan?
Onko Jeesus ollut vuosituhannet hukassa?

Mielestäni on aivan hölynpölyä, että pitäisi vielä odotella sinettien avaamista.
Ne on avattu jo.

Voisit varmaan kertoa rupattelijalle mitä ajattelet tuosta  "kadotuksen lapsi" käsitteestä.

Edit:
Tarkoitan että siinä viitataan ensi lukemalta johonkin tiettyyn ihmiseen.
« Viimeksi muokattu: 22.08.19 - klo:21:39 kirjoittanut peneriktus16 »

Poissa peneriktus16

  • Viestejä: 236

Poissa jäsen103

  • Viestejä: 32


Lainaus
Mielestäni on aivan hölynpölyä, että pitäisi vielä odotella sinettien avaamista.
Ne on avattu jo.

Kiitos kommentistasi Natanael, mutta en ole samaa mieltä kanssasi. Olisi mielestäni outoa jos sanoisin että nuo seitsemän sinettiä olisi jo avattu ja näin ollen nuo sineteissä kuvatut tapahtumat olisi jo tapahtuneet. Jos näin todella olisi niin silloinhan seitsemänteen ja viimeiseen pasunaankin olisi jo puhallettu ja Herra Jeesus olisi jo saapunut omansa hakemaan täältä maan päältä Karitsan häihin.
Ps. 119:103 Kuinka makeat ovat minulle sinun lupauksesi! Ne ovat hunajaa makeammat minun suussani.

Poissa Marjatta

  • Viestejä: 262
Petri Paavolasta.
Voiko joku lyhyesti, selkokielellä,
kertoa mitä PP neuvoo uskovaa käytännössä tekemään,
että toteutuisi tuo hänen saamansa sanoma?

Poissa rupattelija

  • Viestejä: 629

Natanael, alusta saakka meinasin tarkoittaa vain sitä aikaa, jolloin kadotuksen lapsi ilmestyy. Mitä mieltä olet kadotuksen lapsista?

Raamattu ei ole sellainen, että voi irrottaa pois kaikista kohdista ilman täydennystä kokonaisen Raamatun opetuksen mukaan ja jätetään loput kohdat, jotka viittaavat siihen viimeisiin päiviin.

Yritetään löytää yhteisymmärryksen, koska sinulla on vahva kielentaito, kuin minulla. Kiitos! Mutta en ole tänään läppärillä. Jeesus kanssasi!

Ongelma on se, että dispensationalismi (ja jotkut muutkin) on luonut sellaisen opin, että on olemassa joku erityinen lopunaika, jonka pituus on 7 vuotta.
Se oppi ei perustu Raamattuun.

Ensimmäisen helluntain jälkeen on eletty lopunaikaa eli viimeisiä aikoja.

Jesus voitti saatanan Golgatalla.
Sen jälkeen se on ollut sidottu.
Toisaalta näemme sen vaikuttavan maailmassa.
Tuo ristiriita selittyy sillä, että saatanan toiminta-alue ym. on rajattu.
Sillä ei ole mitään asiaa enää taivaaseen.
Maan päälläkin Jumala on asettanut sille tietyt rajat.

Paholainen on kadotuksen lapsi.

En löydä Raamatusta perustetta sille, että olisi olemassa esim. 3,5 vuoden pituinen vihan aika, jolloin saatana saisi vapaasti temmeltää maan päällä.
Tuokin oppi tulee dispensationalismista.

Raamattu ilmoittaa vain vihan maljojen vuodattamisen seuraukset
Mielestäni mikään ei Raamatussa määrittele niille tarkkaa aikaa eikä kestoa niin, että voisimme laskeskella vuosilukuja.
Ei maljojen kaatamisessa kauaa aikaa kulu.

Vihan maljat eivät kuvaa saatanan tekoja.
Ne ovat Jumalan tekoja.

