Kirjoittaja Aihe: Onko uskoni kuollutta?  (Luettu 15238 kertaa)

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6782
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Onko uskoni kuollutta?
« Vastaus #45 : 23.05.14 - klo:17:54 »
nyt sain Sinun viestistäsi sellaisen kuvan, että juuri Sinä olisit päässyt pois jostain sellaisesta oravanpyörästä, missä suurin osa muista uskovista on, joten kerrotko, mikä ja minkälainen tuo oravanpyörä on??

Eiköhän se oravanpyörä synny siitä ajatuksesta, että Jumala hyväksyisi minut paremmin, jos olisin edes vähän hengellisempi. En tietääkseni ole sanonut, että suurin osa uskovista ajattelee näin, mutta kuitenkin aika iso osa niistä, jotka ovat jotenkin näyttävästi esillä. Ei ajatus ole täälläkään mitenkään vieras. Ja tuttuahan tuo on seurakunnan opetuksesta. Sitä suurempaa hengellisyyttä tavoitellaan sitten monin eri tavoin ja onhan sitä itsekin tullut yritettyä varsin laihoin tuloksin.
« Viimeksi muokattu: 23.05.14 - klo:17:56 kirjoittanut Paulus »
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Vastavoima

  • Vieras
Vs: Onko uskoni kuollutta?
« Vastaus #46 : 23.05.14 - klo:17:56 »
Ketjun aihe, epäusko eli uskon vastakohta.....

Jumala on jokaisessa uskovassa, Hengensä kautta ja vaikutuksessa.
ja vielä, useat ovat (?  :o :o ) täynnä Pyhää Hengeä... ??
hhmmm
Mitä sanoo Jumala ??
Jumalan Viisaus poistaa eli pakottaa epäuskon pois eli ihminen uskoo!

eli Jos Jumalan Viisaus on sydämessä eli Jumala itse eli Jumalan Henki, niin epäusko poistuu ?

Tämä on Jumalan oma todistus, joten onko meillä Jumalan Henki ?
Jos on miksi epäusko ? miksi kateus ? miksi pelko ?
eli syystä tahi toisesta Pyhä Henki ei siis vaikutakkaan kuten on "määrätty" ??

eli jossain on vikaa eikä se ole Jumalassa tahi Hänen Hengessään, joten ?
opetus ??
eli oppi on väärä.
Tulkita on väärä.

eli itse uskon että taas on oppi kaatanut meidät ojaan.

ja sitten se mikä on Kirjoitettu.
Jumalan antama usko joka vaikuttaa....

eli Jos Jumala vaikuttaa sen tulee olla esillä eli näkyä..

nyt taas monelle ihana vertaus viina ja sen vaikutus.

eli jos juon pullon viinaa se vaikuttaa, uskoin tahi en.
eli jos olen täynnä Pyhää Henkeä se on PAKKO vaikuttaa !
ellei vaikutus ole nähtävillä, ei ole känniä eli täynnä Pyhää Henkeä!

Vastavoima

  • Vieras
Vs: Onko uskoni kuollutta?
« Vastaus #47 : 23.05.14 - klo:18:00 »
Helena kirjoittaa:
Lainaus
Jumalan rakkauden aito kohtaaminen siinä tragediassa, jota ehkä häpeän, itken ja tuskana tunnen, tuokin ulottuville suuren Jumalan suuret mahdollisuudet ja Hänen kouriintuntuvan apunsa. Se vapauttaa elämään ja rakastamaan.

AAMEN!!

Meillä on suuri Jumala ja Hänen suuret mahdollisuutensa, joka antoi ainoan Poikansa,
ettei yksikään, joka Häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.

Jeesus teki ristillä täydellisen työn puolestamme, joka ei ole miltään osin vajaa tai
puutteellinen ja siksi mekin saamme olla Hänen pyhiään ja Hänessä vanhurskauttamiaan.

https://www.youtube.com/watch?v=0GowdyztUJw

Nina Åström / Hilja Aaltonen
Se on täytetty...

