Kirjoittaja Aihe: Epähedelmän työt, mustamaalaaminen, syyllistäminen ym.  (Luettu 946 kertaa)

Poissa rupattelija

  • Viestejä: 629

Nämä asiat surettaa minua. Tulin eilen surulliseksi ja suren vielä. Tuttamani kyseinen henkilö ei ole sellainen, mitä hänestä on levinnyt se perätön juoru. Ihmettelin eilen, että häntä mustamaalataan. En voi keskustella hänen liittyvästä opetuksesta enää, koska hänestä on tehty olkinukke. Minä tunnen häntä ja tiedän, että hän ei ole sellainen. Se asia minua surettaa.




Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6337
Kerroithan sinäkin minusta täyttä puppua.

Mina en hyvaksy mainitsemasi henkilon juttuja sen tahden, etta han on mielestani ottanut itselleen opettajan aseman ja kerannyt ymparilleen ryhman ja sielta sitten pyrkii vaikutamaan muihin uskoviin.

Siinahan on kaikki lahkoutumisen tuntomerkit.

Siita on jo ehka 18 vuotta kun keskustelin hanen kanssaan suoraan siita. Ei se kovin hyvin mennyt.
« Viimeksi muokattu: 21.08.19 - klo:17:50 kirjoittanut sandia »

Poissa Soltero

  • Viestejä: 2462
Ei kannata nostaa ketään ihmisyksilöä Raamatun ylimmäksi asiantuntijaksi,
jonka näkemykset kaikkien tulee sisäistää.
Raamattu eli Jumalan ilmoitus avaa ja selittää itse itseään,
kun sitä luetaan rukoillen ja nöyrästi.
Joillakin on tosin opettamisen armolahja, joten heitä kannattaa kuunnella
arvioiden opetusta Raamatun Sanalla.

Tässä keskustelussa mainittu "henkilö" tuo mielestäni esille
raamatullista näkemystä seurakunnasta.
Mutta hänen teksteistään en huomaa mitään sellaista opetusta,
jota en itsekin olisi lukenut suoraan Raamatusta.


Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6337
Lisäisin omaan vastaukseeni sen, että mitä hän sitten puhuu sieltä oman ryhmänsä keskeltä on muita uskovien ryhmiä vastaan varsinkin jos ne kokoontuvat perinteisissä seurakunnissa. Minusta se on väärin. Väittämä että suurin osa uskovia on väärin ymmärtänyt raamatullisen seurakunnan on vaarallinen väittämä. Ja se juuri voi sisältää sen lahkoutumisen.  Kyllä Pyhä Henki pitää uskovista paremman huolen, kuin mitä Paavola antaa ymmärtää ja Herra johtaa omansa toistensa luokse, on se sitten helluntaiseurakunta tai mikä tahansa KRISTILLINEN ryhmä.

Eli se siitä mustamaalaamisesta.

Historia opettaa selvästi, että lahkot ja täysin väärät opitkin syntyvät juuri siten, että nousee joku joka sanoo saaneensa Jumalalta viisauden mikä on jäänyt puuttumaan muilta, ja nyt tehdään se ainoa aito kristillinen seurakunta.
« Viimeksi muokattu: 21.08.19 - klo:17:33 kirjoittanut sandia »

Poissa Lemmikki

  • Viestejä: 364
Minua vaivaa joissakin opettajissa se että toistavat loputtomasti jotain "uutta" oppimaansa ja korostavat sitä kiivaasti mutta eivät sitten kerro mitä sen suhteen pitäisi tehdä. Mitä hyötyä on korostaa jotain , mitä tahansa, jos ei osaa kertoa mitä yksilöiden oikeasti pitäisi tehdä.

Ehkä sellaisille opettajille riittää että on runsas ja tyytyväinen joukko kuulemassa.

Samaa on usein hellareissa. Korostetaan vaikka jotain parannuksen tekoa mutta kuulija jää yksin miettimään päänsä puhki että mistä se parannus nyt pitäis sitten tehdä?

Mutta en ole ollut vakituisesti srkssa nyt melkein vuoteen joten ei tuo  minua varsinaisesti tällä hetkellä vaivaa.
Vain Jumala ymmärtää kaiken.

Poissa rupattelija

  • Viestejä: 629
Kerroithan sinäkin minusta täyttä puppua.

Mina en hyvaksy mainitsemasi henkilon juttuja sen tahden, etta han on mielestani ottanut itselleen opettajan aseman ja kerannyt ymparilleen ryhman ja sielta sitten pyrkii vaikutamaan muihin uskoviin.

Siinahan on kaikki lahkoutumisen tuntomerkit.

Siita on jo ehka 18 vuotta kun keskustelin hanen kanssaan suoraan siita. Ei se kovin hyvin mennyt.

Hänellä on opettamisen armolahja. Hän kertoi todistaneensa, miten tuli uskoon ja miten Herra valitsi hänet. Hänen todistusta kannattaisi kuulla.


