Kirjoittaja Aihe: Lopun aika  (Luettu 22481 kertaa)

Poissa Hilema

  • Viestejä: 269
Vs: Lopun aika
« Vastaus #30 : 12.10.16 - klo:00:08 »
Lainaus
Näin ollen Ak huseeraa jumalana kirkossa

Tuo oli minun ei kovin hyvä sanoitukseni.

Ajatus oli, että ak:t lähtevät kirkollisista piireistä. Kaikkien pienempien ak:ten tiivistymä on vielä edessäpäin, mutta (nimi)kristillisyyden puitteista hän tullee esiin.




Oloneuvos

  • Vieras
Vs: Lopun aika
« Vastaus #31 : 12.10.16 - klo:01:16 »
Tuosta valkoisen hevosen ratsastajasta olisin eri mieltä. Jeesuksella on Raamatussa miekka, ei jousi. Tuo kuvaus osuu paremmin kristillisyyden keskellä toimivaan eksyttäjään, joka matkii Jeesusta, antikristukseen siis.

Ilm.6:2 Ja minä näin, ja katso: valkea hevonen; ja sen selässä istuvalla oli jousi, ja hänelle annettiin seppele, ja hän lähti voittajana ja voittamaan.

Luvussa 19 oleva ratsastaja on Jeesus.

Olen ymmärtänyt samalla tavalla kuin KnutL. Ilm. 6 luku kertoo Jumalan vitsauksista ja ensimmäinen on tuo valkoisella hevosella ratsastava, joka ei paljasta kasvojaan eikä nimeään eikä hänellä ole sanan miekkaa vaan sotaisa jousi. Jeesus paljastaa kasvonsa ja nimensä (eli persoonansa) ja taistelee sanansa miekalla. Luvun 6:2 ratsastaja tuo tullessaan toisen evankeljumin, toisen hengen ja toisen Jeesuksen eli tuo Jeesukselta näyttävä ratsastaja saa aikaan lopunajan valheherätyksen. Se on ratsastanut jo Jumalan temppeliin (me olemme Jumalan temppeli) ja yhä voimakkaammin ihmiset haluavat olla itse itsensä jumalia. 

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4474
  • Matkalla
Vs: Lopun aika
« Vastaus #32 : 16.10.16 - klo:21:32 »
Olen viime aikoina tutkinut Ilmestyskirjaa.
Näyttää siltä, että mitä enemmän sitä tutkin, sitä kauemmaksi ajaudun siitä mitä nuoruudessani siitä kuulin opetettavan.

Laitan tähän joitain nykyisiä ajatuksiani Ilmestyskirjan luvusta 7.
Luvussa kuvataan kaksi joukkoa.

Toista joukkoa kuvataan sinetillä merkityiksi.
Toista joukkoa kuvataan suureksi joukoksi.

Merkille pantavaa on se, että noita joukkoja kuvataan kuudennen ja seitsemännen sinetin välissä.

Sinetti painettiin Jumalan palvelijoiden otsaan.
Toisen joukon kohdalla sinetin painamista ei mainita.

Kuitenkin Raamatussa sanotaan, että "Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti"


Olenkin tullut siihen tulokseen, että nuo molemmat joukot ovat samaa joukkoa, mutta tuossa luvussa 7 heitä kuvataan eri kanteilta.


Sinetillä merkittyjä oli 144000.
Tuo luku muodostuu luvuista 10 ja 12.
Kymmenen on täydellisyyden luku. Kaksitoista muodostuu lukujen 3 ja 4 tulosta. Luku kolme yhdistyy kolminaisuuteen, katoamattomuuteen ja täydellisyyteen.
Luku neljä kuvaa maailmaa tai luomakuntaa.
Armon kautta 3 x 4 on täydellinen jumalallisen hallinnon luku 12.

10x10x10x12x12 = 144000


Tuon joukon 144000 sanotaan muodostuvan sukukunnista.
Kuitenkaan nuo sukukunnat eivät ole niitä sukukuntia, jotka tavallisesti luetellaan Israelin sukukuntina.


