Kirjoittaja Aihe: Lopunajan luopioseurakunta  (Luettu 2976 kertaa)

Paikalla Natanael

  • Viestejä: 4474
  • Matkalla
Vs: Lopunajan luopioseurakunta
« Vastaus #30 : 21.08.19 - klo:23:36 »

Ilmestyskirja kertoo, että moni seurakunta sai nuhteita ja kehotuksia, mutta ei Jumala niitä hyljännyt

Jopa Laodikean seurakunnalle kirjoitettiin näin:

"Jokaista, jota rakastan, minä nuhtelen ja kuritan. Tee siis parannus, luovu penseydestäsi!"

Poissa rupattelija

  • Viestejä: 629
Vs: Lopunajan luopioseurakunta
« Vastaus #31 : 21.08.19 - klo:23:57 »

Natanael, anteeksi, en voi nyt mennä nukkumaan, koska yksi asia painautui äkisti mieleeni ja muistin, mitä viime yöllä tapahtui. Niin on pakko kirjoittaa se nyt. Että uni tuntui varoittavan minua. Se oli kamala ja levoton uni. En ole koskaan vastaavaa kokenut. En aluksi tajunnut, mutta kun nyt tajusin, että uni taisi varoittaa.

Niin haluaisin kysyä, sallitko tai annat koetella sinua ja opetuksiasi Sanalla?

Anteeksi, ei voi irrottaa pois kokonaisesta luvusta, jonka mukaan Jeesus työntää yhteydestä pois, jollei tee parannusta ja ota takaisin ensirakkautensa.

Ilm. 2:5 Muista siis, mistä olet langennut, ja tee parannus, ja tee niitä ensimmäisiä tekoja; mutta jos et, niin minä tulen sinun tykösi ja työnnän sinun lampunjalkasi pois paikaltaan, ellet tee parannusta.

Joh. 15:10 Jos te pidätte minun käskyni, niin te pysytte minun rakkaudessani, niinkuin minä olen pitänyt Isäni käskyt ja pysyn hänen rakkaudessaan.

1.Joh. 5:2   Siitä me tiedämme, että rakastamme Jumalan lapsia, kun rakastamme Jumalaa ja noudatamme hänen käskyjänsä.
5:3   Sillä rakkaus Jumalaan on se, että pidämme hänen käskynsä. Ja hänen käskynsä eivät ole raskaat;


2Joh. 1:6 Ja tämä on rakkaus, että me vaellamme hänen käskyjensä mukaan. Tämä on käsky, että teidän, niinkuin olette alusta kuulleet, tulee siinä vaeltaa.



Poissa Soltero

  • Viestejä: 2462
Vs: Lopunajan luopioseurakunta
« Vastaus #32 : 22.08.19 - klo:02:07 »
Soltero, läsnällä ja olemuksella tukee tietämättä hajaannusta, mikä on totuutta vastaan, se tarkoittaa, että hyväksyy sitä väärää opetusta läsnällä ja olemuksella. Siinä vaara jäädä pois totuuden tieltä, jos ei halua ottaa vastaan rakkautta totuuteen voidakseen pelastua. Ja toisaalta Jumala ei enää kuule rukousta, koska se ei elä totuudessa.

Lainaus käyttäjältä: Soltero
Tuskin kovinkaan moni seurakunta onnistuu tuossa,
koska seurakuntalaiset ja heidän palvelijansa ovat loppuun asti vajavaisia syntisiä ihmisiä.

Totta, olet oikeassa, mutta vain pieni osa tekee täysisydämisen U-kääntymisen ja palaa Jumalan luo ja Hänen asetuksen luo, se pelastuu. Suuri osa menee suoraan antikristuksen syliin, koska ei lähde pois niistä seurakunnista, jotka ovat luopuneet Herrasta. Herra myös hylkää ne luopuneet seurakunnat. Niistä tulee luopio- ja porttoseurakunnat. Tätä olisi tärkeintä ymmärtää. Mutta minun kanssa ei tarvitse olla samaa mieltä, mutta on tärkeintä saada ymmärrys kaikkeen Raamatun opetukseen, ettei eksyisi pois totuudesta.

