Puimatanner > Yleinen keskustelu

Kristilliset kirjat (hartaus, teologia, kommentaarit yms.)

(1/79) > >>

mk1:
Tähän voi koota suosituksia tai arvioita kristillisistä kirjoista tai keskustella niistä muuten vaan.

Hyvä nykyaikainen käsikirja on Alister E. McGrathin Kristillisen uskon perusteet. Kirja käy läpi kristinuskon peruskäsitteet, opinmuodostuksen, teologian kehityksen ja kirkkohistorian vaiheet. Sopii mainiosti niin kotiteologin kuin saarnamiehenkin kirjahyllyyn.


Natanael:
Tuolta löytyi sisällysluettelo

http://www.ortodoksi.net/index.php/Kristillisen_uskon_perusteet_%28kirja%29


Tuolla oli vähän halvemmalla.

http://www.sacrum.fi/tuote/9789522472380


En löytänyt ainakaan vielä käytettynä. Jos löytyisi, hankkisin.

Charlotte:
Laitoin tilaukseen Lutherin sidottu ratkaisuvalta -kirjan.

Viimeksi kun oli kirjastosta lainassa, en ehtinyt lukea paljoakaan, kun piti jo palauttaa se. On niin paljon kirjoja mitä haluaisi lukea, jos vaan aika riittäisi.

Mice:
Luther -säätiön kustantamat Hengen viisaus -sarjan kirjat pitäisi kerätä kaikki. Nyt ei taida olla kuin kaksi niitä hommattuna. Toista en edes äsken löytänyt, mutta eiköhän se jossain kaapissa turvassa ole.

Viimeksi ollut silmäiltävänä 'Yksin Kristus - Siksi olen luterilainen' -kirja. Daniel Preusin alunperin kirjoittama 8. osa kyseistä sarjasta.

Aika laiskasti tulee luettua nykyisin.

Paulus:

--- Lainaus käyttäjältä: Charlotte - 31.10.13 - klo:20:22 ---Laitoin tilaukseen Lutherin sidottu ratkaisuvalta -kirjan.

Viimeksi kun oli kirjastosta lainassa, en ehtinyt lukea paljoakaan, kun piti jo palauttaa se. On niin paljon kirjoja mitä haluaisi lukea, jos vaan aika riittäisi.
--- Lainaus päättyy ---

Tilasin itselleni Sidotun ratkaisuvallan, mutta oli mielestäni niin vaikeatajuinen ja yksipuolinen, etten päässyt sataa sivua pidemmälle. Mutta on kirjoja, joita voi lukea uudestaan ja yhä uudestaan. Ja aina niistä jotain oppii. Minusta on erittäin hyvä asia, että Jumala on antanut joillekin viisautta, jonka kautta Sana alkaa elämään aina uudelleen. Minä ainakin tarvitsen sitä ravintoa, mitä muut ovat löytäneet enkä usko, että milloinkaan pääsen sille tasolle, että ymmärtäisin Raamatusta kaiken tarpeellisen itse.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta