Kirjoittaja Aihe: Patrick Tiainen ja opetuksensa raamatun valossa  (Luettu 29330 kertaa)

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4474
  • Matkalla
Vs: Patrick Tiainen ja opetuksensa raamatun valossa
« Vastaus #105 : 10.11.18 - klo:19:40 »
Miten ihmeessä seurakunta olisi voinut auttaa, kun hän itse johti joukon harhaan?

Miten sokeat sokeaa taluttaisi.

Katselin tuon seurakunnan nettisivuja eikä näytä meno vieläkään terveeltä.

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4474
  • Matkalla
Vs: Patrick Tiainen ja opetuksensa raamatun valossa
« Vastaus #106 : 10.11.18 - klo:19:49 »
Menneinä vuosisatoina kuninkaiden hoveissa oli hovinarreja.

Nyt tasavaltalaisia viihdyttää suuri joukko homoja. Taitaa olla telkkarissa lähes joka ilta joku heistä äänessä.

Helluntailiikkeessä ja karismaattisessa liikkeessä on ollut alusta asti omat hovinarrinsa.
Sellaisen toimesta Suomenkin helluntailiike sai käytännössä alkunsa, vaikka historian kirjoja onkin väännelty.

Poissa Tosikko

  • Viestejä: 639
Vs: Patrick Tiainen ja opetuksensa raamatun valossa
« Vastaus #107 : 10.11.18 - klo:20:03 »
Miksiköhän noita "koettelija-staroja" ja "tunnettuja ja seurattuja koettelijoita" ei mainita nimeltä? Sinäkään veli et tuonnut esille yhtäkään! Minua kiusaa ja vaivaa tämä ajassamme vaikuttava salamyhkäisyys.

Siksi koska toin esille vain yhden esimerkin sellaisesta uhriutumisesta, jota olen huomannut tapahtuvan jatkuvasti näiden ”koettelija”-idolien kohdalla. Pointtini ei ollut tuoda esille vain tätä yhtä tapausta ja idolia, vaan esimerkin kautta osoittaa toimintamallia. Sen kautta kukin voi itse arvioida, missä ja milloin tällaista toimintaa esiintyy.

Kyse ei ole salamyhkäisyydestä vaan siitä, että pointtini ei yksinkertaisesti ollut erityisesti tämä tapaus, ja siksi valitsin tuoda sen esille vain anonyymina esimerkkinä.

Mielestäni anonyymiudessa on paljon Jumalan mielen mukaista. Liikaa kiinnitetään huomiota ihmisiin ja heidän persooniin, ja itse sanomat ja ajatukset jäävät sivuseikaksi.

Miksi kiemurtelet ? Vuolaasti selität vastaamatta kysymykseen.

Epämääräisellä tarinalla saat itsellesi mieleisen tulkinan, jolla vedät yhtäläisyys merkit toisiin mustamaalaten heidät.
Mitä Jumalan mielen mukaista siinä on ?
Jumalan sanan mukaista kyllä; "Valheen kaikella voimalla".

Toisaalta nämä mennaria-mä-metsästän henkilöt ovat suomessa marginaalinen ryhmä joka keskittyy kääntämään vanhoja juttuja ja tarinoita.

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4474
  • Matkalla
Vs: Patrick Tiainen ja opetuksensa raamatun valossa
« Vastaus #108 : 10.11.18 - klo:20:10 »
Uusia juttujahan tulee jatkuvasti.
Taas on eräs pastori yrittämässä pinnalle ja pitää kokouksia eri paikkakunnilla.
En laita nimeä, koska en halua mainostaa häntä. Toivottavasti hänen hämmennysyrityksensä epäonnistuu.

Poissa Tosikko

  • Viestejä: 639
Vs: Patrick Tiainen ja opetuksensa raamatun valossa
« Vastaus #109 : 10.11.18 - klo:20:11 »
Onneksi sentään tuli se kauan kaivattu hengellinen läpimurto muutamalle paikkakunnalle, vaikka Patrick ei ole enää puhumassa.  ???

https://youtu.be/24KQr3RuLbs?t=136

Kommenteissa oli profetaallisia viestejä?

