Kirjoittaja Aihe: Milloin ihminen uudestisyntyy?  (Luettu 11324 kertaa)

Poissa Mice

  • Viestejä: 1651
Vs: Milloin ihminen uudestisyntyy?
« Vastaus #30 : 20.05.14 - klo:16:29 »
Jumala ei aja vuonna 2014 vain hevosvankkureilla, eikä kiellä sähköistä evankeliumin levitystä. Tämäkin foorumi olisi turha jos Jumala ei suostuisi vaikuttamaan netin kautta.
Ihmisroska

Taisto

  • Vieras
Vs: Milloin ihminen uudestisyntyy?
« Vastaus #31 : 20.05.14 - klo:17:26 »
14. Minä sanon teille: tämä meni kotiinsa vanhurskaampana kuin se toinen; sillä jokainen, joka itsensä ylentää, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se ylennetään."

Uudempi käännös tässä on parempi. Vanhasta saa sen käsityksen, että vanhurskaudessa olisi eri asteita. Mutta on joko vanhurskautettu tai sitten ei.
Tuossa jakeessa ei kylläkään puhuta vanhurskauttamisesta, vaan vanhurskaudesta...
Olen jokseenkin varma, että jonkun elämä on vanhurskaampaa kuin jonkin toisen.

Tätäkin pitäisi kyllä tutkia, miten muissa raamatunkäännöksissä, siis muissa kuin suomenkielisissä,
on käännetty vanhurskauttaa-verbi. Jos vanhurskas-sanan merkitys on lähellä sanaa "oikeamielinen",
niin mitenkähän vanhurskauttaa sitten pitäisi kääntää...?

Minulla on edelleenkin pieni epäilys, että me suomenkieliset saatamme ymmärtää nämä väärin,
johtuen sanasta jonka raamatunkääntäjät ovat aikanaan meidän käännöksiimme valinneet.

tikli

  • Vieras
Vs: Milloin ihminen uudestisyntyy?
« Vastaus #32 : 20.05.14 - klo:17:46 »
14. Minä sanon teille: tämä meni kotiinsa vanhurskaampana kuin se toinen; sillä jokainen, joka itsensä ylentää, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se ylennetään."

Uudempi käännös tässä on parempi. Vanhasta saa sen käsityksen, että vanhurskaudessa olisi eri asteita. Mutta on joko vanhurskautettu tai sitten ei.
Tuossa jakeessa ei kylläkään puhuta vanhurskauttamisesta, vaan vanhurskaudesta...
Olen jokseenkin varma, että jonkun elämä on vanhurskaampaa kuin jonkin toisen.

Tätäkin pitäisi kyllä tutkia, miten muissa raamatunkäännöksissä, siis muissa kuin suomenkielisissä,
on käännetty vanhurskauttaa-verbi. Jos vanhurskas-sanan merkitys on lähellä sanaa "oikeamielinen",
niin mitenkähän vanhurskauttaa sitten pitäisi kääntää...?

Minulla on edelleenkin pieni epäilys, että me suomenkieliset saatamme ymmärtää nämä väärin,
johtuen sanasta jonka raamatunkääntäjät ovat aikanaan meidän käännöksiimme valinneet.

Nimenomaan näin minäkin ajattelisin, että tuossa kohden on juurikin kysymys elämän vanhurskaudesta sen perusteella, mitä Raamattu tilanteesta puhuu, koska Jeesus
mainitsee tekojen perusteella publikaanin vanhurskaammaksi?

Sillä uskon vanhurskaushan ei tule teoista.

Ja jos sanotaan, että toinen on vanhurskaampi, niin sehän puhuu myöskin silloin
siitä, että toisenkin täytyi olla vanhurskas jossain määrin, eli ei ollut siis kysymys jumalattomista henkilöistä.

Eli näin suuresti saattaa muuttua koko Raamatun sanoma, jos lähdemme tulkitsemaan sinne sellaista, mitä siellä ei ole.

Uskon vanhurskaus on sitä, mistä mm. Helena kirjoittaa tuolla edellä:

Ihminen uudestisyntyy silloin, kun Jumala vanhurskauttaa hänet uskon kautta Jeesukseen.
« Viimeksi muokattu: 20.05.14 - klo:17:48 kirjoittanut tikli »

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4475
  • Matkalla
Vs: Milloin ihminen uudestisyntyy?
« Vastaus #33 : 20.05.14 - klo:19:54 »
1992-käännös
Lainaus
14 "Minä sanon teille: hän lähti kotiinsa vanhurskaana, tuo toinen ei. Jokainen, joka itsensä korottaa, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se korotetaan."