Älä nojaudu omaan ymmärrykseen tulkiten itse Raamattua, vaan anna Jumalan avata ymmärrys Raamattuun, mitä Jumala tahtoo. Jos ei luovu pois omasta lihallisesta tahdosta, niin siinä on vaara johtaa oikeassa olemiseen, tällä tavalla eksyy pois totuudesta. Anna Jumalan opettaa itse Raamatun kautta, mitä Hän tahtoo opettaa sinulle. Anteeksi tämä suorasanaisuuteni, koska sinä huolestutat minua. En voi itselleni mitään. Anteeksi! Ja menen nyt nukkumaan. Hyvää yötä Jeesus kanssasi. 

Nyt lopettelen tähän iltaan...
Miten voit muutaman foorumikirjoituksen perusteella sanoa,
että en anna Jumalan opettaa minua Raamatun kautta, jotta kääntyisin pois lihallisuudesta?

On hyvin vaarallista ja aivan varmasti syntiä sanoa tuolla tavalla täysin tuntemattomalle ihmiselle ja korottaa itseään kertomalla olevansa huolestunut toisen tilasta.

Ennen kuin julistat tuomioita, sinun täytyy yksityiskohtaisesti selittää,
missä asioissa olen mielestäsi "nojautunut omaan ymmärrykseeni, eksynyt pois totuudesta ja  hyväksynyt väärän opetuksen."



Poissa rupattelija

  • Viestejä: 629
Vs: Lopunajan luopioseurakunta
« Vastaus #33 : 22.08.19 - klo:08:49 »

Jos loukkasin sinua, niin pyydän anteeksi, Soltero. Mokasin. Sinun rakentumisesi vuoksi minun pitää hiota kieleni sanat lempeäksi. Anteeksi sinulle, minä mokasin!

En kohdista sinua tällä kirjoituksella. Haluaisin tuoda pari asiaa, jos sinulle sopii. Että Raamattu on täynnä opetuksia nöyristä ja ylpeistä. Raamatun mukaan Jumala kuljettaa vain ainoastaan nöyriä, koska ylpeät ohjaavat itseään ilman Jumalaa ja Jumala on ylpeitä vastaan, sanoo Raamattu.

Myös Raamattu opettaa, nojautuuko se omaan ymmärrykseen ohjaten itseään ilman Jumalaa tai turvautuu kokosydämisesti Herraan, joka avaa ymmärrystä. Samoin Raamattu opettaa ihmisviisaudesta ja Jumalan antamasta viisaudesta ja niiden tyypillisistä luonteista.

Ihmisviisauden varassa uskova opettaa irrottaen kaikista Raamatun kohdista ja hylkää ne loput, mitkä kuuluu samaan kokonaiseen Raamatun opetukseen. Oikeassa olemisen ohessa ihminen helposti loukkaantuu, kun hänen opetusta arvioidaan (koetellen Sanalla) hengen sävyssä ja katsomatta henkilöön. Ja myös ihmisviisaudella ylpeileminen voi johtaa loukkaantumiseen, kun häntä kehotetaan nöyrtymään Sanan eteen. Syystä se loukkaantuu, että omaa ihmisviisautta ei arvioida. En tällä kirjoituksella kohdista ketään, vaan nostan esimerkillistä opetusta.

Jumalan antaman viisauden kautta uskova opettaa tuoden kaikki Raamatun kohdat irrottamatta yhtään, vaan yhdistämällä ne kaikki kohdat, mitkä kuuluu samaan Raamatun opetukseen ja avaamalla ymmärrystä kokonaiseen Raamatun opetukseen. Niin sen tunnistetaan.

