Kirjoittaja Aihe: Omat jutut  (Luettu 7480 kertaa)

Poissa rupattelija

  • Viestejä: 629
Vs: Omat jutut
« Vastaus #30 : 03.09.19 - klo:20:32 »


Kysyn, eikö täällä ole osio uskovien uskoontulo todistukset? Ajattelen vähän kertoa uskoontulostani, mutta missä osiossa?
Ei ole erikseen. Varmaan näitä voisi käsitellä vaikka täällä Yleisellä alueella (joka siis on julkinen) omassa ketjussaan. Kyseinen ketju voidaan sitten merkata vaikka pysyväksi aiheeksi, jolloin se on aina tässä ykkössivulla näkyvillä.

E: Avasin ketjun:


http://puimatanner.net/index.php?topic=1122.msg45992;topicseen#msg45992

Kiitos paljon, Jees-mies!  :)


Poissa rupattelija

  • Viestejä: 629
Vs: Omat jutut
« Vastaus #31 : 04.09.19 - klo:10:22 »
No minulla on kysyttävää. Mietin yli yön siitä asiaa, jonka mukaan on puhuttu, että täällä foorumilla on kuulemma tapana käydä kiivasta keskustelua. Mitä se tarkoittaa? Olen vielä pihalla. Kuuluuko siihen siis sormella osoittaminen syyttäen ja syyllistäen ja mustaaminen ja suuhun syöttäminen perättömällä jutulla, jos ymmärrän oikein? Jos en ymmärrä oikein, voisiko joku kertoa siitä asiasta?






Poissa Oloneuvos

  • Viestejä: 908
    • Oloneuvoksen kotosivut
Vs: Omat jutut
« Vastaus #32 : 04.09.19 - klo:20:53 »
No minulla on kysyttävää. Mietin yli yön siitä asiaa, jonka mukaan on puhuttu, että täällä foorumilla on kuulemma tapana käydä kiivasta keskustelua. Mitä se tarkoittaa? Olen vielä pihalla. Kuuluuko siihen siis sormella osoittaminen syyttäen ja syyllistäen ja mustaaminen ja suuhun syöttäminen perättömällä jutulla, jos ymmärrän oikein? Jos en ymmärrä oikein, voisiko joku kertoa siitä asiasta?

Ystävä, minä en ole asiaa noin kokenut. Tämähän on keskustelufoorumi ja omat mielipiteet saa tuoda vapaasti muiden luettavaksi ja arvioitavaksi. Ei tuo pidä mielestäni paikkaansa, mitä kysellen kirjoitit: "Kuuluuko siihen siis sormella osoittaminen syyttäen ja syyllistäen ja mustaaminen ja suuhun syöttäminen perättömällä jutulla, jos ymmärrän oikein?"

Me ollaan kumpikin ilmeisen herkkiä ihmisiä (minäkin itken melkein joka päivä). Olet ehkä ymmärtänyt väärin joitakin kirjoituksia tai sitten joku on ymmärtänyt väärin kirjoituksissasi ilmenneet kielioppivirheet. Uskallan käsi sydämellä sanoa, että tämä foorumi on yksi parhaista täällä kotosuomessa, ehkä jopa asiallisin ja parhain.
- - - - - - - - - - -
Piti vielä kevennykseksi kirjoittaa, että hyvin olen veljien kanssa pärjännyt, mitä nyt ovat pari kertaa vieneet minut saunan taakse ja antaneet sakinhivutusta... mutta sitten päätin, etten kuitenkaan kirjoitakaan sitä :o ::)

Poissa rupattelija

  • Viestejä: 629
Vs: Omat jutut
« Vastaus #33 : 04.09.19 - klo:23:16 »
Oloneuvos, yhteisymmärryksen kannalta olisi ollut mahdollista kysyä, niin tällä tavalla olisi voinut päästä yhteisymmärrykseen, vaikka olen monesti pyytänyt, mutta koin itse henkisen väkivallan, että minun kimppuun käytiin hyökkäämään syyttäen ja syyllistäen ja leimaten ja syöttäen suuhuni perättömällä jutulla ja jälkeenpäin minulle sanottiin, että se on vain tapana tehdä täällä. Olen tästä asiasta ihan pihalla. Mielipiteet voi tuoda muilla tavoilla ilman epähedelmien töitä, joihin Jumalan lapsi ei kuulu tehdä. Tuntuu, ettei ole halukas tekemään yhteisymmärryksen kannalta kanssani. Olen välillä ällikällä lyöty.