Poissa Adina

  • Viestejä: 416
Vs: Milloin ihminen uudestisyntyy?
« Vastaus #34 : 20.05.14 - klo:20:28 »
Tv7:lta katsoin juuri tässä ohjelman jossa nuori nainen kertoi yksin tehneensä uskonratkaisun ja siinä samassa alkoi puhua uusin kielin. Itse olen sitä mieltä että uudestisyntyminen tapahtuu juuri siinä hetkessä kun ihminen tulee Jeesuksen tykö ja tarvitsee pelastajaa.
Uskon samoin, ja onneksi evankeliumin sanoma elää ja voi hyvin tänäänkin maassamme. Moni on tullut uskoon yksin kotonaan TV:ssä julistetun sanoman kautta tai myös s-postikeskustelujen jälkeen. Evankeliointikanavat ovat paljon monipuolisemmat kuin esim. 20 vuotta sitten.

Minäkin tulin uskoon yksin kotona, perustaen sen tähän Sananpaikkaan;

Room.10:9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;

10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.


Kol. 3:2
   
Olkoon mielenne siihen, mikä ylhäällä on, älköön siihen, mikä on maan päällä.

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6782
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Milloin ihminen uudestisyntyy?
« Vastaus #35 : 20.05.14 - klo:20:48 »
Nimenomaan näin minäkin ajattelisin, että tuossa kohden on juurikin kysymys elämän vanhurskaudesta sen perusteella, mitä Raamattu tilanteesta puhuu, koska Jeesus
mainitsee tekojen perusteella publikaanin vanhurskaammaksi?

Mitäs tekoja publikaanilla oli? Syntiä. Mutta eihän synnintekemisen perusteella ketään vanhurskauteta. Fariseuksella oli tekoja, sitä ei kai kukaan voi kieltää, mutta niistä ei ollut apua tässä tilanteessa.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Vastavoima

  • Vieras
Vs: Milloin ihminen uudestisyntyy?
« Vastaus #36 : 21.05.14 - klo:09:58 »
Eikö kukaan samarialainen ollut tullut uskoon / uudestisyntynyt, vaikka uskoivat evankeliumin, jota Filippus julisti??

Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa. Room. 8:9. Samarialaisilla ei ollut, koska "Hän ei vielä ollut tullut yhteenkään heistä" (Ap. t. 8:16).

Kun ihminen saa Pyhän Hengen, silloin hän uudestisyntyy. Ei ennen.

eli suomeksi,
Jos ihmisessä ei ole Pyhää Hengeä ei ole uudesti syntynyt, mutta jos on silloin ihminen on uudesti syntynyt ??
Nyt mitä Herran Jeesuksen kohdalla ? vai poikkeus vaikka sitä ei mainita ??

eli  Jeesus syntyi uudelleen koska sai Pyhän Hengen ??
vai Jumala antaa osia Pyhästä Hengestä, Kuten Viisaus ?
vai KOKO Pyhän Hengen ?
____________________

Oliko Daavid, Elia ja Elisa Uudesti syntyneet ?
Oliko heillä Pyhä Henki ??

70 muuta ??

Ps. 51:11 Älä heitä minua pois kasvojesi edestä, äläkä ota minulta pois Pyhää Henkeäsi.


Jes. 63:11 Silloin hänen kansansa muisti muinaisia päiviä, muisti Moosesta: Missä on hän, joka toi heidät ylös merestä, heidät ynnä hänen laumansa paimenen? Missä on hän, joka pani tämän sydämeen Pyhän Henkensä;

1. Sam. 16:14 Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.
_____________

Tietysti saattaa olla vaikka ei ole mainittu että, Vanhaa aikaa oli joku toinen Pyhä Henki ?
« Viimeksi muokattu: 21.05.14 - klo:10:04 kirjoittanut Vastavoima »

Vastavoima

  • Vieras
Vs: Milloin ihminen uudestisyntyy?
« Vastaus #37 : 21.05.14 - klo:10:06 »
Lydia kirjoittaa:
Lainaus
antoi heille vapautuksen sanat

Nimenomaan näin, eli Jumalan Sanassa on voima,
ja vain sana Häneltä, niin syntinen on vapaa siteistään,
sairas paranee jne.