Soltero, ei minun ole tarkoitus loukata, vaan tarkoitin hyvää sinulle. Jos joku uskova näkee minun nojautuvan omaan ymmärrykseen ja kehottaa minua turvautumaan kokosydämisesti Herraan, joka avaa ymmärrystä. Ottaisin sen vastaan ja olisin varmasti kiitollinen. Loukkaantuisin kuitenkin, mutta ymmärtäisin sen olevan minun parhaakseni, että rakentuisin Kristuksessa.

Soltero, jos tämä sinua lohduttaa, että minä teen erehdyksiä myös.  ;) Jumala kasvattaa meitä, kun otamme sen vastaan rakkaudesta totuuteen. Kysyn, oletko nyt kunnossa?




Poissa rupattelija

  • Viestejä: 629
Vs: Lopunajan luopioseurakunta
« Vastaus #34 : 22.08.19 - klo:09:19 »

Natanael, anteeksi, en voi nyt mennä nukkumaan, koska yksi asia painautui äkisti mieleeni ja muistin, mitä viime yöllä tapahtui. Niin on pakko kirjoittaa se nyt. Että uni tuntui varoittavan minua. Se oli kamala ja levoton uni. En ole koskaan vastaavaa kokenut. En aluksi tajunnut, mutta kun nyt tajusin, että uni taisi varoittaa.

Tulen korjaamaan se juttu. Ei se oikeastaan varoittanut, vaan uni oli todella outo. Näin unta, että okkultistit tulivat minun ympärilleni ja okkultismin takana olevat saatanat syyttävät ja ovat vihaisia minulle. Yksi niistä oli minun kohdalla läheisempi ja yhtäkkiä hiuksistani revittiin eri lailla. Sanoin sille: 'Lopeta!'. Äkisti se lopetti ja kaikki katosi minusta luota. Siten tuli rauha ja rauha oli ihmeellinen.

Herättyäni mietin ihmetellen. Siten tämä uni pääsi unohtumaan ja siten illalla se äkisti nousi mieleeni. Myöhemmin tutkin uudelleen sitä unta rukoillen. Saatana jostain syystä suuttui minulle.

Viime vuonna tai se oli kai pari vuotta sitten, kun liityin yhteen ryhmään. Myöhemmin näin unta, joka paljasti minulle ja unen mukaan sille ryhmälle tuli sellaiset uskovat, jotka uskovat meditaatioon. Herättyäni kirjauduin itseäni sisään ja huomasin, että ryhmässä oli paljon meditaatioon uskovia ihmisiä. Uni paljasti siitä minulle ennenkuin se tuli tapahtumaan.

Ja nyt tämä uni, jonka mukaan saatana suuttui minulle.


Poissa Lemmikki

  • Viestejä: 364
Vs: Lopunajan luopioseurakunta
« Vastaus #35 : 22.08.19 - klo:11:15 »

Ilmestyskirja kertoo, että moni seurakunta sai nuhteita ja kehotuksia, mutta ei Jumala niitä hyljännyt

Jopa Laodikean seurakunnalle kirjoitettiin näin:

"Jokaista, jota rakastan, minä nuhtelen ja kuritan. Tee siis parannus, luovu penseydestäsi!"

Siitä hylkäämisestä ei valitettavasti voi tietää koska Hän sanoo "Minä tulen ja työnnän sinun lampunjalkasi pois paikaltaan". Jos Laodikeassa ei enää ole seurakuntaa niin sen lampunjalka on työnnetty pois paikaltaan.   :(
Vain Jumala ymmärtää kaiken.

Poissa Lemmikki

  • Viestejä: 364
Vs: Lopunajan luopioseurakunta
« Vastaus #36 : 22.08.19 - klo:11:28 »

Ja nyt tämä uni, jonka mukaan saatana suuttui minulle.

