Kirjoittaja Aihe: Lopunajan luopioseurakunta  (Luettu 2989 kertaa)

Poissa rupattelija

  • Viestejä: 629
Lopunajan luopioseurakunta
« : 20.08.19 - klo:16:20 »


Se on sellainen luopio- ja porttoseurakunta, joka on luopunut Raamatusta, eikä toimi Raamatun mukaan, vaan on pahasti maallistunut oman ihmistulkinnan ja muuttuvan kirkkolainsäädännön mukaan antikristuksen syliin päin. Millaisia ajatuksia lopunajan luopioseurakunta sinussa herättää?




Poissa Lemmikki

  • Viestejä: 364
Vs: Lopunajan luopioseurakunta
« Vastaus #1 : 20.08.19 - klo:19:37 »
Rupattelija herättää minussa ajatuksen pienestä vasta uskoon tulleesta totuuden kannattajasta joka vakaasti puolustaa suloista uskoaan.
Siinä ei ole mutään väärää mutta se on niin herttaisen viattoman oikeaoppista että tulee ihan oma "lapsuus" mieleen.
Siksi pyydän lähinnä teiltä "kokeneemmilta" kärsivällisyyttä tätä lapsenuskon puolesta sankarillisesti taistelevaa urhoa kohtaan.

Ei tehdä riitaa aiheesta missä ei riidanaihetta ole.
Vain Jumala ymmärtää kaiken.

Poissa rupattelija

  • Viestejä: 629
Vs: Lopunajan luopioseurakunta
« Vastaus #2 : 20.08.19 - klo:19:52 »

Jumalalle se pieni usko on otollinen ja arvokas. Niin Jumala tahtoo varjella tätä pientä ja viatonta vauvakristittyä lopunajan eksytyksiltä ja siksi Hän on voimallinen johdattamaan häntä oikealle tielle, kunhan hän ottaa vastaan rakkautta totuuteen. Lohdullinen lupaus! Se lupaus koskee myös lopunajan uskovia, jotka ovat kokemattomia Jumalan Sanassa. Ihana Isä meillä on.  ;)

Jes. 42:16 Minä johdatan sokeat tietä, jota he eivät tunne; polkuja, joita he eivät tunne, minä kuljetan heidät. Minä muutan pimeyden heidän edellään valkeudeksi ja koleikot tasangoksi. Nämä minä teen enkä niitä tekemättä jätä.
« Viimeksi muokattu: 20.08.19 - klo:20:00 kirjoittanut rupattelija »

Poissa Lemmikki

  • Viestejä: 364
Vs: Lopunajan luopioseurakunta
« Vastaus #3 : 20.08.19 - klo:20:20 »
No niin on, mutta älä turhaan huolestu. Ei kaikki lopunajan uskovat ole kokemattomia Jumalan Sanassa.   :)

Eliakin luuli olevansa viimeinen mutta Jumala oli säästänyt 7000 muutakin uskovaa itselleen uskollisina.

1. Kuningastenkirja 19:
14 Hän vastasi: "Minä olen kiivailemalla kiivaillut Herran, Jumalan Sebaotin, puolesta. Sillä israelilaiset ovat hyljänneet sinun liittosi, hajottaneet sinun alttarisi ja tappaneet miekalla sinun profeettasi. Minä yksin olen jäänyt jäljelle, mutta minunkin henkeäni he väijyvät, ottaaksensa sen."
15 Herra sanoi hänelle: "Lähde takaisin samaa tietä, jota tulit, erämaan kautta Damaskoon. Mene ja voitele Hasael Aramin kuninkaaksi.
16 Ja voitele Jeehu, Nimsin poika, Israelin kuninkaaksi. Ja voitele sijaasi profeetaksi Elisa, Saafatin poika, Aabel-Meholasta.
17 Ja on tapahtuva näin: joka välttää Hasaelin miekan, sen surmaa Jeehu, ja joka välttää Jeehun miekan, sen surmaa Elisa.
18 Mutta minä jätän jäljelle Israeliin seitsemäntuhatta: kaikki polvet, jotka eivät ole notkistuneet Baalille, ja kaikki suut, jotka eivät ole hänelle suuta antaneet."
Vain Jumala ymmärtää kaiken.

Poissa rupattelija

  • Viestejä: 629
Vs: Lopunajan luopioseurakunta
« Vastaus #4 : 20.08.19 - klo:20:40 »


Lemmikki, tarkoitan, että lopunaikana tulee uusia vasta uskoon tulleita ihmisiä ennenkuin Jeesus tulee.

Kiitos niistä Raamatun kohtista!  :)

Poissa Oloneuvos

  • Viestejä: 908
    • Oloneuvoksen kotosivut
Vs: Lopunajan luopioseurakunta
« Vastaus #5 : 21.08.19 - klo:08:32 »


Lemmikki, tarkoitan, että lopunaikana tulee uusia vasta uskoon tulleita ihmisiä ennenkuin Jeesus tulee.

Kiitos niistä Raamatun kohtista!  :)

Odotatko lopunaikana tulevan vielä laajamittaista herätystä?