Poissa Pökkelö

  • Viestejä: 705
Vs: Patrick Tiainen ja opetuksensa raamatun valossa
« Vastaus #110 : 10.11.18 - klo:21:51 »
Jano ja Tosikko !

Rakentaako epämääräisiä mielikuvia heitellen trollailu ? Helpottaako paha olo sillä ?

Oliko Jeesus joka aloitti kristillisyydessä uhriutumisen ? Paavali jatkoi sitä ?  Uskalsivat varoittaa eksyttäjistä. Paisuneita siis molemmat ?

Poissa Jano

  • Viestejä: 304
Vs: Patrick Tiainen ja opetuksensa raamatun valossa
« Vastaus #111 : 10.11.18 - klo:21:53 »
Pökkelö. Eksyttäjätkin uskaltavat paljon.

Poissa Oloneuvos

  • Viestejä: 908
    • Oloneuvoksen kotosivut
Vs: Patrick Tiainen ja opetuksensa raamatun valossa
« Vastaus #112 : 11.11.18 - klo:03:02 »
Miksi kiemurtelet ? Vuolaasti selität vastaamatta kysymykseen.

Epämääräisellä tarinalla saat itsellesi mieleisen tulkinan, jolla vedät yhtäläisyys merkit toisiin mustamaalaten heidät.
Mitä Jumalan mielen mukaista siinä on ?
Jumalan sanan mukaista kyllä; "Valheen kaikella voimalla".

Jokainen saa tulkita kertomukseni miten haluaa, minä tulkitsen sen näin mutta annan toisille täyden vapauden tulkita tämän saarnaajan toiminnan toisin.

Olen istunut tässä useamman tunnin päätteen äärellä. Monenlaisia tuntoja on sisimmässä liikkunut ja olen odottanut sanoja joita kirjoittaisin, mutta en ole sopivia tai oikeilta tuntuvia löytänyt. Merkillinen ja erikoinen kokemus, kun olen pitänyt itseäni sangen sanavalmiina miehenä teksteihin vastaamaan. Ainakin kevyen sorttisesti, mutta nyt ei sellainenkaan tunnu luonnistuvan. Jotain toivon saavani vastatuksi tähän juttuun vaikkapa jo huomenissa (eli tänään)... ei tämä nyt niin vaikeaa luulisi olevan... mutta nyt on mentävä nukkumaan.

Jeesuksen armo kanssasi veljeni Jano.



Poissa NanoK

  • Viestejä: 318
Vs: Patrick Tiainen ja opetuksensa raamatun valossa
« Vastaus #113 : 11.11.18 - klo:09:19 »
En saa vieläkään mielestäni mitä eräs otsikon ihmistä ihaileva tuttuni kertoi hänestä; hengen voimasta syntynyt keittokirja tai reseptikokoelma, "näkee" kokousvieraiden autojen rekkarit ym. Kuulostaa selvänäkijältä. Sitäpaitsi mitä tekemistä tuollaisilla asioilla on sen tärkeimmän kanssa? Voi olla että yhdistän tuon keittokirjahomman väärään henkilöön. Vaikka en silloin tiennyt hänestä oikeastaan mitään, en olisi noilla tiedoilla mennyt ottamaan selvää. Reagoin aika herkästi tuollaiseen.
Yhtäläisyyksiä löytyy M. Koiviston kanssa.
« Viimeksi muokattu: 11.11.18 - klo:09:27 kirjoittanut NanoK »

Poissa ElCaro

  • Viestejä: 169
Vs: Patrick Tiainen ja opetuksensa raamatun valossa
« Vastaus #114 : 11.11.18 - klo:13:45 »
Onneksi sentään tuli se kauan kaivattu hengellinen läpimurto muutamalle paikkakunnalle, vaikka Patrick ei ole enää puhumassa.  ???

https://youtu.be/24KQr3RuLbs?t=136

Minne on tullut läpimurtoja?