Minulla on sellainen käsitys, että se vihaa meitä aina mutta jos nyt olet jotenkin erityisesti tullut "esiin" eli julkisuuteen noiden opetustesi kanssa niin se ryhtyy erilailla raivoamaan. Mutta se pakenee Jeesusta joten ei tarvitse sitä pelätä sen enmpää.

Vaikka puhut noin pikkutarkasti niin mielestäni on hyvä, että muistutat mitä Raamattu oikeasti sanoaa koska se oikeasti sanoo "älkää nojautuko omaan ymmärrykseen". Me kyllä helposti myöntelemme mutta silti arjessa nojaamme omaan ymmärrykseen.

Siksi mielestäni tarvittaisiin enemmän sellaisia arkiopettajia, jotka sanoo mitä se tarkoittaa, että "nojaa omaan ymmärrykseen"?
Pitääkö rukoilla viisautta kaikkeen? Menenkö kauppan nyt vai tunnin päästä? Muutanko Kotkaan vai Porvooseen?
Haenko työtä orjana vai siivoojana? Miten missään asiassa nojaa Jumalan ymmärrykseen eikä omaansa?

Vai tarkoittako se vain hengellisiä asioita? Jos Jumala sanoo, että irtosuhteet on syntiä niin en kuuntele uutisia, joiden mukaan se ei ole syntiä vaan tottelen Jumalaa joka sanoo että se on syntiä. Siis uutisethan ovat ihmisymmärrystä ja voivat valehdella joka kerta kun kertovat mitä tahansa.

Vai mihin se Jumalaan nojaaminen OIKEASTI VIITTAA?

Eihän ihminen arjessaan niin kauheasti ehdi tehdä erilaisia asioita mutta silti me nyökytellään aika, että "juu tottelen".   ???
Vain Jumala ymmärtää kaiken.

Poissa Lemmikki

  • Viestejä: 364
Vs: Lopunajan luopioseurakunta
« Vastaus #37 : 22.08.19 - klo:11:32 »
Myös se voi olla omaan ymmärrykseen nojaamista, että joka asiaan haluaa vastata omia käsityksiään (vähän niin kuin minä   :-\)   ;D

Joten kannattaa antaa ajatustensakin levätä välillä siinä rauhassa, jonka on saanut  🌷
Vain Jumala ymmärtää kaiken.

Paikalla Natanael

  • Viestejä: 4474
  • Matkalla
Vs: Lopunajan luopioseurakunta
« Vastaus #38 : 22.08.19 - klo:13:21 »

Natanael, anteeksi, en voi nyt mennä nukkumaan, koska yksi asia painautui äkisti mieleeni ja muistin, mitä viime yöllä tapahtui. Niin on pakko kirjoittaa se nyt. Että uni tuntui varoittavan minua. Se oli kamala ja levoton uni. En ole koskaan vastaavaa kokenut. En aluksi tajunnut, mutta kun nyt tajusin, että uni taisi varoittaa.

Niin haluaisin kysyä, sallitko tai annat koetella sinua ja opetuksiasi Sanalla?

Anteeksi, ei voi irrottaa pois kokonaisesta luvusta, jonka mukaan Jeesus työntää yhteydestä pois, jollei tee parannusta ja ota takaisin ensirakkautensa.

Ilm. 2:5 Muista siis, mistä olet langennut, ja tee parannus, ja tee niitä ensimmäisiä tekoja; mutta jos et, niin minä tulen sinun tykösi ja työnnän sinun lampunjalkasi pois paikaltaan, ellet tee parannusta.

Joh. 15:10 Jos te pidätte minun käskyni, niin te pysytte minun rakkaudessani, niinkuin minä olen pitänyt Isäni käskyt ja pysyn hänen rakkaudessaan.

1.Joh. 5:2   Siitä me tiedämme, että rakastamme Jumalan lapsia, kun rakastamme Jumalaa ja noudatamme hänen käskyjänsä.
5:3   Sillä rakkaus Jumalaan on se, että pidämme hänen käskynsä. Ja hänen käskynsä eivät ole raskaat;


2Joh. 1:6 Ja tämä on rakkaus, että me vaellamme hänen käskyjensä mukaan. Tämä on käsky, että teidän, niinkuin olette alusta kuulleet, tulee siinä vaeltaa.