Poissa rupattelija

  • Viestejä: 629
Vs: Lopunajan luopioseurakunta
« Vastaus #6 : 21.08.19 - klo:08:50 »


Oloneuvos, mitä tarkoitat? Entä sinä?  :)

Poissa Oloneuvos

  • Viestejä: 908
    • Oloneuvoksen kotosivut
Vs: Lopunajan luopioseurakunta
« Vastaus #7 : 21.08.19 - klo:09:49 »


Oloneuvos, mitä tarkoitat? Entä sinä?  :)


Tarkoitin kysymykselläni, että odotatko/uskotko Sinä lopunajassa syntyvään laajamittaiseen herätykseen?

Kysymykseesi vastaan: En.

Poissa rupattelija

  • Viestejä: 629
Vs: Lopunajan luopioseurakunta
« Vastaus #8 : 21.08.19 - klo:09:55 »
Ok. Raamattu puhuu herätyksestä, josta en nyt kirjoita. Olen täysin haluton keskustelemaan siitä asiasta. Anteeksi!

Poissa Lemmikki

  • Viestejä: 364
Vs: Lopunajan luopioseurakunta
« Vastaus #9 : 21.08.19 - klo:10:38 »
Kiitos Jeesus. Me ollaan saatu tänne todella mielenkiintoinen keskustelija  :-\
Vain Jumala ymmärtää kaiken.

Poissa rupattelija

  • Viestejä: 629
Vs: Lopunajan luopioseurakunta
« Vastaus #10 : 21.08.19 - klo:11:26 »

Pyydän anteeksi. Tulin murheelliseksi, kun luin eilen ne kommentit, mitkä koskee häntä. Samoin minua nimitettiin hänen seuraajaksi. Ei hätiä, se on jo puolestani anteeksiannettu, mutta olen sellainen taipuva, että herkkä suremaan ja se kestää kauan. Ja raamatullinen seurakuntakäsitys on täällä esteytynyt jostain syystä, niin se minua myös surettaa.

Voitte jatkaa keskusteluanne ilman minua ja ennenkin olette pärjänneet hyvin, niin nytkään pärjäätte vielä. Jeesus kanssanne ja siunausta teille!  :)

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4475
  • Matkalla
Vs: Lopunajan luopioseurakunta
« Vastaus #11 : 21.08.19 - klo:15:56 »
Ja raamatullinen seurakuntakäsitys on täällä esteytynyt jostain syystä, niin se minua myös surettaa.


Taitaa olla niin, että kirjoittelijoilla on erilaisia käsityksiä siitä mikä on oikea käsitys.
Useimmat lienevät sitä mieltä, että juuri heidän käsityksensä on raamatullinen.

Poissa rupattelija

  • Viestejä: 629
Vs: Lopunajan luopioseurakunta
« Vastaus #12 : 21.08.19 - klo:18:35 »

Niin, Natanael. Kyllä ymmärrän.

Tulisi ottaa se sydämen asenne "avoimin ja tutkivin mielin", niin tällä tavalla se olisi hyvä tapa perehtyä totuuteen. Tutkitaan avoimin ja tutkivin mielin, onko asia näin ja pidetään itseään pienenä vajavaisena ja ollaan nöyrä, niin tällä tavalla Jumala johdattaa kaikkeen totuuteen. Tällä tavalla ojennetaan totuudessa terveeseen uskoon, se parempi, kuin se, joka lyö asia heti lukkoon ja pidetään se raamatullisena opetuksena oman oikeaoppisuuden nimessä, siinä on vaara nostaa Herraa vastaan.

Se pysyköön kaukana meistä kaikista ja tulisi ottaa se asenne. Toivon koko sydämestäni, että täällä vallitaan keskinäinen rauha, jonka ohessa saa nähdä Jumalaa. En halua mitään harmillista tänne foorumiin. Herra, auta!

Poissa rupattelija

  • Viestejä: 629
Vs: Lopunajan luopioseurakunta
« Vastaus #13 : 21.08.19 - klo:18:41 »
Natanael, minulla olisi ehdotettavaa, jos sopii. Voitaisiinko hiljentyä ja tutkia itseään rukoillen, että Herra paljastaa oman erehdyksen, jonka kautta selvitetään pois nämä sotkut? Haluaisin, että tulisi tutustua Petri Paavolaan ja lukea minun laittamiin linkkeihin puhtain ja uusin silmin ilman ennakkoluuloa. Kaikki, mitä hänestä on täällä kirjoitettu, ei ole totta. Tunnen häntä noin vuodesta 2003v alkaen, jos muistan oikein.


Poissa Natanael

  • Viestejä: 4475
  • Matkalla
Vs: Lopunajan luopioseurakunta
« Vastaus #14 : 21.08.19 - klo:18:58 »
Joskus olen Paavolan sivuja vilkaissut. Jotain aihetta enemmälti.
En muista olenko srk-aiheesta hänen tekstejään lukenut.
Minulla ei ole tarvetta opiskella Paavolan kautta Raamattua.
Tutkin itse Raamattua.

En näe hyödylliseksi sellaista keskustelua, jossa asioiden esittäjä ei ole itse mukana.
Tietenkin keskustelussa voidaan mainita erilaisia näkökantoja ja mainita kenen lausumia ne ovat, mutta pidempi keskustelu ilman toista osapuolta ei ole hyödyllistä.

Siis keskustellaan keskenämme me, jotka tällä foorumilla olemme.