Kunpa meillä olisikin sama usko, kuin oli sadan päämiehellä.

Matt. 8
5. Ja kun hän saapui Kapernaumiin, tuli hänen tykönsä
sadanpäämies ja rukoili häntä
6. ja sanoi: "Herra, minun palvelijani makaa kotona
halvattuna ja on kovissa vaivoissa".
7. Hän sanoi hänelle: "Minä tulen ja parannan hänet".
8. Mutta sadanpäämies vastasi ja sanoi: "Herra, en minä
ole sen arvoinen, että tulisit minun kattoni alle; vaan sano
ainoastaan sana, niin minun palvelijani paranee
.
9. Sillä minä itsekin olen toisen vallan alainen, ja minulla on
sotamiehiä käskyni alaisina, ja minä sanon tälle: 'Mene', ja
hän menee, ja toiselle: 'Tule', ja hän tulee, ja palvelijalleni:
'Tee tämä', ja hän tekee."
10. Tämän kuultuaan Jeesus ihmetteli ja sanoi niille, jotka
häntä seurasivat: "Totisesti minä sanon teille: en ole kenelläkään
Israelissa löytänyt näin suurta uskoa
.
11. Ja minä sanon teille: monet tulevat idästä ja lännestä ja
aterioitsevat Aabrahamin ja Iisakin ja Jaakobin kanssa
taivasten valtakunnassa;
12. mutta valtakunnan lapset heitetään ulos pimeyteen;
siellä on oleva itku ja hammasten kiristys."
13. Ja Jeesus sanoi sadanpäämiehelle: "Mene. Niinkuin sinä
uskot, niin sinulle tapahtukoon
."
Ja palvelija parani sillä hetkellä.

Onko käskyllä eli sanalla:
Sinun syntisi on anteeksi annettu
ja
ota vuoteesi ja mene,

sama sisältö ?
eli ihminen syntyy uudesti eli saa synnit anteeksi ja sitten Pyhän Hengen, kielillä tahi ilman (Saul, Kuningas ja Daavid)

Vastavoima

  • Vieras
Vs: Milloin ihminen uudestisyntyy?
« Vastaus #38 : 21.05.14 - klo:10:09 »
KuntL kirjoittaa Seurakunta-ketjussa mm. näin:

Lainaus
Noita Simon eikä kukaan samarialaisista ollut vielä uudestisyntynyt
kasteensakaan jälkeen, koska Pyhä Henki ei ollut tullut vielä yhteenkään heistä.

Tuo tuli vastauksena viestiini, jossa puhuin uskoon tulemisesta.

Tämän opin mukaan esim. opetuslapset eivät olleet tulleet uskoon /
olleet uudestisyntyneitä, kun Jeesus lähetti heidät julistamaan
evankeliumia, koska Jeesus ei ollut vielä noussut ylös ja lähettänyt
Pyhää  Henkeä.
Eikä siis kukaan muukaan voinut tulla uskoon / uudestisyntyä
ennen Jeesuksen ylösnousemusta, jos tuon opin mukaisesti
tulkitaan  Raamattua
.

Luuk. 10
1. Sen jälkeen Herra valitsi seitsemänkymmentä muuta ja
lähetti heidät kaksittain edellänsä jokaiseen kaupunkiin ja
paikkaan, jonne hän itse aikoi mennä.
2. Ja hän sanoi heille: "Eloa on paljon, mutta työmiehiä vähän.
Rukoilkaa siis elon Herraa, että hän lähettäisi työmiehiä elonkorjuuseensa.
3. Menkää; katso, minä lähetän teidät niinkuin lampaat susien keskelle.
4. Älkää ottako mukaanne rahakukkaroa, älkää laukkua, älkää kenkiä,
älkääkä tervehtikö ketään tiellä.
5. Kun tulette johonkin taloon, niin sanokaa ensiksi: 'Rauha tälle talolle!'
6. Ja jos siellä on rauhan lapsi, niin teidän rauhanne on lepäävä hänen
päällänsä; mutta jos ei ole, niin se palajaa teille.
7. Ja olkaa siinä talossa ja syökää ja juokaa, mitä heillä on tarjota, sillä
työmies on palkkansa ansainnut. Älkää siirtykö talosta taloon.
8. Ja mihin kaupunkiin te tulettekin, missä teidät otetaan vastaan, syökää,
mitä eteenne pannaan,
9. ja parantakaa sairaat siellä ja sanokaa heille: 'Jumalan valtakunta on
tullut teitä lähelle'.