Juu, noin lukee.
Meidän tulee kuitenkin muistaa se, että Jumalan kellot käy vähän eri tahtiin kuin meidän.

Jumala sanoi Aabrahamille näin:

"16 Ja neljännessä polvessa sinun jälkeläisesi palaavat tänne takaisin; sillä amorilaisten syntivelka ei ole vielä täysi."

Meni siis satoja vuosia ennenkuin israelilaiset ottivat Luvatun maan omakseen.


--
Israelissa oli monta jumalatonta kuningasta ja kansa palveli epäjumalia kymmeniä vuosia.
He saivat olla omassa maassaan, vaikka Jumala oli sanonut, että jos he tekevät syntiä, heidät karkotetaan sieltä pois.
Lopulta he joutuivat pakkosiirtolaisuuteen.

--

Me ei voida siis ajatella niin, että jos joku seurakunta on suistumassa raiteiltaan tai on jo niin käynyt, että heti seuraavaalla viikolla tapahtuisi jotain tai, että Jumala heti hylkäisi.

Voi olla, että jonkun yksilöuskovan kohdalla tie käy ulos ko. paikasta toisaalle.
Toisen tehtävä voi olla pysyä paikallaan ja yrittää vielä kääntää ko. seurakunnan suuntaa.

Paikalla Natanael

  • Viestejä: 4474
  • Matkalla
Vs: Lopunajan luopioseurakunta
« Vastaus #39 : 22.08.19 - klo:13:57 »

Ilmestyskirja kertoo, että moni seurakunta sai nuhteita ja kehotuksia, mutta ei Jumala niitä hyljännyt

Jopa Laodikean seurakunnalle kirjoitettiin näin:

"Jokaista, jota rakastan, minä nuhtelen ja kuritan. Tee siis parannus, luovu penseydestäsi!"

Siitä hylkäämisestä ei valitettavasti voi tietää koska Hän sanoo "Minä tulen ja työnnän sinun lampunjalkasi pois paikaltaan". Jos Laodikeassa ei enää ole seurakuntaa niin sen lampunjalka on työnnetty pois paikaltaan.   :(

Niin ilmeisesti kävi lopulta Laodikean kohdalla.
Pidän varmana, että Laodikealaiset kuitenkin ennättivät saada kirjeensä ja mahdollisuuden tehdä parannusta.

Poissa Soltero

  • Viestejä: 2462
Vs: Lopunajan luopioseurakunta
« Vastaus #40 : 22.08.19 - klo:14:04 »

Jos loukkasin sinua, niin pyydän anteeksi, Soltero. Mokasin. Sinun rakentumisesi vuoksi minun pitää hiota kieleni sanat lempeäksi. Anteeksi sinulle, minä mokasin!

En kohdista sinua tällä kirjoituksella. Haluaisin tuoda pari asiaa, jos sinulle sopii. Että Raamattu on täynnä opetuksia nöyristä ja ylpeistä. Raamatun mukaan Jumala kuljettaa vain ainoastaan nöyriä, koska ylpeät ohjaavat itseään ilman Jumalaa ja Jumala on ylpeitä vastaan, sanoo Raamattu.

Myös Raamattu opettaa, nojautuuko se omaan ymmärrykseen ohjaten itseään ilman Jumalaa tai turvautuu kokosydämisesti Herraan, joka avaa ymmärrystä. Samoin Raamattu opettaa ihmisviisaudesta ja Jumalan antamasta viisaudesta ja niiden tyypillisistä luonteista.