Lainaus
4 Ja minä kuulin sinetillä merkittyjen luvun, sata neljäkymmentä neljä tuhatta merkittyä kaikista Israelin lasten sukukunnista:
5 Juudan sukukunnasta kaksitoista tuhatta merkittyä, Ruubenin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Gaadin sukukunnasta kaksitoista tuhatta,
6 Asserin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Naftalin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Manassen sukukunnasta kaksitoista tuhatta,
7 Simeonin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Leevin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Isaskarin sukukunnasta kaksitoista tuhatta,
8 Sebulonin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Joosefin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Benjaminin sukukunnasta kaksitoista tuhatta merkittyä.


Israelilaisten katselmuksessa luetellut sukukunnat olivat nämä:

4. Moos. 1:21 näitä Ruubenin sukukunnasta katselmuksessa olleita oli neljäkymmentäkuusi tuhatta viisisataa.
4. Moos. 1:23 näitä Simeonin sukukunnasta katselmuksessa olleita oli viisikymmentäyhdeksän tuhatta kolmesataa.
4. Moos. 1:25 näitä Gaadin sukukunnasta katselmuksessa olleita oli neljäkymmentäviisi tuhatta kuusisataa viisikymmentä.
4. Moos. 1:27 näitä Juudan sukukunnasta katselmuksessa olleita oli seitsemänkymmentäneljä tuhatta kuusisataa.
4. Moos. 1:29 näitä Isaskarin sukukunnasta katselmuksessa olleita oli viisikymmentäneljä tuhatta neljäsataa.
4. Moos. 1:31 näitä Sebulonin sukukunnasta katselmuksessa olleita oli viisikymmentäseitsemän tuhatta neljäsataa.
4. Moos. 1:33 näitä Efraimin sukukunnasta katselmuksessa olleita oli neljäkymmentätuhatta viisisataa.
4. Moos. 1:35 näitä Manassen sukukunnasta katselmuksessa olleita oli kolmekymmentäkaksi tuhatta kaksisataa.
4. Moos. 1:37 näitä Benjaminin sukukunnasta katselmuksessa olleita oli kolmekymmentäviisi tuhatta neljäsataa.
4. Moos. 1:39 näitä Daanin sukukunnasta katselmuksessa olleita oli kuusikymmentäkaksi tuhatta seitsemänsataa.
4. Moos. 1:41 näitä Asserin sukukunnasta katselmuksessa olleita oli neljäkymmentäyksi tuhatta viisisataa.
4. Moos. 1:43 näitä Naftalin sukukunnasta katselmuksessa olleita oli viisikymmentäkolme tuhatta neljäsataa.
4. Moos. 1:47 Mutta leeviläisistä, heidän isiensä sukukunnasta, ei pidetty katselmusta yhdessä muiden kanssa.
4. Moos. 1:49 "Ainoastaan Leevin sukukunnasta älä pidä katselmusta äläkä laske heidän väkilukuansa yhdessä muiden israelilaisten kanssa,


Jaakobin pojat olivat Ruuben, Simeon, Leevi, Juuda, Isaskar, Sebulon, Dan, Naftali, Gad, Asser, Joosef ja Benjamin.
Sukukunnnista Joosefin pojat Efraim ja Manasse tulivat isänsä sijaan.

Leevistä kerrotaan näin:

8 Siihen aikaan Herra erotti Leevin sukukunnan kantamaan Herran liitonarkkia, seisomaan Herran edessä, palvelemaan häntä ja siunaamaan hänen nimeensä, niinkuin tähän päivään saakka on tapahtunut.
9 Sentähden Leevi ei saanut osuutta eikä perintöosaa veljiensä rinnalla, sillä Herra on hänen perintöosansa, niinkuin Herra, sinun Jumalasi, on hänelle puhunut.
« Viimeksi muokattu: 16.10.16 - klo:22:10 kirjoittanut KnutL »

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4474
  • Matkalla
Vs: Lopun aika
« Vastaus #33 : 16.10.16 - klo:21:47 »
Kun verrataan noita kahta luetteloa, voidaan huomata, että Ilmestyskirjassa ei ole mainittu Daanin sukukuntaa eikä Efraimin sukukuntaan. Efraimin paikan on ottanut hänen isänsä Joosef - Manassen sukukunta on kuitenkin mainittu erikseen.
Ilmestyskirjan luetteloon on otettu myös Leevi.


Minusta on täysin mahdotonta ajatella, ettei Daanin sukukunnassa olisi yhtään sellaista, jota ei olisi voitu merkitä.
Se johtaa ajattelemaan mikä voisi olla syy mainitsemattomuuteen.
Ajatukset menevät Tuomarien kirjaan, jossa voidaan nähdä, että Daanin heimo syyllistyi epäjumalan palvelukseen koko sen ajan kunnes se vietiin pakkosiirtolaisuuteen.

Tuo sai minut ajattelemaan, että olisiko Tuomarien kirjalla ja Ilmestyskirjalla enemmänkin tekemistä toistensa kanssa?
Tuomarien kirjojen tilanteissa liikutaan koko ajan pahempaa kohti niin kuin Ilmestyskirjassakin. Hmmm....


Hengelliseen näkökulmaan johtaa myös Leevin ottaminen listaukseen mukaan.
Ja se, että listaus alkaa Juudalla eikä Ruubenilla.


Näyttäisi siltä, että tuo tarkkaan laskettu joukko kertoo yksinkertaisesti sitä, että se kuvaa kaikkien aikojen uskovia, joiden lukumäärän Jumala tietää tarkalleen.
He ovat siis tosi Israel.
Heidät kaikki on merkitty sinetillä.



Lainaus
17 Mutta jos muutamat oksista ovat taitetut pois ja sinä, joka olet metsäöljypuu, olet oksastettu oikeiden oksien joukkoon ja olet päässyt niiden kanssa osalliseksi öljypuun mehevästä juuresta,
18 niin älä ylpeile oksien rinnalla; mutta jos ylpeilet, niin et sinä kuitenkaan kannata juurta, vaan juuri kannattaa sinua.
19 Sinä kaiketi sanonet: "Ne oksat taitettiin pois, että minut oksastettaisiin".
20 Oikein; epäuskonsa tähden ne taitettiin pois, mutta sinä pysyt uskosi kautta. Älä ole ylpeä, vaan pelkää.
21 Sillä jos Jumala ei ole säästänyt luonnollisia oksia, ei hän ole säästävä sinuakaan.
22 Katso siis Jumalan hyvyyttä ja ankaruutta: Jumalan ankaruutta langenneita kohtaan, mutta hänen hyvyyttänsä sinua kohtaan, jos hänen hyvyydessänsä pysyt; muutoin sinutkin hakataan pois.
23 Mutta nuo toisetkin, jos eivät jää epäuskoonsa, tulevat oksastettaviksi, sillä Jumala on voimallinen oksastamaan ne jälleen.
24 Sillä jos sinä olet leikattu luonnollisesta metsäöljypuusta ja vasten luontoa oksastettu jaloon öljypuuhun, kuinka paljoa ennemmin nämä luonnolliset oksat tulevat oksastettaviksi omaan öljypuuhunsa!
25 Sillä minä en tahdo, veljet-ettette olisi oman viisautenne varassa-pitää teitä tietämättöminä tästä salaisuudesta, että Israelia on osaksi kohdannut paatumus-hamaan siihen asti, kunnes pakanain täysi luku on sisälle tullut,

Öljypuussa on siis juutalaisia ja pakanakristittyjä.
Öljypuussa ei ole niitä juutalaisia, jotka ovat epäuskoisia eikä muita pakanoita.