Poissa rupattelija

  • Viestejä: 629
Ei kannata nostaa ketään ihmisyksilöä Raamatun ylimmäksi asiantuntijaksi,
jonka näkemykset kaikkien tulee sisäistää.
Raamattu eli Jumalan ilmoitus avaa ja selittää itse itseään,
kun sitä luetaan rukoillen ja nöyrästi.
Joillakin on tosin opettamisen armolahja, joten heitä kannattaa kuunnella
arvioiden opetusta Raamatun Sanalla.

Tässä keskustelussa mainittu "henkilö" tuo mielestäni esille
raamatullista näkemystä seurakunnasta.
Mutta hänen teksteistään en huomaa mitään sellaista opetusta,
jota en itsekin olisi lukenut suoraan Raamatusta.

Hän on juuri sellainen pieni nöyrä mies. Hän aina painostaa meitä turvautumaan Sanalla koettelemiseen, sillä hän tiedostaa vajavaisuuden ja samoin hänen opetukset.


Poissa rupattelija

  • Viestejä: 629
Lisäisin omaan vastaukseeni sen, että mitä hän sitten puhuu sieltä oman ryhmänsä keskeltä on muita uskovien ryhmiä vastaan varsinkin jos ne kokoontuvat perinteisissä seurakunnissa. Minusta se on väärin. Väittämä että suurin osa uskovia on väärin ymmärtänyt raamatullisen seurakunnan on vaarallinen väittämä. Ja se juuri voi sisältää sen lahkoutumisen.  Kyllä Pyhä Henki pitää uskovista paremman huolen, kuin mitä Paavola antaa ymmärtää ja Herra johtaa omansa toistensa luokse, on se sitten helluntaiseurakunta tai mikä tahansa KRISTILLINEN ryhmä.

Eli se siitä mustamaalaamisesta.

Historia opettaa selvästi, että lahkot ja täysin väärät opitkin syntyvät juuri siten, että nousee joku joka sanoo saaneensa Jumalalta viisauden mikä on jäänyt puuttumaan muilta, ja nyt tehdään se ainoa aito kristillinen seurakunta.

Yhteisymmärryksen puutteelta tämä näyttää. Yhteisymmärryksen kannalta selvitä asiat kuntoon.

 

Poissa rupattelija

  • Viestejä: 629
Minua vaivaa joissakin opettajissa se että toistavat loputtomasti jotain "uutta" oppimaansa ja korostavat sitä kiivaasti mutta eivät sitten kerro mitä sen suhteen pitäisi tehdä. Mitä hyötyä on korostaa jotain , mitä tahansa, jos ei osaa kertoa mitä yksilöiden oikeasti pitäisi tehdä.

Ehkä sellaisille opettajille riittää että on runsas ja tyytyväinen joukko kuulemassa.

Samaa on usein hellareissa. Korostetaan vaikka jotain parannuksen tekoa mutta kuulija jää yksin miettimään päänsä puhki että mistä se parannus nyt pitäis sitten tehdä?

Mutta en ole ollut vakituisesti srkssa nyt melkein vuoteen joten ei tuo  minua varsinaisesti tällä hetkellä vaivaa.

Älä usko kuulopuheen tai väitteen perusteella, vaan ota selvää, onko asia totta. Se parempi, kuin elää valheessa ja lyö asia heti lukkoon kuulopuheen tai väitteen perusteella, että hän on lahkonhenkinen. Älä osallistu epähedelmien työhön kuulopuheen tai väitteen perusteella.


Poissa Lemmikki

  • Viestejä: 364
Minua vaivaa joissakin opettajissa se että toistavat loputtomasti jotain "uutta" oppimaansa ja korostavat sitä kiivaasti mutta eivät sitten kerro mitä sen suhteen pitäisi tehdä. Mitä hyötyä on korostaa jotain , mitä tahansa, jos ei osaa kertoa mitä yksilöiden oikeasti pitäisi tehdä.

Ehkä sellaisille opettajille riittää että on runsas ja tyytyväinen joukko kuulemassa.

Samaa on usein hellareissa. Korostetaan vaikka jotain parannuksen tekoa mutta kuulija jää yksin miettimään päänsä puhki että mistä se parannus nyt pitäis sitten tehdä?

Mutta en ole ollut vakituisesti srkssa nyt melkein vuoteen joten ei tuo  minua varsinaisesti tällä hetkellä vaivaa.

Älä usko kuulopuheen tai väitteen perusteella, vaan ota selvää, onko asia totta. Se parempi, kuin elää valheessa ja lyö asia heti lukkoon kuulopuheen tai väitteen perusteella, että hän on lahkonhenkinen. Älä osallistu epähedelmien työhön kuulopuheen tai väitteen perusteella.

En mä mitään pahaa Petristä väitäkään. Itse asiassa mua kiinnostaisi joskus päästä sen kokoukseen. Ja olen netistä niitä kuunnellut.
Mutta sanoin vain että olisi kiva ymmärtää mitä arjessa pitäisi tehdä jos haluaa jotain opetusta seurata. Usein kaikki on niin hengellistä ettei sitä kukaan sovella oikeaan elämään.
Vain Jumala ymmärtää kaiken.