Kirjoittaja Aihe: Huijausta!  (Luettu 37908 kertaa)

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Huijausta!
« Vastaus #105 : 13.11.20 - klo:12:31 »
Huijarit ovat aktiivisia. Sain tänään kahteen sähköpostiini samansisältöisen huijausyrityksen kuin viestissä 102 kerroin. Pankkini vahvisti, että kyse on huijausyrityksestä.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6331
Vs: Huijausta!
« Vastaus #106 : 23.11.20 - klo:18:47 »
Meille soitettiin juuri äsken näennäisesti sähkölaitokselta, jopa puhelimen niminäyttö antoi sähkölaitoksen oikean nimen. Oli automaattinen sanoma: suljemme sähkön 30 minuutin päästä, soita seuraavan numeroon....
Soitin ja sanoin, että maksan netin kautta.
Kaveri nauroi mulle että sähköt kuitenkin suljetaan. Sanoin että mistä tiedän ettet ole huijari.
Kaveri: "okei yhdistän tämän johtajalle" MIelestäni sama kaveri sitten vastasi toisena henkilönä.
Kun sitten sanoin että mistä mä tiedän että SÄ et oo huijari, mulle annettiin toinen "palvelunumero".

Tsekkasin energiafirman sivuilta eikä siellä ollut tuota numeroa.
Päätin soittaa heidän numeroonsa ja sain kuulla että maksumme on maksettu 16.11. ja meillä ei ole tällä hetkellä heille maksamatonta laskua!!

Poissa Taisto

  • Viestejä: 2279
Vs: Huijausta!
« Vastaus #107 : 23.11.20 - klo:20:01 »
Meille soitettiin juuri äsken näennäisesti sähkölaitokselta, jopa puhelimen niminäyttö antoi sähkölaitoksen oikean nimen. Oli automaattinen sanoma: suljemme sähkön 30 minuutin päästä, soita seuraavan numeroon....
Soitin ja sanoin, että maksan netin kautta.
Kaveri nauroi mulle että sähköt kuitenkin suljetaan. Sanoin että mistä tiedän ettet ole huijari.
Kaveri: "okei yhdistän tämän johtajalle" MIelestäni sama kaveri sitten vastasi toisena henkilönä.
Kun sitten sanoin että mistä mä tiedän että SÄ et oo huijari, mulle annettiin toinen "palvelunumero".

Tsekkasin energiafirman sivuilta eikä siellä ollut tuota numeroa.
Päätin soittaa heidän numeroonsa ja sain kuulla että maksumme on maksettu 16.11. ja meillä ei ole tällä hetkellä heille maksamatonta laskua!!
Suomessa tuo sähkön katkaisu menee suunnilleen niin, että ensin on lähetetty yksi maksukehotus jos sähkölasku on maksamatta, sitten kahden viikon kuluttua toinen maksukehotus, ja lopulta kirjallinen katkaisu-uhkaus, jossa kerrotaan päivämäärä jolloin sähkö katkaistaan JOS siinä uhkauskirjeessä mainitut viivästyneet laskut ovat määrättynä päivänä edelleen maksamatta. Tietääkseni milloinkaan ei tule tuollaista puhelua jossa sanotaan että sähkö katkaistaan 30 minuutin kuluttua, ellei ensin ole tullut useampia kirjallisia maksukehotuksia.

Sitä en tiedä miten usa:ssa toimitaan, mutta tuskin niin kuin tuossa huijauksen yrityksessä  ;)

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6331
Vs: Huijausta!
« Vastaus #108 : 23.11.20 - klo:20:34 »
Juu soitin miehelle tuon jälkeen, ja hän kertoi, että ei ne katkaise sähköä ilman kirjallista ilmoitusta. Mutta mistä sitä tietää, ettei meiltä olisi jäänyt se kirje avaamatta tai lukematta. :-\
Ja mun työni riippuu kodin sähköstä ja netistä, eli en voisi tehdä tämän päivän töitä jos se olisi tapahtunut.
Itse olen melko huolimaton postin suhteen, ja helposti voi jäädä varoitukset huomaamatta.

Onneksi mulla pelaa se että mistä mä tiedän että et oo huijari. ;D Ammattisairaus. 8) Sitten jäin katsomaan että mikä oli heidän vetonsa ja meni enemmän rikollisen käyttäytymisen puolelle kuin viralliseksi lähteeksi. Sitä oli melkein veikeä seurata. Yrittivät kovasti.

Mutta se uhka aiheuttaa paniikkireaktion. Siihen he vetoavat.

Poissa Taisto

  • Viestejä: 2279
Vs: Huijausta!
« Vastaus #109 : 23.11.20 - klo:21:26 »
Sinulla on hyvä ammattisairaus  :D.