Kysyn, Natanael, kannatatko sinä dispensationalismia?

dispensationalismi:

-Se opettaa, että Jumala palauttaa eläinuhrit tuhatvuotiseen valtakuntaan

-Dispensationalismi opettaa Jeesuksen tulemuksen ja ylöstempauksen tapahtuvan ennen suurta ahdistuksen aikaa ja koska Jumalalla on erilainen suunnitelma Israelille, niin juutalaiset jäisivät kansakuntana seitsemän vuoden vaivan aikaan, kun seurakunta on temmattu Karitsan häihin



Poissa rupattelija

  • Viestejä: 629
Ei mennä henkilökohtaisuuksiin, koska huomasin äsken, että lukija lukee Paavolan linkit ja siten käsittää asiat näin, mitä Paavola opettaa näin, mutta linkit eivät anna sellaista kuvaa.

Pyytäisin lukemaan huolellisesti ja rauhallisesti ne linkit rukoillen selkeää ymmärrystä, mutta nyt en kirjoita enää niistä linkeistä, enkä hänestä, vaan tuon itse Raamatun opetukset totuuden valoon. Toivon, että minua ymmärrettäisiin oikein, mitä tarkoitan.

Rukoillaan ensin yhteisymmärrystä voidaksemme ymmärtää toisiamme. Poistetaan se sormella osoittaminen keskuudesta. Luetaan huolellisesti ja rauhallisesti rukoillen yhteisymmärrystä, tällä tavalla perehdymme yhteisymmärrykseen, jonka kautta käsitämme asiat ja puhumme samoista asioista. Nyt tuon nämä asiat, niin en näillä asioilla kohdista ketään teistä. Keskitytään, mitä Raamattu puhuu.

___________________________________________________________________________________________________


Ennen taivaaseen astumista Jeesus rukoili seurakunnan ykseyden puolesta, jonka kautta maailman ihmiset alkaa nähdä meitä uskovia "yhdeksi" Kristuksessa ja alkaa ymmärtää ja tulee uskoon.

Jeesuksen rukouksen mukaan maailman ihmiset eivät enää näkisi meitä helluntailaisiksi, luterilaisiksi, vapaaseurakuntalaisiksi ja muiksi herätysliikkeiksi (niiden olevien seurakunnan häpeällisissä hajaannuksen tiloissa), vaan yhdeksi Kristuksessa, niin me olemuksellamme toisimme esille Kristuksen, jota maailman ihmiset näkisivät ja tulisivat uskoon.

Jeesus rukoili, että Jumalan Sanan totuus alkaa pyhittää meitä, niin totuuden tuntemisen rinnalla me ojentaudumme ja kasvamme ulos kaikista, mitkä tulee ihmisviisauden perusteella ja pyhitymme totuudessa, niin silloin totuuden tuntemisen kautta me olisimme täydellisesti yhtä (yksi) Kristuksessa, niin maailman ihmiset alkaisivat ymmärtää ja tulisivat uskoon.

Samalla tavalla, kuin alkuseurakunnan aikana ihmiset näkivät apostoleita ja uskovia yhdeksi Kristuksessa, 3000 ihmistä tuli uskoon ja siten 5000 uskoon.

Joh. 17:17 Pyhitä heidät totuudessa; sinun sanasi on totuus.
18 Niinkuin sinä olet lähettänyt minut maailmaan, niin olen minäkin lähettänyt heidät maailmaan;
19 ja minä pyhitän itseni heidän tähtensä, että myös he olisivat pyhitetyt totuudessa.
20 Mutta en minä rukoile ainoastaan näiden edestä, vaan myös niiden edestä, jotka heidän sanansa kautta uskovat minuun,
21 että he kaikki olisivat yhtä, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt
.
22 Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niinkuin me olemme yhtä -
23 minä heissä, ja sinä minussa - että he olisivat täydellisesti yhtä, niin että maailma ymmärtäisi, että sinä olet minut lähettänyt ja rakastanut heitä, niinkuin sinä olet minua rakastanut.


Seurakunnan häpeällisen hajaannuksen tiloissa olevat vapaat herätysliikkeet ja luterilainen yhteisö opettavat seurakunnattomuudesta ja uskovat seurakunnattomuuden opetusta, se opetus ei kuitenkin löydy Raamatusta. Seurakunnattomuuden takia he hyväksyvät seurakunnan hajaannuksen tilaa ja luulevat, että se on raamatullinen seurakuntakäsitys, siksi he eivät elä totuuden mukaan, koska he elävät ihmisviisauden varassa.

