Kirjoittaja Aihe: Voiko työttömyys olla siunaus?  (Luettu 6144 kertaa)

Lydia

  • Vieras
Voiko työttömyys olla siunaus?
« : 26.10.13 - klo:21:59 »
Voiko työttömyys olla siunaus? Tuleeko uskovalle kaikki Herralta, myös vastoinkäymiset vai mistä ne tulevat?

Charlotte

  • Vieras
Vs: Voiko työttömyys olla siunaus?
« Vastaus #1 : 26.10.13 - klo:22:19 »
Varmaan ainakin silloin tuntuisi siunaukselta, jos joku on esim. todella väsynyt ja ylikuormittunut ja sitten työttömyyden aikana saisi vähän levähtää.

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4475
  • Matkalla
Vs: Voiko työttömyys olla siunaus?
« Vastaus #2 : 26.10.13 - klo:22:31 »
Minun on huono ottaa tuohon kantaa, koska en ole ikinään ole ollut työttömänä.

Yrittäjän elämässä töistä ei ole koskaan pulaa. Maksajasta (asiakkaista) kyllä on ollut montakin kertaa.

Olenkin sanonut, että 'Isä Meidän' - rukous on yrittäjän rukous.

"Anna meille tänä päivänä meille (työntekijöilleni ja minulle) meidän jokapäiväinen leipämme.."

Lydia

  • Vieras
Vs: Voiko työttömyys olla siunaus?
« Vastaus #3 : 26.10.13 - klo:22:36 »
Joo, varmaan stressaantunut ja uupunut työssään voi joskus jopa toivoa hengähdystakoa.

Kysymyksen työttömyydestä voi asetella toisinkin päin, onko työ siunaus, kun rahaa tulee kivasti ja elämä rullaa mukavasti.
Jos ihan hengellistä puolta ajatellaan taitaa se siunaus lopulta tulla silloin kun kaikki ei ajallisesti niin rullakkaan mukavasti. Ihminen joutuu pysähtymään. Itse aloin luettelemaan Jumalalle asioita ja juttuja miksi on väärin ja epäoikeudenmukaista mikä meitä on kohdannut. Jumala kuitenkin on auttanut ja johdatellut..elokuulla metsälenkillä Pyhä Henki puhui minulle että palaan entiseen työpaikkaan, eikä mennyt kauan kun sain kutsun aika pitkään sijaisuuteen. Sain kokea että Jumala välittää minustakin.

Poissa Adina

  • Viestejä: 416
Vs: Voiko työttömyys olla siunaus?
« Vastaus #4 : 29.10.13 - klo:06:39 »
Siunaus ainakin silloin jos on burn out, tai elämässä on menneillään joku kriisi.
Pidemmän päälle työttömyys voi käydä ahdistavaksi jos rahat alkaa olla tiukilla ja aikaa liikaa.
Itse olen kokenut myös ihmeellistä Jumalan johdatusta "työttömänä", töitä on ollut riittämiin (ei palkallista)
mutta Herra on huolen pitänyt :)

Matt.6:25 Sentähden minä sanon teille: älkää murehtiko hengestänne, mitä söisitte tai mitä joisitte, älkääkä ruumiistanne, mitä päällenne pukisitte. Eikö henki ole enemmän kuin ruoka ja ruumis enemmän kuin vaatteet?

26 Katsokaa taivaan lintuja: eivät ne kylvä eivätkä leikkaa eivätkä kokoa aittoihin, ja teidän taivaallinen Isänne ruokkii ne. Ettekö te ole paljoa suurempiarvoiset kuin ne?

Kol. 3:2
   
Olkoon mielenne siihen, mikä ylhäällä on, älköön siihen, mikä on maan päällä.

Lydia

  • Vieras
Vs: Voiko työttömyys olla siunaus?
« Vastaus #5 : 29.10.13 - klo:09:15 »
Jumalan johdatus ja huolenpito voi olla ihmeellistä ja se tuokin sitä siunausta elämään vaikeinakin aikoina. Eilen taas sain sen kokea konkreettisesti kun sain toivotun puhelinsoiton joka tietää taas joksikin ajaksi töitä. :) Kiitos Jumalalle kaikesta hyvästä, minun näkökulmasta pahakin voi olla hyvää pitkällä juoksulla, kuten siinä laulussa Kiitos sulle Jumalani..myös lauletaan.

Poissa Adina

  • Viestejä: 416
Vs: Voiko työttömyys olla siunaus?
« Vastaus #6 : 29.10.13 - klo:11:58 »
Voisiko työttömyyttä verrata myös huonoon työpaikkaan joka ei ole itselle ollenkaan sopiva, kumpikin masentaa tavallaan.
Onhan siinä työttömyydessä myös se ikävä puoli, että monilta ihmisiltä ei aina heru ymmärrystä. Aivan kuin ei olisi
tarpeeksi yrittänyt etsiä töitä, mennä eri ammattiin oppimaan, perustaa yritys jne. Kaikki ei vaan aina ole niin yksinkertaista :-\
Kun on työpaikka tuntee tekevänsä jotain yhteiskunnan hyväksi, mutta työttömänä tuntee monesti itsensä tarpeettomaksi.
En ihmettele jos monia nuoria jää jo alle 25 - vuotiaana sairaseläkkeelle, elämää ei pysty työttömänä "rakentamaan" eteenpäin.
Kol. 3:2
   
Olkoon mielenne siihen, mikä ylhäällä on, älköön siihen, mikä on maan päällä.

