Kirjoittaja Aihe: Transsukupuolisuus  (Luettu 4972 kertaa)

Poissa Jäbä

  • Viestejä: 16
Transsukupuolisuus
« : 07.08.18 - klo:16:49 »
Hei mä oon transpoika, eli syntymässä biologisen sukupuolen mukaan mut on määritelty tytöksi, mutta silti mä oon poika noin niinku sisäisesti vai miten sen sanois. Mua ei kiinnosta jos joku mut tuomitsee sen takia tai sanoo että se on väärä tapa elää miten mä elän. Oon lukenu Raamatun läpi monta kertaa enkä oo löytäny sieltä mitään tekstiä mikä käsittelis transsukupuolisuutta. En mä usko että Jumalalle on tärkeintä se mitä sukupuolta mä oon tai koen olevani tai missä sukupuolessa mä elän, vaan kyllä ne on ihan muut syyt mitkä on tärkeitä.

Enkä mä usko sitäkään että Jumala pakottaa ketään oleen jotain mitä ei oo. En mä oo ikinä ollu naisellinen tai naisten jutuista kiinnostunu. Mulla on ollu hame päällä viimeksi 1-vuotiaana, siitä lähtien kun ite osasin valita vaatteet niin ne on ollu aina poikien vaatteita. Mulla on siilitukka, mua pidetään yleensä poikana, koska siltähän mä näytän. Kun mä katon peiliin niin mä näen oman itseni siinä, pojan. Miksi mun pitäis hampaat irvessä pakottaa itteni näyttämään naiselta jos en kerta semmoselta halua näyttää?

Mulla oli pentuna pikkuautoja, robotteja legoja ym, ja nukkeja mä vihasin. Ei niitä mulle onnex ostettu kun vanhemmat tiesi ettei niillä kukaan leikkisi. Mä osaan korjata autoja, rakentaa taloja jne, ja opiskelen tällä hetkellä insinööriksi, mutta ei nämä asiat tee musta miestä. Vaan se että mä olen poika. Tunnen olevani poika. Tiedän olevani poika. Joo kyllä uskovainenki voi olla transsukupuolinen. En mä näe siinä mitään ristiriitaa. Yks pappikin kutsuu mua pojan nimellä ja se tietää et oon trans ja se on sille ok. Mun mielestä olis kummallista jos Jumala pakoittais mua olemaan nainen ja elämään naisena, teeskentelemään jotain mitä ei oo. Johan siinä mielenterveys kärsisi.

Laitoin tänne tämmösen viestin (tää ei oo mikään provo) jos joku lukee joka on samassa tilanteessa. Koska uskovien taholta saa kuulla joskus semmosta että se olis jotenki väärin korjata sukupuolta. Tsemppiä kaikille transpojille ja transtytöille, ette oo yksin asian kanssa. Don't give up!

Poissa Jano

  • Viestejä: 304
Vs: Transsukupuolisuus
« Vastaus #1 : 07.08.18 - klo:17:07 »
Jos halutaan että Jumala ja uskovat eivät pakota olemaan mitä ei koeta olevansa, niin miksi itse pakotetaan Jumalan Sana olemaan mitä se ei ole?

En ole koskaan ymmärtänyt tätä. Itse kun en ollut uskossa, ei tullut mieleen alkaa väittämään että Raamattu tukisi elämäntapaani. Miksei voi olla rehellinen ja sanoa että elän vastoin Raamattua? Miksi pitää yrittää sovittaa yhteen kahta selkeästi toistaan hylkivää kappaletta? Helpompaa kaikille olisi olla suoraselkäisesti mitä on, vaikka Raamattu sanoo sitä synniksi.

Selkeä provohan tämä avaus oli, mutta tuli vaan asiasta mieleen.

Poissa Jäbä

  • Viestejä: 16
Vs: Transsukupuolisuus
« Vastaus #2 : 07.08.18 - klo:17:16 »
Selkeä provohan tämä avaus oli, mutta tuli vaan asiasta mieleen.

Sorry, ei oo provo. Sen takia kirjoitin jo ekaan viestiin että se ei sitä ole. Koska on olemassa transsukupuolisia uskovia joita jotku uskovat hylkii ja tuomitsee niin aattelin niille kertoa ettei kaikki tuomitse ja hylkää.

En ole koskaan ymmärtänyt tätä. Itse kun en ollut uskossa, ei tullut mieleen alkaa väittämään että Raamattu tukisi elämäntapaani. Miksei voi olla rehellinen ja sanoa että elän vastoin Raamattua? Miksi pitää yrittää sovittaa yhteen kahta selkeästi toistaan hylkivää kappaletta? Helpompaa kaikille olisi olla suoraselkäisesti mitä on, vaikka Raamattu sanoo sitä synniksi.

Missä kohtaa Raamatussa on mainittu jotain transsukupuolisuudesta?

PS: Helppo on sellaisen naiseksi syntyneen ja naiseksi itsensä kokevan tai mieheksi syntyneen ja mieheksi itsensä kokevan sanoa mielipiteensä tästä asiasta..

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4474
  • Matkalla
Vs: Transsukupuolisuus
« Vastaus #3 : 07.08.18 - klo:17:17 »
Oon lukenu Raamatun läpi monta kertaa enkä oo löytäny sieltä mitään tekstiä mikä käsittelis transsukupuolisuutta.

Sieltä löytyy tällaiset selvät sanat:

"Ja Jumala loi ihmisen kuvakseen, Jumalan kuvaksi hän hänet loi, mieheksi ja naiseksi hän loi heidät."

Poissa Jäbä

  • Viestejä: 16
Vs: Transsukupuolisuus
« Vastaus #4 : 07.08.18 - klo:17:21 »
^Entäs intersukupuoliset? Ei oo mainittu sitä erikseen eikä transsukupuolisia erikseen. Koska ne luetaan kuuluviksi miehiin ja naisiin.

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4474
  • Matkalla
Vs: Transsukupuolisuus
« Vastaus #5 : 07.08.18 - klo:17:25 »
XX ja XY

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4474
  • Matkalla
Vs: Transsukupuolisuus
« Vastaus #6 : 07.08.18 - klo:17:27 »
Raamattu puhuu aihepiiristä aika niukasti.

Matt.19
12 Sillä on niitä, jotka syntymästään, äitinsä kohdusta saakka, ovat avioon kelpaamattomia, ja on niitä, jotka ihmiset ovat tehneet avioon kelpaamattomiksi, ja niitä, jotka taivasten valtakunnan tähden ovat tehneet itsensä avioon kelpaamattomiksi. Joka voi sen itseensä sovittaa, se sovittakoon."

Paikalla Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Transsukupuolisuus
« Vastaus #7 : 07.08.18 - klo:17:37 »
En kysy tätä ilkeilläkseni, asia on minulle jotenkin outo, mutta on pakko kysyä: Kummanko "vehkeet" sulla on? Tällä tarkoitan sitä, että jos jossakin vaiheessa saat omia lapsia, niin oletko niiden isä vai äiti?
« Viimeksi muokattu: 07.08.18 - klo:17:57 kirjoittanut Paulus »
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Jäbä

  • Viestejä: 16
Vs: Transsukupuolisuus
« Vastaus #8 : 07.08.18 - klo:18:42 »
Kyllä mä tiesin ettei mua tänne tervettulleeksi toivoteta. Kyllä mä tiesin että lyödään Raamatulla päähän. Kyllä mä tiesin ettei mua hyväksytä täällä. Kyllä mä tiesin että haukut saa niskaan. Eikö sen opi jo ala-asteella, että jos joku on erilainen niin sitä kiusataan.

Joku kerran sanoi mulle etä eikö olis helpompaa elää naisena kun on kerta naisen ruumiiseen syntyny. Ei se mulle olisi helpompaa. Vaikea sitä olis valheessa elää ja vetää koko elämä jotain roolia. Olo olis onneton ja surkee. Ei mun tulis mentyä mihinkään eikä sanottua kenellekkään mitään jos mun pitäis laittaa naisten kuteet päälle ja esiintyä naisena ja ihmiset kohtelis ja pitäis mua naisena.

Paulus: Mä oon elämäni alkutaipaleella, en oo vielä omaa perhettä perustamassa. Mutta tottakai toivon et jos olis pentuja niin iskäksi kutsuisivat ja miehenä pitäisivät.

Raamattu puhuu aihepiiristä aika niukasti.

Matt.19
12 Sillä on niitä, jotka syntymästään, äitinsä kohdusta saakka, ovat avioon kelpaamattomia, ja on niitä, jotka ihmiset ovat tehneet avioon kelpaamattomiksi, ja niitä, jotka taivasten valtakunnan tähden ovat tehneet itsensä avioon kelpaamattomiksi. Joka voi sen itseensä sovittaa, se sovittakoon."

Jotku transmiehet on naimisissa, ja niillä on lapsia. Ei omia lapsia mutta adoptoituja.

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4474
  • Matkalla
Vs: Transsukupuolisuus
« Vastaus #9 : 07.08.18 - klo:18:46 »
Poikatyttöjä ja tyttöpoikia on ollut maailman sivu.


Nykyajan erittäin seksuaalipainotteinen keskustelu ja seksiin keskittyvä vöyhötys on jotain muuta.

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4474
  • Matkalla
Vs: Transsukupuolisuus
« Vastaus #10 : 07.08.18 - klo:18:49 »
Kyllä mä tiesin että lyödään Raamatulla päähän.

Et kai sentään odottanut, että sinua varten tehtäisiin erilainen versio Raamatusta.

Paikalla Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Transsukupuolisuus
« Vastaus #11 : 07.08.18 - klo:18:55 »
Kyllä mä tiesin ettei mua tänne tervettulleeksi toivoteta. Kyllä mä tiesin että lyödään Raamatulla päähän. Kyllä mä tiesin ettei mua hyväksytä täällä. Kyllä mä tiesin että haukut saa niskaan. Eikö sen opi jo ala-asteella, että jos joku on erilainen niin sitä kiusataan.

Älä turhaan vedä hernettä nenään. Tämä on sen luokan asia, että se on katsottava pohjamutia myöten. Ei pidä käsittää kiusaamiseksi, jos perusasioita kysytään. Yksi perusasia vaatisi vastausta ja se on tuo, jonka yllä esitin (vastaus 7). Jos olet mies, olet lastesi isä, jos nainen, niin olet lastesi äiti.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Jäbä

  • Viestejä: 16
Vs: Transsukupuolisuus
« Vastaus #12 : 07.08.18 - klo:19:07 »
Kyllä mä tiesin että lyödään Raamatulla päähän.

Et kai sentään odottanut, että sinua varten tehtäisiin erilainen versio Raamatusta.

Ei nyt sentään kettuilemaan tartte ruveta..

Älä turhaan vedä hernettä nenään. Tämä on sen luokan asia, että se on katsottava pohjamutia myöten. Ei pidä käsittää kiusaamiseksi, jos perusasioita kysytään. Yksi perusasia vaatisi vastausta ja se on tuo, jonka yllä esitin (vastaus 7). Jos olet mies, olet lastesi isä, jos nainen, niin olet lastesi äiti.

Kiitos asiallisesta suhtautumistavasta! Joo perusasiaan vastaus olis siis et olen mies.

Poikatyttöjä ja tyttöpoikia on ollut maailman sivu.

Poikatyttö on eri ku transpoika..

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4474
  • Matkalla
Vs: Transsukupuolisuus
« Vastaus #13 : 07.08.18 - klo:19:16 »
Poikatyttöjä ja tyttöpoikia on ollut maailman sivu.

Poikatyttö on eri ku transpoika..

Niin on. Just tuossa kohtaa mennään liian pitkälle.

Poissa Jano

  • Viestejä: 304
Vs: Transsukupuolisuus
« Vastaus #14 : 07.08.18 - klo:19:30 »
Kyllä mä tiesin ettei mua tänne tervettulleeksi toivoteta. Kyllä mä tiesin että lyödään Raamatulla päähän. 

Niin vähän ajattelinkin, että tiedät aika tarkkaan mitä olet tekemässä.