Mitä mieltä olette?


Esimerkiksi Mooses, Elia, Elisa ja Johannes Kastaja eivät olleet Uuden Liiton uskovia.
Myöskään Jeesuksen opetuslapset eivät olleet sitä ennen helluntaita.
Ristin ryöväristä ei tullut uudestisyntynyttä vielä ristillä riippuessaan, vaikka paratiisiin pääsikin.
Aabraham uskoi, mutta ei hänkään ollut uudestisyntynyt siinä mielessä kuin mitä me sillä sanalla tarkoitamme.


Uudestisyntyneitä Uuden Liiton uskovia alkoi olla vasta helluntain jälkeen.
Ei Jumala varmaankaan erottele Jeesuksen pelastamien laumaan päässeitä sen mukaan, millä nimikkeellä me ihmiset varustamme kunkin yksilön.

Ristin ryöväri oli ja on  tietysti samalla tavalla Jeesuksen kertakaikkisella uhrilla lunastettu kuin  me myöhemmät pelastuvat, joita koskee Jeesuksen ylösnousemuksen jälkeen tapahtuva uskoon tulo ja Pyhällä Hengellä täyttyminen.

Pääasia on, että meidät on vanhurskautettu Jumalan silmissä, kun uskomme, turvaamme ja tunnustamme Jeesuksen sovitustyön omalla kohdallamme.

"Koskeeko sitten tämä autuaaksi ylistäminen ainoastaan ympärileikattuja, vai eikö ympärileikkaamattomiakin? Sanommehan: "Aabrahamille luettiin usko vanhurskaudeksi".

Kuinka se sitten siksi luettiin? Hänen ollessaanko ympärileikattuna vai ympärileikkaamatonna? Ei ympärileikattuna, vaan ympärileikkaamatonna.

Ja hän sai ympärileikkauksen merkin sen uskonvanhurskauden sinetiksi, joka hänellä oli ympärileikkaamatonna, että hänestä tulisi kaikkien isä, jotka ympärileikkaamattomina uskovat, niin että vanhurskaus heillekin luettaisiin;

ja että hänestä tulisi myöskin ympärileikattujen isä, niiden, jotka eivät ainoastaan ole ympärileikattuja, vaan myös vaeltavat sen uskon jälkiä, mikä meidän isällämme Aabrahamilla oli jo ympärileikkaamatonna.

Sillä se lupaus, että Aabraham oli perivä maailman, ei tullut hänelle eikä hänen siemenelleen lain kautta, vaan uskonvanhurskauden kautta."
( Room. 4: 9-13)

Tämän ketjun aihehan ei ole kuka pelastuu, vaan milloin ihminen uudestisyntyy.
Tietenkin Vanhan Liitonkin uskovat pelastuivat Jeesuksen ristin kuoleman ansioista.

i see
ja sitten kuitenkin osa tahi suuri joukko juutalaisia se on Jumalan kansaa pelastuu mutta pakanat eivät ?
eli mikä ja miksi ja millä perusteella juutalainen pelastuu tulevan ristin kautta mutta pakanat eivät ?

en muista missä Jumala moisen totuuden on ilmoittanut ??
eli paikkoja ?
___________________________

Kuka sitten tietää, mitä ja mikä paikka tahi tila tahi muuta on tuonela.


18 Sillä myös Kristus kärsi kerran kuoleman syntien tähden, vanhurskas vääräin puolesta, johdattaaksensa meidät Jumalan tykö; hän, joka tosin kuoletettiin lihassa, mutta tehtiin eläväksi hengessä,
19 jossa hän myös meni pois ja saarnasi vankeudessa oleville hengille,
20 jotka muinoin eivät olleet kuuliaiset, kun Jumalan pitkämielisyys odotti Nooan päivinä, silloin kun valmistettiin arkkia, jossa vain muutamat, se on kahdeksan sielua, pelastuivat veden kautta.

Nyt mikä erotus on juutalaisella ja pakanalla, esim Nooan aikana, ei Abramia !
ja sitten Jeesus menee tuonelaa ja vain juutalaiset pelastuvat ??
« Viimeksi muokattu: 21.05.14 - klo:10:12 kirjoittanut Vastavoima »

Vastavoima

  • Vieras
Vs: Milloin ihminen uudestisyntyy?
« Vastaus #39 : 21.05.14 - klo:10:15 »
Mitä siis tapahtuu uudestisyntymässä?

Lainaus käyttäjältä: Hes.. 36:26
26 Ja minä annan teille uuden sydämen, ja uuden hengen minä annan teidän sisimpäänne. Minä poistan teidän ruumiistanne kivisydämen ja annan teille lihasydämen.
27 Henkeni minä annan teidän sisimpäänne ja vaikutan sen, että te vaellatte minun käskyjeni mukaan, noudatatte minun oikeuksiani ja pidätte ne.


Lainaus käyttäjältä: Tiit.3:
4 Mutta kun Jumalan, meidän pelastajamme, hyvyys ja rakkaus ihmisiä kohtaan tuli näkyviin,
5 hän pelasti meidät, ei meidän hurskaiden tekojemme tähden, vaan pelkästä armosta. Hän pelasti meidät pesemällä meidät puhtaiksi, niin että synnyimme uudesti ja Pyhä Henki uudisti meidät.
6 Tämän Hengen hän vuodatti runsaana meidän päällemme Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen kautta,
7 jotta me hänen armonsa ansiosta tulisimme vanhurskaiksi ja saisimme osaksemme ikuisen elämän, niin kuin toivomme.

Tuossa sanotaan aivan selvästi, että Hengen vuodatus liittyy uudestisyntymiseen ja vanhurskauttamiseen.

siis kaikki vanhan ajan kuninkaat, papit ja Profeetat sitten ovat uudesti syntyneitä ja lukuisa joukko muita ?
paitsi tietysti Kuningas Saul, tosin ei määritystä miksi ? :)

Vastavoima

  • Vieras
Vs: Milloin ihminen uudestisyntyy?
« Vastaus #40 : 21.05.14 - klo:10:21 »
Ihminen uudestisyntyy silloin, kun Jumala vanhurskauttaa hänet uskon kautta Jeesukseen.

Hepr. 11:31 Uskon kautta pelastui portto Raahab joutumasta perikatoon yhdessä uppiniskaisten kanssa, kun oli, rauha mielessään, ottanut vakoojat luoksensa.

Jaak. 2:25 Eikö samoin myös portto Raahab tullut vanhurskaaksi teoista, kun hän otti lähettiläät luokseen ja päästi heidät toista tietä pois?

eli pakana portto ja mahdolliset muut, myös pelastuivat ?
vai ainoastaa yksi ?

no lisää puita eli hämmennystä :)

mikä oli syy portton pelastumiseen ?
omat hyvät teot ??
Missä vaiheessa usko oli ja tuli esille ?

hhmm onko tällä asia yhteydellä yhteyttä Korneliukseen ?

Hepr. 11:31
   
Uskon kautta pelastui portto Raahab joutumasta perikatoon yhdessä uppiniskaisten kanssa, kun oli, rauha mielessään, ottanut vakoojat luoksensa.

Jaak. 2:25 Eikö samoin myös portto Raahab tullut vanhurskaaksi teoista, kun hän otti lähettiläät luokseen ja päästi heidät toista tietä pois?

Ap. t. 10:31 ja sanoi: 'Kornelius, sinun rukouksesi on kuultu, ja sinun almusi ovat tulleet muistoon Jumalan edessä.

Rukous JA ALMUT !

sadanpää mies hyvä ja jumalaa pelkääväinen eli teot ratkaisevat ??
ja lisää puita.
millä mittarilla ??
mooseksen laki jota ei ole pakanoille ??
vai millä mitataan kuka on hyvä ?

eli suuri osa nykyhetken opetuksesta on per......tä.

tikli

  • Vieras
Vs: Milloin ihminen uudestisyntyy?
« Vastaus #41 : 21.05.14 - klo:10:23 »
Eikö kukaan samarialainen ollut tullut uskoon / uudestisyntynyt, vaikka uskoivat evankeliumin, jota Filippus julisti??

Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa. Room. 8:9. Samarialaisilla ei ollut, koska "Hän ei vielä ollut tullut yhteenkään heistä" (Ap. t. 8:16).

Kun ihminen saa Pyhän Hengen, silloin hän uudestisyntyy. Ei ennen.

eli suomeksi,
Jos ihmisessä ei ole Pyhää Hengeä ei ole uudesti syntynyt, mutta jos on silloin ihminen on uudesti syntynyt ??
Nyt mitä Herran Jeesuksen kohdalla ? vai poikkeus vaikka sitä ei mainita ??

eli  Jeesus syntyi uudelleen koska sai Pyhän Hengen ??
vai Jumala antaa osia Pyhästä Hengestä, Kuten Viisaus ?
vai KOKO Pyhän Hengen ?
____________________

Oliko Daavid, Elia ja Elisa Uudesti syntyneet ?
Oliko heillä Pyhä Henki ??

70 muuta ??

Ps. 51:11 Älä heitä minua pois kasvojesi edestä, äläkä ota minulta pois Pyhää Henkeäsi.


Jes. 63:11 Silloin hänen kansansa muisti muinaisia päiviä, muisti Moosesta: Missä on hän, joka toi heidät ylös merestä, heidät ynnä hänen laumansa paimenen? Missä on hän, joka pani tämän sydämeen Pyhän Henkensä;

1. Sam. 16:14 Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.
_____________

Tietysti saattaa olla vaikka ei ole mainittu että, Vanhaa aikaa oli joku toinen Pyhä Henki ?

Kiitos Herralle näistä sanoista ja siunaus Vastavoimalle!

Näissä oli jotain niin selkää ja niin kirkasta, että ihan alkoi jubileerata tuola hengessä.

Voi että, miten selkeää ja yksinkertaista on Jumalan Sana, kunhan me ihmiset emme
vain alkaisi säveltämään sitä mieleiseksemme.

Ja jokainen ottakoon nämä Jumalan Sanan kohdat sitten niin, kuin oikeaksi näkee ja
kokee, mutta minulle ne merkitsivät hyvin paljon ja antoivat vahvistusta ja vastausta.

Kun Jumala näin koskettaa, nousee mieleeni vain sanat:
Fil. 3:16. Kunhan vain, mihin saakka olemme ehtineetkin, vaellamme samaa tietä!

Vastavoima

  • Vieras
Vs: Milloin ihminen uudestisyntyy?
« Vastaus #42 : 21.05.14 - klo:10:35 »
no, olen iloinen jos jotain sait, kuitenkin ole varovainen :)
sillä olen edelleen ja jatkuvasti ja loppuunasti vastavoima !

no sama se, kysymys oli Paulukselle jolle olen liian arvoton että yhteenkään kysymykseen vaivautuisi vastaamaan :)

Hyvä !

tikli

  • Vieras
Vs: Milloin ihminen uudestisyntyy?
« Vastaus #43 : 21.05.14 - klo:10:50 »
Juu, aina pitää vähän olla varovainen, mutta en kuitenkaan pelkää.   ;D

Olen saanut matkan varrella paljonkin Sinulta oikeita sanoja oikeisiin hetkiin.

Vastavoima

  • Vieras
Vs: Milloin ihminen uudestisyntyy?
« Vastaus #44 : 21.05.14 - klo:11:42 »
ei minua tarvitse pelätä, jos on Jeesuksen se on Totuuden kainalossa :)
ja jos on, tähän hyvin pieni ja mitätön varaus, samaa mieltä mitä vastis :)

no, eli en vielä ole kaikkea sanonut.

Miten on kun Jeesus puhui, oliko opetuslapset aina ja innoissaan ?
eli huusivat hallelujaa ?

eli Totuus ei kelvanut Herran suusta, miksi minun tahi sinun ?
ei, ihminen, alusta asti vastustaa ja kapinoi totuutta vastaan.

Mitä sanoo pisimmällä oleva uskova Herran palvelja Apostoli ?

no sama se, sinun itsesi tulee olla varma mitä olet, ja mistä sen saat on Kirjoitukset.

ja ne tulee itse opetella !
ei auta oli naapuri kuinka hyvä ja sitä ja tätä hyvänsä.

jos naapuri osaa tehdä oikein kaurapuuroa, se ei ole merkki että myös sinä osaat !

eli jokainen on YKSIN Jumalan edessä ja vastaa itsestään.
Nyt jos on samanmielisiä, se rohkaisee, Fileo rakkaus.
ja vielä enemmän jos jollain on Agape rakkaus, se on päätös että nyt rakastan.
Fileo ja eros rakkaus on tunne, mutta Agape on päätös.

eli yksin olemme mutta yhdessä.