________________
joo

Meillä on suuri Jumala ja Hänen suuret mahdollisuutensa, joka antoi ainoan Poikansa,
ettei yksikään, joka Häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.

sanoi Juudas ja itki katkerasti.
Herra, Herra miksi minut hylkäsit ?

Vastavoima

  • Vieras
Vs: Onko uskoni kuollutta?
« Vastaus #48 : 23.05.14 - klo:18:02 »
nyt sain Sinun viestistäsi sellaisen kuvan, että juuri Sinä olisit päässyt pois jostain sellaisesta oravanpyörästä, missä suurin osa muista uskovista on, joten kerrotko, mikä ja minkälainen tuo oravanpyörä on??

Eiköhän se oravanpyörä synny siitä ajatuksesta, että Jumala hyväksyisi minut paremmin, jos olisin edes vähän hengellisempi. En tietääkseni ole sanonut, että suurin osa uskovista ajattelee näin, mutta kuitenkin aika iso osa niistä, jotka ovat jotenkin näyttävästi esillä. Ei ajatus ole täälläkään mitenkään vieras. Ja tuttuahan tuo on seurakunnan opetuksesta. Sitä suurempaa hengellisyyttä tavoitellaan sitten monin eri tavoin ja onhan sitä itsekin tullut yritettyä varsin laihoin tuloksin.

Periaatteessa oma teot ovat epäuskoa !
eli me emme usko että "Kaikki on täytetty" vaan me autamme Jumalaa vähän... tämä vähän on se epäusko, jos teen näin pelastun !
tosin Jumalan avulla mutta vähän auttaen...

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6782
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Onko uskoni kuollutta?
« Vastaus #49 : 23.05.14 - klo:18:27 »
nyt sain Sinun viestistäsi sellaisen kuvan, että juuri Sinä olisit päässyt pois jostain sellaisesta oravanpyörästä, missä suurin osa muista uskovista on, joten kerrotko, mikä ja minkälainen tuo oravanpyörä on??

Eiköhän se oravanpyörä synny siitä ajatuksesta, että Jumala hyväksyisi minut paremmin, jos olisin edes vähän hengellisempi. En tietääkseni ole sanonut, että suurin osa uskovista ajattelee näin, mutta kuitenkin aika iso osa niistä, jotka ovat jotenkin näyttävästi esillä. Ei ajatus ole täälläkään mitenkään vieras. Ja tuttuahan tuo on seurakunnan opetuksesta. Sitä suurempaa hengellisyyttä tavoitellaan sitten monin eri tavoin ja onhan sitä itsekin tullut yritettyä varsin laihoin tuloksin.

Jatkan vielä tätä. Yksi tämän oravanpyörän synnyttävä perusajatus on se, että Jumalan armon ajatellaan olevan ehdollinen ja että uskova on siten vain ehdonalaisessa vapaudessa. Hänen tulevaisuutensa on siis riippuvaista siitä, miten hän jatkossa onnistuu elämään hengellistä elämäänsä.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Vastavoima

  • Vieras
Vs: Onko uskoni kuollutta?
« Vastaus #50 : 23.05.14 - klo:18:39 »
Totta, joku entinen vanki saattaa olla samaa mieltä eli ehdollinen on usein pahenpaa kuin ehdoton, sillä ei tiedä mitä ja miksi.
ja sitten se mitä ei tiedä saattaa vaikuttaa pelkoa tahi epäilyä tahi muuta epävarmuutta.

jos on pelastuksen kohdalla epävarma tahi pelkoa, on joku juttu jäännyt havaitsematta.
eli pelastus ei ole ihmisen teko.
ei missään määrin.

eli sielu pelastuu ilman tekoja.
jos tekoja on niistä tulee palkka.
ja jos teot ovat hyviä ne eivät ole meidän eli ne ovat Jumalan.
taas pelastus ei ole meidän teko, joten me emme voi auttaa pelastuksen kohdalla Jumalaa, ja saattaa olla ettemme edes voi haitata.
Jumalan tekojen ja suunnitelmien kohdalla voimme toki olla edessä ja haittana.
Kuten Pietari !
Jos sitten joku teko on ehdoton se on laki ja sitten olemme taas lain alla ja Jeesus ristillä.


Taisto

  • Vieras
Vs: Onko uskoni kuollutta?
« Vastaus #51 : 23.05.14 - klo:21:20 »
sielu pelastuu ilman tekoja.
jos tekoja on niistä tulee palkka.

Osuit asian syvään ytimeen.

Charlotte

  • Vieras
Vs: Onko uskoni kuollutta?
« Vastaus #52 : 24.05.14 - klo:13:25 »

Eiköhän se oravanpyörä synny siitä ajatuksesta, että Jumala hyväksyisi minut paremmin, jos olisin edes vähän hengellisempi. En tietääkseni ole sanonut, että suurin osa uskovista ajattelee näin, mutta kuitenkin aika iso osa niistä, jotka ovat jotenkin näyttävästi esillä. Ei ajatus ole täälläkään mitenkään vieras. Ja tuttuahan tuo on seurakunnan opetuksesta. Sitä suurempaa hengellisyyttä tavoitellaan sitten monin eri tavoin ja onhan sitä itsekin tullut yritettyä varsin laihoin tuloksin.

Sitten on myös se puoli, että voi kokea myös uskovien taholta (kuviteltua tai todellista) painostusta tekoihin ja sellaiseen hengellisyyteen, mikä näkyy jotenkin ulospäin. Kyllähän Jumala tietää mitä tekoa ihminen on. Joten turhaa sitä on Jumalalle alkaa esittämään hengellisempää kuin on.

Mutta toiset uskovat on sitten eri asia. Itse ainakin olen kokenut, että se paine aktiivisen/toimeliaan uskovaisen rooliin tulee nimenomaan muilta uskovilta, ei Jumalalta.

Taisto

  • Vieras
Vs: Onko uskoni kuollutta?
« Vastaus #53 : 24.05.14 - klo:15:25 »

Eiköhän se oravanpyörä synny siitä ajatuksesta, että Jumala hyväksyisi minut paremmin, jos olisin edes vähän hengellisempi. En tietääkseni ole sanonut, että suurin osa uskovista ajattelee näin, mutta kuitenkin aika iso osa niistä, jotka ovat jotenkin näyttävästi esillä. Ei ajatus ole täälläkään mitenkään vieras. Ja tuttuahan tuo on seurakunnan opetuksesta. Sitä suurempaa hengellisyyttä tavoitellaan sitten monin eri tavoin ja onhan sitä itsekin tullut yritettyä varsin laihoin tuloksin.

Sitten on myös se puoli, että voi kokea myös uskovien taholta (kuviteltua tai todellista) painostusta tekoihin ja sellaiseen hengellisyyteen, mikä näkyy jotenkin ulospäin. Kyllähän Jumala tietää mitä tekoa ihminen on. Joten turhaa sitä on Jumalalle alkaa esittämään hengellisempää kuin on.

Mutta toiset uskovat on sitten eri asia. Itse ainakin olen kokenut, että se paine aktiivisen/toimeliaan uskovaisen rooliin tulee nimenomaan muilta uskovilta, ei Jumalalta.
Näin se vain tuppaa olemaan...

Poissa Soltero

  • Viestejä: 2484
Vs: Onko uskoni kuollutta?
« Vastaus #54 : 24.05.14 - klo:15:45 »
Uskovaisuuden suorittaminen on aika yleistä.
Ei Jumala sellaista vaadi ihmiseltä, mutta elämähän pakottaa ihmisen elämään erilaisissa rooleissa.

Varsinkin maailman ihmisillä, uskosta osattomilla, on hyvin vahvat näkemykset siitä, millaisia uskovaisten kuuluu olla.
Jonkin verran on viisasta vastata heidän oletuksiaan, mutta ei tietenkään epärehelliseen näyttelemiseen asti.

Tämä oli minulle hyvin suuri kysymys sillloin, kun join uskovaksi tunnettuna alkoholia jopa siinä määrin, että etenin asunnottomaksi alkoholistiksi.
Huomasin joskus, että ristiriitainen elämäni oli suurempi ongelma ei-uskoville kuin minulle.
En tietenkään ollut oikea Kristuksen kirje enkä tuoksu syntisten keskellä, muttta olin yhä enemmän Jeesuksen veren armossa riippuva, armoa huutava syntinen.
Sellaista ei kukaan uskosta osaton voi tajuta.

Uskoni ei siis tuolloinkaan ollut kuollutta, mutta se ei taatusti perustunut omaan hyvään elämääni eikä pyhittäytymisiini.
Silloin opin näkemään, miten paljon uskovilla voi olla siivosyntisyyttä, kaksoiselämää ja hyvin hidettuja uskovaisen naamareita, joiden varassa he säilyttivät asemansa kunnon kristittyinä.
Minulta riisuttiin kaikki naamarit, mutta usko jäi silti jäljelle.

En vieläkään ole puhtoinen, posket hurskaudesta punottava esimerkkikristitty, eikä minusta sellaista varmaan tulekaan.

Taisto

  • Vieras
Vs: Onko uskoni kuollutta?
« Vastaus #55 : 24.05.14 - klo:21:56 »
Uskovaisuuden suorittaminen on aika yleistä.
Ei Jumala sellaista vaadi ihmiseltä, mutta elämähän pakottaa ihmisen elämään erilaisissa rooleissa.

Varsinkin maailman ihmisillä, uskosta osattomilla, on hyvin vahvat näkemykset siitä, millaisia uskovaisten kuuluu olla.
Jonkin verran on viisasta vastata heidän oletuksiaan, mutta ei tietenkään epärehelliseen näyttelemiseen asti.

Tämä oli minulle hyvin suuri kysymys sillloin, kun join uskovaksi tunnettuna alkoholia jopa siinä määrin, että etenin asunnottomaksi alkoholistiksi.
Huomasin joskus, että ristiriitainen elämäni oli suurempi ongelma ei-uskoville kuin minulle.
En tietenkään ollut oikea Kristuksen kirje enkä tuoksu syntisten keskellä, muttta olin yhä enemmän Jeesuksen veren armossa riippuva, armoa huutava syntinen.
Sellaista ei kukaan uskosta osaton voi tajuta.

Uskoni ei siis tuolloinkaan ollut kuollutta, mutta se ei taatusti perustunut omaan hyvään elämääni eikä pyhittäytymisiini.
Silloin opin näkemään, miten paljon uskovilla voi olla siivosyntisyyttä, kaksoiselämää ja hyvin hidettuja uskovaisen naamareita, joiden varassa he säilyttivät asemansa kunnon kristittyinä.
Minulta riisuttiin kaikki naamarit, mutta usko jäi silti jäljelle.

En vieläkään ole puhtoinen, posket hurskaudesta punottava esimerkkikristitty, eikä minusta sellaista varmaan tulekaan.
Sinulla on rehellisyyttä, jota "kunnon uskovaisilla" ei välttämättä ole...

Kurjenmiekka

  • Vieras
Vs: Onko uskoni kuollutta?
« Vastaus #56 : 25.05.14 - klo:10:39 »
Olen aina viihtynyt syntisten parissa, ovat he sitten uskovia tai uskosta osattomia.

Erittäin hurskaat ja pitkälle pyhittyneet, vaikka olisivat sitä aivan oikeasti,
ovat ahdistavia, joskus jopa pelottavia.

Ihanko totta?  ;D

Entäs jos sanon, että pidän Sinua hurskaana ja pitkälle pyhittyneenä?  ::)

Eli mitä meille itse kullekin tarkoittaa pitkälle pyhittynyt ja hurskas?

Onko se jotain ulkoista hapitusta tms., eli voiko esimerkiksi meikattu,
tyylikkäästi pukeutunut, vähän hiuslisäkkeillä kuontaloaan lisännyt
naisimmeinen olla hurskas ja pitkälle pyhittynyt??  ;D

ymmärrän mitä Solttu tarkoittaa, usein epäilen että tästä syystä minusta ei tykätä.

Minun aitouttani ei hyväksytä vain sen takia, että se on erilaista :o

hengellisyys on kiellettyä joten mahdollisuudet jää aika vähiin, silloin ei ole hyväksytty sen enempää uskovien kuin uskottomienkaan joukossa.
mutta se etu siinä lienee että nuo toiset voivat suurella antaumuksella pitää itseään minua parempana  ???

Kurjenmiekka

  • Vieras
Vs: Onko uskoni kuollutta?
« Vastaus #57 : 25.05.14 - klo:10:43 »
Mulla on samanlaiset ajatukset kuin Solterolla. :) Jeesus Kristus Daavidin poika armahda minua syntistä.

Jos mietin ajattelevatko kaikki uskovat samoin ja rukoilevatko he tuollaisia rukouksia useinkin..

Minulla kyllä on päinvastaiset ajatukset kuin Soltulla  :(

koska

nuo hengellisetkin voivat aidosti huutaa Herraa avuksi päivittäin vaikka eivät sitä julki tuo joka paikassa . tai heidän kurjuutensa ei näkyisikään päälle
päin.... autetuiksi tulee useimmin ne joiden kurjuus näkyy päälle.....

mulle on ystävä jopa sanonut : en oikein usko sun vaikeuksia kun susta ei näy mitään päälle (suomeksi sanottuna "luulen että valehtelet"  :'( )

Kurjenmiekka

  • Vieras
Vs: Onko uskoni kuollutta?
« Vastaus #58 : 25.05.14 - klo:10:48 »
nyt sain Sinun viestistäsi sellaisen kuvan, että juuri Sinä olisit päässyt pois jostain sellaisesta oravanpyörästä, missä suurin osa muista uskovista on, joten kerrotko, mikä ja minkälainen tuo oravanpyörä on??

Eiköhän se oravanpyörä synny siitä ajatuksesta, että Jumala hyväksyisi minut paremmin, jos olisin edes vähän hengellisempi. En tietääkseni ole sanonut, että suurin osa uskovista ajattelee näin, mutta kuitenkin aika iso osa niistä, jotka ovat jotenkin näyttävästi esillä. Ei ajatus ole täälläkään mitenkään vieras. Ja tuttuahan tuo on seurakunnan opetuksesta. Sitä suurempaa hengellisyyttä tavoitellaan sitten monin eri tavoin ja onhan sitä itsekin tullut yritettyä varsin laihoin tuloksin.

ymmärrän täysin mitä tarkoitat  :-[

luulen että se vaan johtuu siitä että toivotaan Jumalan auttavan ahdingossa jos olen parempi tai teen jotain paremmin.... monet saarnaajathan kertovat ihmeistä kuinka ilmestyi rahaa tai auto juuri kun sitä tarvitsivat tai työ tai paranivat jostain ......(eli Jumala auttoi heitöä koska olivat Hänen palveluksessaan  :'(  )

no , suuressa ahdingossa kuten silloin kun ei saa hengeä täällä saasteessa.... rukoilee tuskaisena miksi Jumala ei auta, voisiko Hän johdattaa paremmin pois täältä jos tekisin jotain hengellistä tai toimisin jotenkin paremmin , kävisin vaikka kokouksessa uskollisemmiin ?

Vastavoima

  • Vieras
Vs: Onko uskoni kuollutta?
« Vastaus #59 : 25.05.14 - klo:11:10 »
Usko saattaa muuttua uskonnolliseksi eli omiksi teoiksi.
tämä oli lyhyt kommenti !