Kirjoittaja Aihe: Toronton siunauksesta 20 vuotta  (Luettu 88598 kertaa)

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4475
  • Matkalla
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #180 : 05.04.14 - klo:22:34 »
Joh 10:27-30

"Minun lampaani kuulevat minun ääntäni, ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua.
Ja minä annan heille iankaikkisen elämän, ja he eivät ikinä huku, eikä kukaan ryöstä heitä minun kädestäni.

Minun Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kaikkia, eikä kukaan voi ryöstää heitä minun Isäni kädestä. Minä ja Isä olemme yhtä."

Kyllä se kuulkaas on helppoa ja turvallista. Yksikään Torontolainen tai Minskiläinen henki ei saa mitään otetta Jeesuksen omiin.

Tuo alleviivattu lause on totta vain, jos lampaat kuuntelevat vain Jeesusta.

Poissa Vilhelm

  • Viestejä: 148
  • aavikkosutten veli ja kamelikurkien kumppani
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #181 : 05.04.14 - klo:22:35 »
Juu ja niiden on myös seurattava.

Ja jos näin ei ole tapahtuu eksyminen. Tosin siinäkin on hyvä paimen -vertauksen mukaan hyvät mahdollisuudet tulla pelastetuksi.

Siis toronto-henkeä ei kannata paljoa kuunnella eikä seurata.
« Viimeksi muokattu: 05.04.14 - klo:22:37 kirjoittanut Vilhelm »
'Sille, joka voittaa, annan valkoisen kiven ja siihen kiveen kirjoitetun uuden nimen, jota ei tiedä kukaan muu kuin sen saaja.'

Lydia

  • Vieras
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #182 : 05.04.14 - klo:22:38 »
Jokainen joka toivonsa laittaa Jumalaan ei jää hyljätyksi hänen puoleltaan. Jokaista hän haluaa johdattaa perille asti. Monesta asiasta ovat painotukset erilaisia uskovillakin.
Olisi suotavaa että täällä tien päällä vielä ollessamme ei riideltäsi siitä kuka on mitäkin.

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4475
  • Matkalla
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #183 : 05.04.14 - klo:22:39 »
Juu, Hyvä Paimen kyllä etsii eksyneitä.

En näe silti mitään mieltä siinä, että seurakunnat pyytävät raatelevia susia luokseen eksyttäjiä.

Poissa Vilhelm

  • Viestejä: 148
  • aavikkosutten veli ja kamelikurkien kumppani
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #184 : 05.04.14 - klo:22:44 »
Etsii ja löytää. Eikä ole Paimenen vika että Jumalan Henki ei ole uskovissa niin voimakkaasti läsnä, että eksytykset torjuttaisiin päättäväisesti ja lujasti heti alkuunsa.

Itse asiassa Paimen itse taitaa olla se joka sallii koetuksen tulla erottamaan Häntä rakastavat jotain muuta haluavista.

Toronto on ihan hieno kaupunki jossa käväisin sukulaisia tapaamassa yhdeksäntoista vuotta sitten. Vähän koleaa oli kun vuodenaikakin oli tämä sama.
'Sille, joka voittaa, annan valkoisen kiven ja siihen kiveen kirjoitetun uuden nimen, jota ei tiedä kukaan muu kuin sen saaja.'

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6787
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #185 : 05.04.14 - klo:22:46 »
Joh 10:27-30

"Minun lampaani kuulevat minun ääntäni, ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua.
Ja minä annan heille iankaikkisen elämän, ja he eivät ikinä huku, eikä kukaan ryöstä heitä minun kädestäni."

On sekin vaihtoehto, että kaikki lauman lampaat eivät ole Hyvän Paimenen omia. Heitä varten lienee se eksytys, josta Paavali kirjoittaa  2. Tess. 2:ssa. Ja Ilm. 3:1. osoittaa, että seurakunnassakin suurin osa voi olla eksymyksessä. Miksiköhän Jeesus kantoi huolta eksymyksen vaarasta, jos Hän itse huolehtisi asiasta?
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Lydia

  • Vieras
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #186 : 05.04.14 - klo:22:46 »
Ei Jumala ole kädetön pitämään omistaan huolta!

Ja toronttosta on jo 20v aikaa, mennään eteenpäin ja julistetaan Kristusta.
« Viimeksi muokattu: 05.04.14 - klo:22:48 kirjoittanut Lydia »

Poissa Vilhelm

  • Viestejä: 148
  • aavikkosutten veli ja kamelikurkien kumppani
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #187 : 05.04.14 - klo:22:50 »
Joo lampaat on aina lampaita ja ne on kaikki Jumalan omia eikä niistä yksikään joudu hukkaan.

Tämä on varma ja pysyvä lupaus ja koppaan jokaista joka tulee epäuskonsa kanssa Jeesusta valehtelijaksi tekemään.

On sitten vuohia lampaiden seassa ja se on sitten toinen juttu. Heidät erotetaan lampaista illalla.

Mutta Jumala on uskon alkaja ja täydelliseksi saattaja. Lisäileppä siihen jotain.

Torontossa on ainakin jääkiekkojoukkue Toronto Maple Leafs jonka yhtä ottelua Anaheim mighty ducksia vastaan saimme seurailla katsomon perältä.
'Sille, joka voittaa, annan valkoisen kiven ja siihen kiveen kirjoitetun uuden nimen, jota ei tiedä kukaan muu kuin sen saaja.'

