Kirjoittaja Aihe: Pyhä Henki  (Luettu 62570 kertaa)

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Pyhä Henki
« Vastaus #90 : 16.02.14 - klo:13:35 »
Kokemuksestasi lienee aikaa jo paljon, anna sen olla…

Olenkin antanut sen olla, mutta kun se näköjään yhä uudestaan vaivaa muita.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Pyhä Henki
« Vastaus #91 : 16.02.14 - klo:13:39 »
Jokainen kielilläpuhumisen armolahjan saanut iloitsee lahjastaan.

"Lahjani" ei siis ollut aito, koska en iloinnut siitä. Sitä vaan olen ihmetellyt, ettei mistään muusta lahjasta puhuta niin paljon kuin juuri kielilläpuhumisesta. Mahtaako johtua siitä, että muusta lahjasta ei ole niin helppoa hankkia piraattijäljennöksiä?

Avaatko hieman miten jouduit tuohon tilanteeseen ja miten siinä toimittiin.

En mielelläni kerro julkisella foorumilla enempää yksityiskohtia.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Lydia

  • Vieras
Vs: Pyhä Henki
« Vastaus #92 : 16.02.14 - klo:14:08 »
Kokemuksestasi lienee aikaa jo paljon, anna sen olla…

Olenkin antanut sen olla, mutta kun se näköjään yhä uudestaan vaivaa muita.

Kukaan ei edes tietäisi ellet itse sitä toisi esiin..höh. :)

Timoteus

  • Vieras
Vs: Pyhä Henki
« Vastaus #93 : 16.02.14 - klo:17:50 »
Kokemuksestasi lienee aikaa jo paljon, anna sen olla…

Olenkin antanut sen olla, mutta kun se näköjään yhä uudestaan vaivaa muita.

Ei vaivaa ketään, ellei itseäsi. Olet kirjoittanut kokemuksestasi ihan itse. Syyn kertomiseen myös tiedät itse. Miksi antaisit jonkun negatiivisen asian menneisyydessä vaikuttaa tähän päivään? Tänäkin päivänä sana on sama, myös armolahjat ja niiden Antaja.

Timoteus

  • Vieras
Vs: Pyhä Henki
« Vastaus #94 : 16.02.14 - klo:17:52 »
Miksi tuo negatiivisuus?

Siksi, että oma kokemukseni ei ollut positiivinen. Toiseksi siksi, että olen joutunut seuraamaan vääristä lähteistä syntynyttä kielilläpuhumista liian läheltä. Kolmanneksi siksi, että Paavalin ohjeita kielilläpuhumisen suhteen ei juuri missään oteta vakavasti.

Missään tapauksessa en väitä, että kaikki kielilläpuhuminen olisi vääristä lähteistä tapahtuvaa.

Kokemuksestasi lienee aikaa jo paljon, anna sen olla ja Jumalalla on annettavana sinulle sitä mikä tulee häneltä ja on jokaiselle uskovalle hyväksi myös armolahjojen osalta. Mielestäni meidän ei kannata laahata mukanamme menneitä epäonnistumisiamme missään asiassa, voidaan ilolla ottaa vastaan Jumalan hyvyyttä kohdallamme ja sitä tarjota muillekkin.

Nyt luin tämän. Rohkaistu tästä.

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Pyhä Henki
« Vastaus #95 : 16.02.14 - klo:18:10 »
Miksi antaisit jonkun negatiivisen asian menneisyydessä vaikuttaa tähän päivään?

En usko sattumiin. Eiköhän tämäkin ole annettu siksi, että oppisin ymmärtämään, että kaikki ei ole kultaa, mikä kiiltää? Siitäkin voi olla kiitollinen, vaikka kaikkea ei voi kertoa kenelle tahansa.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Lydia

  • Vieras
Vs: Pyhä Henki
« Vastaus #96 : 16.02.14 - klo:18:52 »
Tässä ketjussa kuitenkin puhumme Pyhän Hengen vaikutuksesta uskovan elämässä. Jumala ei ole muuttunut eikä sanansa muutu eivätkä lupaukset lahjoistaan.

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4474
  • Matkalla
Vs: Pyhä Henki
« Vastaus #97 : 16.02.14 - klo:18:55 »
Tässä ketjussa kuitenkin puhumme Pyhän Hengen vaikutuksesta uskovan elämässä. Jumala ei ole muuttunut eikä sanansa muutu eivätkä lupaukset lahjoistaan.

Niin. Silloin on oleellista se, mitä Jumala on itse luvannut.