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4474
  • Matkalla
Vs: Lopun aika
« Vastaus #34 : 16.10.16 - klo:22:00 »
Noiden sinetillä merkittyjen näkemisen jälkeen Johannes sanoo
"Tämän jälkeen minä näin"

En usko, että tuossa ja muuallakaan Ilmestyskirjassa mennään tarkasti siinä aikajärjestyksessä mitä tapahtuu meidän ajanlaskussamme.
Aivan yhtä hyvin voi ajatella, että kuva vaihtuu Johanneksen edessä ja hän katsoo toista näkökulmaa samasta hetkestä.


Lainaus
Tämän jälkeen minä näin, ja katso, oli suuri joukko, jota ei kukaan voinut lukea, kaikista kansanheimoista ja sukukunnista ja kansoista ja kielistä, ja ne seisoivat valtaistuimen edessä ja Karitsan edessä puettuina pitkiin valkeihin vaatteisiin, ja heillä oli palmut käsissään,

Mistä tuo joukko oli tullut?

Lainaus
13 Ja yksi vanhimmista puhui minulle ja sanoi: "Keitä ovat nämä pitkiin valkeihin vaatteisiin puetut, ja mistä he ovat tulleet?"
14 Ja minä sanoin hänelle: "Herrani, sinä tiedät sen". Ja hän sanoi minulle: "Nämä ovat ne, jotka siitä suuresta ahdistuksesta tulevat, ja he ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä.


Mikä on tuo suuri ahdistus?
Onko se sellainen, joita maalaillaan lopun ajan sensaatiokirjoissa, jotka on täynnä sotakoneita ym.?

Vai onko se tämä ahdistus:

Joh. 16:33
Tämän minä olen teille puhunut, että teillä olisi minussa rauha. Maailmassa teillä on ahdistus; mutta olkaa turvallisella mielellä: minä olen voittanut maailman."


Ymmärrän myös niin, että kyllä tuo 144000:n sinetöidyn joukko on valkaissut vaatteensa Karitsan veressä. Ei heillä olisi muuten sinettiä ja päin vastoin - jos tämä suuri joukko on valkaissut vaatteensa Karitsan veressä, totta kai heillä on myös Pyhän Hengen sinetti.

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4474
  • Matkalla
Vs: Lopun aika
« Vastaus #35 : 16.10.16 - klo:22:09 »
Tuo joukkojen näkökulmaero näkyy myös näissä jakeissa.


Lainaus
"Älkää vahingoittako maata älkääkä merta, älkää myös puita, ennenkuin me olemme painaneet sinetin Jumalamme palvelijain otsaan".

Sinetillä merkityt menevät ahdistukseen. Seuraavat luvut kertovat osaltaan siitä ahdistuksesta.
Uskomattomat ihmiset eivät tuollaiseen ahdistukseen koskaan joudu. He joutuvat vihan kohteeksi, mutta voivat siitä selvitä.

Lainaus käyttäjältä: Room. 5:9
Paljoa ennemmin me siis nyt, kun olemme vanhurskautetut hänen veressään, pelastumme hänen kauttansa vihasta.


Toisen näkökulman suuri joukko on jo tullut ahdistuksesta.

Lainaus
"Nämä ovat ne, jotka siitä suuresta ahdistuksesta tulevat, ja he ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä."




Pitääpä tuumia...
« Viimeksi muokattu: 16.10.16 - klo:22:23 kirjoittanut KnutL »

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4474
  • Matkalla
Vs: Lopun aika
« Vastaus #36 : 17.10.16 - klo:23:00 »
Tuo joukkojen näkökulmaero näkyy myös näissä jakeissa.


Lainaus
"Älkää vahingoittako maata älkääkä merta, älkää myös puita, ennenkuin me olemme painaneet sinetin Jumalamme palvelijain otsaan".

Sinetillä merkityt menevät ahdistukseen. Seuraavat luvut kertovat osaltaan siitä ahdistuksesta.
Uskomattomat ihmiset eivät tuollaiseen ahdistukseen koskaan joudu. He joutuvat vihan kohteeksi, mutta voivat siitä selvitä.

Lainaus käyttäjältä: Room. 5:9
Paljoa ennemmin me siis nyt, kun olemme vanhurskautetut hänen veressään, pelastumme hänen kauttansa vihasta.