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6787
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #188 : 05.04.14 - klo:22:51 »
Ei Jumala ole kädetön pitämään omistaan huolta!

Ja toronttosta on jo 20v aikaa, mennään eteenpäin ja julistetaan Kristusta.

Pitääkö huolta niistäkin, jotka kaikista varoituksista välittämättä seuraavat eksyttäjiä? Eikös Raamattu sano, että Jumala(!) löhettää väkevän eksysyksen niille, joilla ei ole rakkautta totuuteen? Lähettäisikö hän eksytyksen niille, jotka ovat aina olleet eksyksissä?
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4475
  • Matkalla
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #189 : 05.04.14 - klo:22:53 »
Ei Jumala ole kädetön pitämään omistaan huolta!

Ja toronttosta on jo 20v aikaa, mennään eteenpäin ja julistetaan Kristusta.

Ei Torontolaisuus ole mihinkään hävinnyt. Sen nimi on vain vaihtunut milloin miksikin: Lakeland, Herzog..


Laitoin tuon alla olevan linkin jo aiemmin.
Mielestäni siinä on järkyttävää tekstiä. Seurakunnan johto ei ilmeisesti pidä sitä mitenkään kummallisena, kun se on esillä.
Kaiken lisäksi tuo on uusin kirjoitus osiossaan.

http://www.cityseurakunta.fi/index.php?option=com_content&view=section&layout=blog&id=6&Itemid=20&lang=fi


Lydia

  • Vieras
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #190 : 05.04.14 - klo:23:04 »
Onko meidän suurin huoli joku Herzog?

Mielestäni paljon vakavampaa on keskinäinen riitely, katkeruus, maallistuminen, penseys, yleinen luopumus jne.
« Viimeksi muokattu: 05.04.14 - klo:23:09 kirjoittanut Lydia »

Poissa Soltero

  • Viestejä: 2484
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #191 : 05.04.14 - klo:23:07 »
Ei Jumala ole kädetön pitämään omistaan huolta!

Ja toronttosta on jo 20v aikaa, mennään eteenpäin ja julistetaan Kristusta.

Pitääkö huolta niistäkin, jotka kaikista varoituksista välittämättä seuraavat eksyttäjiä? Eikös Raamattu sano, että Jumala(!) löhettää väkevän eksysyksen niille, joilla ei ole rakkautta totuuteen? Lähettäisikö hän eksytyksen niille, jotka ovat aina olleet eksyksissä?
Väkeviä eksytyksiä ovat varmaankin esim.  room.-katolilainen kirkko, luteril. kirkko nykyisessä maallistuneessa muodossaan, jehovantodistajuus, mormonit jne.

En voi kuvitella, että Jumalan kutsumat uskoon tulleet, Jeesuksen nimessä kastetut ja Pyhän Hengen saaneet voisivat mennä mukaan näihin eksytyksiin.
Tietenkin room.-kat. ja ev. lut.kirkon jäsenistä osa on eksytyksestä huolimatta Jeesuksen lapsia.

wakan

  • Vieras
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #192 : 05.04.14 - klo:23:21 »
Kyllä se kuulkaas on helppoa ja turvallista. Yksikään Torontolainen tai Minskiläinen henki ei saa mitään otetta Jeesuksen omiin.

Mistäs se sitten johtuu, että torontolaisuus sai valtaansa hyvin monet Jeesuksen omat?

Jospa se johtuu siitä, että torontolaisia henkiä ei ole olemassakaan?

Poissa Soltero

  • Viestejä: 2484
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #193 : 05.04.14 - klo:23:25 »
Kyllä se kuulkaas on helppoa ja turvallista. Yksikään Torontolainen tai Minskiläinen henki ei saa mitään otetta Jeesuksen omiin.

Mistäs se sitten johtuu, että torontolaisuus sai valtaansa hyvin monet Jeesuksen omat?

Jospa se johtuu siitä, että torontolaisia henkiä ei ole olemassakaan?
Uskovaiset Jeesuksen omat "torontolaiset" eivät tietenkään kuulu niihin petettyihin, murskattuihin ja mieleltään järkytettyihin kärsijiin, joista tässä keskustelussa kovasti puhutaan.
He ovat tarvinneet ja kai vieläkin tarvitsevat kyseisen tyyppistä "uuskarismaattisuutta".

Poissa Vilhelm

  • Viestejä: 148
  • aavikkosutten veli ja kamelikurkien kumppani
Vs: Toronton siunauksesta 20 vuotta
« Vastaus #194 : 05.04.14 - klo:23:26 »
Lainaus
Mistäs se sitten johtuu, että torontolaisuus sai valtaansa hyvin monet Jeesuksen omat?

Jospa se johtuu siitä, että torontolaisia henkiä ei ole olemassakaan?

No minä en ole sellaista tavannut niinkuin en minskiläistäkään.

Mutta jos sellaisia on, niin aika hampaattomia ovat kuitenkin. Ainakin erottamaan uskovia Kristuksen rakkaudesta.

Mites se meni, ei korkeus, ei syvyys, ei vallat, ei voimat, ei enkelit, ei henkivallat, ei mikään voi meitä erottaa Jumalan rakkaudesta joka on Kristuksessa Jeesuksessa meidän Herrassamme.
« Viimeksi muokattu: 05.04.14 - klo:23:28 kirjoittanut Vilhelm »
'Sille, joka voittaa, annan valkoisen kiven ja siihen kiveen kirjoitetun uuden nimen, jota ei tiedä kukaan muu kuin sen saaja.'