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4474
  • Matkalla
Vs: Patrick Tiainen ja opetuksensa raamatun valossa
« Vastaus #115 : 11.11.18 - klo:16:20 »
Onneksi sentään tuli se kauan kaivattu hengellinen läpimurto muutamalle paikkakunnalle, vaikka Patrick ei ole enää puhumassa.  ???

https://youtu.be/24KQr3RuLbs?t=136

Minne on tullut läpimurtoja?

Siellä missä on ovet, ikkunat ja seinät säpäleinä.


Luin tänään erään seurakunnan historiikkia. Siinä kehdattiin väittää, että vuodet 93 - 96 olivat siunauksen tai herätyksen aikaa tjsp.

Poissa peneriktus16

  • Viestejä: 236
Vs: Patrick Tiainen ja opetuksensa raamatun valossa
« Vastaus #116 : 11.11.18 - klo:17:07 »
Yksi läpimurron tapa on viedä kalat muiden katiskoista ja on niin herätystä että ;D

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6331
Vs: Patrick Tiainen ja opetuksensa raamatun valossa
« Vastaus #117 : 11.11.18 - klo:18:17 »
Onhan tämäkin keskustelu tietysti jännää, tässä nähdään, miten erilaisia ollaan. Mua tietysti puolestaan yllättää se, että saamani voimakas ja välitön vaikutelma on toisille keskustelijoille jotenkin vieras. Muut eivät ole kokeneet niin. Mutta se ei haittaa mua, toivottavasti myöskään oma vaikutelmani ja sen sanominen ei haittaa ketään.

Hänen mainitsemansa "suurin kipu" (käytti tätä ilmaisua) oli ilmeinen ja selvä. Samoin kertomansa ahdistuksen kokeminen. Asioiden ilmitullessa mielensä kaaos yhdistyneenä unettomuuteen. Sen kokeminen, ettei kelpaa eikä ole hyväksytty ja tämän pohjalta ulkoaohjautuvuuteen ajautuminen. Sen kokeminen, ettei seurakunta voinut häntä auttaa, vaan sieltä ohjattiin kertomansa eheytysliikkeen pariin. Avioliiton solmiminen ja siinä elämisen mahdottomuus. Kuviteltu eheytyminen, että pystyy aviosuhteeseen, luulo, että se oli todellista rakkautta. Sen ymmärtäminen, että on mahdottomuus elää ja "valita oikein" (esim. suhde naisen kanssa) vastoin sitä, mitä todellisuudessa on (homo).

Hän sanoo haastattelussa, että katuu tekojaan ja että vastuu on hänen. Sen, että on tosi pahoillaan aiheuttamastaan tuskasta. Haastattelussa tuli esille koko hänen nuoren elämänsä romahtaminen ja suuri epäonnistuminen. Niin, en tiedä, millä muulla sanalla voisin edes kuvitella tätä kuvaavani, kuin kipu.

Minä ymmärsin, että Tiainen ilmaisi seurakunnan konservatiivisen Raamattu-käsityksen johtavan siihen, että he eivät kykeneet auttamaan häntä ja siksi olivat lähettäneet hänet terapiaan ( mikä on  ihmiskonsti yrittää muuttaa ihmistä) Eli uskon että hän on luopunut "konservatiivisesta" Raamatun käsityksestä.
Hän myös käytti termiä "todellinen seksuaalisuuteni".

Eli hän JO alkoi julkisesti puhua "todellisen seksuaalisuuden" puolesta.

Nyt kuuntelen huolellisesti hänen koko osuuden minuutista 2:22 ja tarkistan sen kipu sanan :)

En löytänyt termiä "kipu" tai "suurin kipu". Mutta sinänsä tää siis on tällä hetkellä täysin epäolennainen juttu.