Lydia

  • Vieras
Vs: Voiko työttömyys olla siunaus?
« Vastaus #7 : 29.10.13 - klo:12:05 »
Kun työtön on kaiken tehnyt mitä voi löytääkseen töitä ja sitten joku vielä syyllistää, se ei ole todellakaan mukavaa, suorastaan murskaavaa. >:(

Saldo

  • Vieras
Vs: Voiko työttömyys olla siunaus?
« Vastaus #8 : 29.10.13 - klo:15:30 »
Kyllä työttömyys ja rahattomuus saattavat olla siunausten "käärepaperieta".
Koska paketti on kaikkea muuta kuin houkutteleva, sen avaamista vältellään tai kokonaan kieltäydytään avaamasta. Sen sijaan päästetään ilmoille yleinen valitus ja syyte Jumalalle. Jos ei sitä tee itse, niin saattaa käydä, niinkuin minulle, että toiset hoitivat tämän puolen.

Minulla on aina ollut oma yritys ja vaimollani on ammatti jossa ei ole työttömyyttä missään päin maailmaa. Siis emme olleet koskaan saanneet vastaanottaa siunauksia käärittynä työttömyyteen tai rahattomuuteen. Pikemminkin ihmettelimme niitä, jotka siinä tilassa elivät.

Kävimme läpi kolmen vuoden absoluuttisessa köyhyydessä ja osittain ihmisten ylenkatseessa. Kuitenkin 'risukasaan' paistoi ja lämmitti Armon Aurinko. Siunaukset eivät loppuneet, kun ulkoiset olot paranivat, vaan esim. vaimoni sai vuosikausia olla mukana auttamassa seurakunnan työttömiä heidän vaikeuksissaan. On mahdollista joskus nähdä, vaikka vilaukselta, niinkuin Jeesus näkee asiamme. Kokea makedonia seurakuntalaisten siunaus, mistä Paavali 2.Kor. 8:2 kirjoittaa ".. oli heidän ilonsa heidän suuressa köyhyydessäänkin (työttömyydessä) niin  ylenpalttinen…."

Lydia

  • Vieras
Vs: Voiko työttömyys olla siunaus?
« Vastaus #9 : 30.10.13 - klo:08:58 »
Minä ihan itse valitin Jumalalle siitä mikä meitä kohtasi, varsin miestäni. Esitin argumentteja miksi en sitä ymmärrä ja miksi se on väärin ja epäoikeuden mukaista. Uskon että Suuri Jumala näkee ihmisen hädän ja pelon, eikä hän sen vuoksi hylännyt minua, vaan auttoi ihmeellisellä tavalla.

Saldo

  • Vieras
Vs: Voiko työttömyys olla siunaus?
« Vastaus #10 : 30.10.13 - klo:10:10 »


Maverick:
Hieman koen tässä syyllistämisen sivumakua.
---

Itsestäni puhuen:
Sitten köyhyyteen pudottuani, tunsin suurta syyllisyyttä. Tuntui kuin kaikki olisi vain minun syytäni ja katsoin ansainneeni ensin 90-alun yleisen laman seuraamukset. Sitten menestyksellisen projektin jälkeen USA'ssa, minun tilanteeni päätyi ahdinkoon, ulkoisesti. Tilanne oli uusi ja en osannut vastata siihen. Lamaannuin. Sitten kun Jumala alkoi ensin korjaamaan minua sisäisesti erityisesti lukemani Sanan kautta, jouduin tai halusin avata rikkaudet suuressa köyhyydessämme. Sain elää kohdallani todeksi tuon Paavalin todistuksen makedonialaisista ".. vaikka he olivatkin monessa ahdistuksen koetuksessa, niin oli heidänilonsa heidän suuressa köyhyydessäkin niin ylenpalttinen… ". Koin samaa kuin Daavid Ps. 56, "kuin mykkä kyyhkynen kaukaisessa maassa". Vaikka olin pakkotilanteessa, en sisäisesti ollut pakotettu siihen mitä ulos näytti. Samaa koki vaimoni ja tyttäreni.
Seurakunnassamme oli muutama ihminen, jotka todella halusivat kanssamme kulkea ja auttaa. Kuitenkin, koska sisäinen varmuus oli vain meillä, se alkoi noin kuukauden kuluttua ärsyttämään tukijoitamme, koska heidän teologiansa mukaan oli pitänyt tulla rahallisia vastauksia, jopa heille asti, koska he niin kovasti rukoilivat puolestamme. Muistan, kun kolme pariskuntaa yhtenä iltana tuli asuntoomme ja ilmoitti sanoutuvansa yhteydestämme. Olimme vaimoni kanssa täysin sanattomia, emmekä osanneet tehdä muuta kuin antaa kaikki heidän lahjoittamansa käytetyt huonekalut ja yhden peiton takaisin ja kiittää kaikesta siihen astisesta. Vaimolleni sanoi yksi reipas veli, että katson, että miehesi ei pidä huolta perheestään ja on näin uskotontakin pahempi, vt. 1.Tim.5:8. Vaimoni siihen vain totesi, että jos minulla ei ole mitään valittamista, vaikka leipä on vähäistä, niin älä sinäkään valita. En voi kertoa, mitä nämä perheet ja henkilöt kävivät läpi seuraavien 8 vuoden aikana. Sain tietää siitä paljon myöhemmin.  - Ehkä liian pitkä perustelu, mutta tämän vuoksi kirjoitin mitä kirjoitin. - Edelliseen viitaten, voin sanoa, että olen maistanut voimakasta toisten syyllistämistä perustuen 1.Tim.5:8 ja syyllisyyttä kaiken näkyvän ja käsin koseketeltavan menetettyäni.


