Kirjoittaja Aihe: Näitä Raamatun jakeita olen miettinyt  (Luettu 50519 kertaa)

Poissa Soltero

  • Viestejä: 2484
Vs: Näitä Raamatun jakeita olen miettinyt
« Vastaus #150 : 23.03.14 - klo:17:05 »
Mitähän tämä tarkoittaa:

Niin Jeesus tuli ulos, orjantappurakruunu päässään ja purppurainen vaippa yllään.
Ja Pilatus sanoi heille: "Katso ihmistä!"
(Joh. 19:5) ?

Juu, tiedän, että se on klassinen lause Ecce homo
Silti en ymmärrä.

Lydia

  • Vieras
Vs: Näitä Raamatun jakeita olen miettinyt
« Vastaus #151 : 23.03.14 - klo:17:08 »
En tiedä, mutta oletan että Pilatuksen suuri myötätunto oli Jeesuksen puolella, hän aivan kuin sydän murtuneena sanoi nuo sanat= katsokaa syytöntä..

Poissa Soltero

  • Viestejä: 2484
Vs: Näitä Raamatun jakeita olen miettinyt
« Vastaus #152 : 23.03.14 - klo:17:10 »
En tiedä, mutta oletan että Pilatuksen suuri myötätunto oli Jeesuksen puolella, hän aivan kuin sydän murtuneena sanoi nuo sanat= katsokaa syytöntä..
Mutta miksi hän käski katsomaan ihmistä
eikä syytöntä ihmistä?

Lydia

  • Vieras
Vs: Näitä Raamatun jakeita olen miettinyt
« Vastaus #153 : 23.03.14 - klo:17:14 »
No..katso ihmistä eli mitä ihminen joutuu syyttömänä kärsimään, ja kansa hurrasi. Mielestäni sellainen epätoivoinen huudahdus Pilatukselta joka ei tätä olisi halunnut.

Lydia

  • Vieras
Vs: Näitä Raamatun jakeita olen miettinyt
« Vastaus #154 : 23.03.14 - klo:18:05 »
2. Kor. 2:

14 Kiitos olkoon Jumalalle, joka aina kuljettaa meitä Kristuksen voittosaatossa ja antaa meidän kaikkialla levittää Kristuksen tuntemisen tuoksua! 15 Me olemme Kristuksen tuoksu, joka nousee Jumalan eteen; tämän tuoksun tuntevat sekä ne, jotka pelastuvat, että ne, jotka joutuvat kadotukseen.

Tärkeää on tuo Kristuksen tuoksu uskovan elämässä koska sen kokee kaikki.

Poissa PetrusK

  • Viestejä: 125
Vs: Näitä Raamatun jakeita olen miettinyt
« Vastaus #155 : 24.03.14 - klo:12:46 »
Mitähän tämä tarkoittaa:

Niin Jeesus tuli ulos, orjantappurakruunu päässään ja purppurainen vaippa yllään.
Ja Pilatus sanoi heille: "Katso ihmistä!"
(Joh. 19:5) ?

Juu, tiedän, että se on klassinen lause Ecce homo
Silti en ymmärrä.

Pilatus ikäänkuin sanoo tuossa, että katsokaa nyt hyvät ihmiset mitä on lähimmäisellenne tehty? Onko tämä nyt laitaa, että tuollai toista kohdellaan?
Eläkeläinen - Helluntaikirkko

Poissa Soltero

  • Viestejä: 2484
Vs: Näitä Raamatun jakeita olen miettinyt
« Vastaus #156 : 24.03.14 - klo:13:08 »
Mitähän tämä tarkoittaa:

Niin Jeesus tuli ulos, orjantappurakruunu päässään ja purppurainen vaippa yllään.
Ja Pilatus sanoi heille: "Katso ihmistä!"
(Joh. 19:5) ?

Juu, tiedän, että se on klassinen lause Ecce homo
Silti en ymmärrä.


Pilatus ikäänkuin sanoo tuossa, että katsokaa nyt hyvät ihmiset mitä on lähimmäisellenne tehty? Onko tämä nyt laitaa, että tuollai toista kohdellaan?
Selvä.  Kiitos.  Uskottava selitys.

Lydia

  • Vieras
Vs: Näitä Raamatun jakeita olen miettinyt
« Vastaus #157 : 24.03.14 - klo:13:44 »
Mitähän tämä tarkoittaa:

Niin Jeesus tuli ulos, orjantappurakruunu päässään ja purppurainen vaippa yllään.
Ja Pilatus sanoi heille: "Katso ihmistä!"
(Joh. 19:5) ?

Juu, tiedän, että se on klassinen lause Ecce homo
Silti en ymmärrä.

Pilatus ikäänkuin sanoo tuossa, että katsokaa nyt hyvät ihmiset mitä on lähimmäisellenne tehty? Onko tämä nyt laitaa, että tuollai toista kohdellaan?


Tervetuloa PetrusK foorumille. :)

tikli

  • Vieras
Vs: Näitä Raamatun jakeita olen miettinyt
« Vastaus #158 : 07.04.14 - klo:06:12 »
Viime päivinä olen uudestaan ja uudestaan lukenut  Room. 11:sta lukua ja jälleen tänä aamuna sitä lukiessani nämä jakeet ja tässä järjestyksessä nousivat sieltä ylös:

Room. 11
17. Mutta jos muutamat oksista ovat taitetut pois ja sinä, joka olet metsäöljypuu, olet oksastettu oikeiden oksien joukkoon ja olet päässyt niiden kanssa osalliseksi öljypuun mehevästä juuresta,
18. niin älä ylpeile oksien rinnalla; mutta jos ylpeilet, niin et sinä kuitenkaan kannata juurta, vaan juuri kannattaa sinua.

35. Tai kuka on ensin antanut hänelle jotakin, joka olisi tälle korvattava?
36. Sillä hänestä ja hänen kauttansa ja häneen on kaikki; hänelle kunnia iankaikkisesti! Amen.

21. Sillä jos Jumala ei ole säästänyt luonnollisia oksia, ei hän ole säästävä sinuakaan.
22. Katso siis Jumalan hyvyyttä ja ankaruutta: Jumalan ankaruutta langenneita kohtaan, mutta hänen hyvyyttänsä sinua kohtaan, jos hänen hyvyydessänsä pysyt; muutoin sinutkin hakataan pois.



Lydia

  • Vieras
Vs: Näitä Raamatun jakeita olen miettinyt
« Vastaus #159 : 17.05.14 - klo:21:38 »
Ihmiset mielellään soveltavat Raamattua ja muuttelevat sitä omaan aikakauteen, kulttuuriin, tapoihin ja omaan lihallisuuteensa sopivaksi. Olisi varmasti syytä pohtia voisiko oma lihallisuus ja syntinen luonto taipua Jumalan sanan mukaan.

Taisto

  • Vieras
Vs: Näitä Raamatun jakeita olen miettinyt
« Vastaus #160 : 18.05.14 - klo:08:27 »
Ihmiset mielellään soveltavat Raamattua ja muuttelevat sitä omaan aikakauteen, kulttuuriin, tapoihin ja omaan lihallisuuteensa sopivaksi. Olisi varmasti syytä pohtia voisiko oma lihallisuus ja syntinen luonto taipua Jumalan sanan mukaan.
Eipä taida lihallisuus taipua... "lihan mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan lain alle, eikä se voikaan".


tikli

  • Vieras
Vs: Näitä Raamatun jakeita olen miettinyt
« Vastaus #161 : 19.05.14 - klo:06:23 »
Näinhän Raamattu sanoo, mutta........

Room. 8
5. Sillä niillä, jotka elävät lihan mukaan, on lihan mieli, mutta niillä, jotka elävät Hengen mukaan, on Hengen mieli.
6. Sillä lihan mieli on kuolema, mutta hengen mieli on elämä ja rauha;
7. sentähden että lihan mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan lain alle, eikä se voikaan.
8. Jotka lihan vallassa ovat, ne eivät voi olla Jumalalle otolliset.
9. Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.

........silloin, kun Jumalan Henki astuu hallitsemaan ihmistä, on lihan mielen väistyttävä.

Liha ei voi alistua lain alle, eli liha ei suostu palvelemaan Jumalaa ja siksi se joutuu vöistymään ja luovuttamaan hallitusvaltansa Jumalan Hengelle.

Ja tästähän ne uskovan taistelut paljolti johtuvatkin, kun liha ei kykene alistumaan lain alle, niin se etsii jatkuvasti tilaisuutta nousta hallitsemaan ja tästä puhuu paljon Paavali.

Mutta kiitos Jumalalle, että me saamme olla toivossa kärsivälliset, että kerran koittaa se päivä, jolloin lihamme lopullisesti nujeretaan, ja me pääsemme täydelliseen Jumalan lasten kirkkauden vapauteen:

Room. 8
21. koska itse luomakuntakin on tuleva vapautetuksi turmeluksen orjuudesta Jumalan lasten kirkkauden vapauteen.
22. Sillä me tiedämme, että koko luomakunta yhdessä huokaa ja on synnytystuskissa hamaan tähän asti;
23. eikä ainoastaan se, vaan myös me, joilla on Hengen esikoislahja, mekin huokaamme sisimmässämme, odottaen lapseksi-ottamista, meidän ruumiimme lunastusta.
24. Sillä toivossa me olemme pelastetut, mutta toivo, jonka näkee täyttyneen, ei ole mikään toivo; kuinka kukaan sitä toivoo, minkä näkee?
25. Mutta jos toivomme, mitä emme näe, niin me odotamme sitä kärsivällisyydellä.

Taisto

  • Vieras
Vs: Näitä Raamatun jakeita olen miettinyt
« Vastaus #162 : 20.05.14 - klo:07:46 »
......silloin, kun Jumalan Henki astuu hallitsemaan ihmistä, on lihan mielen väistyttävä.

Liha ei voi alistua lain alle, eli liha ei suostu palvelemaan Jumalaa ja siksi se joutuu vöistymään ja luovuttamaan hallitusvaltansa Jumalan Hengelle.

Siitähän juuri on kysymys: elämmekö hengen vai lihan vallassa. Liha ei paremmaksi muutu, mutta hengessä voimme kasvaa.

tikli

  • Vieras
Vs: Näitä Raamatun jakeita olen miettinyt
« Vastaus #163 : 20.05.14 - klo:07:56 »
......silloin, kun Jumalan Henki astuu hallitsemaan ihmistä, on lihan mielen väistyttävä.

Liha ei voi alistua lain alle, eli liha ei suostu palvelemaan Jumalaa ja siksi se joutuu vöistymään ja luovuttamaan hallitusvaltansa Jumalan Hengelle.

Siitähän juuri on kysymys: elämmekö hengen vai lihan vallassa. Liha ei paremmaksi muutu, mutta hengessä voimme kasvaa.

Niin on!

Vastavoima

  • Vieras
Vs: Näitä Raamatun jakeita olen miettinyt
« Vastaus #164 : 21.05.14 - klo:10:32 »
ofcause, ecce homo on merkittävä huudahdus :)
Latinaa ?

no, se mitä saattaa olla:
Katso MIES eli Adam.
no sitten taustaa, mikä oli päällekirjoitus ja mitä se väitti ?
Tämä ON juutalaisten Kuningas.

ja tottahan he jotka vaativat Jumalalta Kuningasta nyt huutoäänestyksen kautta tulee ristille laittaa sillä me, juutalaiset sitten saamme perinnön.

eli kenelle huuto oli ja miksi.
sitä ei ole ilmoitettu.
mutta , itse uskon että Pilatus ja muut esivalta, soitti suuta eli raskasta vi......a.

eli yhdestä sanasta ei kannata nyt kovin suuria oppeja tehdä.