Itse siis kiinnitän tässä kuten yleensäkin huomion ihmisen ajatteluun mitä hän ilmaisee puheenvuorossaan.

Mutta ilmeisestikin Tiainen on hylännyt "konservatiivisen raamatunkäsityksen". Se tuli selväksi.

Ymmärrän häntä tosi hyvin nuorena ihmisenä. Ja ymmärrän täysin sen prosessin mistä hän kertoo.

Mutta itse ajattelen homoseksuaalisuudesta kuten muistakin synneistä, että se on tosi kiinni ihmisessä. Siksi yleisestikin parannuksen teko, mitä ei edes tapahdu ilman Pyhää Henkeä, on melko harvinaista.
Uskovatkin varmaan tilastollisesti yleisemmin puolustaa omaa syntiään kuin tekee siitä selvää parannusta.

Uskovatkin useimmin puolustavat vihaansa, epäuskoaan, haureellisuutta, tekopyhyyttä jne. jne. useammin kuin tekevät niistä parannusta. Näin siis itse näen asian. Ne tilanteet, missä Herra on johtanut minua tekemään parannusta vihasta ja haureellisuudesta ovat olleet koko maailmaani järkyttäviä kriisejä. Kyllä se on piukassa. Koko olemus oikeuttaa itsessä olevat yllykkeet.  Mutta  Herra voi  saada jalansijaa noissa tilanteissa siten, että kokee  olevansa Herran murtama noissa tilanteissa. Eli uskon että Jumalan totuus on yhä.

En tiedä onko minulla enää tästä aiheesta sanottavaa.

Eli Tiainen puhui omasta totuudestaan ja ympäröivien ihmisten totuudesta ja niiden suhteen valehtelemisesta.
Tai siis koko ohjelma puhui tuosta.




« Viimeksi muokattu: 11.11.18 - klo:19:21 kirjoittanut sandia »

Ifa

  • Vieras
Vs: Patrick Tiainen ja opetuksensa raamatun valossa
« Vastaus #118 : 11.11.18 - klo:20:35 »
Kohdassa 47-48 minuuteilla hän käyttää termiä "kaikista kipein asia". Eli muistin väärin sanamuodon. Tämä siis oli ilmeinen ja selvä, mikä hänen suurin kipunsa  oli. Ja mielestäni kaikki haastattelussa kertomansa elämänvaiheensa ilmensivät kokemaansa suurta kipua.

Kokonaan oma asiakokonaisuutensa mielestäni on keskustella siitä, onko hänen ajattelunsa muuttunut suhteessa homoseksuaalisiin tekoihin syntinä. Ja onko hän koskaan vakaumuksellisesti ollutkaan sitä mieltä, että ne olisivat synnillisiä tekoja. Vai oliko niin, että ulkoapäin on voimakkaasti tätä puhuttu ja sen perusteella hänkin on puhunut samoin, ilman oman sydämensä vakaumusta. Tai puhuminen jopa siitä, miten hänen parannuksentekonsa laita on tähän ja muihin ohjelmassa mainittuihin asioihin. Hän ilmaisi katuvansa tekojaan ja olevansa vastuussa niistä sekä pahoitteli aiheuttamaansa tuskaa. Sanoja synti tai parannus ei mainittu lainkaan. Mutta näitä on mielestäni täydellisen turha pohtia hänen kohdallaan tämän ohjelman perusteella.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6331
Vs: Patrick Tiainen ja opetuksensa raamatun valossa
« Vastaus #119 : 11.11.18 - klo:20:49 »
Juu olet oikeassa siellä lopussa oli se "kaikkein kipein asia". 


Kyllä hän mainitsi sanan synti ja käytti sitä sanaa kun kuvaili konservatiivisen raamattukäsityksen.Lainasin sen kohdan sana sanalta tässä ketjussa aiemmin.
« Viimeksi muokattu: 11.11.18 - klo:20:57 kirjoittanut sandia »