Kirjoittaja Aihe: Katkeruuden juuret  (Luettu 2579 kertaa)

Poissa chatarina

  • Viestejä: 53
Katkeruuden juuret
« : 27.11.13 - klo:11:31 »
Uskovia kehotetaan pistämään pois keskuudestaan katkeruutta  aiheuttavat - siis kanssaihmiset(kö) - silti tuo juuri on niin tiukasti levittänyt juurensa, että tuhoaminen aika hankalaa.

Tarvitaan todellista TÄYSTUHOA - ja mikäs se olisi kristitylle muu kuin Jeesuksen Kristuksen sovintoveri. Siinä on voima ! Siinä on muutos mahdollista. Siinä on voitelu
parannukseen. Siinä on kestävyys.
Siunaus elämässä - Suurin Pääoma.

Poissa Soltero

  • Viestejä: 2461
Vs: Katkeruuden juuret
« Vastaus #1 : 27.11.13 - klo:13:21 »
Loukkaantuminen toisen ilkeilyistä tai töykeydestä voi muuttua pitkäaikaiseksi ja aiheuttaa
jopa katkeruutta.

Joku loukkaantuu herkästi monista asioista ja näyttää sen. 
Sellainen henkilö ei kai katkeroidu helposti.

Mutta kaiken nielevä, leppoisasti ja sävyisästi loukkaajallekin myhäilevä saattaa säilyttää
muistinsa syövereissä yhtä ja toista, josta voi kehittyä kaunaa.
Yllätyshyökkäykset vuosienkin jälkeen ovat kamalia, jos toinen ei edes muista koko juttua.

Kannatan suorapuheisuutta ja suoraloukkaantumista. 
Silloin pahasta asiasta puhutaan heti, eikä synny kaunaa eli katkeruutta.

Taisto

  • Vieras
Vs: Katkeruuden juuret
« Vastaus #2 : 27.11.13 - klo:17:58 »
Uskovia kehotetaan pistämään pois keskuudestaan katkeruutta aiheuttavat ...
Ja myös omasta sydämestä on saatava pois katkeruus ja katkeruutta aiheuttavat ajatukset.
Minulla oli joskus katkeruutta niitä kohtaan, jotka olivat aiemmin kiusanneet minua.
Asia helpottui ratkaisevasti, kun ymmärsin, että minun on annettava heille anteeksi.
En pystynyt siihen omin voimin, mutta rukoilin: "Jeesus, minä haluan antaa heille anteeksi.
Ota pois katkeruus sydämestäni". Ja pääsin siitä vapaaksi!

Poissa Adina

  • Viestejä: 416
Vs: Katkeruuden juuret
« Vastaus #3 : 27.11.13 - klo:18:04 »
Loukkaantuminen toisen ilkeilyistä tai töykeydestä voi muuttua pitkäaikaiseksi ja aiheuttaa
jopa katkeruutta.

Joku loukkaantuu herkästi monista asioista ja näyttää sen. 
Sellainen henkilö ei kai katkeroidu helposti.

Mutta kaiken nielevä, leppoisasti ja sävyisästi loukkaajallekin myhäilevä saattaa säilyttää
muistinsa syövereissä yhtä ja toista, josta voi kehittyä kaunaa.
Yllätyshyökkäykset vuosienkin jälkeen ovat kamalia, jos toinen ei edes muista koko juttua.

Kannatan suorapuheisuutta ja suoraloukkaantumista. 
Silloin pahasta asiasta puhutaan heti, eikä synny kaunaa eli katkeruutta.

Tuo onkin hyvä neuvo "suoraloukkaantuminen" :) kun oppisikin sanomaan nätisti heti että; tuo loukkasi minua, mitä teit tai sanoit.
Itse olen ollut kaiken nielevä, mutta kuitenkin rukoillut sitten Taiston ohjeen mukaisesti Jeesukselta anteeksiantavaa mieltä ja voimaa.
Kol. 3:2
   
Olkoon mielenne siihen, mikä ylhäällä on, älköön siihen, mikä on maan päällä.

Lydia

  • Vieras
Vs: Katkeruuden juuret
« Vastaus #4 : 27.11.13 - klo:19:54 »
Uskovia kehotetaan pistämään pois keskuudestaan katkeruutta aiheuttavat ...
Ja myös omasta sydämestä on saatava pois katkeruus ja katkeruutta aiheuttavat ajatukset.
Minulla oli joskus katkeruutta niitä kohtaan, jotka olivat aiemmin kiusanneet minua.
Asia helpottui ratkaisevasti, kun ymmärsin, että minun on annettava heille anteeksi.
En pystynyt siihen omin voimin, mutta rukoilin: "Jeesus, minä haluan antaa heille anteeksi.
Ota pois katkeruus sydämestäni". Ja pääsin siitä vapaaksi!


Kyllä näin on eikä ole muuta vaihtoehtoa.