Kirjoittaja Aihe: Kolme neuvoa  (Luettu 6137 kertaa)

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6331
Vs: Kolme neuvoa
« Vastaus #60 : 23.09.18 - klo:17:39 »
Solterolta

Lainaus
Rakkaus käsitetään usein vaihtokaupaksi.
Vastalahjaksi rakkaudesta odotetaan rakkautta, arvostusta, kunnioitusta ja mielihyvää.
No tuostahan minä olen yrittänyt tehdä rautalangasta mallia tässä ketjussa.
Ja yritin tuoda esille että Jeesuksen opetuksessa, mitä kutsutaan kai kultaiseksi säännöksi, EI ole lupausta että niin käy.
Jeesuksen opetus onkin hyvin erilainen kuin se, mihin ihmisiä yleensä opetetaan uskomaan.
Yleinen ajatus kai on, että kun käy rakkaudella älykkäästi vaihtokauppaa, saa ns. ystäviä, menestystä ja vaikutusvaltaa.

Kuten aikaisemmassa viestissäni mainitsin, olen torjunut tässä asiassa yleisen mielipiteen (vaikka en ole osannut toimia Jeesuksenkaan opetuksen mukaan).
Mutta olen huomannut, että ainakin ajoittain kannattaa pitää ns. ihanan ihmisen naamaria ja harjoitella näyttelemään rakkaudellista. 
Silloin on helpompi tulla ihmisten kanssa toimeen, koska he pysyvät tyytyväisinä.

Saattaa olla, että olen oikeastikin hieman edennyt ihmisyydessäni, koska olen saanut kokea valtavasti Jumalan rakkautta ja armoa.
Mutta sellaista ei pysty itse arvioimaan.

Juu luonnollisesti positiivisuus otetaan positiivisemmin vastaan monessa tilanteessa.

Kai sitä jonkin verran voi itsestäänkin arvioida ,kun kokee ihmisyytensä kohentuvan Jumalan rakkauden vaikutuksesta.
Eikä sitä toisetkaan varmaan voi olla huomaamatta.

Ifa

  • Vieras
Vs: Kolme neuvoa
« Vastaus #61 : 23.09.18 - klo:17:54 »
Paremman alku on se, kun Jumalan Henki näyttää totuuden omasta vasken helinöistä. Hän ottaa pois epäaidon, antaakseen aitoa tilalle. Ei tee enää mieli näytellä mitään.

Ifa

  • Vieras
Vs: Kolme neuvoa
« Vastaus #62 : 23.09.18 - klo:18:08 »
Olen tässä viidennen vuosikymmenennen alkamisen kynnyksellä jostain syystä miettinyt, mitä sanoisin jos saisin lähettää kolme neuvoa 18-vuotiaalle itselleni.

Minun neuvoni olisivat:

1. Älä tuhlaa aikaasi murehtimiseen
2. Älä mieti mitä muut ihmiset ajattelevat
3. Ole kärsivällinen tulevalle vaimollesi

Mitkä sinun neuvosi olisivat?

Jälkihuomio: Tuli näköjään kaksi kieltoa ja yksi käsky  :)
Ketju alkoi näin. En osaa ajatella muuta neuvoa 18-vuotiaalle itselleni, kuin kehotuksen aidosti  turvata Herraan aina ja joka hetki.

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6331
Vs: Kolme neuvoa
« Vastaus #63 : 23.09.18 - klo:19:26 »
Jokin hyvin syvällä mielessäni sanoi ison aamenen tuohon neuvoon. Kyllä niin paljon on Herra auttanut ja nostanut ja ohjannut oikeaan, että ei voi kun olla tosi kiitollinen.

Poissa Jano

  • Viestejä: 304
Vs: Kolme neuvoa
« Vastaus #64 : 23.09.18 - klo:20:04 »
Minä en 18-vuotiaana ymmärtänyt mitään Herrasta, joten sellainen neuvo olisi ollut ihan turha. Uskoontulossa taas ymmärsin sen niin syvästi, että sitä ei ole kenenkään tarvinnut tulla neuvomaan. Aina en ole halunnut sitä tehdä, mutta silloin se ei ole johtunut siitä että en olisi sitä ymmärtänyt eikä tuo neuvo olisi siinä mitään hyödyttänyt. Nuo asiat sen sijaan jotka toin avauksessa neuvoina 18-vuotiaalle itselleni, ovat sellaisia joiden todellisen tärkeyden olen ymmärtänyt vasta viime vuosina.

Poissa Alvari

  • Viestejä: 592
Vs: Kolme neuvoa
« Vastaus #65 : 25.09.18 - klo:03:42 »
1. Älä luota ihmisiin.

2. Anna luottamuksesi pettäminen mahdollisimman nopeasti anteeksi sellaisille ihmiselle, jotka haluat säilyttää elämässäsi.

3. Koeta olla pettämättä ihmisten luottamusta.

Poissa Jäbä

  • Viestejä: 16
Vs: Kolme neuvoa
« Vastaus #66 : 25.09.18 - klo:11:48 »
Vaikka mä mitä sanoisin ja neuvoisin 18-vuotiaalle itselleni niin tuskin osaisin niillä eväillä ja sillä elämänkokemuksella sen ikäisenä muulla tapaa toimia ja tehdä kuin mitä silloin tein ja miten elin.