Kirjoittaja Aihe: Lahetyshiippakunta  (Luettu 3198 kertaa)

Poissa Stiina

  • Viestejä: 1074
Vs: Lahetyshiippakunta
« Vastaus #15 : 03.08.21 - klo:11:50 »
 :) ja minun puolestani myös!  TERVETULOA KAIKILLE UUSILLE JA VANHOILLE!  :D

Poissa Zubu

  • Viestejä: 16
Vs: Lahetyshiippakunta
« Vastaus #16 : 03.08.21 - klo:16:42 »
Kiitos toivotuksista!  :)

Letsa

  • Vieras
Vs: Lahetyshiippakunta
« Vastaus #17 : 13.08.21 - klo:21:57 »
Luin Juhana Pohjolan linjapuhetta piispanvihkimyksensä jälkeen. Vaikka en voi olla samaa mieltä monista asioista, kaikesta tulee esille se, että hän on rehellisesti uskovainen, ja sen koen aina ilona ja sellaisena riittävänä asiana. Ei häiritse se, etten voisi osallistua siellä ehtoolliselle. Eikä sekään, että olen heidän mielestään harhassa. Samassa Hengessä olemme kastetut samaan Kristuksen seurakuntaan, mutta en tiedä, olisivatko tästä samaa mieltä.

Poissa Malakia

  • Viestejä: 313
Vs: Lahetyshiippakunta
« Vastaus #18 : 11.07.22 - klo:08:41 »
En ole ennen tutustunut.Lahetyshiippakuntaan. Se pitaisi ehka tehda. Tama artikkeli heista osui silmiin, joten laitan tannekin.
https://www.kotimaa.fi/artikkeli/lahetyshiippakunta-on-kirkkoon-pettyneiden-kriittinen-yhteiso/

Onko kellaan henkilokohtaista kokemusta Lahetyshiippakunnasta?

Eiko Matti Vaisanen kuulu juuri heihin?

Tuttu on. Tosin en ole pariin vuoteen käynyt heidän tilaisuuksissa. Pitäytyvät luterilaisessa tunnustuksessa ja Jumalanpalveluksista jäänyt mieleen alussa oleva ristikulkue kirkkkosalin takaa alttarille, ja uudestaan sitten tilaisuuden lopussa mutta salista pois, muistaakseni näin.

Toiminta on yllättävän hyvin levinnyt eri puolille Suomea, alkoi muistaakseni 2004. Tuolloin ainakin itse kävin ensimmäisen kerran heidän pitämässään messussa Tampereella, toimivat usein jonkun toisen kristillisen seurakunnan tiloissa vuokralla. Tampereella toiminta alkoi ensin metodistien tiloissa ja siirtyi sitten adventistien tiloihin.

Eivät varmaankaan edes saisi tiloja Suomen ev.lut.kirkolta, ja tuskin ovat hakeneetkaan, onhan nuo riitakysymykset niin isot, ja isontuneet vain entisestään mitä liberaalimmaksi ev.kirkko on mennyt.

Sympatiat vahvasti heidän puolellaan, vaikka itse pidän hitusen "jäykkänä" tuota heidän messuaan. Eräs uskova ystävä kuvasi aikoinaan sitä sanoin , "sellaista jäpitystä". Tottahan tuokin.