Kirjoittaja Aihe: Raamatun lukemisesta  (Luettu 32984 kertaa)

Veera

  • Vieras
Vs: Raamatun lukemisesta
« Vastaus #45 : 10.01.14 - klo:20:13 »
Raamatun sanan äärellä oleminen muuttaa lukijaansa. Kyllä kannattaa vaikka ulkoa opetella sanaa, Jumalan Henki puhuu sanansa kautta käytännön tilanteissa, auttaa ihmeellisesti kun apua tarvitaan ja antaa käytännöllistä viisautta. Joskus, milloin lie olikaan, kun olen kuullut Jukka Leppilammen laulavan: "siitä leivästä minä elän, läsnäolosta hengitän..."


Poissa Tosikko

  • Viestejä: 639
Vs: Raamatun lukemisesta
« Vastaus #46 : 10.01.14 - klo:21:08 »
Erään monen tunteman henkilän sanotaan lukeneen Raamatun kannesta kanteen 2000 kertaa! Tuo tieto aiheuttaa aiheuttaa joitakin kiusallisisia kysymyksiä. Onko määrä mikään tae viisaudesta? Onko tämmöinen ihminen jotenkin muiden yläpuolella?

En suinkaan halveksi Raamatun lukemista, lukekoon kukin tavallaan ja ajallaan. Olen kuitenkin sitä mieltä, että yhden jakeen ymmärtäminen saattaa olla suurempi aarre kuin kymmenen sivun lukeminen ilman saatua ymmärrystä.

Eikä siinä vielä kaikki 10 vuotta sitten kerrottiin myös 14.000 ihmisen saaneen hänen rukoiltua pyhän hengen ja kielet. Jos sinun kauttasi ei ole yhtä paljon, niin mikä sinä olet arvostelemaan, eihän daavidikaan...

Poissa Soltero

  • Viestejä: 2461
Vs: Raamatun lukemisesta
« Vastaus #47 : 10.01.14 - klo:21:25 »
Erään monen tunteman henkilän sanotaan lukeneen Raamatun kannesta kanteen 2000 kertaa! Tuo tieto aiheuttaa aiheuttaa joitakin kiusallisisia kysymyksiä. Onko määrä mikään tae viisaudesta? Onko tämmöinen ihminen jotenkin muiden yläpuolella?

En suinkaan halveksi Raamatun lukemista, lukekoon kukin tavallaan ja ajallaan. Olen kuitenkin sitä mieltä, että yhden jakeen ymmärtäminen saattaa olla suurempi aarre kuin kymmenen sivun lukeminen ilman saatua ymmärrystä.


Eikä siinä vielä kaikki 10 vuotta sitten kerrottiin myös 14.000 ihmisen saaneen hänen rukoiltua pyhän hengen ja kielet. Jos sinun kauttasi ei ole yhtä paljon, niin mikä sinä olet arvostelemaan, eihän daavidikaan...
Kuka tämä henkilö on?

Lydia

  • Vieras
Vs: Raamatun lukemisesta
« Vastaus #48 : 10.01.14 - klo:21:27 »
Artturi Kukkula kaiketi.

Poissa Soltero

  • Viestejä: 2461
Vs: Raamatun lukemisesta
« Vastaus #49 : 10.01.14 - klo:21:34 »
Artturi Kukkula kaiketi.
Valehteliko hän siis?

Lydia

  • Vieras
Vs: Raamatun lukemisesta
« Vastaus #50 : 10.01.14 - klo:21:35 »
Ei taatusti Kukkula valehtele, on lukenut Raamattua paljon ja rukoillut Pyhän Hengen kastetta.

Poissa Tosikko

  • Viestejä: 639
Vs: Raamatun lukemisesta
« Vastaus #51 : 10.01.14 - klo:21:36 »
Artturi Kukkula kaiketi.
Valehteliko hän siis?

Ei kai helluntailaiset valehtele, joskus on pientä liiottelua hyvässä tarkoituksessa. Ja se luku on netin mukaan jo 17.000 kielilläpuhujaa ja 20.000 pidettyä tilaisuutta. Ikää hieman yli 100 vuotta.

Poissa Soltero

  • Viestejä: 2461
Vs: Raamatun lukemisesta
« Vastaus #52 : 10.01.14 - klo:21:37 »
Ei taatusti Kukkula valehtele, on lukenut Raamattua paljon ja rukoillut Pyhän Hengen kastetta.
En sellaista luulekaan.
Mutta käsitin Tosikon viestistä, että hän epäili 14000 liioitelluksi.
Mutta käsitin kai väärin.

Lydia

  • Vieras
Vs: Raamatun lukemisesta
« Vastaus #53 : 10.01.14 - klo:21:43 »
Kukkula on varmaan arvioinut määrän tuollaiseksi.
Turhaa tuollaisia lukuja on edes mainita..


Muistan kyllä että olen ollut kokouksessa jossa rukoili henkikastetta tai kielilläpuhumisen armolahjaa.
« Viimeksi muokattu: 10.01.14 - klo:21:48 kirjoittanut Lydia »

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Raamatun lukemisesta
« Vastaus #54 : 10.01.14 - klo:22:33 »
Ei kai helluntailaiset valehtele, joskus on pientä liiottelua hyvässä tarkoituksessa. Ja se luku on netin mukaan jo 17.000 kielilläpuhujaa ja 20.000 pidettyä tilaisuutta. Ikää hieman yli 100 vuotta.

Koska olen tämmöinen änkyrä, kuin olen, niin en oikein sulata "evankelistan lisää" (joka on valehtelemista), enkä oikeastaan sitäkään, että noita lukuja ylipäätään kerrotaan kenellekään. 20.000 tilaisuutta Artturin 100 vuoden aikana tekee 200 tilaisuutta hänen jokaiselle elinvuodelleen ja 2000 Raamatun läpilukemista 20 kertaa per vuosi eli 1,66 kertaa joka kuukausi vauvasta alkaen 100-vuotiaaksi. Uskokoon ken tahtoo…
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Lydia

  • Vieras
Vs: Raamatun lukemisesta
« Vastaus #55 : 10.01.14 - klo:22:50 »
En epäile yhtään etteikö olisi lukenut Raamattua sitä määrää mitä kertoo asiasta.

Veera

  • Vieras
Vs: Raamatun lukemisesta
« Vastaus #56 : 11.01.14 - klo:17:55 »
Mietin, että millä mielellä Raamattua olisi hyvä lukea, ettei sitä kukaan kokisi puurtamisena, vaan virvoituksen ja siunausten lähteen äärellä olemisena. Sanasta ei tietenkään voi saada itselleen mitään rakentumista, ellei se avaudu.

Raamattu ei avaudu kirjainta siivilöimällä, ei sen paremmin suurennuslasin ja pinsettien kanssa analysoimalla. Vaan siten kun sen annetaan murtautua läpi sydämeen ja tehdä se tehtävä, mitä varten se on lähetetty.

Taisto

  • Vieras
Vs: Raamatun lukemisesta
« Vastaus #57 : 11.01.14 - klo:18:21 »
Raamattu ei avaudu kirjainta siivilöimällä, ei sen paremmin suurennuslasin ja pinsettien kanssa analysoimalla. Vaan siten kun sen annetaan murtautua läpi sydämeen ja tehdä se tehtävä, mitä varten se on lähetetty.
Täsmälleen näin! Sanan on tultava lihaksi.

Poissa Soltero

  • Viestejä: 2461
Vs: Raamatun lukemisesta
« Vastaus #58 : 11.01.14 - klo:19:00 »
Mietin, että millä mielellä Raamattua olisi hyvä lukea, ettei sitä kukaan kokisi puurtamisena, vaan virvoituksen ja siunausten lähteen äärellä olemisena. Sanasta ei tietenkään voi saada itselleen mitään rakentumista, ellei se avaudu.

Raamattu ei avaudu kirjainta siivilöimällä, ei sen paremmin suurennuslasin ja pinsettien kanssa analysoimalla. Vaan siten kun sen annetaan murtautua läpi sydämeen ja tehdä se tehtävä, mitä varten se on lähetetty.
Eikös se Raamatun Sanan murtautuminen sydämeen ole tapahtunut kaikilla uskovilla?
Kaikkein oleellisinhan on silloin otettu vastaan.

Lisäksi Jumala antaa tietysti silloin tällöin jostakin asiasta täsmäopetusta uskovalle yksilölle tai jonkun opettajana toimivan miehen kautta useammallekin,
jos Hän haluaa käyttää siihen kirjoitettua Sanaansa.

Lydia

  • Vieras
Vs: Raamatun lukemisesta
« Vastaus #59 : 11.01.14 - klo:19:00 »
Minä en ole niin hurskas sielu että lukisin Raamattua ahmien ja suuresta halusta. On sellainen elämän vaihe etten jaksaisi lukea juuri mitään, mutta pakotan itseni lukemaan joka päivä luvun Raamatusta sillä tiedän että se on minulle hyväksi ja kun luen Jumala avaa sanaa minulle. En siis mitenkään halua elvistellä lukemisillani.