Toisen näkökulman suuri joukko on jo tullut ahdistuksesta.

Lainaus
"Nämä ovat ne, jotka siitä suuresta ahdistuksesta tulevat, ja he ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä."




Pitääpä tuumia...

Usein kuulee sanottavan, että Jeesuksen tullessa hakemaan seurakunnan,  juutalaiset tajuavat,  että Jeesus olikin Messias, jota he odottivat. Samat ihmiset pitävät noita 144000 ihmistä Jaakobista polveutuvina luonnollisina Israelin sukukuntien jäseninä, jotka jäävät saarnaamaan evankeliumia.

Siihen liittyen tuossa uskomuksessa on pieni epäloogisuus:
Nuo 144000 merkittiin Jumalan sinetillä.
Sinetillä merkityt kuuluvat seurakuntaan. Jos seurakunta temmataan pois, mukana lähtee myös nuo 144000.


- -
Tuo oppi seurakunnan ajasta + tempaus + 3,5 vuotta + 3,5 vuotta + 1000-vuotinen valtakunta on täynnä tuollaisia epäloogisuuksia.

Oloneuvos

  • Vieras
Vs: Lopun aika
« Vastaus #37 : 17.10.16 - klo:23:59 »

Tuo oppi seurakunnan ajasta + tempaus + 3,5 vuotta + 3,5 vuotta + 1000-vuotinen valtakunta on täynnä tuollaisia epäloogisuuksia.

Minä uskon, että tuhatvuotinen valtakunta toteutuu tavalla tai toisella niin kuin Herran sanassa on kerrottu. Itse en tosin ymmärrä noista asioista juuri mitään. Olen tavannut joitakin uskovaisia, jotka touhuvat jatkuvasti Jeesuksen tulemuksen tai Antikristuksen ilmestymisen aiheissa. Joskus koen että nuo asiat ovat vallanneet noiden uskovien ajatusmaailman ja sydämen niin, että Jeesuksen omakohtainen tunteminen ja Hänen yhteydessä eläminen on jäänyt taka-alalle ja kuin sivuasiaksi. Tuntuu kuin he olisivat "Efeson kristittyjä" jotka osaavat ja tekevät paljon sekä tuntevat oikean opinkin, mutta ovat hylänneet rakkauden Jeesukseen. Heidät on joku lumonnut, sillä Jeesuksen kanssa kuljettaessa ei auta ympärileikkaus eikä ympärileikkaamattomuus ( ei tekemiset eikä tekemättä jättämiset) vaan rakkaudessa vaikuttava usko. Sitä Hän kysyy: "Oloneuvos, rakastatko sinä Minua?"

Suokoon hyvä Jumala meille armoa asettaa nämä asiat oikeaan tärkeysjärjestykseen. Voimme erehtyä vakavastikin opissa, mutta toivottavasti emme erehdy uskossa ja tarkoitan sillä nyt Herramme tosi tuntemista. Jeesus tuntee omansa ja se on hyvin turvallinen tietoisuus ja sen synnyttää meille Hänen Henkensä. En tiedä mitä tulevaisuus tuo tullessaan, mutta ulkoiset olosuhteet ainakin näyttävät synkkenevän ja maailma natisee liitoksissaan.


Poissa Natanael

  • Viestejä: 4474
  • Matkalla
Vs: Lopun aika
« Vastaus #38 : 18.10.16 - klo:00:17 »

Minä uskon, että tuhatvuotinen valtakunta toteutuu tavalla tai toisella niin kuin Herran sanassa on kerrottu.

Miten se on sinun mielestäsi kerrottu?

Ensinnäkin, missä on  kerrottu, että on olemassa 1000v. - valtakunta?
Toiseksi,  milloin 1000:n vuoden laskeminen alkaa? Onko 1000 vuotta kirjaimellista vai symbolista?
Milloin saatana sidottiin tai sidotaan?
 
