Kirjoittaja Aihe: Näitä Raamatun jakeita olen miettinyt  (Luettu 50287 kertaa)

Marjatta

  • Vieras
Vs: Näitä Raamatun jakeita olen miettinyt
« Vastaus #120 : 16.01.14 - klo:20:42 »
Mitenkäs  tilanteen voisi korjata?

Hengellisillä foorumeilla olevat voivat unohtaa lainalaisuuden ja lakihenkisyyden ja  kirjoitella  Jeesus keskeisiä, armon täyteisiä kommentteja vastapainoksi lakihenkisille kirjoituksille?



Poissa Soltero

  • Viestejä: 2484
Vs: Näitä Raamatun jakeita olen miettinyt
« Vastaus #121 : 16.01.14 - klo:20:43 »
Onneksi määrätietoinen ja tarkoitushakuinen irtisanoutuminen Jeesuksen yhteydestä ja Hänen Herruutensa kieltäminen on erittäin harvinaista.
Oman oksansa irrottamiseen Jeesuksen viinipuusta tarvitaan hyvin paljon pahaa, eikä sellainen tapahdu epähuomiossa.

Jeesus oikein etsii eksyksissä olevia lampaita, koska Hän ei halua kenenkään joutuvan hukkaan.

Lain alaisen julistuksen seurauksena tätä tapahtuu. Ja kuinka yleistä sellainen julistus onkaan! Kun läheltä on päässyt sitä seuraamaan, niin on sanottava, että se on useinkin mahdollista. Ja vihollisen taitava juoni on päästä seurakuntaan ja tuoda tällainen julistus jonkun kunnioitetun "Jumalan palvelijan" kautta. Sellainen sanoma menee kuin häkä päähän.
Se on järkyttävää.
Minä en ole koskaan tavannut henk.kohtaisesti ketään uudestisyntynyttä uskovaa,
Jeesukseen Herrakseen tunnustanutta, joka olisi oikeasti luopunut uskostaan ja kieltänyt Herran.

Mutta tapauksia varmaan sitten on paljonkin.
Jos joku joutuu luopioksi seurakunnan kaitsijoiden väärien opetusten takia, nämä kaitsijat tulevat saamaan Raamatun mukaan hirvittävän tuomion.

Vastavoima

  • Vieras
Vs: Näitä Raamatun jakeita olen miettinyt
« Vastaus #122 : 16.01.14 - klo:20:55 »
Raamattu sanoo ettei Jumala kiusaa ketään ja jos hän on sallinut kiusauksen hän antaa siitäkin ulospääsyn. Uskovaa koetellaan monissa liemissä, Jumala useinkin haluaa nöyyyttää myös, se tekee hyvää loppupeleissä.

13 Äläkä saata meitä kiusaukseen; vaan päästä meidät pahasta, sillä sinun on valtakunta ja voima ja kunnia iankaikkisesti. Amen.

saata ?? johdata?? sallii??
Hyvä Paimen vahtii ja varjelee laumaansa, ja jos tulee paha antaa henkensä lammasten edestä.
jos on valmis antamaan kaiken eli parhaan ei sitten anna vettä tahi leipää eli sitä vähintä.

ja Jobi sopii tähän miten ??

Vastavoima

  • Vieras
Vs: Näitä Raamatun jakeita olen miettinyt
« Vastaus #123 : 16.01.14 - klo:20:58 »
3. Te olette jo puhtaat sen sanan tähden, jonka minä olen teille puhunut.
4. Pysykää minussa, niin minä pysyn teissä. Niinkuin oksa ei voi kantaa hedelmää itsestään, ellei se pysy viinipuussa, niin ette tekään, ellette pysy minussa.

Mielestäni tuossa on vakava varoituksen sana uskoontulleelle vielä tänäkin päivänä. Taas palaan siihen omaan osuuteen mikä jokaisella uskovalla on.
En tiedä mihin ne tukeutuvat jotka ovat sitä mieltä 'kerran uskova, aina uskova'.
Tietenkin luopioita on aina olemassa.

Onneksi määrätietoinen ja tarkoitushakuinen irtisanoutuminen Jeesuksen yhteydestä ja Hänen Herruutensa kieltäminen on erittäin harvinaista.
Oman oksansa irrottamiseen Jeesuksen viinipuusta tarvitaan hyvin paljon pahaa, eikä sellainen tapahdu epähuomiossa.

Jeesus oikein etsii eksyksissä olevia lampaita, koska Hän ei halua kenenkään joutuvan hukkaan.

ja tekee kaikkensa ettei kukaan esim "Vastis" joudu pois heitettäväksi?
jos sitten Herra sallii kiusauksen ja sen tulisi olla sopiva eikä liian iso, että sen voi kestää, niin on turvassa jos ei ei ole turvassa.

kuten venäläinen ruletti.
mutta Herralla ei ole mitään pelissä, vain minulla.

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6787
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Näitä Raamatun jakeita olen miettinyt
« Vastaus #124 : 16.01.14 - klo:21:00 »
Se on järkyttävää.
Minä en ole koskaan tavannut henk.kohtaisesti ketään uudestisyntynyttä uskovaa,
Jeesukseen Herrakseen tunnustanutta, joka olisi oikeasti luopunut uskostaan ja kieltänyt Herran.

Mutta tapauksia varmaan sitten on paljonkin.
Jos joku joutuu luopioksi seurakunnan kaitsijoiden väärien opetusten takia, nämä kaitsijat tulevat saamaan Raamatun mukaan hirvittävän tuomion.

Tästä on vaikea puhua, koska asia koskee minulle hyvin läheistä henkilöä. Tämä henkilö tuli uskoon ja tahtoi tehdä täyttä totta. Hän meni kasteelle ja liittyi (oman käsityksensä mukaan raamatulliseen) seurakuntaan. Eräillä juhlilla oli (50-luvulla) pääpuhujana kuulu Oswald J. Smith, joka haastoi varsinkin nuoria lähetystyöhön. Kysyttiin, kuka teistä haluaa vastata kutsuun. Ko. henkilö oli yksi heistä.

Aikansa kutsua pohdittuaan hän totesi, että Jumala vaatii häneltä mahdottomia ja teki järjen päätelmän, ettei tahdo olla missään tekemisissä sellaisen Jumalan kanssa. Se päätös on pitänyt tähän päivään asti.

Minua on jäänyt vaivaamaan se, että oliko "uskoontulo" aito ja oliko hän kenties kuullut lainkaan armon evankeliumia.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Lydia

  • Vieras
Vs: Näitä Raamatun jakeita olen miettinyt
« Vastaus #125 : 16.01.14 - klo:21:04 »
Jos ihminen on tullut uskoon jättäisikö Pyhä Henki hänet jonkun väärän opetuksen vuoksi tuuliajolle, vaikea uskoa. On myös mahdollista että halutaan syyllistää joistakin Jumalaa ja ihmisiä jos tulee mutkia uskovan matkaan.

Vastavoima

  • Vieras
Vs: Näitä Raamatun jakeita olen miettinyt
« Vastaus #126 : 16.01.14 - klo:21:05 »
Onneksi määrätietoinen ja tarkoitushakuinen irtisanoutuminen Jeesuksen yhteydestä ja Hänen Herruutensa kieltäminen on erittäin harvinaista.
Oman oksansa irrottamiseen Jeesuksen viinipuusta tarvitaan hyvin paljon pahaa, eikä sellainen tapahdu epähuomiossa.

Jeesus oikein etsii eksyksissä olevia lampaita, koska Hän ei halua kenenkään joutuvan hukkaan.

Lain alaisen julistuksen seurauksena tätä tapahtuu. Ja kuinka yleistä sellainen julistus onkaan! Kun läheltä on päässyt sitä seuraamaan, niin on sanottava, että se on useinkin mahdollista. Ja vihollisen taitava juoni on päästä seurakuntaan ja tuoda tällainen julistus jonkun kunnioitetun "Jumalan palvelijan" kautta. Sellainen sanoma menee kuin häkä päähän.
Se on järkyttävää.
Minä en ole koskaan tavannut henk.kohtaisesti ketään uudestisyntynyttä uskovaa,
Jeesukseen Herrakseen tunnustanutta, joka olisi oikeasti luopunut uskostaan ja kieltänyt Herran.

Mutta tapauksia varmaan sitten on paljonkin.
Jos joku joutuu luopioksi seurakunnan kaitsijoiden väärien opetusten takia, nämä kaitsijat tulevat saamaan Raamatun mukaan hirvittävän tuomion.

Lainaus
Jos joku joutuu luopioksi seurakunnan kaitsijoiden väärien opetusten takia, nämä kaitsijat tulevat saamaan Raamatun mukaan hirvittävän tuomion

tämä varmaan lohduttaa jos on sitten vääränopetuksen tahi muun väärän takia ikuisesti kadoksissa, mitä lie.

mikä on Jumalan vastaus mitä Hän ei kuitenkaan tee??
Poistaa ne väärät paimenet ja väärät opettajat.
joko kuoleman tahi muun kautta.

siis jos joku viettelee tahi eksyttää yhden on se jo myllykiven arvoista, saati jos eksyttää tuhansia tahi enemmän!

mitä Jumala tekee ?? katselee pilven reunalla kun lampaita viedään teurastettavaksi??

Miksi Herra ei anna valtaa vaikka minulle ja kukaan ei sen jälkeen uskalla vietellä tahi väärää opettaa!

ja sitten heti vasta väitteille.
Pietari ja Apostoli lähetti ihmisiä, uskovia kuolemaan tahi saatanan haltuun!
eli valta on jos se annetaan!

eli voi vain itkeä miljoonia jotka menevät rahan, vallan tahi lihan himon takia kadotukseen.

Onneksi Jeesus ja taivaan linnut ovat turvassa!


Vastavoima

  • Vieras
Vs: Näitä Raamatun jakeita olen miettinyt
« Vastaus #127 : 16.01.14 - klo:21:10 »
Jos ihminen on tullut uskoon jättäisikö Pyhä Henki hänet jonkun väärän opetuksen vuoksi tuuliajolle, vaikea uskoa. On myös mahdollista että halutaan syyllistää joistakin Jumalaa ja ihmisiä jos tulee mutkia uskovan matkaan.

Kuten hyvin Arvovaltainen opettaja Pietari ja Johannes, ja ympärileikkaus ??

no onneksi, ainakin osa galatalaisista selvisi Pietarin opista pelastukseen!
eli jos ympärileikkaa itsensä on pakko pitää koko laki, sanoo Apostoli!

no sama se.
Jumala armahtaa jos armahtaa, muuten on Pietarin tahi muiden väärien opettajien armon varassa.

Missä ON Jumala ??????????????

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6787
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Näitä Raamatun jakeita olen miettinyt
« Vastaus #128 : 16.01.14 - klo:21:11 »
Mitenkäs  tilanteen voisi korjata?

Hengellisillä foorumeilla olevat voivat unohtaa lainalaisuuden ja lakihenkisyyden ja  kirjoitella  Jeesus keskeisiä, armon täyteisiä kommentteja vastapainoksi lakihenkisille kirjoituksille?

Tilanteen korjaaminen olisi tärkeintä, mitä voimme tehdä. Mutta sellainen sanoma ei vedä puoleensa massoja. Eivätkä sellaiset kirjat yllä bestsellereiksi. Paavalinkin kaikki hylkäsivät.

Kristusta ja armoa voidaan julistaa täysin rinnoin, mutta täysin lakihenkisesti. Kirjoitin mietelmissä tästä aiheesta (Epäraamatullinen raamatullisuus) mm. näin:

"Epäraamatullisessa raamatullisuudessa on kysymys painopisteen muuttamisesta siten, että epäoleellisesta tulee oleellinen. Se tuhoaa kaiken. Se vie pelastusvarmuuden. Se vie ilon ja rauhan.

Epäraamatullinen raamatullisuus puhuu Kristuksesta tutuin käsittein, mutta silti se rakentaa muun kuin ainoastaan Kristuksen varaan.

Epäraamatullinen raamatullisuus pitää armoa palkkiona oikeasta Jumalan tahdon tekemisestä. Tämän mukaan armo on Jumalan mielisuosio, joka kohdistuu niihin, jotka panostavat kaikesta sydämestään hengellisiin.

On varsin yleinen ajatus, että vain aktiivisuutemme ja kokosydämisyytemme puuttuminen estää pääsymme tasolle, jossa voimme kokea Jumalan elämän kaikessa täyteydessään. Mutta on tärkeää tiedostaa se, että kukaan ihminen ei ole kokosydäminen jumalasuhteessaan. Parhaallakin uskovalla kaikki on vain vajaata. Oikea raamatullisuus tuo esille Jumalan pyhyyden ja ihmisen syntisyyden.

Epäraamatullinen raamatullisuus sekoittaa kohtalokkaalla tavalla lain ja evankeliumin keskenään. Se johtaa uskovat suorituskristillisyyteen ja lain alle…"
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Tosikko

  • Viestejä: 639
Vs: Näitä Raamatun jakeita olen miettinyt
« Vastaus #129 : 18.01.14 - klo:22:24 »
Se on järkyttävää.
Minä en ole koskaan tavannut henk.kohtaisesti ketään uudestisyntynyttä uskovaa,
Jeesukseen Herrakseen tunnustanutta, joka olisi oikeasti luopunut uskostaan ja kieltänyt Herran.

Mutta tapauksia varmaan sitten on paljonkin.
Jos joku joutuu luopioksi seurakunnan kaitsijoiden väärien opetusten takia, nämä kaitsijat tulevat saamaan Raamatun mukaan hirvittävän tuomion.

Tästä on vaikea puhua, koska asia koskee minulle hyvin läheistä henkilöä. Tämä henkilö tuli uskoon ja tahtoi tehdä täyttä totta. Hän meni kasteelle ja liittyi (oman käsityksensä mukaan raamatulliseen) seurakuntaan. Eräillä juhlilla oli (50-luvulla) pääpuhujana kuulu Oswald J. Smith, joka haastoi varsinkin nuoria lähetystyöhön. Kysyttiin, kuka teistä haluaa vastata kutsuun. Ko. henkilö oli yksi heistä.

Aikansa kutsua pohdittuaan hän totesi, että Jumala vaatii häneltä mahdottomia ja teki järjen päätelmän, ettei tahdo olla missään tekemisissä sellaisen Jumalan kanssa. Se päätös on pitänyt tähän päivään asti.

Minua on jäänyt vaivaamaan se, että oliko "uskoontulo" aito ja oliko hän kenties kuullut lainkaan armon evankeliumia.

Ehkä hän oli tehnyt ns. ratkaisun helvetillä pelottelun seurauksena.


Taisto

  • Vieras
Vs: Näitä Raamatun jakeita olen miettinyt
« Vastaus #130 : 19.01.14 - klo:13:54 »
tämä varmaan lohduttaa jos on sitten vääränopetuksen tahi muun väärän takia ikuisesti kadoksissa, mitä lie.

mikä on Jumalan vastaus mitä Hän ei kuitenkaan tee??
Poistaa ne väärät paimenet ja väärät opettajat.
joko kuoleman tahi muun kautta.

siis jos joku viettelee tahi eksyttää yhden on se jo myllykiven arvoista, saati jos eksyttää tuhansia tahi enemmän!

mitä Jumala tekee ?? katselee pilven reunalla kun lampaita viedään teurastettavaksi??

Miksi Herra ei anna valtaa vaikka minulle ja kukaan ei sen jälkeen uskalla vietellä tahi väärää opettaa!
Etkö vielä tiedä: Jumala kutsuu ihmisiä sisälle valtakuntaansa, ei pakota.
Jumala sallii, ja käskee meitä sallimaan, väärän kylvön kasvaa maailmassa.
Mikä olisi vaihtoehto: että Jumala (vaikkapa Vastiksen avustuksella) "poistaisi"
väärät opettajat?

Tämähän ei tarkoittaisi Jumalan rakkaudessa esittämää kutsua - vaan pakkovaltaa.

"Usko mitä sanon, tai sinut likvidoidaan". "Jos opetat väärin, sinut tapetaan."
Tällaistako yhteiskuntaa tai seurakuntaa Vastis haluaa? Kyllähän näistä esimerkkejä
löytyy: Stalinin ajan ateistinen yhteiskunta, Maon ajan Kiina, Hitlerin oppi rodunjalostuksesta...
Tai katolinen inkvisitio. Oi mitä ihania, unelmayhteiskuntia: väärin ajattelijat eliminoidaan.
Kunpa Suomeenkin saataisiin jotakin tällaista. Vastis voitaisiin valita itseoikeutetusti käskynhaltijaksi
(imperaattoriksi, kuten Rooman keisareita joskus nimitettiin). Oi mikä ihana virka!

Vastavoima

  • Vieras
Vs: Näitä Raamatun jakeita olen miettinyt
« Vastaus #131 : 23.01.14 - klo:13:24 »
hmmmmmmm ja hmmmmmm
« Viimeksi muokattu: 23.01.14 - klo:16:22 kirjoittanut Vastavoima »

Poissa Adina

  • Viestejä: 416
Vs: Näitä Raamatun jakeita olen miettinyt
« Vastaus #132 : 30.01.14 - klo:19:52 »
Matt.6:19 Älkää kootko itsellenne aarteita maan päälle, missä koi ja ruoste raiskaa ja missä varkaat murtautuvat sisään ja varastavat.
20 Vaan kootkaa itsellenne aarteita taivaaseen, missä ei koi eikä ruoste raiskaa ja missä eivät varkaat murtaudu sisään eivätkä varasta.
21 Sillä missä sinun aarteesi on, siellä on myös sinun sydämesi.

Tuota kohtaa olen miettinyt että kuinka me kootaan niitä aarteita taivaaseen?
Onko niitä tapoja moninaisia ???
Kol. 3:2
   
Olkoon mielenne siihen, mikä ylhäällä on, älköön siihen, mikä on maan päällä.

Poissa Soltero

  • Viestejä: 2484
Vs: Näitä Raamatun jakeita olen miettinyt
« Vastaus #133 : 30.01.14 - klo:20:15 »
Matt.6:19 Älkää kootko itsellenne aarteita maan päälle, missä koi ja ruoste raiskaa ja missä varkaat murtautuvat sisään ja varastavat.
20 Vaan kootkaa itsellenne aarteita taivaaseen, missä ei koi eikä ruoste raiskaa ja missä eivät varkaat murtaudu sisään eivätkä varasta.
21 Sillä missä sinun aarteesi on, siellä on myös sinun sydämesi.

Tuota kohtaa olen miettinyt että kuinka me kootaan niitä aarteita taivaaseen?
Onko niitä tapoja moninaisia ???
Ymmärrän tuon kohdan tarkoittavan, että aarre taivaassa on taivaosuus eli paikka pelastuneiden joukossa viimeisen tuomion jälkeen.

Tässä tulee taas mieleen ihmistekoinen ansioajattelu, jos käsitetään aarteiden keräämisen taivaaseen tarkoittavan hyvillä teoilla tienattua hiukan parempaa paikkaa taivaassa.

Tietysti jotkut käsittävät, että mitä pidemmälle on pyhittynyt ja mitä enemmän tehnyt hyviä tekoja, sitä paremman palkan saa, kun Jeesus tulee takaisin.

He vetoavat tähän:
"Sillä Ihmisen Poika on tuleva Isänsä kirkkaudessa enkeliensä kanssa, ja silloin hän maksaa kullekin hänen tekojensa mukaan."  (Matt. 16:27)

Ymmärrän tuossa tarkoitettavan, että riittävä teko on valita Jeesus oman elämänsä Herraksi.
Hänet torjuva saa maksaa teostaan eli joutuu kadotukseen.

Poissa Adina

  • Viestejä: 416
Vs: Näitä Raamatun jakeita olen miettinyt
« Vastaus #134 : 30.01.14 - klo:20:37 »
Matt.6:19 Älkää kootko itsellenne aarteita maan päälle, missä koi ja ruoste raiskaa ja missä varkaat murtautuvat sisään ja varastavat.
20 Vaan kootkaa itsellenne aarteita taivaaseen, missä ei koi eikä ruoste raiskaa ja missä eivät varkaat murtaudu sisään eivätkä varasta.
21 Sillä missä sinun aarteesi on, siellä on myös sinun sydämesi.

Tuota kohtaa olen miettinyt että kuinka me kootaan niitä aarteita taivaaseen?
Onko niitä tapoja moninaisia ???
Ymmärrän tuon kohdan tarkoittavan, että aarre taivaassa on taivaosuus eli paikka pelastuneiden joukossa viimeisen tuomion jälkeen.

Tässä tulee taas mieleen ihmistekoinen ansioajattelu, jos käsitetään aarteiden keräämisen taivaaseen tarkoittavan hyvillä teoilla tienattua hiukan parempaa paikkaa taivaassa.

Tietysti jotkut käsittävät, että mitä pidemmälle on pyhittynyt ja mitä enemmän tehnyt hyviä tekoja, sitä paremman palkan saa, kun Jeesus tulee takaisin.

He vetoavat tähän:
"Sillä Ihmisen Poika on tuleva Isänsä kirkkaudessa enkeliensä kanssa, ja silloin hän maksaa kullekin hänen tekojensa mukaan."  (Matt. 16:27)

Ymmärrän tuossa tarkoitettavan, että riittävä teko on valita Jeesus oman elämänsä Herraksi.
Hänet torjuva saa maksaa teostaan eli joutuu kadotukseen.

Tuosta tulikin mieleeni seuraava jae; Ef. 2:10
Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, että me niissä vaeltaisimme.

Eli tekommekin ovat Jumalan edeltäpäin valmistamia, oi mitä armoa :)
Kol. 3:2
   
Olkoon mielenne siihen, mikä ylhäällä on, älköön siihen, mikä on maan päällä.