Lydia

  • Vieras
Vs: Pyhä Henki
« Vastaus #98 : 20.02.14 - klo:17:04 »
Mitä tapahtui Jasser Arafatille?

http://www.youtube.com/watch?v=mOvu1IAUa0g

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4474
  • Matkalla
Vs: Pyhä Henki
« Vastaus #99 : 22.02.14 - klo:20:59 »
Laitan tähänkin ketjuunkin katkelman Pekka Brofeldtin kirjasta "Raamatun aikakaudet II", Toivon tähti, 1918

Luvussa 'Hengellä täyttyminen' Brofeldt kirjoittaa näin:

"Kaikkein suurin mullistus opetuslasten elämässä oli helluntaipäiwä. Se oli heidän kruunauspäiwänsä, jolloin Hengen laki wuodatetiin heidän sydämeensä. Silloin täytettiin profeetallinen ennustus. "Minä annan lakini heidän sydämeensä ja kirjoitan sen heidän mieleensä, ja Minä olen olewa heidän Jumalansa ja heidän tulee olla minun oma kansani, ja kaikki tuntewat Minun." Jer. 31: 31, 34.

Samoin toinen ennustus: "Minä annan teille uuden sydämen ja uuden hengen annan Minä teihin. Minä poistan kiwisen sydämen teidän lihastanne ja annan teille sydämen lihasta. Ja minun Henkeni annan Minä teihin, teen sen, että waellatte minun säännöissäni ja pidätte ja teette minun oikeuteni." Hes. 36: 26, 27.

Ja wielä kolmas ennustus, joka on selwin: "Minä wuodatan henkeni kaiken lihan päälle, ja teidän poikanne ja tyttärennen ennustawat, teidän wanhuksenne unia uneksuwat ja teidän nuorukaisenne näkyjä näkewät. Ja palwelijain ja palwelijattarien päälle Minä niinä päiwinä wuodatan henkeni." Joel 2: 28, 29.


Hengen kansaa oli kauwan ennustettu, wuosisatoja walmistettu, nyt se wiimein syntyi. Halleluja! Se oli Jeesuksen suuren sovintotyön tuolos. Kiwisydän oli poistettu ihmisestä, uusi pehmeä sydän oli annettu sijaan, johon Hengen laki woitiin wuodattaa. Sydän oli puhdistettu uskolla ja siihen puhdistettuun wuodatettiin Pyhä Henki."



Brofeldt kirjoittaa tuossa siis, että Jeesuksen opetuslapset tulivat uskoon helluntaina.
Tämä on aivan eri oppia kuin mitä olen kuullut helluntailaisuudessa.
Nykyisin opetuslasten sanotaan tulleen uskoon silloin, kun Jeesus puhalsi heidän päälleen. Joh. 20:22



Juuri kun olen huomannut, että olen loitonnut aika kauas helluntailaisuudesta, huomaankin, että ajatukseni ovat monessa kohdin yhteneneväiset wanhan helluntailaisuuden kanssa.



Lydia

  • Vieras
Vs: Pyhä Henki
« Vastaus #100 : 22.02.14 - klo:21:41 »

Lydia

  • Vieras
Vs: Pyhä Henki
« Vastaus #101 : 22.02.14 - klo:22:08 »
Suosittelen oikein sydämestäni katsottavaksi.

Lydia

  • Vieras
Vs: Pyhä Henki
« Vastaus #102 : 23.02.14 - klo:09:00 »
Äänestykseen osallistui vain kaksi kirjoittajaa molemmilla kokemus kielilläpuhumisen armolahjasta joka on jäänyt pysyväksi lahjaksi. Kiitos osallistumisesta.

Poissa Soltero

  • Viestejä: 2462
Vs: Pyhä Henki
« Vastaus #103 : 23.02.14 - klo:12:38 »
Minä en vastannut mitään.
Jotenkin tulee mieleen, että jos kertoilisin julkisesti,
millaisia armolahjoja Herra onkaan minulle antanut, toisin esiin korkeaa pyhittyneisyyteni astetta ja tasoa.
Kaltaiseni tapauksen on parempi pitää matalaa profiilia, koska en ole kovin korkeatasoinen.

Lydia

  • Vieras
Vs: Pyhä Henki
« Vastaus #104 : 23.02.14 - klo:12:43 »
En ajattele että pyhityksestä palkitaan armolahjoilla, Jumala jakaa niitä omilleen voimaksi ja seurakunnan rakennukseksi. Jokainen varmaan sydämessään on kiitollinen lahjoista joita on saanut, eikä niitä ole annettu piiloitettavaksi.