Kirjoittaja Aihe: Suomi - Suomessa asuvat pelk..  (Luettu 648 kertaa)

Poissa Karina-lile

  • Viestejä: 172
Suomi - Suomessa asuvat pelk..
« : 06.03.22 - klo:13:01 »
SUOMEN KANSA , 🇫🇮🇫🇮

pelkäättekö HIRMUKARHUN 😡🥵  hyökkäävään Suomeen...

Mitä mieltä olette Suomen liittymisestä NATOON  nyt.
* Minun turvani on ikiaikojen Jumala,
minua kannattavat iankaikkiset käsivarret*

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6787
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Suomi - Suomessa asuvat pelk..
« Vastaus #1 : 06.03.22 - klo:16:35 »
Nato on puolustusliitto, ei hyökkäysliitto. Nato ei mielestäni uhkaa ketään. Olen taipuvainen ajattelemaan, että olisi hyödyksi kuulua Natoon, mutta siihen olisi pitänyt liittyä samaan aikaan kuin Baltian maatkin.

Jos Ruotsi liittyy Natoon, niin mielestäni Suomen olisi hyvä liittyä yhtä aikaa. Olisiko Ukrainaan hyökätty, jos se olisi ollut Nato-maa? Tuskinpa.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6456
Vs: Suomi - Suomessa asuvat pelk..
« Vastaus #2 : 06.03.22 - klo:16:44 »
Olen ajatellut, että Nato on lähinnä USAn puskuri. Siksi en ehkä pidä siitä kovin paljon. Luulin, että suomalaisilla on negatiivinen asenne sitä kohtaan. Mutta tuo ajatus ehkä kuuluu kylmän sodan aikaan.
Minä tuppaan ajattelemaan vielä kylmän sodan mukaisesti, koska lähdin pois niinä aikoina kaikki alkoi muuttua Euroopassa.

Eräs kirjoittaja netmissionissa vuosia sitten sanoi, että minulla on vielä Elovenatyttöpurkki päässä. ;D
« Viimeksi muokattu: 06.03.22 - klo:17:01 kirjoittanut sandia »

Poissa Karina-lile

  • Viestejä: 172
Vs: Suomi - Suomessa asuvat pelk..
« Vastaus #3 : 07.03.22 - klo:01:25 »
Nato on puolustusliitto, ei hyökkäysliitto. Nato ei mielestäni uhkaa ketään. Olen taipuvainen ajattelemaan, että olisi hyödyksi kuulua Natoon, mutta siihen olisi pitänyt liittyä samaan aikaan kuin Baltian maatkin.

Jos Ruotsi liittyy Natoon, niin mielestäni Suomen olisi hyvä liittyä yhtä aikaa. Olisiko Ukrainaan hyökätty, jos se olisi ollut Nato-maa? Tuskinpa.
     

Veljeni Paulus 🙏

En suinkaan tarkoita NATOA
*hyökkäysliitoksi*,
vaan NIMENOMAAN PUOLUSTUSLIITOKSI .

Olen seurannut Suomen Nato -keskustelua niin netissä kuin myös miulla olevista Suomen TV- kanavista.

Suomessa on tehty kansalaisalotteita NATOON liittymisen puolesta ja keskustelua Teillä asiasta käyty monta alustusta, sekä puolesta että vastaan.

Kuitenkaan ei ehkä  ole vielä se H- hetki käsillä,
 jolloin asia olisi eduskunnan käsittelyssä  tai mahdollisesti kansanäänestyksessä.

Äskettäin tapasivat sekä Suomen että Ruotsin pääministerit

~ Sanna Marin ja Magdalena Andersson siellä Helsingissä ~

ja varmasti esillä olivat aktuellit vakavat asiat tämän hetkisestä vakavasta Euroopan tilasta, Venäjän hyökkäyksestä Ukrainasn.

Niin ikään NATO- kysymys oli päivänpolttava aihe heidän keskusteluissaan, ja myös kaiketi Teidän erittäin empaattisen, viisaan presidenttinne Sauli Niinistön audienssissa.