Ihmisviisauden varassa uskova opettaa irrottaen kaikista Raamatun kohdista ja hylkää ne loput, mitkä kuuluu samaan kokonaiseen Raamatun opetukseen. Oikeassa olemisen ohessa ihminen helposti loukkaantuu, kun hänen opetusta arvioidaan (koetellen Sanalla) hengen sävyssä ja katsomatta henkilöön. Ja myös ihmisviisaudella ylpeileminen voi johtaa loukkaantumiseen, kun häntä kehotetaan nöyrtymään Sanan eteen. Syystä se loukkaantuu, että omaa ihmisviisautta ei arvioida. En tällä kirjoituksella kohdista ketään, vaan nostan esimerkillistä opetusta.

Jumalan antaman viisauden kautta uskova opettaa tuoden kaikki Raamatun kohdat irrottamatta yhtään, vaan yhdistämällä ne kaikki kohdat, mitkä kuuluu samaan Raamatun opetukseen ja avaamalla ymmärrystä kokonaiseen Raamatun opetukseen. Niin sen tunnistetaan.

Soltero, ei minun ole tarkoitus loukata, vaan tarkoitin hyvää sinulle. Jos joku uskova näkee minun nojautuvan omaan ymmärrykseen ja kehottaa minua turvautumaan kokosydämisesti Herraan, joka avaa ymmärrystä. Ottaisin sen vastaan ja olisin varmasti kiitollinen. Loukkaantuisin kuitenkin, mutta ymmärtäisin sen olevan minun parhaakseni, että rakentuisin Kristuksessa.

Soltero, jos tämä sinua lohduttaa, että minä teen erehdyksiä myös.  ;) Jumala kasvattaa meitä, kun otamme sen vastaan rakkaudesta totuuteen. Kysyn, oletko nyt kunnossa?
Kirjoitat, että et kohdista sanojasi kehenkään ihmiseen.
Kuitenkin puhuttelet minua toistuvasti nimelläni!

Kerrot voivasi "rakentaa minua Kristuksessa, jotta turvautuisin kokosydämisesti Herraan".
Esität siis yleisluontoisia, erittäin kielteisiä arvioita minun uskonelämästäni
perustelematta käsityksiäsi millään tavalla.
Kerrot, että luen Raamattua ihmisviisaudella, enkä lue asiakokonaisuuksia.
Jälleen jätät erittelemättä, mihin Raamatun ilmoituksiin viittaat, ja mistä puheenvuoroistani olet saanut tuollaisen irvokkaan kuvan.

Joistain aikaisemmista kokemuksistani viisastuneena suhtaudun varautuneesti sellaisiin hengellisillä foorumeilla liikkuviin nimimerkkeihin (esim. "rupattelija")
jotka eivät kerro itsestään mitään,
vaan esiintyvät sukupuolettomina ja kasvottomina pseudonyymeinä.
He asettuvat mielellään toisten yläpuolelle, jumalallisen viisauden haltijoina,
ja sanelevat toisille yleisluontoisia kehotuksia tekemään parannus.

He unohtavat, että jos haluavat toimia toisten hengellisenä arvostelijana ja neuvojana,
heidän on ensin saatava aikaan luottamus itseään kohtaan.
Tämä edellyttää ainakin jossain määrin itsensä avaamista,
kertomista omasta hengellisestä taustastaan, uskossaoloajastaan, kristillisistä viiteryhmistään jne.
Sinä olet pitänyt kaiken salassa, joten uskottavuutesi asettua opettajakseni
on hyvin heikko niin kauan, kunnes omilla puheenvuoroillasi olet osoittautunut luotettavaksi.

Poissa rupattelija

  • Viestejä: 629
Vs: Lopunajan luopioseurakunta
« Vastaus #41 : 22.08.19 - klo:14:25 »

Soltero, voisitko rauhoittua? En todella ajatellut sitä asiaa, mitä sinä koit ja tulkitsit itse sen. Tuntuu pahalta, että olisin tehnyt sen, minkä sinä koit ja tulkitsit. En katsonut sinua yläpuolelta, vaan kirjoitin vain sinun rakentumisen vuoksi, en muuta pahaa mitään. Jos et halua mitään ojennukseksi tutkivin ja avoimin mielin tutkia Raamattua kanssani, niin on turhaa jatkaa tätä keskustelua. Rauhoitu, sillä en halua mitään harmillista väliimme.