Maverick:
Onnea teille, että asia näin järjestyi. Omalla kohdallani noissa kuvioissa olivat seurakunnan "kerma" eli hyvin työllistyneet ja parhaiten ansaitsevat. Me emme kelvanneet tuohonkaan. Heitä meidän ahdinkomme ei kiinnostanut millään tavalla. Ja lopulta tämä "uskon veljeys ja sisaruus" realisoitui varsin karmealla tavalla.

Jäljelle ei ole jäänyt kuin usko, kaikki muu on riisuttu pois. Mutta senhän pitäisi viime kädessä riittää.
---

Tarkoitan siunauksilla ainoastaan Jumalan sisimpäämme, henkeemme, antamia siunauksia. Ulkoinen menestys voi olla ylhäältä tai alhaalta. Jumalan antama menestys on ensisijassa tyytymistä siihen mitä on. Myönnän, etten juuri tyytynyt rahalliseen tiukkuuteen ja huusholliin ilman huonekaluja, mutta lattiallakin nukkuessamme saimme kokea taivaan.

Lydia

  • Vieras
Vs: Voiko työttömyys olla siunaus?
« Vastaus #11 : 30.10.13 - klo:10:20 »
Kyllä ihmiset voivat olla julmia toisilleen ja vielä uskovat! Saldon kertoma on karua todellisuutta ihmisyydestä.

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6782
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Voiko työttömyys olla siunaus?
« Vastaus #12 : 30.10.13 - klo:11:17 »
Minun on huono ottaa tuohon kantaa, koska en ole ikinään ole ollut työttömänä.

Yrittäjän elämässä töistä ei ole koskaan pulaa. Maksajasta (asiakkaista) kyllä on ollut montakin kertaa.

Voi kuinka tuttua. Tänä vuonna tulee täyteen 30 vuotta yrittäjänä. Tekemistä ei ole milloinkaan puuttunut. Mutta siitä tekemisestä on ollut puute, mistä voi laskun kirjoittaa. Ja omat töppäykset joutuu aina itse maksamaan.

Olenkin sitä mieltä, että kaikki työsuhteet tulisi muuttaa liikesuhteiksi. Monta turhaa parranpärinää jäisi pois. Jokainen saisi tienata niin paljon kuin rahkeet kestävät.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

wakan

  • Vieras
Vs: Voiko työttömyys olla siunaus?
« Vastaus #13 : 30.10.13 - klo:12:19 »
Köyhyys voi olla siunaus. Ei tarvitse olla niin huolissaan kaikenmaaliman lamoista ja talouskriiseistä, kun ei ole omaisuutta eikä säästöjä, jotka voisi menettää.

Poissa Soltero

  • Viestejä: 2484
Vs: Voiko työttömyys olla siunaus?
« Vastaus #14 : 30.10.13 - klo:13:01 »
Minun on huono ottaa tuohon kantaa, koska en ole ikinään ole ollut työttömänä.

Yrittäjän elämässä töistä ei ole koskaan pulaa. Maksajasta (asiakkaista) kyllä on ollut montakin kertaa.

Voi kuinka tuttua. Tänä vuonna tulee täyteen 30 vuotta yrittäjänä. Tekemistä ei ole milloinkaan puuttunut. Mutta siitä tekemisestä on ollut puute, mistä voi laskun kirjoittaa. Ja omat töppäykset joutuu aina itse maksamaan.

Olenkin sitä mieltä, että kaikki työsuhteet tulisi muuttaa liikesuhteiksi. Monta turhaa parranpärinää jäisi pois. Jokainen saisi tienata niin paljon kuin rahkeet kestävät.
Se olisi todellista rodunjalostusta.
Hitaat, heikot, väsyneet, yksinkertaiset, arat, sairastelevat ja muut surkimukset karsiutuisivat hetkessä.
Vain vahvat menestyjät jäljelle jäisivät.