Room. 14:19 Niin tavoitelkaamme siis sitä, mikä edistää rauhaa ja keskinäistä rakentumistamme.

« Viimeksi muokattu: 04.09.19 - klo:23:26 kirjoittanut rupattelija »

Poissa Soltero

  • Viestejä: 2461
Vs: Omat jutut
« Vastaus #34 : 05.09.19 - klo:13:08 »
Tällaisella virtuaalisella keskustelufoorumilla on vaikeaa olla,
jos on kovin herkkätunteinen ja helposti haavoittuva.

Koska keskustelukumppanit ovat tuntemattomien ihmisten virtuaalihahmoja,
näiden hahmojen takana olevaa kirjoittajaa on vaikeaa ja joskus mahdotonta
käsitellä mielessään ihmisyksilönä.
Tietysti jotkut tulevat tutuiksi vuosien varrella ja hahmottuvat yksilöllisesti.
Mutta varsinkin sellainen jäsen on hankala,
joka salaa itsestään kaiken sellaisen,
jonka kautta hänet voisi kokea elävänä henkilönä, jolla on muitakin puolia kuin vain tietokoneella naputteleva nimimerkki.

Jokainen luo jonkinlaisen mielikuvan esim. puhelimessa puhuvasta tuntemattomasta ihmisestä, jonka kasvoja ei näe.
Siinä auttaa henkilön ääni, puhetapa ja tunnistettava sukupuoli.
Myös ikäluokan yms. voi usein päätellä.
Mutta tämä kaikki puuttuu nettifoorumilla.

Esim. tällä hengellisellä foorumilla ainoa informaatio, jonka salaperäisestä ihmisestä saa,
ovat hänen hengelliset näkemyksensä.
Kuitenkin jokaisella on paljon muitakin ominaisuuksia ja piirteitä, joista hänen ihmisyytensä koostuu.
Pelkkä hengellisyyden näkyminen antaa hyvin yksipuolisen ja vinoutuneen kuvan henkilöstä.

Tietysti voi olla erityisiä syitä, joiden vuoksi joku haluaa piilottaa itsestään kaiken ihmisyyden ja kommunikoida vain hengellisillä kirjoituksillaan.
Mutta silloin henkilön kanssa ei synny kontaktia eikä luottamusta.
Hän on joku vieras jossakin, ehkä trolli tai ei, jolla ei ole varsinaista persoonaa.
Jos tällainen nimimerkki kuitenkin toivoo itselleen yksilöllistä kunnioitusta ja lämmintä hoivaamista, hän saa usein pettyä.

Nettiympäristössä kannattaa tietenkin olla varovainen siinä, mitä missäkin kertoo itsestään.
Mutta jos haluaa tulla otetuksi huomioon ihmisenä ja yksilönä, aivan kaikkia perusasioita ei kannata piilottaa.
Kenenkään ei tarvitse sanoa tarkkaa ikäänsä, asuinpaikkaansa tms.
Mutta fiksulla tavalla nimimerkki voi vähitellen antaa keskustelukumppanien ymmärtää,
onko hän esim. nuori tyttö vai vanha ukko,
60 vuotta uskossa ollut vai kaksi vuotta sitten kääntynyt,
ison perheen isä vai opiskelijaneitonen jne.
Jos hän kuitenkin salaa kaiken, hän ei voi vaatia toisilta jäseniltä kovin huolehtivaa
lähimmäisyyttä.

Poissa rupattelija

  • Viestejä: 629
Vs: Omat jutut
« Vastaus #35 : 05.09.19 - klo:13:26 »
Soltero, anteeksi, se ei yksin riitä, koska voi erehtyä päätellen asiasta ja siten leimaa esimerkiksi trollaajaksi tai lahkohenkiseksi uskovaksi, vaikka hän ei ole oikeastaan sellainen. Ei pelkällä silmäyksellä riitä päättelemään asiat. On itselläni kokemuksia, joiden ohessa itse olen hämmästynyt ajatellen, ei voi olla totta:o

Haluaisin kertoa minun havaitusta jutusta. Kun olen saanut kasvaa totuuden tuntemisen kautta ja alkanut vaeltaa totuudessa, niin uskovat alkoivat reagoida siihen aggressiivisella tavalla. Jos olet kokenut samoin, niin varmaan ymmärtäisit minua, mitä tarkoitan.