Poissa rupattelija

  • Viestejä: 629
Vs: Lopunajan luopioseurakunta
« Vastaus #42 : 22.08.19 - klo:15:03 »

Ja nyt tämä uni, jonka mukaan saatana suuttui minulle.

Minulla on sellainen käsitys, että se vihaa meitä aina mutta jos nyt olet jotenkin erityisesti tullut "esiin" eli julkisuuteen noiden opetustesi kanssa niin se ryhtyy erilailla raivoamaan. Mutta se pakenee Jeesusta joten ei tarvitse sitä pelätä sen enmpää.

Vaikka puhut noin pikkutarkasti niin mielestäni on hyvä, että muistutat mitä Raamattu oikeasti sanoaa koska se oikeasti sanoo "älkää nojautuko omaan ymmärrykseen". Me kyllä helposti myöntelemme mutta silti arjessa nojaamme omaan ymmärrykseen.

Siksi mielestäni tarvittaisiin enemmän sellaisia arkiopettajia, jotka sanoo mitä se tarkoittaa, että "nojaa omaan ymmärrykseen"?
Pitääkö rukoilla viisautta kaikkeen? Menenkö kauppan nyt vai tunnin päästä? Muutanko Kotkaan vai Porvooseen?
Haenko työtä orjana vai siivoojana? Miten missään asiassa nojaa Jumalan ymmärrykseen eikä omaansa?

Vai tarkoittako se vain hengellisiä asioita? Jos Jumala sanoo, että irtosuhteet on syntiä niin en kuuntele uutisia, joiden mukaan se ei ole syntiä vaan tottelen Jumalaa joka sanoo että se on syntiä. Siis uutisethan ovat ihmisymmärrystä ja voivat valehdella joka kerta kun kertovat mitä tahansa.

Vai mihin se Jumalaan nojaaminen OIKEASTI VIITTAA?

Eihän ihminen arjessaan niin kauheasti ehdi tehdä erilaisia asioita mutta silti me nyökytellään aika, että "juu tottelen".   ???

Niin, Lemmikki. Se uni paljasti henkivalloista, joiden tavoitteena on eksyttää ja minä paljastin valheet tai toin totuuden esille, niin sen takia saatana suuttui minulle. Uneni mukaan ne henkivallat tulivat minua kohtaan, mutta okkultismin verkostuneena. Se mietityttää minua.  ::)

Mainitsemasi arkiopettajat toi mieleeni valheopettajat, jotka vievat ne uskovat korvasyyhyyn ja se on korvausteologia, joka tulee ihmisviisauden perusteella omaksi kadotukseksi. Niin ihmiviisauden tyypillinen luonne on "ihannoiminen", jonka kautta saattaa ihmisviisauteen ja järjenpäätelmiin eksyttääkseen. Raamatun mukaan ihmisviisauden perusteella tekee Jumalan Sanat tyhjäksi. Se on ihmisviisauden tyypillinen luonne, jonka voi tunnistaa.

2Tim. 4:3 Sillä aika tulee, jolloin he eivät kärsi tervettä oppia, vaan omien himojensa mukaan korvasyyhyynsä haalivat itselleen opettajia
4   ja kääntävät korvansa pois totuudesta ja kääntyvät taruihin.


Matt. 15:6 Ja niin te olette tehneet Jumalan sanan tyhjäksi perinnäissääntönne tähden.


