Kirjoittaja Aihe: Päivän urotyö  (Luettu 1817 kertaa)

Poissa chatarina

  • Viestejä: 53
Päivän urotyö
« : 16.11.13 - klo:15:53 »
Värvätkäämme kukin meistä yksi uusi ihminen tälle Puimatentereelle ja tuplat taivaalle, Herrallemme :)
Siunaus elämässä - Suurin Pääoma.

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Päivän urotyö
« Vastaus #1 : 14.05.22 - klo:11:09 »
Tässä oli hyvä ehdotus. Ei vaan ole chatarinakaan ollut enää paikalla lähes kymmeneen vuoteen.  :( :( :(
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Malakia

  • Viestejä: 313
Vs: Päivän urotyö
« Vastaus #2 : 14.05.22 - klo:16:48 »
Kuinka monta toimivaa, edes joten kuten, keskustelufoorumia Suomesta löytyy näille uskon asioille ??

MIllaisia kokemuksia jäseniltä löytyy, hyviä vs. huonoja ?  :)

Poissa sandia

  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 6331
Vs: Päivän urotyö
« Vastaus #3 : 14.05.22 - klo:16:53 »
Ei kai niitä oikein enää ole. Kaikki meni ottaan selfie'eitä someen.

En tiedä miten suomalaiset kirjoittavat selfie sanan. Toisaalta en taida edes tietää miten se kirjoitetaan enkuksi.

Poissa Malakia

  • Viestejä: 313
Vs: Päivän urotyö
« Vastaus #4 : 14.05.22 - klo:18:20 »
Ei kai niitä oikein enää ole. Kaikki meni ottaan selfie'eitä someen.

En tiedä miten suomalaiset kirjoittavat selfie sanan. Toisaalta en taida edes tietää miten se kirjoitetaan enkuksi.

Juu, vähissä varmaan ovat. Suomi24 on kyllä niitä huonompia vaihtoehtoja kun anonyymit sotkevat asialliset ketjut, samoin mainiksia liikaa.

Pelastussanomat-sivu on ainakin, mutta tuo netmission on kai loppunut, en sitä enää ole löytänyt aikoihin ?

Sitten onhan näitä yksitäisten uskovien omia kotisivuja, tai "blogeja"...kunhan niille vain onnistuu eksymään.

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Päivän urotyö
« Vastaus #5 : 14.05.22 - klo:19:20 »

Pelastussanomat-sivu on ainakin, mutta tuo netmission on kai loppunut, en sitä enää ole löytänyt aikoihin ?

Vapaakirkolla oli keskustelufoorumi, mutta en enää muista sen nimeä. Olin siellä vuosikausia parillakin eri nimimerkillä, ja samoin olin myös Netmissionissa. Molemmat foorumit lakkautettiin jostain syystä. Kummassakin oli "satraapit", jotka valvoivat, että keskustelu pysyi kokoajan "oikeassa opissa", joten poikkeavat mielipiteet muodostivat uhkan foorumille ja ko. liikkeelle.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Päivän urotyö
« Vastaus #6 : 14.05.22 - klo:19:32 »
Netmissionin foorumikeskusteluista tehtiin parikin kirjaa. Vuonna 2007 tehtiin kirja nimellä "Vapaus vai ehdonalainen?" ja seuraavana vuonna kirja "Pyhä ja syntinen". Minulla on nuo molemmat kirjat, luultavasti niitä ei enää saa mistään.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Paulus

  • Viestejä: 6773
  • "…olitte eksyksissä niinkuin lampaat…" (1.Piet. 2)
Vs: Päivän urotyö
« Vastaus #7 : 15.05.22 - klo:17:33 »

Vapaakirkolla oli keskustelufoorumi, mutta en enää muista sen nimeä. Olin siellä vuosikausia parillakin eri nimimerkillä, ja samoin olin myös Netmissionissa. Molemmat foorumit lakkautettiin jostain syystä.

Olihan siitä vapaakirkon keskustelufoorumista jo aiemminkin puhuttu täällä. Se oli synty.net, minulla on talletettuna joitakin keskusteluja.
Lainaus
Vaatii huomattavaa tietoisuutta käsittää oman tietämättömyyden laajuus.”
—   Thomas Sowell

Poissa Stiina

  • Viestejä: 1074
Vs: Päivän urotyö
« Vastaus #8 : 16.05.22 - klo:14:43 »
Niin kysyn nyt uudestaan: "Onko täällä ketään puhtaasti luterilaista, vaan potkittiinko se ainoa pois pari vuotta sitten?"