Jos yksi päivä on kuin tuhat vuotta, voiko tuhat vuotta olla kuin yksi päivä? - en itse ajattele noin
Mitä ajanlaskua ja missä 1000 vuotta eletään symbolisesti tai kirjaimellisesti?
Kenelle ko. aikaa lasketaan?

Oloneuvos

  • Vieras
Vs: Lopun aika
« Vastaus #39 : 18.10.16 - klo:00:37 »

Minä uskon, että tuhatvuotinen valtakunta toteutuu tavalla tai toisella niin kuin Herran sanassa on kerrottu.

Miten se on sinun mielestäsi kerrottu?

Ensinnäkin, missä on  kerrottu, että on olemassa 1000v. - valtakunta?
Toiseksi,  milloin 1000:n vuoden laskeminen alkaa? Onko 1000 vuotta kirjaimellista vai symbolista?
Milloin saatana sidottiin tai sidotaan?
 
Jos yksi päivä on kuin tuhat vuotta, voiko tuhat vuotta olla kuin yksi päivä? - en itse ajattele noin
Mitä ajanlaskua ja missä 1000 vuotta eletään symbolisesti tai kirjaimellisesti?
Kenelle ko. aikaa lasketaan?

Tuossapa hyviä kysymyksiä. Ehkä johonkin voin jotain vastaukseksi tuhertaa vaikka, kuten aikaisemmin sanoin, olen hyvin vähän tähän asiaan tutustunut. Olen kuitenkin kokouksissa kuullut opetusta. Palaan ehkä tänään (siis tiistaina) vielä palstalle, mutta nyt laitan hengitysaparaatin päälle ja menen maate. Tänään saan kolme vierasta kymmenen jälkeen aamusella. Nuorisoa tulee käymään kun täällä Uudellamaalla on kouluista syyslomaa.

Muistakaamme rukouksin maatamme ja Jumalan seurakuntaa maassamme. Ei tässä tarvitse olla mikään profeetta voidakseen ennustaa, että vaikeita aikoja on tulossa. Jossain on kirjoitettu lohdullinen lupaus: Herra on omiensa turva ahdingon aikana. Tässä uskon varmuudessa hyvää yötä, Jeesus myötä.

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4474
  • Matkalla
Vs: Lopun aika
« Vastaus #40 : 18.10.16 - klo:13:38 »
Tässä on ainoa kohta UT:ssa, josta voidaan hakea tukea oppiin  "tuhatvuotisesta valtakunnasta"

2 Ja hän otti kiinni lohikäärmeen, sen vanhan käärmeen, joka on perkele ja saatana, ja sitoi hänet tuhanneksi vuodeksi
3 ja heitti hänet syvyyteen ja sulki ja lukitsi sen sinetillä hänen jälkeensä, ettei hän enää kansoja villitsisi, siihen asti kuin ne tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet; sen jälkeen hänet pitää päästettämän irti vähäksi aikaa.
4 Ja minä näin valtaistuimia, ja he istuivat niille, ja heille annettiin tuomiovalta; ja minä näin niiden sielut, jotka olivat teloitetut Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, ja niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eikä sen kuvaa eivätkä ottaneet sen merkkiä otsaansa eikä käteensä; ja he virkosivat eloon ja hallitsivat Kristuksen kanssa tuhannen vuotta.
5 Muut kuolleet eivät vironneet eloon, ennenkuin ne tuhat vuotta olivat loppuun kuluneet. Tämä on ensimmäinen ylösnousemus.
6 Autuas ja pyhä on se, jolla on osa ensimmäisessä ylösnousemuksessa; heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa, vaan he tulevat olemaan Jumalan ja Kristuksen pappeja ja hallitsevat hänen kanssaan ne tuhannen vuotta.
7 Ja kun ne tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet, päästetään saatana vankeudestaan,



Milloin tapahtuu tuossa kohdassa mainittu ensimmäinen ylösnousemus?
Onko ryöväri kuolleena paratiisissa?
Luuk. 23:43
Niin Jeesus sanoi hänelle: "Totisesti minä sanon sinulle: tänä päivänä pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa.