Poissa Soltero

  • Viestejä: 2462
Vs: Lopunajan luopioseurakunta
« Vastaus #43 : 22.08.19 - klo:16:28 »

Soltero, voisitko rauhoittua? En todella ajatellut sitä asiaa, mitä sinä koit ja tulkitsit itse sen. Tuntuu pahalta, että olisin tehnyt sen, minkä sinä koit ja tulkitsit. En katsonut sinua yläpuolelta, vaan kirjoitin vain sinun rakentumisen vuoksi, en muuta pahaa mitään. Jos et halua mitään ojennukseksi tutkivin ja avoimin mielin tutkia Raamattua kanssani, niin on turhaa jatkaa tätä keskustelua. Rauhoitu, sillä en halua mitään harmillista väliimme.
Olen 1960-luvulta alkaen lukenut ja tutkinut Raamattua
avoimin mielin ja rukoillut Pyhän Hengen viisautta
sisäistämään lukemani oikein.
Oleellisinta on paneutua Jumalan Sanaan yksinäisyydessä rukoillen,
mutta luotettavien, raamatullisten opettajien ohjaus jossain muodossa on tietysti välillä tärkeää.

Opetusta olen saanut monissa seurakunnissa, yksityiskeskusteluissa, hengellisistä kirjoista (joista Urho Muroma on yksi), nettisivuilta jne.
Osan opetuksista hylkään, jos ne eivät noudata Raamatun linjaa, mutta paljon olen saanut myös hengellistä siunausta.
Sinä kuitenkin esität minun epäonnistuneen, joten toivoisin että mainitsisit konkreettisia esimerkkejä hairahduksistani.

Täysin tuntemattomien, nimimerkin taakse piiloutuneiden nettinickien mielipiteitä en pidä hengellisenä opetuksena.
Olen jopa törmännyt tilanteisiin, joissa "saatana on tekeytynyt valkeuden enkeliksi".
(2. Kor. 11:14)
Varovaisuus ja maalaisjärki ovat tärkeitä nettiympäristössä.

Hengellisillä foorumilla olen tosin tavannut myös keskustelijoita, joiden hengelliseen arvostelukykyyn olen alkanut luottaa,
ja koen heidät Herran välikappaleiksi.
"Rupattelijakin" voi kenties osoittautua sellaiseksi, jos osoittaa olevansa luottamuksen arvoinen.

"...ettemme enää olisi alaikäisiä, jotka ajelehtivat ja joita viskellään kaikissa opintuulissa ja ihmisten arpapelissä ja eksytyksen kavalissa juonissa;
vaan että me, totuutta noudattaen rakkaudessa, kaikin tavoin kasvaisimme häneen, joka on pää, Kristus."  (Ef. 4: 14-15)


Poissa rupattelija

  • Viestejä: 629
Vs: Lopunajan luopioseurakunta
« Vastaus #44 : 23.08.19 - klo:11:33 »


Soltero, luin sinun kommentin. Tästä lähtien ei mennä henkilökohtaisuuksiin osoittaen sormella toisiamme.

Kyllä terve maalaisjärki on hyödyllinen on tärkeä osa täysipainoista arkielämää, muttei uskonelämää hengellisillä alueilla. Se on osa sielumme toimintaa ja samoin tunne-elämämme. Ihmissuvun lankeemuksesta lähtien nämä sielun toiminnat ovat jäljitelleet ja synnyttäneet aidolta näyttävää/tuntuvaa uskoa, jumalkokemuksia ja muka hengellistä ymmärtämistä.

Olen itse saanut kokea ja se näytti aidolta, siten Jumala puuttui siihen konkreettisesti, niin jälkeenpäin tajusin, että se ei ole Jumalan aikaansaama usko. Hengellinen ihminen kykenee tutkistelemaan nämä asiat Pyhän Hengen kautta, joka hänessä asuu. Sielullinen ihminen ei näitä asioita ymmärrä eikä lihallinen uskovainenkaan ihminen. En tällä kohdista sinua, vaan että Raamattu kertoo siitä asiasta, jonka minä tuon esille.