Uskojarukous -sivusto on olemassa. Sinne voivat vapaasuuntaisetkin kirjoittaa, jos noudattavat sääntöjä käännyttämisestä ja yksipuolisesta julistamisesta. Siellä olen samanmielinen lut. pappien kanssa ydinasiasta ja usein muutenkin. Tykkään ortodokseista, mutten läheskään aina ymmärrä. Room.katolisia ei enää vissiin ole ja en voi sille mitään, että maku meni niissä skandaaleissa, täytyisi harjoittaa anteeksiantoa, mutta liian rassaavaa toistaiseksi.   :)

Poissa Malakia

  • Viestejä: 313
Vs: Päivän urotyö
« Vastaus #9 : 16.05.22 - klo:15:15 »
Niin kysyn nyt uudestaan: "Onko täällä ketään puhtaasti luterilaista, vaan potkittiinko se ainoa pois pari vuotta sitten?"

Uskojarukous -sivusto on olemassa. Sinne voivat vapaasuuntaisetkin kirjoittaa, jos noudattavat sääntöjä käännyttämisestä ja yksipuolisesta julistamisesta. Siellä olen samanmielinen lut. pappien kanssa ydinasiasta ja usein muutenkin. Tykkään ortodokseista, mutten läheskään aina ymmärrä. Room.katolisia ei enää vissiin ole ja en voi sille mitään, että maku meni niissä skandaaleissa, täytyisi harjoittaa anteeksiantoa, mutta liian rassaavaa toistaiseksi.   :)

Kiitos vinkistä, en tiennyt tuosta sivustosta ollenkaan, tai sitten olen sen autuaasti unohtanut, mikä käy  minulta todella helposti.

Ketkä sivusto ylläpitävät, siis minkä kirkkokunnan miehiä ovat ?

Tuosta "poispotkitusta" en tiedä mitään.



Poissa Stiina

  • Viestejä: 1074
Vs: Päivän urotyö
« Vastaus #10 : 17.05.22 - klo:11:56 »
 :)  https://uskojarukous.fi/

En ihan tarkkaan tiedä, kun on ainakin 10 vuotta ollut olemassa ja olen seurannut. Väki on myös vaihtunut. En muista edes nimiä, mutta käsitys on, että Olavi Peltolan (92,5 v) ystävä, nuori luterilainen pappismies sen aloitti tarkoituksena vääntää tappiin saakka ekumenian hengessä kolmen pääkirkon (lut, ort, kat.) kanssa. Ei ole onnistunut, mutta hyvää ja mielenkiintoista sekä kehittävää keskustelua on ollut ja toivottavasti jatkuu. Agnostikotkin ja vapaasuuntaiset ovat tuoneet omat näkökantansa elävöittämään. Minua luterilaiset ovat vahvistaneet ja ravinneet suunnattomasti enkä ole vihastunut kehenkään muuhunkaan. Itse en ole kirjoittanut vielä, koska taitoni ja tietoni eivät riitä. Peukuttajaksi voisin liittyä.
 :)
Puimatantereella suututtiin minusta käsittämättömästi nimimerkille Ev.luterilainen (muistaakseni).

Poissa Malakia

  • Viestejä: 313
Vs: Päivän urotyö
« Vastaus #11 : 17.05.22 - klo:15:28 »
:)  https://uskojarukous.fi/

En ihan tarkkaan tiedä, kun on ainakin 10 vuotta ollut olemassa ja olen seurannut. Väki on myös vaihtunut. En muista edes nimiä, mutta käsitys on, että Olavi Peltolan (92,5 v) ystävä, nuori luterilainen pappismies sen aloitti tarkoituksena vääntää tappiin saakka ekumenian hengessä kolmen pääkirkon (lut, ort, kat.) kanssa. Ei ole onnistunut, mutta hyvää ja mielenkiintoista sekä kehittävää keskustelua on ollut ja toivottavasti jatkuu. Agnostikotkin ja vapaasuuntaiset ovat tuoneet omat näkökantansa elävöittämään. Minua luterilaiset ovat vahvistaneet ja ravinneet suunnattomasti enkä ole vihastunut kehenkään muuhunkaan. Itse en ole kirjoittanut vielä, koska taitoni ja tietoni eivät riitä. Peukuttajaksi voisin liittyä.
 :)
Puimatantereella suututtiin minusta käsittämättömästi nimimerkille Ev.luterilainen (muistaakseni).

Asia selvä. Kiitos tiedoista.

Poissa Natanael

  • Viestejä: 4474
  • Matkalla
Vs: Päivän urotyö
« Vastaus #12 : 17.05.22 - klo:20:59 »
Puimatantereella suututtiin minusta käsittämättömästi nimimerkille Ev.luterilainen (muistaakseni).

Väärin muistettu.

http://puimatanner.net/index.php?topic=963.msg40623#msg40623

Poissa Stiina

  • Viestejä: 1074
Vs: Päivän urotyö
« Vastaus #13 : 18.05.22 - klo:13:15 »
OK!  Hyvät perustelut. (En ollut aikaisemmin huomannut niitä. Vain sellaisen, jossa joku sanoi, että siksi kun voin potkia pois.)