Kun sanotaan

"ja he virkosivat eloon ja hallitsivat Kristuksen kanssa tuhannen vuotta. Muut kuolleet eivät vironneet eloon, ennenkuin ne tuhat vuotta olivat loppuun kuluneet. Tämä on ensimmäinen ylösnousemus."

monesti uskotaan, että uskovat ovat nyt kuolleessa olotilassa tuhatvuotisen valtakunnan alkamiseen saakka. Siis siihen saakka, kun on ollut ns. vihan ajat ja pommitettu tämä maailma tuusan nuuskaksi.

Entäpä, jos niin ei olekaan?
Jos ajatellaan, että tuhatvuotinen valtakunta alkoi Jeesuksen ylösnousemuksessa, uskovat ovat nyt elossa taivaassa.



Room. 6:4 - 5
Niin olemme siis yhdessä hänen kanssaan haudatut kasteen kautta kuolemaan, että niinkuin Kristus herätettiin kuolleista Isän kirkkauden kautta, samoin pitää meidänkin uudessa elämässä vaeltaman. Sillä jos me olemme hänen kanssaan yhteenkasvaneita yhtäläisessä kuolemassa, niin olemme samoin myös yhtäläisessä ylösnousemuksessa

Kai tuo uusi elämä tarkoittaa myös fyysisen kuoleman jälkeistä elämää.


Poissa evlutkristitty

  • Viestejä: 553
Vs: Lopun aika
« Vastaus #41 : 18.10.16 - klo:16:16 »
2. Piet. 3:8   Mutta tämä yksi älköön olko teiltä, rakkaani, salassa, että "yksi päivä on Herran edessä niinkuin tuhat vuotta ja tuhat vuotta niinkuin yksi päivä."

Järjen päätelmiinsä perustavat laskevat vuosilukuja rietämättä ettei Herran edessä ole kuin yksi aika, ja se on nimeltään nyt ja iankaikkisesti. Eli miljardi tämän telluksen vuotta on tuonpuoleisessa maailmassa NYT hetki. Ei ole eilistä eikä huomista, kelloja eikä kalentereita ole.  Kun viimeinen henkäys on vedetty, ihminen on loppusijoituspaikassaan samalla hetkellä, vaikka hän olisi ollut kuolleena tämän puoleisen maailman mittareilla mitattuna 100000 vuotta.

Poissa evlutkristitty

  • Viestejä: 553
Vs: Lopun aika
« Vastaus #42 : 18.10.16 - klo:16:23 »
Ilmestyskirjan kirjoittamisen aikaan kristityt olivat vainojen alaisia. huomisesta ei ollut tietoa tuleeko sitä. Usein eloonjäämisen ehtona oli, kieltää Kristus Messiaana ja syntien sovittajana.
Siksi ilmestyskirja on täynnä toivon ja rohkaisun sanomaa, "älkää luopuko uskosta, sillä Herramme Kristus tulee pian takaisin noutamaan meidät valtakuntaansa."

Mitä huolta meillä tänään on tuhansista vuosista, ei yhtään mitään, voi olla että emme huomista enään näe. Siksi kilvoittelemme jokaisen elämämme sekunnin ajan uskossa Kristukseen, joka hetki lähtöön valmistautuneina.

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4474
  • Matkalla
Vs: Lopun aika
« Vastaus #43 : 23.10.16 - klo:21:22 »
Maanpäällisen, vihan ajan jälkeisen tuhatvuotinen valtakuntaopin mukaan maailmaa hallitsee juutalaiset näkymättömän seurakunnan kanssa ja evankelioi pakanakansoja.

Siinä on vain sellainenkin ristiriita, etteivät pedonmerkin ottaneet voi sinne päästä.

Lainaus
Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.


Ja miten luonnolliset ihmiset, juutalaiset ja pedon palvelijat, voisivat elää näkymättömässä maailmassa ja uskovien sydämissä?