Ruotsissa ovat mielipidetutkimukset osoittaneet huomattavaa  korkeampaa NATO positiivisuutta nyt,
kuin aiemmissa gallupeissa

NYT TARVITAAN MAITTEMME JOHTAJILTA,  PÄÄTTÄJILTÄ
ERITTÄIN HUOLELLISTA JA SYVÄLLE LUOTAAVAA TUTKIMUSTA,

M I K Ä  ON  PARAS VAIHTO:

- NATOON  LIITTYMINEN  N Y T
tai 
- EI LIITTYMINEN   juuri N Y T.


Olen täällä paljon keskustellut eri- ikäisten niin ruotsalaisten kuin maanmiestenikin kanssa,
ja suurin osa on EI NYT - kannallka.

On tullut esille se tosiasia,
 että Ruotsin

 - ja ehkä Suomenkin-

olisi pitänyt liittyä NATO- puolustusliittoon jo paljoa aiemmin.

Tämän hetkinen tilanne Euroopassa on äärimmäisen vakava!!!

Suomi kuin Ruotsikin ovat  vaaratilanteessa  ja varsinkin nyt
kun PUTIN  on niin suoraan tuonut esille,
ETTEIVÄT POHJOISMAAT LIITTYISI NATOON..

Se on kuin punainen vaate hirmuhallitsijalle.

Hän on uhkaillut Ruotsia, ehken myös Suomea, mikäli maistamme tulisi NATO -maita.

Putinhan EI TODELLAKAAN  pysty vaatimaan ja kieltämään
mikäli maamme siihen päätöksen tulisivat, 
että liittyminen tapahtuisi.

Magdalena Andersson hallituksensa kanssa ovat hyvin tietoisia sekä positiivisista että negatiivisista paineista,

Ja sentähden on kansalle annettu informaatiota,
että asia on esillä, mutta ei vielä päätöksessä.

Tulleneeko asia aikanaan kansanäänestykseen,
se nähdään sitten.

🙏🙏🙏🙏 

NYT ON TUIKI TÄRKEÄÄ,  ETTÄ K A I K K I
JOTKA RUKOILLA TAITAVAT,

HUUTAVAT JUMALAA AVUKSI.

HÄNELLÄ ON VOIMA JA VALTA KANSAKUNTIEN KORKEIMPIEN HALLITSIJOITTEN  YLITSE.

.* Avuksesi huuda minua hädän päivänä

Niin minä tahdon auttaa sinua,

Mutta sinun tulee kunnioittaman minua.*
PSALMI 50:15


 





« Viimeksi muokattu: 07.03.22 - klo:01:53 kirjoittanut Karina-lile »
* Minun turvani on ikiaikojen Jumala,
minua kannattavat iankaikkiset käsivarret*

Poissa Karina-lile

  • Viestejä: 172
Vs: Suomi - Suomessa asuvat pelk..
« Vastaus #4 : 07.03.22 - klo:20:10 »
😢😮😢 ..no  en tiijä, mikä ois parasta, saa nähä...😢
* Minun turvani on ikiaikojen Jumala,
minua kannattavat iankaikkiset käsivarret*

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6787
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Suomi - Suomessa asuvat pelk..
« Vastaus #5 : 07.03.22 - klo:20:39 »
Putinin olisi hyvä ymmärtää ihan oikeasti, miksi Natoon halutaan liittyä. Jos hän ei sitä (muka) ymmärrä, niin voisi kysyä asiaa vaikka esim. Niinistöltä.

Jos Venäjä olisi demokratia, niin tuskinpa Natoa sielläkään nähtäisiin semmoisena mörkönä.

Iltasanomissa oli tänään mielenkiintoinen analyysi Putinista ja hänen terveydentilastaan:
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008663213.html
« Viimeksi muokattu: 07.03.22 - klo:21:08 kirjoittanut Paulus »
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6456
Vs: Suomi - Suomessa asuvat pelk..
« Vastaus #6 : 07.03.22 - klo:23:20 »
Kyllähän hän sen mitä todennäköisimmin tietää.
Mutta kun ajattelee vastuuttomasti ja omista lähtökohdista niin on olevinaan tietämättä.

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6787
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Suomi - Suomessa asuvat pelk..
« Vastaus #7 : 18.03.22 - klo:09:36 »
Putinin olisi hyvä ymmärtää ihan oikeasti, miksi Natoon halutaan liittyä. Jos hän ei sitä (muka) ymmärrä, niin voisi kysyä asiaa vaikka esim. Niinistöltä.

Jos Venäjä olisi demokratia, niin tuskinpa Natoa sielläkään nähtäisiin semmoisena mörkönä.

Iltasanomissa oli tänään mielenkiintoinen analyysi Putinista ja hänen terveydentilastaan:
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008663213.html

Putkahti tuossa mieleen idea, joka olisi vuosittain myönnettävä palkinto parhaalle Nato-lobbarille. Ehdottaisin, että ekavuonna palkinto myönnettäisiin Putinille.  ;D ;D ;D
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6456
Vs: Suomi - Suomessa asuvat pelk..
« Vastaus #8 : 18.03.22 - klo:13:03 »
En tiedä, mitä sana lobbari tarkoittaa. :(

Tsekkasin, viittaako siis enkun sanaan lobbyist??
Jos näin on, en tiedä kuinka hassuna pidän tuota.

Minusta on todella peloittavaa, että maailma ikäänkuin jakaantuu kahtia poliittisesti. Usein mustavalkoiset asetelman ovat tuhoisia.

Eilen illalla tuli mieleen, että on se kauheeta että maailman vallan kahvassa on yksi, joka sotkee vaimonsa ja varapresidentin jatkuvasti ja toinen, joka on väkivaltainen psykopaatti.

« Viimeksi muokattu: 18.03.22 - klo:13:17 kirjoittanut sandia »

Poissa Stiina

  • Viestejä: 1074
Vs: Suomi - Suomessa asuvat pelk..
« Vastaus #9 : 18.03.22 - klo:14:24 »
Jos tosissasi haluat tietää niin sana lobbari tulee sanasta lobbyist!  Tarkoittaa suomeksi vaikuttajaa. Voi olla hyväkin vaikuttaja, mutta hieman on sanalla negatiivinen kaiku, koska ajetaan oman ryhmän etuja "roikkumalla" epävirallisesti "porukoissa".
En ole lukenutkaan/kuullutkaan Bidenin sotkuista, jotka mainitsit?
Kyllä tilanne on erittäin tulenarka ydinsodalle kattaen koko maailman, varsinkin jos Kiina ja Venäjä tukevat toisiaan. Sinne puolelle menevät ainakin suuri osa arabi -väestöä ja ties ketä muita. Pohjois-Korea sotaisa myös. Taas näyttää vahvasti siltä, että ihmiskunta tuhoaa todellakin toisensa ja itsensä lopullisesti, paitsi että Raamattua en ihan tulkitse siten. Tosin sielläkin on se että maailmamme on sittenkin talletettu tulelle eli palaa tuhkaksi kait?  :-\ :o

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6787
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Suomi - Suomessa asuvat pelk..
« Vastaus #10 : 18.03.22 - klo:19:32 »
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6456
Vs: Suomi - Suomessa asuvat pelk..
« Vastaus #11 : 18.03.22 - klo:21:32 »
Juu olinkin saanut selville mitä se sana tarkoittaa. En tiennyt että  lobbyist on väännetty suomeksi. Täällä sitä käytetään kun puhutaan jonkun uuden lainsäädännön puoltamisesta. Täällä opiskellessani täkäläiseen ammattiin jouduin mm. menemään lobbaamaan Rhode Islandin kongressiin osana yhtä kurssia.

Aamulla tuli vain mieleen sana lopari. Mikä ilmeisesti on sama kuin lopputili.

« Viimeksi muokattu: 19.03.22 - klo:02:33 kirjoittanut sandia »

Poissa NanoK

  • Viestejä: 318
Vs: Suomi - Suomessa asuvat pelk..
« Vastaus #12 : 19.03.22 - klo:08:18 »
Googletin tuon yllämainitun Biden-asian, sanoi vahingossa Kamala Harrisia "ensimmäiseksi naiseksi". :D

Poissa Stiina

  • Viestejä: 1074
Vs: Suomi - Suomessa asuvat pelk..
« Vastaus #13 : 19.03.22 - klo:13:31 »
Googletin tuon yllämainitun Biden-asian, sanoi vahingossa Kamala Harrisia "ensimmäiseksi naiseksi". :D

No ei tuo nyt niin paha ole, kun kuvittelin. Termit menivät vanhalla sekaisin. Minullakin menee helposti ja täällä pidetään oppimattomana ja tyhmänä.  ;D

---------------------
En tykkää yhtään mihinkään Natoon liittymisestä, olisin pystynyt matelemaan ja "kumartamaan" oman edun vuoksi Venäjää ja P:tä. Pienempi joutuu tässä maailmassa aina sellaiselle paikalle. Mutta nyt on asia toinen ja joutuu valitsemaan puolensa, koska Venäjään ja P:hen ei voi luottaa ei sitten yhtään. Ei ole enää pelkästään valloitusmentaliteetti, vaan selvä tuhopyrkimys kenenkään henkeä säästämällä. Kyllä tässä on taas ihan selvä AK kyseessä.
Emme osaa tietää mikä olisi pienepi paha,koska sellaista tietämystä ei meille välttämättä läheskään aina anneta, koska suvereenisesti Johdetaan Ylhäältä ja joitakin asioita ei muuteta, vaikka...
Vaellamme uskossa ja monissa asioissa maailmalliseti meillä on se kuuluisa vapaa tahto luterilaisillakin, vaan ei pelastuksen asiassa eikä niissä lukkoonlyödyissä suunnitelmissa, jotka on edeltäpäin riittävästi kerrottu Raamatussa. Olosuhteetkin määräävät paljolti ihmiskohtaloita eikä vain meidän hlökohtaiset vikamme ja syntimme.
Mielestäni on uskovaisenkin oikein puhua "kohtalosta ja sattumasta", koska siltä se meille useimmiten näyttää ja vaellamme enimmäkseen uskossa emmekä näkemisessä. Jos kaikki mitä täällä tapahtuu tulisi Jumalan kädestä suoraan eikä suvereenisesti maailmamme olessa sellainen kuin on, niin Jumalamme olisi yhtä kuin P:kele, mutta Jumalammepa antoi rakkudessaan Jeesuksen K. ja siksi Häneen voi luottaa täysin näytti miltä näytti, tuli mitä tuli täällä. Surra ja parkua ja pelätäkin saamme inhimillisinä ja heikkoina ihmisinä. Jos olisimme kaikki "sankareita", eipä Jeesuksen olisi tarvinnut mennä Ristille, vaan Hänpä meni ja kaikin tavoin heikoillakin on siksi vama Toivo. Halleluja! Aamen!  :D

Poissa Stiina

  • Viestejä: 1074
Vs: Suomi - Suomessa asuvat pelk..
« Vastaus #14 : 20.03.22 - klo:13:07 »
 :D  Eikö tälläinen kaada epäilyt Jumalan mahdollisesta "pahuudesta"?  (UskojaRukous 9x)

"Maaliskuun 20 päivänä

Minun armossani on sinulle kyllin, sillä minun voimani tulee täydelliseksi heikkoudessa.

Vain harvat ihmiset eivät loukkaannu heikkoon Kristukseen. Se on syvällisintä viisautta maailmassa. Opitaanhan Kristus piankin tuntemaan silloin, kun hän ilmiselvästi tekee ihmeitä ja esiintyy niin voimakkaana, että kaikki näkevät, kuka hän on. Mutta nytpä onkin suurta viisautta tuntea se heikko Kristus, joka riippuu ristillä ja lepää haudassa. Jolla ei ole tätä viisautta, se pakostakin loukkaantuu.

Sen sijaan evankeliumin tuntevat oikeat kristityt loukkaantuvat omaan elämäänsä. He olisivat mielellään hurskaita, mutta tuntevat, ettei se ota onnistuakseen. Siksi he alkavat epätoivoisina luulla olevansa hukassa, koska eivät tunne itsessään sitä voimaa, mikä heillä pitäisi olla. He soisivat mielellään, että Kristus olisi heissä väkevä ja osoittaisi voimansa suurissa teoissa.

Tähän Herra, Jumalamme, johdattaa nöyryyttääkseen meitä, että näkisimme, kuinka heikot, viheliäiset, kirotut ja kadotetut olemme, ellei Kristus tule auttamaan meitä vanhurskaudellaan ja voimallaan kanna heikkouttamme. Katso, tämä on se syvällinen viisautemme, johon koko maailma loukkaantuu.

Martti Luther, Mannaa Jumalan lapsille
"    :-*