Minä mainitsin unen, jonka kautta okkultismin verhoutuneet henkivallat syyttävät minua ja ovat vihaisia minulle, koska saatana suuttui minulle siitä, että toin nämä asiat totuuden valoon. Siten saatana repi hiuksiani ja käskin lopettamaan, niin äkisti se lakkasi ja katosi salamannopeasti jo samoissa sekunneissa, kun käskin lopettamaan ja siten tuli ihmeellinen rauha, joka vallitsi minua.

No ei tällä katsota "henkilöön", vaan tulisi pitää huolen, että sydän olisi sellainen, joka otettaisiin vastaan rakkautta totuuteen ja tutkittaisiin Raamattua avoimin ja tutkivin mielin, onko asia näin ja rukoiltaisiin ymmärrystä ja sitä, mitä Jumala tahtoo opettaa.

« Viimeksi muokattu: 23.08.19 - klo:12:05 kirjoittanut rupattelija »

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4474
  • Matkalla

Natanael, alusta saakka meinasin tarkoittaa vain sitä aikaa, jolloin kadotuksen lapsi ilmestyy. Mitä mieltä olet kadotuksen lapsista?

Raamattu ei ole sellainen, että voi irrottaa pois kaikista kohdista ilman täydennystä kokonaisen Raamatun opetuksen mukaan ja jätetään loput kohdat, jotka viittaavat siihen viimeisiin päiviin.

Yritetään löytää yhteisymmärryksen, koska sinulla on vahva kielentaito, kuin minulla. Kiitos! Mutta en ole tänään läppärillä. Jeesus kanssasi!

Ongelma on se, että dispensationalismi (ja jotkut muutkin) on luonut sellaisen opin, että on olemassa joku erityinen lopunaika, jonka pituus on 7 vuotta.
Se oppi ei perustu Raamattuun.

Ensimmäisen helluntain jälkeen on eletty lopunaikaa eli viimeisiä aikoja.

Jesus voitti saatanan Golgatalla.
Sen jälkeen se on ollut sidottu.
Toisaalta näemme sen vaikuttavan maailmassa.
Tuo ristiriita selittyy sillä, että saatanan toiminta-alue ym. on rajattu.
Sillä ei ole mitään asiaa enää taivaaseen.
Maan päälläkin Jumala on asettanut sille tietyt rajat.

Paholainen on kadotuksen lapsi.

En löydä Raamatusta perustetta sille, että olisi olemassa esim. 3,5 vuoden pituinen vihan aika, jolloin saatana saisi vapaasti temmeltää maan päällä.
Tuokin oppi tulee dispensationalismista.

Raamattu ilmoittaa vain vihan maljojen vuodattamisen seuraukset
Mielestäni mikään ei Raamatussa määrittele niille tarkkaa aikaa eikä kestoa niin, että voisimme laskeskella vuosilukuja.
Ei maljojen kaatamisessa kauaa aikaa kulu.

Vihan maljat eivät kuvaa saatanan tekoja.
Ne ovat Jumalan tekoja.

Kysyn, Natanael, kannatatko sinä dispensationalismia?

dispensationalismi:

-Se opettaa, että Jumala palauttaa eläinuhrit tuhatvuotiseen valtakuntaan

-Dispensationalismi opettaa Jeesuksen tulemuksen ja ylöstempauksen tapahtuvan ennen suurta ahdistuksen aikaa ja koska Jumalalla on erilainen suunnitelma Israelille, niin juutalaiset jäisivät kansakuntana seitsemän vuoden vaivan aikaan, kun seurakunta on temmattu Karitsan häihin

En kannata. Aiempien viestieni perusteella pitäisi olla ilmiselvää, että kritisoin sitä vahvast.

Poissa rupattelija

  • Viestejä: 629

Kiitos, Natanael, että oikaisit sen asian. Nyt pääsimme yhteisymmärrykseen.  :D En minäkään kannata sitä.
No seuraavaksi koitetaan käsitellä se pieni asia kerrallaan ja näin tällä tavalla pääsemme yhteisymmärrykseen.  :)

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4474
  • Matkalla


Lainaus
Mielestäni on aivan hölynpölyä, että pitäisi vielä odotella sinettien avaamista.
Ne on avattu jo.

Kiitos kommentistasi Natanael, mutta en ole samaa mieltä kanssasi. Olisi mielestäni outoa jos sanoisin että nuo seitsemän sinettiä olisi jo avattu ja näin ollen nuo sineteissä kuvatut tapahtumat olisi jo tapahtuneet. Jos näin todella olisi niin silloinhan seitsemänteen ja viimeiseen pasunaankin olisi jo puhallettu ja Herra Jeesus olisi jo saapunut omansa hakemaan täältä maan päältä Karitsan häihin.

Missä on määritelty, että tapahtumien pitäisi tapahtua samalla hetkellä kuin sinetit avataan?
Missä kerrotaan mitä kirjaan on kirjoitettu?

Poissa rupattelija

  • Viestejä: 629

Natanael, en vielä ole perehtynyt sinettien juttuun ja nyt tällä hetkellä minulla on oma vaihe, jonka kautta kasvan ja ojentaudun totuuden tuntemisen rinnalla. Mutta uskon kyllä, mitä Raamattu sineteistä opettaa.

Lopunajan viimeisinä päivinä puhdistetaan pois kaikesta, mitkä tulee ihmisviisauden perusteella ja totuuden tuntemisen rinnalla kirkastutaan ja heitä koetellaan, eli heidän uskoaan ja heidän rakkautta totuuteen koetellaan. En kirjoita siksikään, ikäänkuin et olisi tietoinen asiasta, vaan tuon esille sen, minkä sinä jo tiedät.

Dan. 12:9 Niin hän sanoi: "Mene, Daniel, sillä ne sanat pysyvät lukittuina ja sinetöityinä lopun aikaan asti.
10   Monet puhdistetaan, kirkastetaan ja koetellaan, mutta jumalattomat pysyvät jumalattomina, eikä yksikään jumalaton ymmärrä tätä, mutta taidolliset ymmärtävät.


Mutta toisaalta Raamattu puhuu, ettei aikakausista tartte tietää. Vain yksi Isä tietää, milloin Jeesus tulee.

1Tess. 5:1 Mutta aikakausista ja määrähetkistä ei teille, veljet, ole tarvis kirjoittaa;
2   sillä itse te varsin hyvin tiedätte, että Herran päivä tulee niinkuin varas yöllä.
3   Kun he sanovat: "Nyt on rauha, ei hätää mitään", silloin yllättää heidät yhtäkkiä turmio, niinkuin synnytyskipu raskaan vaimon, eivätkä he pääse pakoon.
4   Mutta te, veljet, ette ole pimeydessä, niin että se päivä voisi yllättää teidät niinkuin varas;


Tuossa 2 jakeessa Raamattu opettaa Herran Jeesuksen tulemuksen tapahtuvan "yöaikaan", joka tarkoittaa lopunajan synnin pimeää aikakautta, kun laittomuus on saanut täyden vallan maan päällä.

Matt. 24:36 Mutta siitä päivästä ja hetkestä ei tiedä kukaan, eivät taivasten enkelit, eikä myöskään Poika, vaan Isä yksin.

Natanael, olen kuullut, että 7 vuoden aikakausi tarkoittaa Jeesuksen maanpäällistä vaellustehtävää ja 3,5 vuoden aikakausi vihanaikaa, johon uskovat joutuvat ja 3,5 vuoden päättyessä Jeesus tulee.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6331
Petri Paavolasta.
Voiko joku lyhyesti, selkokielellä,
kertoa mitä PP neuvoo uskovaa käytännössä tekemään,
että toteutuisi tuo hänen saamansa sanoma?

Minulla oli ihan sama kysymys mielessa ja laitoinkin sen tanne mutta sitten poistin.