Ja valitettavasti päätellään myös huonoa kieltä olettaen, että se on joko trolli tai lahkohenkinen uskova, pelkästään huonon kielen perusteella ja se antaa vääränlaista kuvaa, vaikka hän ei ole sellainen. Se on surullinen fakta. Samoin on surullinen fakta, että päätellään "sillä silmäyksellä", että se olisi pahantekijä tai jotain muu paha, itsekin syyllistyy, koska se tapahtuu näön perusteella.

2Tim. 3:12 Ja kaikki, jotka tahtovat elää jumalisesti Kristuksessa Jeesuksessa, joutuvat vainottaviksi.

Tärkeintä on keskinäinen rauha ja yhteinen rakentuminen, jonka kanssa saa Kristuksessa rakentua ja kasvaa totuudessa ottamalla vastaan rakkautta totuuteen ja sen ohessa tarpeen vaatiessa tekemään hyviä tekoja, ettei jäisi hedelmättömäksi, se yksin ratkaisee kaiken. On parempi tapa, että on nopea kuulemaan, niin on hidas puhumaan, tällä tavalla vältetään turhaa riidanalaista keskustelua. Kyllä hyvien tekojen tekemisessä Jumala meitä auttaa, niin emme jäisi hedelmättömiksi.  ;)

Jaak. 1:19 Te tiedätte sen, rakkaat veljeni. Mutta olkoon jokainen ihminen nopea kuulemaan, hidas puhumaan, hidas vihaan;

Tiit. 3:14 Oppikoot meikäläisetkin, tarpeen vaatiessa, harjoittamaan hyviä tekoja, etteivät jäisi hedelmättömiksi.


Poissa rupattelija

  • Viestejä: 629
Vs: Omat jutut
« Vastaus #36 : 05.09.19 - klo:13:30 »

Äsken tuli mieleen tämä Raamatun kohta.  :D

Kol. 3:13 kärsikää toinen toistanne ja antakaa toisillenne anteeksi, jos kenellä on moitetta toista vastaan. Niinkuin Herrakin on antanut teille anteeksi, niin myös te antakaa.

Poissa Soltero

  • Viestejä: 2461
Vs: Omat jutut
« Vastaus #37 : 05.09.19 - klo:14:02 »
Hengellistät tämän asian kokonaan.
Kuitenkin me kaikkki olemme syntiinlangenneen ihmiskunnan jäseniä.
Ja ihmisyyteen kuuluu paljon muitakin asioita kuin hengellisyys eli yhteys Jumalan
kanssa.
Itselleen on helppoa antaa anteeksi ja sallia kaikenlaisia heikkouksia ja puutteita.
Yhtä helppoa on syyllistää toisia, asennoitua heihin alentuvasti ja vaativasti
ja kauhistella heidän hengellisiä vikojaan.
Tämän huomaan usein itsessäni, koska se on ihmisyyttä,
josta kukaan meistä ei pääse eroon.

Paavalikin totesi tämän itsessään ja kirjoitti armollisesti:

"Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;
sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,
mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.

Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia."
(Room. 7: 21-25)

Poissa rupattelija

  • Viestejä: 629
Vs: Omat jutut
« Vastaus #38 : 05.09.19 - klo:14:11 »
Soltero, minua sivutettiin, niin sen takia on pakko puuttua asiaan ja saada tajuamaan, että minähän olen ihminen, enkä kestä semmoisia, siksi herkistyn helposti.

Soltero, ei hätiä, kaikki on hyvin ja toivon, että tästä lähtien tehdään hyviä tekoja oppien ja harjoittaen. Jumala auttaa meitä myös. Tunnen aina myötätuntoa sinua kohtaan.

Ole turvallisella mielellä, en sinua syytä mitään.  ;) :D


Poissa Soltero

  • Viestejä: 2461
Vs: Omat jutut
« Vastaus #39 : 05.09.19 - klo:15:31 »
Soltero, minua sivutettiin, niin sen takia on pakko puuttua asiaan ja saada tajuamaan, että minähän olen ihminen, enkä kestä semmoisia, siksi herkistyn helposti.

Soltero, ei hätiä, kaikki on hyvin ja toivon, että tästä lähtien tehdään hyviä tekoja oppien ja harjoittaen. Jumala auttaa meitä myös. Tunnen aina myötätuntoa sinua kohtaan.

Ole turvallisella mielellä, en sinua syytä mitään.  ;) :D
Ihmisellä on suuri vaara nähdä asiat vain omalta kannaltaan.
Lihallisuutemme saa aikaan sen, että tunnemme itsemme väärinkohdelluiksi,
viattomiksi kärsijöiksi.
Pakenemme omaa vastuutamme hengellistämällä sekä toisten vääryydet että
oman oikeassaolemisemme.
"Oma Minä, Minun sanani ja Minun käytökseni ovat aina Jeesuksen tahtomia,
mutta muut eivät huonoutensa vuoksi suostu seuraamaan
Häntä yhtä esimerkillisesti kuin Minä."

Olen oppinut omallakin kohdallani nettikeskustelujen kautta, että itsensä näkeminen uhrina tapahtuu hyvin huomaamatta.
Loukkaantunut ihminen sokaistuu näkemään vain omat haavansa,
jotka toiset, siis pahat ja väärät, ovat tahallaan aiheuttaneet.

Mutta jonkin ajan kuluttua pystyy yleensä näkemään tilanteen myös toisten
näkökulmasta.
Silloin kannattaa vakavasti miettiä, mitä ja millä tavalla minä olen sanonut tai kirjoittanut jotakin, joka on väärin toisia kohtaan
ja saa heidät reagoimaan kiivaasti.
Joudun ottamaan vastuun itsestäni.

Tämä kaikki on inhimillistä elämää ihmisyhteisöissä,
joihin tämäkin foorumi virtuaalisesti kuuluu.
Keskustelufoorumit kasvattavat ihmistä joskus ankaralla tavalla.


Poissa rupattelija

  • Viestejä: 629
Vs: Omat jutut
« Vastaus #40 : 05.09.19 - klo:15:47 »
Soltero, minun vastuu on kertoa, että on väärin lyödä lähimmäistä syöttämällä perätöntä juttua, leimaamalla ja silmäillä sillä silmäyksellä jne. Otan myös omista virheistäni täyden vastuuden ja pyydän anteeksi niistä.

Toivoisin, että tästä lähtien pyritään keksinäiseen rauhaan ja tehdään hyviä tekoja yhteisen rakentumisen vuoksi. Yhteisymmärryksen kannalta on yksi tapa päästä yhteisymmärrykseen ilman harmillista väärinymmärrystä, joka tulee kiivaan keskustelun taholta syyllistäen ja sormella osoittaen.

En piittaa, kuka tässä olisi oikeassa ja kuka väärässä, vaan tärkeintä on keskinäinen rauha ja yhteinen rakentumisen, jonka kautta rakennutaan Kristuksessa ja kasvatetaan totuudessa.

Soltero, kolhauksia joka taholta tulee, siksi anteeksiantamuksen voimia tarvitaan voidakseen vaeltaa anteeksiantamuksessa toisia kohti. En halua olla "lyöjä", enkä "leimaaja", enkä "toisen suuhun perättömällä jutulla syöttäjä", enkä "syyllistäjä" jne, vaan haluaisin tehdä vain hyviä tekoja uskovien keskellä ja siihen pyrin ja toivon, että muutkin tekisivät samoin, niin ei jäisi hedelmättömäksi.

Kauan ajat sitten kirjoitin yhden jutun, jonka nyt tuon tänne.

Nosta esille ne hyvät ja positiiviset asiat, jotka ovat jo uskovissa. Jätä sormella osoittaminen pois. Jos sormella osoitetaan niitä uskovia, he eivät todella pääse kasvamaan uskossa, eivätkä vapaudu niistä, joita sormella osoitetaan esim. uskovien "vikoja". Nostamalla esille niitä hyviä ja positiivisia asioita uskovat löytävät oikean suunnan kasvaakseen oikeaan suuntaan - Kristuksessa. Ne "viat" ajan myötä häviävät itsestään ja se on Pyhän Hengen työtä.

Fariseukset ovat karkeita osoittamaan sormella muiden uskovien vikoja ja sanovat Jeesuksen opetuslapseilleen, miksi Jeesus syö syntisen kanssa? Jeesus vastaa ja sanoo heille:

Matt. 9:10 Kun Jeesus oli aterialla Matteuksen kodissa, sinne tuli monta publikaania ja syntistä aterioimaan Jeesuksen ja hänen opetuslastensa kanssa.
11 Sen nähdessään fariseukset sanoivat hänen opetuslapsilleen: "Miksi teidän opettajanne syö publikaanien ja syntisten kanssa?
12 Jeesus kuuli sen ja sanoi: "Eivät terveet tarvitse parantajaa vaan sairaat.
13 Mutta menkää ja oppikaa, mitä tämä tarkoittaa: 'Laupeutta minä tahdon enkä uhria.' En minä ole tullut kutsumaan vanhurskaita vaan syntisiä." RK

Fariseukset aina osoittavat sormella uskovia ja heidän vikoja. Mie uskon siihen, että hyviä ja positiivisia asioita nostamalla esille ihmiset löytävät oikean suunnan kasvaakseen oikeaan suuntaan - Kristuksessa, kun he löysivät laupeudenteon kautta Kristuksen sisäisen tuntemisen ja sen, että Kristus ei tule musertamaan särjettyä ruokoa, vaan oikaisemaan suoraksi.

Vapauttamalla he löytävät oikean suunnan Kristuksessa. Sama juttu pätee pelastuksen ohessa oleviin ihmisiin, joiden hyviä ja positiivisia asioita nostetaan esille laupeudenteon kautta, niin he näkevät hyviä tekoja, tulevat tuntemaan totuuden, ylistävät Isää etsikkopäivänä ja pelastuvat. Uskoontultuaan he löysivät oikean suunnan kasvaakseen alkuvaiheen uskossa Kristusta kohtaan Hänen armossa ja tuntemisessa. Jätä sormella osoittaminen.

Matt. 5:16 Niin loistakoon teidänkin valonne ihmisten edessä, että he näkisivät hyvät tekonne ja ylistäisivät Isäänne, joka on taivaissa."

1Piet. 2:12 Eläkää nuhteettomasti pakanoiden keskellä, jotta he - vaikka panettelisivatkin teitä pahantekijöiksi - näkisivät hyvät tekonne ja ylistäisivät Jumalaa etsikkopäivänä. RK



Poissa Soltero

  • Viestejä: 2461
Vs: Omat jutut
« Vastaus #41 : 05.09.19 - klo:16:25 »
Soltero, minun vastuu on kertoa, että on väärin lyödä lähimmäistä syöttämällä perätöntä juttua, leimaamalla ja silmäillä sillä silmäyksellä jne. Otan myös omista virheistäni täyden vastuuden ja pyydän anteeksi niistä.

Toivoisin, että tästä lähtien pyritään keksinäiseen rauhaan ja tehdään hyviä tekoja yhteisen rakentumisen vuoksi. Yhteisymmärryksen kannalta on yksi tapa päästä yhteisymmärrykseen ilman harmillista väärinymmärrystä, joka tulee kiivaan keskustelun taholta syyllistäen ja sormella osoittaen.

En piittaa, kuka tässä olisi oikeassa ja kuka väärässä, vaan tärkeintä on keskinäinen rauha ja yhteinen rakentumisen, jonka kautta rakennutaan Kristuksessa ja kasvatetaan totuudessa.

Soltero, kolhauksia joka taholta tulee, siksi anteeksiantamuksen voimia tarvitaan voidakseen vaeltaa anteeksiantamuksessa toisia kohti. En halua olla "lyöjä", enkä "leimaaja", enkä "toisen suuhun perättömällä jutulla syöttäjä", enkä "syyllistäjä" jne, vaan haluaisin tehdä vain hyviä tekoja uskovien keskellä ja siihen pyrin ja toivon, että muutkin tekisivät samoin, niin ei jäisi hedelmättömäksi.

Kauan ajat sitten kirjoitin yhden jutun, jonka nyt tuon tänne.

Nosta esille ne hyvät ja positiiviset asiat, jotka ovat jo uskovissa. Jätä sormella osoittaminen pois. Jos sormella osoitetaan niitä uskovia, he eivät todella pääse kasvamaan uskossa, eivätkä vapaudu niistä, joita sormella osoitetaan esim. uskovien "vikoja". Nostamalla esille niitä hyviä ja positiivisia asioita uskovat löytävät oikean suunnan kasvaakseen oikeaan suuntaan - Kristuksessa. Ne "viat" ajan myötä häviävät itsestään ja se on Pyhän Hengen työtä.

Fariseukset ovat karkeita osoittamaan sormella muiden uskovien vikoja ja sanovat Jeesuksen opetuslapseilleen, miksi Jeesus syö syntisen kanssa? Jeesus vastaa ja sanoo heille:

Matt. 9:10 Kun Jeesus oli aterialla Matteuksen kodissa, sinne tuli monta publikaania ja syntistä aterioimaan Jeesuksen ja hänen opetuslastensa kanssa.
11 Sen nähdessään fariseukset sanoivat hänen opetuslapsilleen: "Miksi teidän opettajanne syö publikaanien ja syntisten kanssa?
12 Jeesus kuuli sen ja sanoi: "Eivät terveet tarvitse parantajaa vaan sairaat.
13 Mutta menkää ja oppikaa, mitä tämä tarkoittaa: 'Laupeutta minä tahdon enkä uhria.' En minä ole tullut kutsumaan vanhurskaita vaan syntisiä." RK

Fariseukset aina osoittavat sormella uskovia ja heidän vikoja. Mie uskon siihen, että hyviä ja positiivisia asioita nostamalla esille ihmiset löytävät oikean suunnan kasvaakseen oikeaan suuntaan - Kristuksessa, kun he löysivät laupeudenteon kautta Kristuksen sisäisen tuntemisen ja sen, että Kristus ei tule musertamaan särjettyä ruokoa, vaan oikaisemaan suoraksi.

Vapauttamalla he löytävät oikean suunnan Kristuksessa. Sama juttu pätee pelastuksen ohessa oleviin ihmisiin, joiden hyviä ja positiivisia asioita nostetaan esille laupeudenteon kautta, niin he näkevät hyviä tekoja, tulevat tuntemaan totuuden, ylistävät Isää etsikkopäivänä ja pelastuvat. Uskoontultuaan he löysivät oikean suunnan kasvaakseen alkuvaiheen uskossa Kristusta kohtaan Hänen armossa ja tuntemisessa. Jätä sormella osoittaminen.

Matt. 5:16 Niin loistakoon teidänkin valonne ihmisten edessä, että he näkisivät hyvät tekonne ja ylistäisivät Isäänne, joka on taivaissa."

1Piet. 2:12 Eläkää nuhteettomasti pakanoiden keskellä, jotta he - vaikka panettelisivatkin teitä pahantekijöiksi - näkisivät hyvät tekonne ja ylistäisivät Jumalaa etsikkopäivänä. RK
Tuot toistuvasti esille, että sinusta on kerrottu joitain perättömiä juttuja ja sinut on jotenkin leimattu.
Tuo on kai tapahtunut jollakin toisella foorumilla, koska täällä en ole tuollaista huomannut.
Et ole maininnut myöskään yhtään esimerkkiä "perättömistä jutuista".

Noissa lainaamissasi raamatunkohdissa ei puhuta virtuaalisten nimimerkkien välisestä
nettitoiminnasta, vaan elävistä, toisensa kasvoista kasvoihin näkevistä yksilöistä.
Ero on hyvin suuri.
Jokaisen kannattaa ottaa huomioon ne realiteetit, joiden varassa
nettifoorumeilla täytyy toimia.
Jos haluaa pysytellä täysin salattuna kirjoittajana, pelkkänä nimimerkkinä,
ei voi vaatia, että muut pystyisivät näkemään piilossa olevan persoonan sisälle
ja ottamaan yksilöllisyyden huomioon.

Poissa rupattelija

  • Viestejä: 629
Vs: Omat jutut
« Vastaus #42 : 05.09.19 - klo:16:37 »

Soltero, puhummeko samasta asiasta? Tuntuu, että menee nyt sekaisin. On tarkoitus tuoda ne, niin alettaisiin ymmärtää ja jätettäisiin ne pois ja alettaisiin keskittyä hyvien tekojen tekemiseen. Juuri sitä tarkoitan.



Poissa rupattelija

  • Viestejä: 629
Vs: Omat jutut
« Vastaus #43 : 05.09.19 - klo:16:44 »
Soltero, jos sinä tarkoitat, että minun pitää ilmiantaa toisen, jos ymmärrän oikein. En halua sitä enää. Siirrytään kaikista pois hyvien tekojen tekemiseen anteeksiantamuksen kanssa, se riittää minulle. Vanha sivu käännetty eli jää taakse ja uusi sivu edelleen sydän täynnä anteeksiantamuksen voimaa hyvine tekoineen, se riittää minulle.

Poissa Soltero

  • Viestejä: 2461
Vs: Omat jutut
« Vastaus #44 : 05.09.19 - klo:16:46 »

Soltero, puhummeko samasta asiasta? Tuntuu, että menee nyt sekaisin. On tarkoitus tuoda ne, niin alettaisiin ymmärtää ja jätettäisiin ne pois ja alettaisiin keskittyä hyvien tekojen tekemiseen. Juuri sitä tarkoitan.
Tietenkin on toivottavaa, että ihmiset tekevät hyviä tekoja.

Mutta nythän oli menossa keskustelu siitä,
miten kunkin kannattaisi toimia nimenomaan nettikeskustelukerhoissa,
jotta ei tapahtuisi loukkaantumisia.