Mutta moniin vanhuksiin tuollainen puhelu ja sen aiheuttama paniikki voi tehota, valitettavasti...

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6331
Vs: Huijausta!
« Vastaus #110 : 23.11.20 - klo:22:49 »
Juu aika inhoittava. Varsinkin kun puhelimen näyttö ilmoitti sähkäfirman nimen. Siksi minäkin vastasin. Eli siihenkään ei voi enää luottaa. Ja minäkin reagoin ensin tunteella, että voi kauhea mulla on vaan 30 min. aikaa.. Onneksi aivojen muutkin osat alkoivat toimia.

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Huijausta!
« Vastaus #111 : 03.12.20 - klo:14:40 »
Tänään on erityinen huijausyrityspäivä. Ainakin 4 huijausyritystä tuli ja kaikki eri osoitteista. Yksi minulle lähetetty pakettikin oli muka tulossa.    >:(
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Huijausta!
« Vastaus #112 : 09.12.20 - klo:11:23 »
Mediassa kerrotaan totuutena monenlaisia juttuja, joiden totuusarvo on vähintäänkin kyseenalainen. Voidaan puhua miljoonista vuosista tai kymmenistä miljoonista vuosista. Selvää on kuitenkin mielestäni se, että kukaan ei voi tarkistaa uutisen paikkansapitävyyttä.

Tässä yksi esimerkki tänään:
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000007670531.html
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Huijausta!
« Vastaus #113 : 12.12.20 - klo:11:27 »
Huijarit ovat jälleen aktivoituneet. Ja asialla on taas "suomalainen terveyssivusto":
https://only-promotion.com/358/kneeactive-m-med/gps/?req-id=MbIRcluD

Yhdellä sivustolla tämä proffa on Mikko Perttula ja toisella Marko Perttula. Molemmissa on saman ukon kuva:
https://dailysupport24.com/358/kneeactive-m-med/gps/?req-id=dGMkMKyK#
« Viimeksi muokattu: 12.12.20 - klo:11:49 kirjoittanut Paulus »
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Huijausta!
« Vastaus #114 : 22.12.20 - klo:14:37 »
Tänään on erityinen huijausyrityspäivä. Ainakin 4 huijausyritystä tuli ja kaikki eri osoitteista. Yksi minulle lähetetty pakettikin oli muka tulossa.    >:(

Paketti on edelleen tulossa. Oheinen ilmoitus tulee melkein joka päivä sähköpostiin. Mistähän tämä paketti on tulossa, ei näytä ainakaan Postin palvelulta?
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Huijausta!
« Vastaus #115 : 05.01.21 - klo:14:49 »
Miljardööri tarjoaa jälleen apuaan…  ;D ;D ;D

Helppoa kuin heinänteko, ei tarvii muuta kuin ilmoittaa tilitiedot…
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6331
Vs: Huijausta!
« Vastaus #116 : 05.01.21 - klo:15:45 »
Heh  ;D

Minulle on tullut 3 sähköpostia joltain jonka nimi on olevinaa Cindy M. Myös tarjoaa apua, jopa valtion sellaista.
Hyvin kummallinen viesti.

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Huijausta!
« Vastaus #117 : 17.02.21 - klo:12:11 »
Sain tänään seuraavanlaisen sähköpostin Elisan nimissä:

Hyvä käyttäjä,

Tilisi turvallisuus on tärkeää.

Pyydämme käyttäjiä päivittämään siellä olevan tilin viimeaikaisten online-tietoturvaloukkausten vuoksi. Vaikka tämä ei vaikuttanut elisa-järjestelmiin, ryhdymme ylimääräisiin varotoimiin ja lukitsemme tilisi, jos emme vahvista sitä 24 tunnin kuluessa.

Napsauta tätä ratkaistaksesi ongelman nyt

Kiitos,

Elisan jäsenryhmä



Jotenkin minulla on semmoinen tuntu, että tämä on huijausta.  >:(
« Viimeksi muokattu: 17.02.21 - klo:12:19 kirjoittanut Paulus »
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Taisto

  • Viestejä: 2279
Vs: Huijausta!
« Vastaus #118 : 17.02.21 - klo:13:32 »

Jotenkin minulla on semmoinen tuntu, että tämä on huijausta.  >:(
Oikein arvattu  :)

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Huijausta!
« Vastaus #119 : 17.02.21 - klo:14:15 »

Jotenkin minulla on semmoinen tuntu, että tämä on huijausta.  >:(
Oikein arvattu  :)

Välitin viestin Poliisin vihjepalveluun.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell