Kirjoittaja Aihe: Raamatun lukemisesta  (Luettu 32983 kertaa)

Poissa Tosikko

  • Viestejä: 639
Vs: Raamatun lukemisesta
« Vastaus #120 : 02.02.14 - klo:15:10 »
Tänään luen vain nettiä.

Lydia

  • Vieras
Vs: Raamatun lukemisesta
« Vastaus #121 : 08.02.14 - klo:10:10 »
Apostolien tekoja pitäisi lukea kaiken aikaa muun rinnalla.  :D
Luin aamulla siitä paljon puhutusta luvusta jossa Paavali ja Siilas vankilassa kiittivät Jumalaa, erikoinen ilo valtasi mielen ja sydämen siitä että Jumala On ja hän kaiken voi kun luotamme, hän voi muuttaa pimeytemme valkeudeksi, päästää sidotun vapauteen.

Lydia

  • Vieras
Vs: Raamatun lukemisesta
« Vastaus #122 : 21.02.14 - klo:20:08 »
Siirryn Roomalaiskirjeeseen. Luen hitaasti kun vain yksi luku päivässä. Yritän ajatuksella lukea.

Lydia

  • Vieras
Vs: Raamatun lukemisesta
« Vastaus #123 : 23.02.14 - klo:21:55 »
Taidan olla laiska ja huono lukija. ??? Tyttären poika 11v lukee joka päivä 12 sivua Raamatusta. Kyselin lempi kirjaa, mainitsi Mooseksen kirjat kun Mooses on niin mielenkiintoinen mies.

Lydia

  • Vieras
Vs: Raamatun lukemisesta
« Vastaus #124 : 17.04.14 - klo:08:56 »
Suomalaiset ja koko länsimaiksi kutsuttu ihmisjoukko kärsii leivän yltäkylläisyydestä. On niin ähky olo ettei Raamatun luku maistu eikä kiinnosta vaikka Elämän sanat ovat kotona hyllyssä. Jos ei niin olisi tai Raamattu otettaisiin pois moni huokaisi kun edes tietäisi mitä Jumala sanassaan ja ilmoituksessaan on mahtanut kirjoittaa, jospa saisi edes pikku palan siitä kirjasta. Jos Raamatun luku ei maistu kannattaa siihenkin pyytää intoa Jumalalta, ei varmaan ole epämieluisa rukous Jumalalle.

Psalmi 1

    Kaksi tietä
    1 Hyvä on sen osa,
    joka ei vaella jumalattomien tavoin,
    ei astu syntisten teille,
    ei istu pilkkaajien parissa
    2 vaan löytää ilonsa Herran laista, tutkii sitä päivin ja öin.

    3 Hän on kuin puu, vetten äärelle istutettu: se antaa hedelmän ajallaan, eivätkä sen lehdet lakastu. Hän menestyy kaikissa toimissaan.

    4 Niin ei käy jumalattomien.
    He ovat kuin akanat, joita tuuli ajaa.
    5 Väärintekijät saavat kerran tuomionsa,
    syntisillä ei ole sijaa vanhurskaiden joukossa.
    6 Herra ohjaa omiensa tietä, mutta jumalattomien tie päätyy tuhoon.

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Raamatun lukemisesta
« Vastaus #125 : 17.04.14 - klo:09:40 »
    1 Hyvä on sen osa,
    joka ei vaella jumalattomien tavoin,
    ei astu syntisten teille,
    ei istu pilkkaajien parissa
    2 vaan löytää ilonsa Herran laista, tutkii sitä päivin ja öin.
    3 Hän on kuin puu, vetten äärelle istutettu: se antaa hedelmän ajallaan, eivätkä sen lehdet lakastu. Hän menestyy kaikissa toimissaan.

Mutta tuohan on oppia! No, hyvä on tuntea lakikin ja erottaa se evankeliumista.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

tikli

  • Vieras
Vs: Raamatun lukemisesta
« Vastaus #126 : 17.04.14 - klo:09:54 »
Luin tänään Kuningasten kirjaa, josta jotain tuolla jossain toisaalla jo mainitsinkin ja Joh. evank.

Joh. 14
27. Rauhan minä jätän teille: - minun rauhani - sen minä annan teille.
En minä anna teille, niinkuin maailma antaa.
Älköön teidän sydämenne olko murheellinen älköönkä peljätkö.

Siinä on eräs Jeesuksen jättämä perintö meille -- Minun rauhani --!

Eli Jesajan profetia on käynyt toteen:

Jesaja 53
4. Mutta totisesti, meidän sairautemme hän kantoi, meidän kipumme hän sälytti päällensä. Me pidimme häntä rangaistuna, Jumalan lyömänä ja vaivaamana,
5. mutta hän on haavoitettu meidän rikkomustemme tähden, runneltu meidän pahain tekojemme tähden. Rangaistus oli hänen päällänsä, että meillä rauha olisi, ja hänen haavainsa kautta me olemme paratut.

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Raamatun lukemisesta
« Vastaus #127 : 17.04.14 - klo:11:11 »
Siirryn Roomalaiskirjeeseen. Luen hitaasti kun vain yksi luku päivässä. Yritän ajatuksella lukea.

Roomalaiskirje on mielestäni Raamatun ymmärtämisen kannalta tärkein kirje. Se sisältää kristinopin keskeisimmät totuudet. Ja on siis suurelta osalta teologiaa.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Helena

  • Vieras
Vs: Raamatun lukemisesta
« Vastaus #128 : 17.04.14 - klo:11:54 »
Päivän aloittaminen Raamatun äärellä on parasta. Pyhä Henki ottaa Isän omasta ja jakaa rakentumiseksi. Salatulla, ihanalla tavalla se hallitsee koko päivän.

Lydia

  • Vieras
Vs: Raamatun lukemisesta
« Vastaus #129 : 17.04.14 - klo:12:47 »
Aamulla avautuu kyllä paremmin eli on vastaanottavaisempi kun pää on tyhjentynyt yön aikana.
Olen huomannut että silläkin on minulle merkitystä missä pidän Raamattua, jos se on viimeisen huoneen perällä pöydän kulmalla tai jos se on keittiön pöydällä, siinä on vissi ero miten helposti siihen tarttuu.

Taisto

  • Vieras
Vs: Raamatun lukemisesta
« Vastaus #130 : 17.04.14 - klo:17:16 »
Siirryn Roomalaiskirjeeseen. Luen hitaasti kun vain yksi luku päivässä. Yritän ajatuksella lukea.

Roomalaiskirje on mielestäni Raamatun ymmärtämisen kannalta tärkein kirje. Se sisältää kristinopin keskeisimmät totuudet. Ja on siis suurelta osalta teologiaa.
Minä pidän - ehkä - Genesistä tärkeämpänä kuin roomalaiskirjettä.

Poissa Mice

  • Viestejä: 1651
Vs: Raamatun lukemisesta
« Vastaus #131 : 17.04.14 - klo:17:49 »
Päivän aloittaminen Raamatun äärellä on parasta. Pyhä Henki ottaa Isän omasta ja jakaa rakentumiseksi. Salatulla, ihanalla tavalla se hallitsee koko päivän.

Ja joskus käy niinkin, että Raamattua lukiessa huonokin päivä voi kääntyä paremmaksi. Ja joku mieltä vaivannut ajatus tai asenne saatta tippua pois. Raamattu on ruokaa ja ilman sitä alkaa kiukuttelu. Sen olen omasta elämästä huomannut.
Ihmisroska

Marjatta

  • Vieras
Vs: Raamatun lukemisesta
« Vastaus #132 : 17.04.14 - klo:18:13 »
Kohtaan Isän Jumalan Jeesuksen kautta, kun luen Raamattua. 

Monasti vaikeuksien ollessa äärimmillään jokin sanan kohta tai pitempi jakso virvoittaa, elvyttää ja  saa pysähtymään lukemani, ja alan tutkia tarkemmin asiayhteyttä.
Siinä vierähtääkin tovi tovin perästä. :)


Se innoittaa laulamaan ja veisaamaan. Miten milloinkin.

Marjatta

  • Vieras
Vs: Raamatun lukemisesta
« Vastaus #133 : 17.04.14 - klo:18:41 »
Kohtaan Isän Jumalan Jeesuksen kautta, kun luen Raamattua. 

Monasti vaikeuksien ollessa äärimmillään jokin sanan kohta tai pitempi jakso virvoittaa, elvyttää ja  saa pysähtymään lukemani, ja alan tutkia tarkemmin asiayhteyttä.
Siinä vierähtääkin tovi tovin perästä. :)


Se innoittaa laulamaan ja veisaamaan. Miten milloinkin.


Tarkennan ensimmäistä lausetta.
Opin Raamattua lukemalla tuntemaan Isä Jumalan Jeesuksen kautta. Erityisesti VT:ia lukiessani olen havainnut, miten kärsivällinen ja rakastava Jumala onkaan kansalleen. Se saa murtumaan Hänen edessään.

Poissa Adina

  • Viestejä: 416
Vs: Raamatun lukemisesta
« Vastaus #134 : 17.04.14 - klo:21:30 »
Pidin yhteen aikaan mukanani gideonien antamaa pikku Raamattua,
täytyisi ottaa se tapa uudestaan käytäntöön.
Oma Raamattu on keittiön pöydän kulmalla, se on voimavara jokaiseen päivään.
Kol. 3:2
   
Olkoon mielenne siihen, mikä ylhäällä on, älköön siihen, mikä on maan päällä.