Lainaus
Ja kun fariseukset kysyivät häneltä, milloin Jumalan valtakunta oli tuleva, vastasi hän heille ja sanoi: "Ei Jumalan valtakunta tule nähtävällä tavalla, eikä voida sanoa: 'Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla'; sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä".


Tietenkin, jos ajatellaan, että Jumalalla on monta valtakuntaa, tuohon voisi tulla jotain tolkkua.
Tosin tuossa ajatuksessa, että hallitsijalla olisi monta erillistä valtakuntaa ei olisi mitään tolkkua.

Jos taas ajateltaisiin,  että 1000-vuotinen valtakunta on vain kapinallinen maakunta, mikä ei olisi vielä täydellisesti Jumalan valtakunnan osa, ei siellä silloin tietenkään olisi jumalallinen hallinto.

Mitä enemmän kiliasmia miettii, sitä epäloogisemmalta siihen liittyvät opit näyttäytyvät.

Oloneuvos

  • Vieras
Vs: Lopun aika
« Vastaus #44 : 24.10.16 - klo:06:50 »



Ja miten luonnolliset ihmiset, juutalaiset ja pedon palvelijat, voisivat elää näkymättömässä maailmassa ja uskovien sydämissä?

Lainaus
Ja kun fariseukset kysyivät häneltä, milloin Jumalan valtakunta oli tuleva, vastasi hän heille ja sanoi: "Ei Jumalan valtakunta tule nähtävällä tavalla, eikä voida sanoa: 'Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla'; sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä".


Tuo kohta Luukas 17:21 on käännetty Raamatussamme KR33/38 "oikein, mutta kuitenkin virheellisesti". A.Saarisalo kääntää kohdan "Jumalan kuninkuus on nyt keskellänne" ja parjattu KR92 "Jumalan valtakunta on teidän keskellänne". Alkutekstin sana εντος-entos voidaan kääntää paitsi sisällisesti, myös "keskuudessanne, joukossanne". Jeesushan puhui tuossa fariseuksille, jotka eivät uskoneet Häneen ja joiden sisimmässä vaikutti aivan joku muu kuin Jumalan valtakunta. Tuo Saarisalon käännös on mielestäni osuva, koska Jumalan valtakunnan (alkutekstissä Jumalan kuningaskunnan - he basileia tu theu) kuningas oli tullut "omiensa tykö", oli siis heidän keskellänsä.

Se seikka, jos me emme ymmärrä joitakin Jumalan ilmoittamia asioita tai näemme niissä ristiriitaisuuksia (tarkoitan nyt esim. 1000-vuotista valtakuntaa), johtuu meidän vajavaisuudestamme. Suuret profetiat ovat kuin toinen toistaan korkeimpia vuorijonon huippuja -näemme huiput, mutta emme niiden välisissä laaksoissa olevia asioita. Näin Jumalan ilmoitus on edennyt alusta asti; kuusi luomispäivää ovat kuin vuorijonon huippuja, yöt niiden välissä laaksoja joihin näkökykymme ei ulotu. Raamatussa on paljon tällaista ilmoitusta. Jesaja näkee historian suuria tapahtumia, mutta huipentumien väliin jää aikakausia, joista hänellä ei ole ilmoitusta. Jollakin toisella profeetalla voi taas olla kahden vuorenhuipun väliin jäävästä laaksosta ilmoitusta. Daniel näkee maailmanvaltoja, mutta ei näe Jeesuksen maanpäällisen elämän yksityiskohtia, kuten Jesaja. Daniel näkee vain, että synti sovitetaan ja Ihmisen Poika tulee (ei pilvissä alas, vaan ylös) Vanhaikäisen tykö. Jne. Tämä oli nyt vähän omasta päästäni juuri syntynyttä selitystä. Koetelkaa.

Tämän tahdon itselleni ja kaikille lukijoille sanoa: jos Raamatussa on meille ristiriitaisia kohtia niin rukoilkaamme nöyrästi, että Herra opettaisi ja selittäisi meille niitä. Monet kohdat avautuvat vuosien saatossa, kun olemme kärsivällisiä ja opimme odottamaan.